بازدید 2543

چگونه زنجیره تأمین مالی را به نفع سیاست‌های ضدتورمی هدایت کنیم؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که سامانه‌ها به گره‌گشایی از تولید منجر خواهند شد و در کاهش تورم نقش ویژه‌ای ایفا خواهند کرد.
کد خبر: ۱۱۹۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۱ 30 September 2023
به گزارش تابناک اقتصادی؛ جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت به کارگیری سیاست‌های ضدتورمی در راستای حمایت از تولید تأکید کرد و گفت: سامانه‌های بانکی به نفع تولید و سیاست‌های ضدتورمی هستند. به عبارت دیگر سامانه‌ها می‌تواند هزینه‌های معامله و تراکنش‌ها را کاهش دهد و در نهایت به کاهش اثرات تورمی در اقتصاد کشور منجر خواهد شد.
 
وی افزود: به هر حال هزینه‌های تولید و توزیع در ایران در مقایسه با برخی از کشورها بالاست و این افزایش‌ هزینه‌ها هم فرآیندهای تولیدی را از صرفه اقتصادی می‌اندازد و هم اینکه هزینه‌های توزیع را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر به افزایش هزینه‌های دریافت تسهیلات منجر می‌شود که همه اینها روی هم رفته سبب خواهند شد سیاست‌های ضدتورمی به خوبی کار نکنند و مانعی برای این نوع سیاست‌ها محسوب شوند.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم یکی از کارکردهای سیاست‌های ضدتورمی را رقابتی‌تر شدن اقتصاد عنوان کرد و در این رابطه گفت: زنجیره تأمین مالی باید به گونه‌ای هوشمند عمل کند تا سیاست‌های ضدتورمی نتیجه دهد و در نهایت نفع آن متوجه تولید و تولیدکنندگان باشد و در این راستا بهتر است برروی سامانه‌هایی که زنجیره تأمین مالی را کارآمد می‌سازند تمرکز ویژه شود.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: به طور قطع اگر می‌خواهیم تورم کاهش یابد و تولید تقویت شود باید برروی ظرفیت‌های بخش خصوصی حساب ویژه باز کرد و در این زمینه سامانه‌های بانکی می‌توانند منابع را به درستی و با سهولت در اختیار تولیدکنندگان بخش خصوصی قرار دهند.
 
به گفته قادری، اقتصاد باید متنوع و جذاب شود که کارآمد شدن زنجیره تأمین مالی می‌تواند به تحقق آن کمک کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست