بازدید 2437
۷

بشار اسد: چین به دنبال همکاری است نه سلطه بر دیگران

رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با تلویزیون دولتی چین: چین به دنبال اصل همکاری با کشورها و نه سلطه بر دیگران است و از همکاری آشکار آمریکا با تروریست‌ها در سرقت ثروت‌های ملت سوریه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۹۵۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۳ 30 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی رسمی دولت چین (CCTV) تجربه سفر به چین را مثبت و موفقیت‌آمیز ارزیابی کرد و از نقش سازنده سیاسی پکن در همراهی با دمشق در نشست‌های شورای امنیت سازمان ملل تشکر کرد.

رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با تلویزیون رسمی چین افزود: در جریان سفر به چین، با تلاش‌ها و تجربیات و جهش این کشور طی یک دهه گذشته از نزدیک آشنا شدم و بر این باورم که سفر به چین بسیار مثبت، سازنده و موفقیت آمیز بود.

اسد گفت: وقتی نوزده سال پیش تا امروز از چین بازدید کردیم، جهش‌های بسیار بزرگی رخ داد، اگر بخواهم مقایسه‌ای انجام دهم، می‌توانم بگویم که اجرای مقایسه بسیار دشوار است زیرا خیلی چیزها تغییر کرده است. در آن زمان می‌گفتند چین را کارخانه جهان یا کارخانه کالای دنیا می‌نامیدند، اما امروز می‌توانم بگویم که چین کارخانه خلاقیت است.

بشار اسد با بیان اینکه سوریه و چین به زودی برای انجام پروژه‌های کاری مشترک با یکدیگر همکاری خواهند کرد، تاکید کرد: چین یک قدرت بزرگ جهانی است و وقتی مقامات چینی از مشارکت صحبت می‌کنند، از یک فصل جدید همکاری صحبت می‌کنند و نه از سلطه بر ملت‌ها.

وی در مصاحبه با تلویزیون چین با تقدیر از حمایت‌های بین‌المللی سیاسی پکن در مقاطع مختلف در محافل مختلف جهانی از ملت و کشور سوریه، تاکید کرد که در شرایطی که غرب محاصره اقتصادی ظالمانه‌ای ضد این کشور با هدف گرسنگی ملت سوریه ایجاد کرده است، سوریه آماده همکاری گسترده با مقامات پکن است.

رئیس جمهور سوریه در گفتگو با تلویزیون رسمی چین خاطر نشان کرد که جنگ هنوز پایان نیافته است، ولی آنچه می‌خواهم اعلام کنم، این است که سوریه به عنوان کشوری که جایگاه تاریخی از قدیم داشته، گذرگاه جنگ‌ها بوده است.

وی افزود: هر گاه اشغالگران به کشورمان حمله می‌کردند، شهرهایش را نیز ویران می‌کردند، ولی همواره از نو ساخته می‌شدند، قطعاً ملت سوریه قادر به بازسازی کشورشان هنگامی که جنگ و محاصره پایان یابد، خواهند بود.

رئیس جمهوری سوریه در بخش دیگری از سخنانش به همکاری آشکار آمریکا با تروریست‌ها در ارتکاب جنایت علیه ملت سوریه و همچنان غارت ثروت‌های آنها اشاره کرد و در این زمینه گفت: منطقه شمال شرقی سوریه که تروریست‌ها اشغال کرده‌اند، همان مناطقی است که آمریکا به طور مستقیم بر آن نظارت دارد، بنابراین، مسئله فقط سرقت نفت نیست، بلکه شراکت با تروریست‌ها در تقسیم سودهای ناشی از سرقت است.

رئیس جمهور سوریه هفته گذشته (۳۰ شهریور) سفر رسمی خود را بنا به دعوت همتای چینی خود به پکن آغاز کرد. این اولین سفر او به چین پس از ۱۲ سال جنگ با تروریست‌های مورد حمایت غرب در سوریه در سال ۲۰۱۱ بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷
خوب برای چین غش کردی اقای اسد
عجب
تو با هوش کی بودی؟ چین دنبال سلطه نیست؟ جمهوری اسلامی خودمون می خواد کاخ‌ سفید رو حسینیه بکنه اونوقت چین دنبال سلطه نیست؟؟؟؟
چین عددی نیست که بخواد دنبال سلطه هم باشه یک مشت سوسک و موش خور کجا سلطه کجا
از کی تا حالا اسلام بهت اجازه همکاری با کفار را داده ؟؟
چین سگ گازش گرفته می خواد به همه کمک کنه و اصلا نیت سلطه نداره !!!!!!!!!!!
.
این دغل دوستان که می بینی
مگسانند گرد شیرینی
تو که خودت آویزون ایرانی و پول مفت بیت المال و مالیات کارمند و کارگر بدبخت ایرانی میره توو جیبت حرف نزن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی