بازدید 12873

ماجرای دانشگاه تهران و تعطیلی کافه‌های اطراف دانشگاه چیست؟!

معلوم نیست مطالبه کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر علوم چه بوده که موجب نگارش این نامه توسط رئیس دانشگاه تهران شده است؟! اما آن گونه که در آغاز نامه تاکید شده، دستور کار مدیریتی این مجموعه در دولت سیزدهم با مفروضات گام دوم انقلاب اسلامی تدوین شده و «جهاد علمی برای تحقیق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی» تعیین شده است.
کد خبر: ۱۱۹۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸ 27 September 2023

ماجرای دانشگاه تهران و تعطیلی کافه‌های اطراف دانشگاه چیست؟!دانشگاه تهران کوشیده تا کافه‌های اطرافش را تعطیل کند؛ این گزاره‌ای است که برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی مطرح کرده‌اند، اما واقعیت از چه قرار است؟

به گزارش «تابناک»؛ در پی هک سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، اسناد و مدارکی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و دست به دست می‌شود که از جمله آن‌ها نامه‌ای با سربرگ دانشگاه تهران و محتوایی عجیب است؛ نامه‌ای با تصویر امضای رئیس دانشگاه ذیل آن که خطاب به وزیر علوم نوشته شده و محتوایی در پاسخ به نامه رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دارد.

نکته جالب توجه، اما موضوع نامه است؛ «کافی‌شاپ‌های اطراف دانشگاه تهران»؛ موضوعی که در توضیح آن در بخشی از نامه مذکور آمده: «به منظور صیانت از فرهنگ اصیل اسلامی-ایران و جلوگیری از اشاعه فرهنگ غیرخودی در طول یک سال و نیم گذشته، کلیه کافه‌های اطراف دانشگاه تعطیل و جمع آوری شده‌اند...»

پیرو این توضیحات، نام شماری از کافه‌های تعطیل شده آمده و تاکید شده که تنها یک کافه (نامش در نامه ذکر شده است) مانده که «فعالیت آن مغایر با ارزش‌های اسلامی و سیاست‌های علمی و پژوهشی دانشگاه می‌باشد» و یادآوری شده «متاسفانه آن کافه تلاش می‌کند با ایجاد رابطه با بخش‌های بیرون دانشگاه به فعالیت خود ادامه دهد؛ اما با تلاش همکاران دانشگاه پیش بینی می‌شود به زودی آن کافه نیز جمع آوری شود.»

مسائلی سوال برانگیز و ابهام آفرین که شاید عمده‌ترین دلیل جلب توجه بسیاری به این نامه است. اینکه ارتباط دانشگاه با کافه‌های اطرافش چیست و اساسا چرا و چگونه این دانشگاه توانسته شماری از کافه‌ها را تعطیل نماید و برای تعطیلی یک کافه دیگر، تدابیری اتخاذ نماید که امیدوارند به زودی به ثمر بنشیند و آن کافه هم جمع آوری شود؟!

طرح توسعه دانشگاه تهران و ایجاد شهر دانش
طرح توسعه دانشگاه تهران و ایجاد شهر دانش

پرسشی که دست کم بخشی از آن پاسخ دارد و تنها کسانی متوجه این مقوله می‌شوند که اندکی درباره این دانشگاه و مسائل پیرامونی آن بدانند و با طرح توسعه دانشگاه تهران آشنا باشند؛ طرحی که بر اساس آن قرار است این دانشگاه توسعه کمی و کیفی یافته و در نهایت به «شهر دانش» تبدیل شود. شهری که وسعت آن بیش از وسعت فعلی این دانشگاه خواهد بود و بنابراین، تملک املاک پیرامونی این مجموعه از سال‌ها قبل آغاز شده و ادامه دارد.

بر اساس این طرح توسعه، مالکان املاک واقع در محدوده طرح توسعه دانشگاه تهران در صورت تمایل به فروش، تنها می‌توانند ملک شان را با توافق با دانشگاه به این نهاد بفروشند. بدین ترتیب املاکی به دانشگاه تهران افزوده شده که قرار است در آینده به احداث شهر دانش منجر شوند، اما تا آن روز، در امور مختلفی به کار گرفته و بعضا اجاره داده خواهند شد.

با این توضیحات احتمالا پی برده اید که کافه‌های یاد شده در نامه، کافه‌هایی بوده‌اند که در املاک متعلق به دانشگاه تهران دایر شده بودند و به نوعی موجر ایشان، این دانشگاه بوده است. وضعیتی که در مساله آن کافه جمع آوری نشده نیز صادق است، اما ظاهرا مسائل جانبی مثل مسائل حقوقی موجب شده که اجاره این کافه کماکان ادامه داشته باشد و احتمالا مسئولان دانشگاه چشم انتظار سر آمدن مدت قانونی آن باشند.

البته معلوم نیست که مطالبه کمیسیون فرهنگی مجلس از وزیر علوم چه بوده که موجب نگارش این نامه توسط رئیس دانشگاه تهران شده است؟! اما آن گونه که در آغاز نامه تاکید شده، دستور کار مدیریتی این مجموعه در دولت سیزدهم با مفروضات گام دوم انقلاب اسلامی تدوین شده و «جهاد علمی برای تحقیق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی» تعیین شده است.

دستور کاری که یک منبع آگاه با تاکید بر آن به «تابناک» می‌گوید: دانشگاه تهران تصمیم گرفته تا اجاره املاک به ماموریت‌هایی غیر از ماموریت‌های دانشگاه را متوقف کند و املاک تملکی را تنها به کسب و کار‌های دانش بنیان و کسب و کار‌های دایر شده در حوزه علم و دانش، فناوری و... اجاره دهد. این تصمیم مدتی است که در دست اجراست و کافه‌ها کسر بسیار کوچکی از کسب و کار‌های دایرشده در این املاک بودند که مشمول تغییر در رویکرد دانشگاه تهران شده اند.

وی با یادآوری این نکته که این روند ادامه دار خواهد بود، می‌گوید: اینکه به بهانه توسعه دانشگاه و ایجاد شهر دانش، مبالغی از بودجه عمومی صرف خرید املاک مردم شود، اما در نهایت آن املاک به بهانه درآمد، اجاره داده شود، مساله قابل قبولی نیست، اما سوای این شاهد بودیم که شمار زیادی از املاک تملک شده به ثمن بخس به مشاغل غیرمرتبط داده شده بود که حالا یا به دانشگاه بازگشته یا در این راه در دست اقدام است. البته ممکن است برخی مشاغل مهلت گرفته و همچنان دایر باشند، اما به زودی آن‌ها هم تغییر خواهند کرد.

موضوعی که با تامل در بخش پایانی نامه یاد شده هم هویداست؛ آنجایی که تاکید شده: «بر اساس بررسی‌های میدانی، بیش از ۱۵ کافه در این منطقه وجود دارد که ملک آن در تملک دانشگاه نبوده و فعالیت‌های آن با ماموریت‌های دانشگاه هیچ گونه تناسبی ندارد و دانشگاه قانونی نمی‌تواند اقدام نماید»؛ اظهارنظری که نشان می‌دهد تعطیلی تنها شامل کافه‌هایی شده که موجرشان دانشگاه تهران بوده است و نه باقی کافه ها.

مساله‌ای که البته این سوال را به دنبال دارد که چه عاملی موجب شده دانشگاه تهران اقدام به بررسی میدانی محدوده‌های اطراف خود نموده و ضمن ارائه گزارش در این خصوص به وزیر و پیرو آن، مجلس، درباره فعالیت کافه‌ها و تناسب یا عدم تناسب آن با ماموریت‌های دانشگاه، اظهار نظر نماید و یادآور شود که به رغم مجاز نبودن در این حوزه از منظر قانون، تاکید کرده که «همکاران حراست و نیرو‌های مامور وظایف خود را با جدیت پیگیری می‌نمایند»؟!

سوالات و ابهاماتی که انتشار این نامه به دنبال داشته و واکنش وزارت علوم و دانشگاه تهران به آن‌ها تا این لحظه سکوت بوده است. مسائلی که البته برخی از آن‌ها با توجه به طرح توسعه دانشگاه تهران توجیه پذیر به نظر می‌رسد؛ اما برای یافتن پاسخ باقی شان، بهتر است چشم انتظار اظهارنظر رسمی مسئولان و به طور ویژه متولیان دانشگاه تهران در این خصوص باشیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۹۷
«جهاد علمی برای تحقیق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت پذیری اجتماعی»
تا زمانیکه شب تا صبح به فکر ابداع شعارهای دهن پرکن باشید به هیچ کدومشون نخواهید رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
آن قدر عرصه را بر دانشگاهها ترک کرده اند که دانشجویان و اساتید، فوج فوج در حال مهاجرت هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
نمی شود که به بهانه صیانت از...
کار و کسب مردم را تعطیل کرد.
اگه اینطوریه پس برای صیانت از سلامتی نوجوانان درب همه ی سوپر مارکت ها را به علت فروش هله هوله و چیپس و پفک تخته کرد.
و به منظور صیانت از جان مردم اول باید در سایپا و ایران‌خودرو را هم تخته کرد.
جان مردم مهمتر است یا حجاب.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
حرف های گنده گنده زدن واسه پنهان کردن عملکرد ضعیف و ادامه مفتخوری از جیب مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
این جماعت یکدست سوپر انقلابی مگه غم نان دارند که به این فکر کنند نان بریدن یعنی چه کسانی که گوشت و مرغ و بزودی نان را هم از سفره مردم برچیدند و دلاری مفت میخورند باید هم حرف مفت بزنند کم کم نوبت به مشاغل دیگر هم خواهد رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
دانشگاه پول از کجا میاره که ملک میخره جالبه دولت با بودجه مردم و بیت المال داره خونه های مردم رو میخره تا دانشگاهی که مالکش خودشه رو بزرگ کنه عجب کشوری داریم ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
از دشمن وخائنین به نظام مقدس جمهوی اسلامی توقعی بیشتر از این نیست وبدانند که خیلی ها چه در داخل وچه در خارج سوخته اند وخیلی عصبانی هستنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
۱۶:۱۸ -
دشمن بخشی از ادبیات شماست .
ترکیب بیکاری+تعصب+تحجر ترکیب خطرناکی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
بر روی کارت تحصیلی دانشجویان در سالهای 1360، این جمله نوشته شده بود:

دانشگاه، کارخانه آدم سازی است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
طالبان به ایران رسیدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
رئیسی متشکریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
شده.
منتظر فروپاشی باشيم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
ترکیب ولنگاری.وبی هویتی وضد ا بون در دانشگاه جمهوری اسلامی که باید الگوی اصالت واخلاق وتولید تفکر اسلامی باد بسیار خطرناک است .متاسانه انقلا فرهنگی در دانشگاها هها سال مغفول بوده خصوصا دوره روحانی وقبلش خاتمی .
مرکز تولید فساد اخلاق وتکر الحادی وارداتی شده
تعطیلی کافه؟؟؟!!!!
یعنی سطح برداشت کمسیون فرهنگی این هست که کافه ها در شرایط فرهنگی تاثیرگذار هستند؟پس قبول دارید که اثرگذاری یک کافه از یک نهاد فرهنگی به بودجه های عریض و طویل بیت المال بیشتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
هزاران میلیارد در سال رو دارید تو چند ده دستگاه و سازمان و نهاد به قول خودتون فرهنگی حیف و میل میکنید اونوقت از باز بودن چند تا کافه وحشت دارید.
گیرم این چند کافه هم بسته شد بعد از اون دیگه چه بهانه ای واسه ادامه مفتخوری ها و حیف و میل کردن بیت المال دارید؟؟؟؟؟
اطراف دانشگاه نهایت دو کافه است
اونجا پر از مغازه های چاپ کتابه
چی دقیقا شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
چی!!
چاپ کتاب که خیلی بدتر اندر بدتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
به عنوان درس خوانده دانشگاه تهران عرض می کنم که خیر! قبلا در هر کوچه اطراف دانشگاه یک کافه بود چون تقاضا وجود داشت پس کاسب هم عرضه را انجام می داد. مشکل از نظر من چیزهای دیگری است مثلا مشکل وجود مجلسی است که فاقد توان تفکر و قوه عاقله است اما قدرت قانونگذاری دارد، مشکل دانشگاهی است که رئیسش به هر دلیل از همه نهادهای بیرونی کورکورانه فرمان می برد حتی در این حد که در کسب و کار بخش خصوصی هم دخالت کند ولی صدای جامعه دانشگاهی را نمی شنود.
همون راهی که دانشگاه الزهرا رفت
الزهرا هم طی چند سال کل زمینهای مردن گرفت تا خودش توسعه لده
دانشگاهی که متاسفانه نه بار علمی دارد نه رنک خوبی دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
پاتون را از کفش مردم بیرون بکشید عاقبت خوبی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
موضوع دانشگاه الزهرا و زمینهای ده ونک خیلی پیچیده تر از این یک جمله شماست و به زمین خواری افرادی که اصلا هم ونکی نبودند هم بر می گردد. خواستید بازش کنم
توجیه خوبی بود
ما در ایران هر روز هزاران ماجرا داریم که بدون آنها شب خواب نداریم و خوراک کابوس شب و ماجراهای سریالی روز بعد می‌باشد.
میزان دارایی و املاک اساتید دانشگاه ها را بررسی کنید چون تعدادی از انها با امتیاز هیات علمی دنبال چپاول اموال کشور هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
اگر صحت داشته باشد ، حقشان است نخبگان
آقازاده ها را هم جرات داری ازشون مطالبه کن سایبری
دانشگاه تهران امروز را با دانشگاه تهران 50 سال قبل مقایسه کنید.
ببینید چه بود، چه شد؟
اساتیدش چه کسانی بودند، امروز چه هستند.
تجهیزات و سخت افزار و مدیریتش چه بود، امروز چه هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
فقط یک نمونه پروفسور محمود حسابی (فیزیک دان)رفت و به جای او سعید حدادیان (نوحه خون)آمد.
دانشگاه، پادگان نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
دانشگه کاباره نیست.محل علمه.مثل پادگان بایدنظم داشته باشه
چیزی به نام دانشگاه در این مملکت وجود ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
ایران را حوزه می کنیم
44 سال پیش، انقلاب فرهنگی انجام دادید. دانشگاهها را 2 سال تعطیل کردید، استادان و دانشجویان را تصفیه و تسویه کردید. دانشجویان را با گزینشهای سخت انتخاب کردید. هزاران قانون و بخشنامه اجرا کردید. نتیجه اش چه شد؟
علم و منطق، با تعصب و زور آبشان توی یک جوی نمی رود.
این رئیس دانشگاه تهران تنها دنبال حاشیه سازی است و امورات علمی را با کارهای خود زیر سوال می برد و باعث افت رتبه دانشگاه تهران در مجامع علمی جهانی و لاجرم از بین رفتن اعتبار آن خواهد شد ؛ بنابر این باید به صورت عاجل برکنار شود .
واقعا کشور اسلامی داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
خدارو شکر. شما ناراحتی برو تایلند زندگی کن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
|۱۰:۰۹
از نظر تو چی در این کشور اسلامی هست؟
بانکداری ما اسلامی هست؟
صنعت خودرو اسلامیه؟
رعایت حقوق شهروندی اسلامیه؟
عدالت و فساد اداریمون اسلامیه؟
شایسته گزینی اسلامیه؟
چی دقیقا اسلامیه؟ اگر به نظرت موارد فوق اسلامی هست
اماکن دانشگاه که باید در خدمت علم و فن آوری باشند را به کافه اختصاص داده اند؟ عجب مدیران لایق و با کیاستی. آنوقت ما به عنوان هیات علمی دانشگاه چند سال است به دنبال فضا برای طرحهای فناوری و مسئله محور پیگیری میکنیم و تا کنون موفق نشده ایم. عجب !!!
خیلی کار خوبی کردند که این کافه ها را تعطیل کردند
واقعا شان و منزلت برخی چیزها از دست رفته بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
از نظر جماعت امثال شما شان و منزلت مردم فقط با این چیزها از بین میره حالا رتبه ایران در آزادی بیان در آزادیهای اجتماعی در شاخص های اقتصادی در شاخص فلاکت در فساد در پولشویی و ...... چندم دنیا هست هیچکدام شان و منزلت ایران رو به خطر نمی اندازد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
اول شان و منزلت رو تعریف کن ببینم تعریفی ازش داری
من شک ندارم حتی املای این کلمات رو هم سرچ کردی تا بتونی درست بنویسی
ناشناس
| Poland |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
شان و منزلت را آقازاده ها در خوشگذرانی های خود در آ مریکا و کانادا از دست رفته اند
گام دوم انقلاب ظاهرا فقط بحث ایجاد محدویت برای مردم تعریف شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
با تورم 10000 برابری ، هنوز کف پاشون از گام اول ، به زمین نخورده
گام دوم فقط حرف و تصور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
فساد نکردن و محیط پاک محدودیت نیست مصونیته
ناشناس
| Poland |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
۱۰:۰۸ -
داداش سایبری
برای فساد نکردن ، برو جلوی رانت و تبعیض اجتماعی و خالص سازی را بگیر
البته اگر در توانت باشد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
علقت بیشتر از این نمی رسه
فساد سیستماتیک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
از همه چی راحتی
وقتی رییس دانشگاهی اینجوری در مواردی که بهشون ارتباطی نداره، دخالت میکنن، اونوقت چه انتظاری میره که افراد نخبه ی این دانشگاه بخوان توی کشور بمونن!؟ مسیری که انتخاب کردید بشدت در مسیر سقوط جامعه گام برداشته، لطفاً از این کارا دست بکشید تا بیشتر از این مایه ی نفرت همگانی نشوید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
خیلی هم ربط داره چیزی که ربط نداره به خودته که در مورد هرچیزی نظر ندی
ناشناس
| Poland |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
۱۰:۰۸
مردم در خصوص مسائل مملکت می تونند نظر دهند .
شما کی هستی که برای مردم تعیین تکلیف کنی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
فقط شما آقای عقل می تونی از طرف مردم نظر بدی ، مردم پشیزی به شما قایل نیستن مردم مردم میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
فکر می کنی مردم اینهایی هستن که در فضای مجازی چند تا تیک مثبت و یا منفی می زنند هستن ، اگر اینجوری فکری مکنی برو با همین ها دلخوش باش تا اموراتت بگذرد.
دردنیا اجازه نمی‌دهند هرکسی در مورد هر مسئله ای نظر دهد متاسفانه در ایران با القای شبکه های معاند همه صاحب نظر شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
اشتباها مثبت دادم
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
اصلا خودت فهمیدی چی گفتی؟ این دنیای شما حتما افغانستان و طالبان و سوریه است
این متن نامه موضع بسیارمنطقی میباشد که دانشگاه انجام داده است ومتن نامه صحیح ودرست ومناسب است باتشکرازمسولان دانشگاه.
این حاصل کوته بینی مسولین دانشگاه است والا با امکانات جدید تعطیلی یک یا چند کافی شاپ هیچ تاًثیری نخواهد داشت هزران را دیگر وجود دارد .
اگر کافه ها تا این حد اثر بخش هستن پس چرا مردم اینهمه برای مدرسه،کنکور و دانشگاه هزینه کنن برن داخل همین کافه ها ذهنشون باز بشه
تعطیلی این کافه ها و پاتوق ها کار درست و صحیحی بود فضای این کافه ها رمینه اختلاط بین دو جنس و زمینه ساز فساد بود به تایید هر کسی که به انها سر زده بود جوری بود که یک فرد مومن و عادی جرات ورود به این فضاها را نداشت حکومت باید به وظیفه اش عمل کند و این بساط را جمع کند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
فرد مومن نباید بره کافه . زورش که نکردن. هر کسی جای مناسب خودش رو داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
شما برو مسجد اخوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
مملکت اسلامی است مردم هم مسلمان هستند همه جا هم حق دارند بروند و طبق موازین اسلامی باید باشد شما برو جایی که قانون بی دینی حاکم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
در ذیل غرب نمی‌شود، نمی‌توان پیشرفت کرد؛ آن‌کسی که این حرف را بزند که کشور در ذیل غرب ممکن است پیشرفت بکند، خائن به کشور است اگر بداند چه می‌گوید؛ ممکن هم هست جاهل باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
هرچی میخوان در جمهوری اسلامی ایران میگن کسی برخوردی باهاشون بخاطر امنیت روانی جامعه نمیکنه، بعد میگن آزادی بیان نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
جای فرد مومن کافه نیست.....مسجد وحسینه است
با سلام

"همه این اقدامات برای خاموش کردن صدای اعتراض مردم ودانشگاهیان است ولی خاموش شدنی نیست زیرا پویایی تفکر تعطیل بردار نیست.
شما حساب کنید کافه ها چند سال کمیسیون و پورسانت اینها رو ندادند خوب ایراد علمی اجتماعی داره
تابناک کارت اشتباهست. این همه توهین وخودتحقیری مسببش شما هستید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
غرب گرایان که همیشه در تحت‌الشعاع قرار دادن افکار عمومی ید طولایی دارند
معلم عزیزی داشتیم تعریف می کرد در دهه شصت در جوی که وجود داشت رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک) دانشجویان مرد را مجبور کرد تا موهای خود را از ته بزنند . خب نتبجه آن تندروی ها چه شد ؟!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
فرار از ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
در آن زمان همپالکی شما در دانشگاهها بودن
این یعنی پاک کردن صورت مسئله.آقایان می خواهند تا چه شعاعی از دانشگاه ها کافه شاپ ها را تعطیل کنند. آیا با بستن کافی شاپ فکرها و اندیشه ها را هم می خواهید ببندید؟؟؟
شما چرا به خودتان زحمت توجیه این نامه را داده اید؟ اگر نامه واقعا از طرف دانشگاه باشد که خودشان توضیح می دهند. توجیه شما هم اصلا صحیح نیست. تمام املاک پیرامون داشگاه توسط دانشگاه خریداری نشده اند و بعضی شان مالک خصوصی دارند. اگر دانشگاه موجر کافه ای بوده باشد که عدم تمدید قرارداد با مستاجر کافی است و نیازی به نامه نگاری ندارد. اگر هم مالک کافه دانشگاه نیست دانشگاه مگر مسئول اماکن است که به موضوع تعطیلی ورود کرده؟
لازم نبود ۳ صفحه صغری و کبری بچینی ، فکر کنم اکثریت مردم دلیل آنرا بدانند، بعدش هم مگر املاک اجاره‌ای همه کافی شاپ بوده اند ، اگر بحث اجاره بود باید همه رو می بستند، دروغ گفتن هم هنر میخواد.
تازه بعد از 60 سال از انقلاب يادشون افتاده كافي شاپها رو تعطيل كنن.
بابا سيل كه بياد همه رو ميبره اينا تصميماتي هست كه فكر ميكنن جلوي خيلي تفكرات جوانها رو ميشه گرفت غافل ازاينكه قرن 21هست . به خود بيايم و خود را با دنيا هماهنگ كنيم.بر خلاف جهت آب شنا كردن انرژي زايد ميگيره . من رو بزارين مسئول امور ايران رو يكساله جمع ميكنم. بدون اسيب به كسي
قهوه اساسا برای سلامتی ضرر داره، رییس دانشگاه تهران هم صلاح ما را بهتر از خودمان میداند. اصلا خوب کرد که بست. مرگ بر هر که مثل من فکر نمی کنه.
سال به سال دریغ از پارسال
وقتی کارهای بزرگ را به آدمهای کوچک بدهید همین میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
هر موضوعی حتی بی‌اهمیت برای آن‌ها بهانه‌ای می‌شود برای راه انداختن هیاهویی برای هیچ و مراسم خودتحقیری
دانشگاه تهران به جای اسن کارهای سطحی و نادرست باید هرچه زودتر پیوست فرهنگی= اتاف طرح توسعه دانشگاه تهران و ایجاد شهر دانش بنیان را که مصوبه قانونی هم دارد، اجرا کند.
این کافه ها مرکز اختلاط دختران و پسران و مراکز فساد هستند. آدم خجالت می کشه داخل اینا را می بینه
اگر باور نمی کنید بروید ببینید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
و
والاه ادم کار تن خواب و بچه های زباله گرد رو میبینه
و بازنشسته مو سفید رو که توی خیابون نعره میزنه بعد ۳۰ سال کار گردن حقوقش کفاف هیچ چی رو نمیده از خجالت اب میشه
طاهرا فقط چشمت دختر پسر مردم رو میبینه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
چشاتو درویش کن
این همه فشار بر نسل جوان و قشر فرهیخته با سواد چرا؟؟
آیا پای بیگانگان در میان است؟؟
غربزدگی آفتی است که قریب به دو قرن کشور ما را درگیر خود ساخته است. معمولاً غربزدگی و تحقیر خود در برابر تمدن مدرن غرب به بهانه‌های مختلفی نظیر پیشرفت، آزادی، دموکراسی، علم و... شکل می‌گیرد اما در نتیجه اصالت و هویت ملی ما را به چالش خواهد کشید
دشمن به بهانه‌های مختلف در پی ایجاد التهاب در دانشگاه‌ها و همچنین مدارس است. هدف اصلی و نهایی این است که در روند آموزش اخلال ایجاد شده و مدارس و دانشگاه ها تعطیل شود. پروژه ای که با هوشیاری دانشجویان و اساتید، تاکنون ناکام مانده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
بیماری توهم بد جوری به جان متحجرین افتاده
خوب نیست که این مغازه ها تا زمان اقدام به ساخت شهرک بدون درآمد بمانند، آنها را به فروشندان مدرک دانشگاهی که در ارتباطمستقیم با دانشگاه است اجاره دهید. البته اجاره را درصدی از درآمد بگیرید به صرفه تر است. زیرا دست آنها برای رانفروشی باز گذارده می شود.
نشگاه شدهمحل افساد اخلاقی خیلی از بچه های معصوم وجوان هیجانی با ایسم ها ورابط وافکار به ظاهر رنگ ولعاب داده اما بسیار پمخرب.خودم دانشگاه تهران بودم ارشد خوندم .خیلی خیلی محیط خرابی هست رای شهرستانی ها وجوانان خالی الذهن .جای اصول فرهنگی واخلاقی وخانواد مداری وتولید فرهنگ اسلامی کشوری اسلامی خالیست
گام دوم انقلاب و مرحله تمدن سازی گویا به مذاق دشمنان خوشایند نیست و با ایجاد حواشی می خواهند از اسلامی شدن دانشگاهها جلوگیری کنند دولت محرومان با قوت به اسلامی کردن فضای دانشگاههای با المانهای اسلامی مانند مداحی و یاد جبهه و جهاد ادامه دهد و تفکرات غربی را بزداید
تعطیلی کافه‌ها کار درستیه
اب بریزید سوخته....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست