احکام مصوب در برنامه هفتم جایگزین قوانین می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر موضوعی در برنامه هفتم توسعه مصوب شود که قانون دائمی داشته باشد، مصوبه برنامه به مدت پنج سال جایگزین قانون دائمی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۵۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷ 26 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه ۴ مهر ماه) و در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کشور، اظهار داشت: بسیاری از قوانین دائمی در برنامه هفتم توسعه یا نسخ شده یا محدود شده است.

وی ادامه داد: بنده از رئیس مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌کنم تا به صورت کلی اعلام کند در هر کجای این برنامه که قوانین دائمی محدود یا نسخ شده است، احکام برنامه هفتم توسعه حاکم خواهد شد تا ما با مغایرتی مواجه نشویم.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این نماینده، گفت: اگر در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه موضوعی به تصویب برسد، حتماً یک حکم تنقیح برای آن نوشته می‌شود به این معنا که اگر قانون دائمی وجود داشته باشد حکم مصوب جایگزین قانون دائمی شده و به مدت پنج سال در برنامه اجرایی می‌شود.

همچنین رئیس مجلس در پاسخ به تذکر جمعی از نمایندگان، اظهار داشت: نمایندگان مجلس تذکر دادند که درباره برنامه هفتم توسعه گزارش ارائه شود که مانند بودجه این موضوع لحاظ شده و گزارش‌ها به صورت سه ماهه، سالانه یا فصلی ارائه می‌شود و معاونت قوانین و نظارت آن را بررسی خواهند کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آخرین ماده برنامه هفتم توسعه هم پیش بینی شده است تا شورای راهبری برنامه با ترکیب مجلس شورای اسلامی و دولت به منظور نظارت عمومی تشکیل شود. درباره آئین‌نامه‌ها نیز تاکید شده است که پس از تصویب و ابلاغ برنامه هفتم توسعه و تا قبل از سال ۱۴۰۳ باید زمان‌بندی تهیه آئین‌نامه‌ها مشخص شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی