بازدید 15909
شگفتی روز اول بازی های آسیایی در چین

شاهکار پینگ‌پنگ ایران در هانگژو با حذف تیم دوم دنیا؛ سامورایی حریف برادران بابلی نشد/ مدال آسیایی بعداز ۶۵سال!

تنیس روی میز دورترین رشته‌ ورزشی برای کسب مدال ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو در اذهان اهالی ورزش بود اما امروز این تابو شکست و با رشادت ملی پوشان، پینگ‌پنگ هم مدال‌آور شد
کد خبر: ۱۱۹۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ 24 September 2023

تیم ملی تنیس روی میز ایران با خلق شاهکاری تاریخی به نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی صعود کرد و پس از ۶۵ سال به عنوان رشته‌ای مدال‌آور در هانگژو ظاهر شد.

 به گزارش تابناک ورزشی، در ذهن هواداران ورزش ایران شاید تنيس روی میز دورترین رشته‌ ورزشی برای کسب مدال باشد؛ آنهم در المپیک آسیایی که اغلب قدرت‌های دنیا در آن حضور دارند و مدالش فرقی با نشان المپیک تابستانی ندارد.

شاهکار پینگ‌پنگ ایران در هانگژو با حذف تیم دوم دنیا؛ سامورایی حریف برادران بابلی نشد/ مدال آسیایی بعداز ۶۵سال!

امروز مرحله یک چهارم نهایی مسابقات تیمی تنیس روی میز بازی‌های آسیایی هانگژو برگزار شد و تیم ایران با یک نمایش فوق‌العاده موفق به عبور از سد ژاپن تیم دوم رنکینگ جهان شد.  

عجیب اینکه تیم ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی حتی یک بازی را هم به حریفان ژاپنی واگذار نکرد و با نتیجه ۳ بر صفر ژاپن تیم قدرتمند و تنها رقیب جدی چین را شکست داد و به نیمه نهایی رفت.

تیم تنیس روی میز ایران با صعود به نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کرد و پس از ۶۵ سال به مدال برنز تیمی رسید. مسابقات تنیس روی میز مدال برنز مشترک دارد و حالا حتی امکان ادامه ماجراجویی را نیز دارند.

پیش از این، پینگ‌پنگ ایران در بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸ توکیو مدال برنز تیمی گرفته بود؛ دوره‌ای که پینگ پنگ با امروز تفاوت بسیاری در نوع بازی و قوانین داشت و قابل قیاس با امروز نبود. بعداز قوانین جدید، پینگ‌پنگ کشورمان نتوانست موفقیتی در آسیا کسب کند و در سایه قدرت های شرقی درجا زد.

برای تیم ایران نوشاد و نیما عالمیان فرزندان ستاره دهه شصت تیم ملی ایران و امیرحسین هدایی بازی کردند.

نیما عالمیان در بازی اول مقابل نفر چهار رنکینگ جهان بازی فوق‌العاده‌ای به نمایش گذاشت و توانست این بازیکن مطرح را شکست دهد.

نوشاد عالمیان نیز همانند برادرش نمایش خوبی داشت و توانست حریفش را مغلوب کرد. نوشاد در حالی توگامی را شکست داد که پیش از این دو مرتبه به این بازیکن باخته بود.

امیرحسین هدایی نیز نمایش بی نظیر برادران عالمیان را ادامه داد و توانست سومین فرد پیروز این دیدار باشد.

در تمام طول مسابقه، چینی های پرتعداد در ورزشگاه، یکصدا ایران را تشویق کردند و اعصاب بازیکنان سامورایی را بهم ریختند. ژاپن بعداز باخت مصاف اول، به شدت احساس ترس کرد اما امروز، بازیکنان ایران روی فرم بودند و پا پس نکشیدند. 

پس از شگفتی‌سازی ملی پوشان تنیس روی میز ایران و صعود به نیمه نهایی بازی‌های آسیایی و قطعی شدن مدال برنز، سالن یکپارچه به تشویق ایران پرداخت.

تماشاگران چینی که در این مسابقه‌ طرفدار تیم ایران بودند، بارها شعار "زنده‌ باد ایران" را سر دادند و پس از پایان بازی نیز ایستاده ملی‌پوشان را تشویق کردند.

امیرحسین هدایی که پس از پیروزی غرور آفرین سر از پا نمی‌شناخت، چندین بار بر سر خود زد. نوشاد عالمیان که خودش را برای بازی احتمالی چهارم آماده می‌کرد، پس از برد هدایی به سمت میز دوید و ملی‌پوشان یکدیگر را در آغوش گرفتند و به شادی پرداختند.

نتیجه دیدار مرحله یک چهارم نهایی به شرح زیر است:

ایران ۳ - ژاپن صفر

بازی اول: نیما عالمیان (رنکینگ ۲۰۸ جهان) ۳ - هاریموتو (رنکینگ ۴ جهان) ۲

امتیاز: ۸ - ۱۱، ۱۱ - ۵، ۱۵ - ۱۷، ۱۱ - ۶ و ۱۶ - ۱۴

 

بازی دوم: نوشاد عالمیان (رنکینگ ۵۳ جهان) ۳ - توگامی ( رنکینگ ۴۱ جهان) ۲

امتیاز: ۶ - ۱۱، ۱۱ - ۸، ۱۱ - ۶، ۱۱ - ۱۳ و ۱۱ - ۸

 

 بازی سوم: امیرحسین هدایی (رنکینگ ۱۳۰ جهان) ۳ - یوشیمورا ( رنکینگ ۷۹ جهان) ۲

امتیاز: ۴ - ۱۱، ۱۳ - ۱۱، ۱۱ - ۹، ۹ - ۱۱ و ۱۲ - ۱۰

در مرحله نیمه نهایی چهار تیم ایران و کره جنوبی، چین و چین تایپه با هم به رقابت می‌پردازند. بازنده ها به مدال برنز مشترک می رسند و دو تیم پیروز برای مدال طلا رقابت می‌کنند.

آیا تیم ایران برای ادامه ماجراجویی زیبای خود، انگیزه کافی دارد؟ ایران می‌تواند برای نخستین بار به فینال هم برسد و حریف چین میزبان ، قدرت اول تنيس روی میز دنیا شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
آفرین
زنده باد
مازندران مازندران! وقتی فردوسی آرش رو از مازندران برمی گزینه بی دلیل نیست! دمتون گرم مازندرانیها همیشه سرسخت در مبارزه!
چون پول کثیف توش نیست
کاش فوتبال هم پالایش می شد
کشتی شدیم دوم دنیا اینهمه تخریب کردید اینا برنزشون فعلا قطعی شده تیتر زدی شاهکار ، نمیرید از اینهمه تناقض، شب ها خوابتون میبره وجدان درد ندارید احیانا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
ما تو کشتی فقط باید اول بشیم ولی تو تنیس روی میز بعد از ۶۵ سال داریم مدال میگیریم متوجه تفاوت و اصل داستان میشی؟؟؟؟؟؟؟
کاش پاداشی مانند فوتبال بدهند درود بر غیرتشان
دمتون گرم
تبریک
آفرین به بازیکنان و مربیان تیم
جونم مازندران و ایان
میگند برادران عالمیان رفتن کارمند ایران خودرو شدن. تابناک به مسئولین کشور اطلاع رسانی فرمایید که این دو برادر باید استخدام آموزش وپرورش شوند تا بعنوان دبیر ورزش آموخته های خود را دراختیار دانش آموزان قراردهند. آیا ایران خودرو جای این ها بود؟؟/
زنده باد ایران. پاداشها گویا از قبل تعیین شده اند ولی بنظرم سومی تنیس روی میز یا ژیمناستیک، یا تکواندو، یا جودو که ورزشهای بومی آسیاهستند و تمام قدرتهای دنیا در این بازیها حضور دارند، باید پاداش مناسبتری داشته باشد بویژه تنیس روی میز بعد 65 سال دوری از مدال.
چه خوب که مازنداران مال ایران است . و الا کی برای ایران مدال می اورد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست