بازدید 4958

واکنش کاربران خارجی به دفاع رئیسی از قرآن کریم

پس از سخنرانی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، کاربران شبکه اجتماعی در واکنش به سخنان او در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در کشورهای اروپایی، پیام‌هایی را منتشر و از آن استقبال کردند.
کد خبر: ۱۱۹۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵ 20 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران شامگاه سه‌شنبه و دومین روز از سفر خود به نیویورک به منظور شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اشاره به اهانت به قرآن در برخی جوامع غربی گفت: خدمت به محرومان، وفای به عهد، مبارزه با فقر و فحشا و بی‌عدالتی محتوای قرآن است. این مفاهیم تمدن‌ساز قرآن برای انسان هرگز نمی‌سوزد و ابدی است.

رئیسی ادامه داد: آتش توهین و تحریف، حریف حقیقت قرآن نمی‌شود. سوزاندن قرآن، منع حجاب در مدارس و تبعیض‌هایی نظیر آن شایسته انسان معاصر نیست و پشت پرده این نفرت پراکنی طراحی بزرگتری وجود دارد.

رئیس‌جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود قدرت جمهوری اسلامی ایران را قدرتی امنیت‌ساز دانست که با حذف گزینه‌های جنگ، اشغالگری و تجزیه‌ی کشورها از روی میز قدرت‌های سلطه‌گر، افق‌های جدیدی را برای منطقه گشوده است و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران باور دارد که اولویت منطقه، وحدت اسلامی و توسعه جمعی است؛ بدون تردید، پایدارسازی امنیت منوط به توسعه جمعی بوده و این تنها راه سعادت غرب آسیا است.

این سخنان رئیسی و اقدام او برای به همراه داشتن یک جلد قرآن کریم در جریان سخنرانی‌اش با استقبال گسترده‌ای از سوی کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) تصاویری را از رئیسی هنگامی که قرآن کریم را حین سخنرانی‌اش در دست گرفته و به آن بوسه می‌زند، منتشر کرد که بسیاری از آن استقبال کردند.

یک کاربر در این باره نوشت: ارادت آن‌ها به دینشان را تحسین کنید.

کاربری دیگر که خود را از اهل سنت معرفی کرده، در واکنش به این اقدام رئیس‌جمهور ایران، طی پیامی در ایکس نوشت که «به برادران شیعه خود درود می‌فرستد و به آن‌ها عشق می‌ورزد».

یک کاربر دیگر اقدام رئیسی را محکومیت شدید قرآن سوزی در سوئد و برخی کشورهای اروپایی دیگر توصیف کرد.

کاربر دیگری در شبکه اجتماعی ایکس عکس رئیسی هنگامی که قرآن در دست دارد را به همراه بخشی از سخنان او منتشر کرد که با محکومیت قرآن‌سوزی در سوئد گفت: ما قاطعانه معتقدیم که احترام به ادیان باید جایگاهی شایسته در دستور کار سازمان ملل داشته باشد.

شبکه خبری ترکیه‌ای تی‌آرتی نیز در خبری، تصویر مشابهی از رئیس‌جمهور ایران حین سخنرانی در مجمع عمومی که در آن قرآن را در دستانش گرفته، منتشر کرد و نوشت که سران مسلمان جهان از جمله اردوغان، رئیسی و شیخ تمیم در سخنرانی‌های خود در مجمع عمومی سازمان ملل کشورهای غربی را به دلیل هتک حرمت قرآن کریم سرزنش کردند و اقدامات افراطی را در دفاع از آنچه آزادی بیان عنوان می‌شود، تبعیض‌آمیز دانستند.

یک کاربر نیز با انتشار تصویر رئیسی بخشی از سخنان او را منتشر کرد که گفت: جهان در حال گذار به یک نظم بین‌المللی جدید است و پروژه آمریکایی کردن جهان شکست خورده است.

سید ابراهیم رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما در یک دوره سرنوشت‌ساز تاریخی قرار گرفته‌ایم. جهان در حال تغییر و گذار به نظم بین‌المللی نوظهور است و این مسیر غیرقابل بازگشت است. نظم کهنه لیبرال که در خدمت منافع سلطه‌گران و سرمایه‌داران سیری‌ناپذیر بود کنار زده شده؛ و در یک کلام، پروژه آمریکایی کردن جهان شکست خورده است.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران افتخار دارد که به مدد انقلاب شکوهمند اسلامی خود، بیشترین روشنگری را در برانداختن نقاب از چهره سلطه‌گران شرق و غرب انجام داده و با همراهی دیگر ملت‌های غرب آسیا، نقش تعیین‌کننده‌ای در ناکامی نظام سلطه داشته است.

رئیس‌جمهور ایران همچنین تاکید کرد: اینک که مقاومت و بیداری ملت‌های جهان از همیشه بیشتر شده و قدرت‌های نوظهور سر بر آورده‌اند، امید است که نظمی جدید و عادلانه بر جهان حاکم شود. آنچه برای نظم بین‌المللی جدید کلیدی است کنار گذاشتن سلطه ی جهانی و جایگزینی آن با نظم‌ها و همکاری‌های منطقه‌ای است.

رئیسی در ادامه یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران از حداکثر همگرایی اقتصادی و سیاسی درون و میان‌منطقه‌ای حمایت می‌کند و علاقمند است تا براساس عدالت، با همه جهان، تعامل داشته باشد.

واکنش کاربران عرب‌زبان به اقدام آیت‌الله رئیسی در بوسیدن قرآن: او مایه افتخار شیعیان است

در همین حال ایرنا با انتشار واکنش کاربران عرب‌زبان گزارشی در این باره منتشر کرد.

به گزارش ایرنا، اقدام رئیس جمهور ایران در بالا بردن قرآن کریم در حین سخنرانی بامداد روز چهارشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل و بوسیدن کلام‌الله مجید در تقبیح و محکومیت اهانت‌ غرب به ساحت مقدس قرآن، بازتاب گسترده‌ای در میان کاربران عرب‌زبان شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی داشت.

سخنان آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به خصوص پس از بالا بردن قرآن کریم و بوسیدن کلام‌الله مجید در محکومیت اقدام موهن قرآن سوزی در اروپا، واکنش گسترده کاربران عرب‌زبان در شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشت.

جمله «پشت‌پرده این نفرت‌پراکنی‌ها طراحی بزرگ‌تری وجود دارد اما تعالیم قرآنی برای جوامع بشری هرگز نمی‌سوزد و آتش توهین و تحریف حریف حقیقت نخواهد شد»، یکی از جملاتی است که بیشتر در بین کاربران عرب‌زبان در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.

کاربری تحت عنوان «حسین الخزعلی» ضمن انتشار فیلم مربوط به سخنرانی آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل و بوسیدن قرآن کریم در صفحه توئیتر خود نوشت که رئیس جمهور ایران کلام‌الله مجید را بوسید و آن را بالای سر خود برد و به نقل از رئیس جمهور ایران نوشت که «قرآن هرگز نمی‌سوزد، قرآن حقیقت جاودانه است».

کاربر دیگری با عنوان «huda» نوشت که «رئیس جمهور ایران مایه افتخار شیعیان است، خداوند حفظش کند و عمرش را طولانی کند و به حق محمد و آل محمد بر قوم ستمگر پیروز گرداند، خدایا جمهوری اسلامی ایران را حفظ کن. ایران مایه مباهات شیعیان است، آنها تکیه گاه شیعیان و امید مستضعفین هستند».

کاربر دیگری تحت عنوان «نورس مهاجر» این جمله آیت‌الله رئیسی را توئیت کرد و نوشت: «آمریکا باید تا به حال درک کرده باشد که استفاده از زبان زور علیه ملت ایران، چه در قالب مجازات و چه در قبال تهدید ابزار کارآمدی نیست».

«نورس مهاجر» با انتشار تصاویر مربوط به بوسیدن قرآن کریم از سوی رئیس جمهور ایران نوشت «او از پشت تریبون سازمان ملل اقدام موهن سوزاندان قرآن کریم را به شدت محکوم کرد».

«اسعد البصری» دیگر کاربری است که با انتشار فیلم مربوط به سخنرانی بامداد روز چهارشنبه رئیس جمهور ایران در سازمان ملل، اقدام آیت‌الله رئیسی در بالابردن نسخه قرآن کریم را ستود و برخی از سخنان او را توئیت کرد و از رئیس جمهور ایران نقل کرد که «نظام لیبرال کنونی منسوخ شده است و ایران نقش مهمی در شکست استکبار جهانی داشت».

«حسین مرتضی» دیگر کاربر عرب زبان است که با انتشار تصاویر مربوط به سخنرانی آیت الله رئیسی در سازمان ملل گفت که «رئیس جمهور ایران از سازمان ملل قرآن کریم را با خود حمل کرد و بالا سر برد».

«حیدر البرزنجی» دیگر کاربر عرب زبان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: « تعلق و هویت و فرهنگ اسلامی در سخنرانی آقای ابراهیم رئیسی با در دست داشتن یک نسخه از قرآن کریم در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در محکومیت حملات مکرر به قرآن کریم در کشورهای غربی تجسم یافته است».

کاربر دیگری به نام «الموسوی احمد الثانیه» فیلم مربوط به ترک کردن دیپلمات صهیونیستی از سالن مجمع عمومی سازمان ملل را منتشر کرد و نوشت که «نماینده و دیپلمات رژیم موقت در حین سخنرانی سید ابراهیم رئیسی، صحن سازمان ملل را ترک کرد».

گیلعاد اردان سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل همزمان با رئیس جمهوری ایران در مجمع عمومی این نهاد در نیویورک به همراه سایر دیپلمات‌های صهیونیست، سالن را ترک کرد.

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل هنگام سخنرانی آیت الله رئیسی بدلیل این رفتارهای خلاف عرف و اقدامات غیردیپلماتیک از سوی نیروهای امنیتی سازمان ملل برای مدت کوتاهی بازداشت شد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست