بازدید 1845

ایران رئیس مجمع گفتگوی همکاری آسیا شد

وزیر امور خارجه در هجدهمین نشست وزرای امور خارجه مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به عنوان رییس جدید این مجمع انتخاب شد. 
کد خبر: ۱۱۹۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 20 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، حسین امیرعبداللهیان پس از انتقال ریاست مجمع به جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی تعهد جمهوری اسلامی ایران به چندجانبه گرایی را یادآوری کرد و بر نقش نهادهای چند جانبه همچون ACD در ایجاد تفاهم و شراکت مابین کشورها برای فایق آمدن بر مشکلات جهانی و نیز ایجاد فرصت برای رشد و توسعه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه، آسیا را مهد تمدن‌ها و فرهنگهای کهن دانسته و همکاری‌های چند جانبه را ابزاری برای به فعلیت رساندن پتانسیل‌های عظیم این قاره قلمداد کرد.

امیرعبداللهیان شعار دوران ریاست ایران را «یک آسیای پیوسته تر و توانمندتر از طریق فناوریهای جدید و در حال ظهور» اعلام و از وزرای کشورهای عضو دعوت کرد در نشست بعدی وزرای امور خارجه مجمع در سال ۲۰۲۴ در تهران شرکت کنند.

یادآور می‌شود ریاست مجمع در دو سال گذشته برعهده بحرین بوده است. سی و پنج کشور آسیایی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا هستند که دو دهه پیش با شعار گفتگو تاسیس گردید. مقر این مجمع در کویت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست