بازدید 2958
۲

ناتو باید پیشنهادهای روسیه را می‌پذیرفت

یک قانونگذار ارشد روسیه گفت که اگر پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیشنهادهای امنیتی روسیه را پذیرفته بود، از مناقشه اوکراین جلوگیری می‌شد.
کد خبر: ۱۱۹۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷ 18 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تاس، "لئونید اسلوتسکی" رئیس کمیته بین‌المللی دومای دولتی روسیه روز یکشنبه اظهار کرد: "ینس استولتنبرگ" دبیرکل ناتو یک بار گفت که اگر "ولودیمیر زلنسکی" و "خونتای وی" جنگ را متوقف کنند موجودیت اوکراین از بین خواهد رفت اما اگر روسیه سلاح‌هایش را تسلیم کند صلح برقرار خواهد شد.

وی افزود: استولتنبرگ ترجیح می‌دهد که در مورد یک «اگر» دیگر سکوت کند و آن این است که اگر ناتو پیشنهادهای امنیتی مسکو را در دسامبر ۲۰۲۱ رد نکرده بود، از جنگ جلوگیری می‌شد.

اسلوتسکی تاکید کرد: برای پایان دادن به مناقشه اوکراین کافی است که غرب ارسال تسلیحات مرگبار از جمله بمب‌های خوشه‌ای و اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین را متوقف کند. اگر این اتفاق رخ دهد رژیم نازی اوکراین یک روز هم دوام نخواهد آورد و اوکراین به صلح خواهد رسید.

وی اظهار کرد که استولتنبرگ خواهان صلح در اوکراین نیست و او دستورات واشنگتن و بروکسل برای مهار روسیه و سرمایه‌گذاری در پروژه ضدروسی در اوکراین را اجرا می‌کند.

این مقام روس گفت: تلاش برای پیوستن اوکراین به ناتو و لفاظی‌های هسته‌ای این کشور جزو عواملی است که باعث عملیات نظامی ویژه روسیه شد و کل جهان غرب را در آستانه یک بحران طولانی قرار داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
ناتو کار خوبی کرد که نپذیرفت !
چون روسیه نشون داده کاملا غیر قابل اعتماد است
روسیه قطعا همچون آمریکا و انگلیس از شیاطین است و باید همه ملت های جهان در برابر ابشان باشند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست