بازدید 1947
۱

تحریم‌ها مسکو را از حفظ منافع ملی خود منصرف نمی‌کند

منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به بسته جدید تحریمی آمریکا علیه این کشور گفت که تحریم‌های واشنگتن مسکو را از حفظ منافع ملی خود منصرف نخواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۹۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵ 15 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن گفت که آمریکا باید درک کند که تحریم‌ها روسیه را از حفظ منافع خود منصرف نمی‌کند.

وی درباره بسته تحریمی جدید آمریکا علیه روسیه، افزود: وقت آن رسیده که واشنگتن متوجه شود که گرداب تحریم‌ها آن را به جایی نمی‌برد و کشور ما هرگز از حفظ منافع ملی خود دست بر نخواهد داشت.

آنتونوف ادامه داد: اجلاس روسیه و آفریقا، بریکس و اجلاس اخیر گروه ۲۰ نشان داد که ما حامیان زیادی داریم که با ما را در این زمینه هم رای هستند.

سفیر روسیه گفت که آمریکا دوباره روسیه را تحریم کرد به این امید که اقتصاد روسیه سقوط کند.

وی افزود: مقامات آمریکایی چه از روی ناامیدی و چه از روی توهم، متعصبانه راه‌های دیگری برای آسیب رساندن به کشور ما ایجاد می‌کنند.

دولت جو بایدن روز پنجشنبه به وقت محلی پنج شرکت و یک شهروند ترکیه‌ای را به اتهام کمک به روسیه در دور زدن تحریم‌ها و حمایت از مسکو در جنگ علیه اوکراین تحریم کرد که بخشی از تحریم‌های گسترده دولت آمریکا علیه روسیه است که ۱۵۰ نهاد روسی را در بر می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
روسها ایرانی نیستن اشکنه بخورن بگن خداروشکر :)
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی