بازدید 2786

آمار کشته‌شدگان سیل لیبی از ۱۱ هزار نفر گذشت

هلال احمر لیبی اعلام کرد تعداد قربانیان سیل اخیر در شهر درنه در شرق لیبی به ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۹۳۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸ 15 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، هلال احمر لیبی اعلام کرد تعداد قربانیان سیل اخیر در شهر درنه در شرق لیبی به ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر افزایش یافته است و همچنان جستجوها ادامه دارد.

مدیرکل این گروه امداد گفت که ۱۰ هزار و ۱۰۰ نفر دیگر در این شهر ساحلی همچنان مفقود هستند.

در همین حال مقامات شهر درنه در لیبی روز پنجشنبه گفتند هزاران نفر از قربانیان سیل اخیر را در گورهای دسته جمعی دفن کردند.

پیشتر شهردار درنه گفته بود که تعداد کشته‌ها ممکن است تا سه برابر افزایش یابد.

همچنین «محمد الدینالی» مدیر دفتر اطلاع رسانی سازمان هلال احمر لیبی در شمال شرق این کشور اعلام کرد که اوضاع کنونی در لیبی به معنی واقعی کلمه فاجعه بار است.

وی در ادامه افزود: مناطق سیل زده شاهد یک فاجعه و مصیبت واقعی هستند.

خبرنگار المیادین در بنغازی در شرق لیبی گزارش داد که شهرهای این منطقه به شدت به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و بسیاری از افرادی که در اطراف شهر درنه مستقر هستند به این کمک‌ها دسترسی ندارند.

عبدالمنعم الغیثی شهردار درنه اعلام کرد: ما به تیم‌های تخصصی برای بیرون آوردن اجساد قربانیان سیل و طوفان از زیر آوارها و گل و لای نیاز داریم. نگرانی‌های ما در خصوص گسترش بیماری‌های واگیردار بعد از سیل و طوفان اخیر به علت باقی ماندن اجساد در زیر آب و آوارها شدت پیدا کرده است.

همچنین محمد المنفی رئیس شورای ریاستی لیبی از دادستان کل این کشور خواست تحقیقات فراگیری را در خصوص فاجعه سیل و طوفان در شهر درنه لیبی انجام دهد.

وی خواهان بازخواست و محاکمه تمام کسانی شد که در خصوص شکسته شدن ۲ سد شهر درنه مقصر بوده یا اهمال کاری کرده‌اند.

گفتنی است روز یکشنبه، طوفان «دنیل» شرق لیبی از جمله شهرهای بنغازی، البیضاء، المرج، سوسه و درنه را درنوردید و هزاران کشته و ناپدید و ویرانی بسیاری از زیرساخت‌های این مناطق را در پی داشت. طوفان دنیل با سرعت بالغ بر ۱۸۰ کیلومتر در ساعت باعث شکسته شدن ۲ سد تاریخی در شهر درنه و جاری شدن سیل شد.

پیش از این یک مقام مسئول در اتحادیه بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر گفته بود که حدود ۱۰ هزار نفر در پی سیل لیبی مفقود شده‌اند.

مشاور رسانه‌ای رئیس پارلمان لیبی نیز گفت که برآوردها حاکی از آن است که تعداد قربانیان سیل در شهر درنه از مرز ۷ هزار نفر گذشته است.

رویترز گزارش داد که تیم‌های اورژانس با توجه به تعداد زیاد قربانیان خواستار تهیه کیسه‌های بیشتر برای اجساد شدند.

از سوی دیگر محمد ابونجیله، سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت، در اظهاراتی گفت که حداقل ۳۰ هزار نفر در شهر درنه آواره شده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست