بازدید 7554

افزایش مصرف بنزین کرمان بدلیل بنزین 60 هزار تومانی پاکستان/امسال ۶ هزار میلیارد تومان ارز اربعین توزیع شد/قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو ۲۰ شهریور ۱۴۰۲

در بسته خبری اقتصادی امروز تیتر‌هایی مانند اختلاف دلار آزاد و مرکز مبادله، حذف کامل دلار از معاملات روسیه و چین، هتل سازی چینی‌ها در منطقه آزاد چابهار، برگزاری مجمع عمومی بانک آینده بعد از ۵ سال، قیمت خودرو‌های سایپا و ایران خودرو و خط قرمز ۴۰۰ هزار تومانی برای قیمت گوشت قرمز را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۹۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶ 11 September 2023

پیمانه اقتصادی تابناک هر روز بسته‌ای خبری از آخرین اخبار و تحولات مهم اقتصادی ایران و جهان را ارائه می کند. پیمانه ای شامل تغییرات بیست و چهار ساعت اخیر از بازارهایی همچون ارز، خودرو، طلا، انرژی و مسکن، که در کنار آن به واکنش ها و صحبت های اقتصادی مسئولان نیز پرداخته می شود.

در پایان فعالیت بازار ارز در سومین روز هفته، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا در مرکز مبادله ایران ۴۱۲۸۳ تومان بود. همچنین نرخ حواله دلار در این مرکز، ۳۷۵۳۰ تومان تعیین شد. این در حالی است که مشاهدات میدانی نشان می دهد، بهای دلار در بازار غیررسمی تهران که البته حجم معاملاتی کمتری نیز دارد به رقم ۴۹۶۰۰ تومان رسیده است.
 
 

معادل ۶ هزار میلیارد تومان، ارز اربعین توزیع شد

معاون اقتصادی بانک مرکزی گفت: خوشبختانه امسال ارز اربعین برای یک میلیون و صد هزار نفر از زوار بالغ بر ۱۹۰ میلیارد دینار یا معادل ۶ همت (هزار میلیارد تومان) در قالب ارز کشور مقصد و به صورت دینار تأمین شد. البته اتفاق خیلی خوبی که امسال رخ داد آن بود که ۴۸ درصد از تأمین ارز به صورت غیرحضوری و بدون مراجعه به شعب در مرحله درخواست انجام شد و این امر کیفیت تأمین ارز را بالاتر برد؛ این در حالی است که در سال گذشته این عدد برای ۲۷۰ هزار نفر بود. وی این رخداد را مطلع و مقدمه خوبی برای دلارزدایی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از تأمین نیاز‌های ارزی تجاری ما به صورت غیردلاری و در قالب ارز‌هایی همچون یورو، یوآن، ین، درهم، روپیه، روبل و ... انجام می‌شود؛ اما آنچه وابستگی دلاری را ما را در نیاز‌های خارجی همچنان زیاد کرده است، همین تأمین نیاز‌های خرد و نیاز‌های مسافرتی است؛ لذا بانک مرکزی باتوجه به این تجربه بسیار مطلوب برنامه جدی را برای تأمین نیاز‌های ارز‌های مسافرتی زیارتی و سیاحتی در دستور کار قرار داده است تا از ارز کشور مقصد استفاده کند که این امر اتفاق مهمی برای دلازدایی تلقی می‌شود. این مهم کمابیش در حال اجراست، اما امیدواریم در مقیاس بزرگ به مانند ارز اربعین اجرایی شود.

حذف کامل دلار از معاملات روسیه و چین

به گفته گئورگی زینوویف - مدیر بخش آسیایی شماره یک وزارت خارجه روسیه - دلارزدایی از تجارت روسیه و چین عملا کامل شده است. این مقام مسئول گفت: سهم دلار آمریکا در تسویه حساب‌های متقابل بین کشورهای همسایه طی دو سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. زینوویف اظهار کرد: سهم ارزهای ملی در پرداخت‌های روسیه و چین با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است و در ابتدای سال ۲۰۲۲ حدود ۲۵ درصد بود و اکنون از ۸۰ درصد فراتر رفته است. وی افزود: حجم مبادلات روبل-یوآن در بورس مسکو (MOEX) مدت‌ها پیش از دلار-روبل پیشی گرفته است. به گفته زینوویف، کسب‌وکارهای روسی و چینی به سرعت از ارزهای «سمی» غربی دور می‌شوند و روبل و یوان را به‌عنوان روشی مطمئن‌تر و ایمن‌تر برای پرداخت انتخاب می‌کنند. این دیپلمات خاطرنشان کرد که مسکو و پکن ابزارهای حیاتی را توسعه داده‌اند تا تسهیل تمام معاملات لازم را تا حد امکان ممکن کنند، علیرغم بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی بین‌المللی که به‌طور قابل توجهی بر موسسات مالی و توانایی آنها برای عملکرد موثر تاثیر می‌گذارد.

روند کاهشی سکه به کانال ۲۷

در بازار طلا و سکه تهران، امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افت قیمت به رقم ۲۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که بهای هر سکه تمام طرح قدیم در معاملات امروز ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود.

برگزاری مجمع عمومی بانک آینده بعد از ۵ سال

محمدجواد شریف‌زاده معاون بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد امروز در ارتباط زنده با شبکه خبر در مورد برگزاری مجمع عمومی بانک آینده گفت: بعد از ۵ سال امروز اولین مجمع عمومی بانک آینده برگزار شد. وی گفت: طبق تبصره ۲ ماده ۵ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، اگر یک سهامدار سقف سهامداری در بانک را رعایت نکند، حق رای مازاد سهام به وزارت اقتصاد منتقل می‌شود. بر این اساس بعد از کش و قوس‌های زیاد، حق رای مازاد سهام بانک آینده به وزارت اقتصاد واگذار شد. دستور موقتی که دیوان عدالت اداری داده بود لغو شد و بر اساس ابلاغیه‌ای که در اواخر مرداد امسال از سوی بانک مرکزی انجام شد، این حق رای به وزارت اقتصاد واگذار شد. وی گفت: بعد از آن دعوت‌نامه برای برگزاری مجمع از طریق کدال برای سهامداران و ذی‌نفعان در ۶ شهریور از طریق کدال ارسال شد.  

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو در بیستمین روز شهریور

خط قرمز 400 هزار تومانی برای قیمت گوشت قرمز/ صحت و سقم خبر ساخت میکرو آپارتمان‌های ۲۵ متری در تهران

این خودرو‌ها تا ۱۰ روز آینده متروکه اعلام می‌شود؟

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در مورد خودرو‌های مانده در بنادر گفت: ۲۳ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی در بندر لنگه، ۵۰ خودروی سواری در بندر لنگه و تعداد محدودی در شهید رجایی بندرعباس وجود دارد که قرار شد خودرو‌هایی که مانده‌اند، متروکه شوند و در اختیار اموال تملیکی قرار گیرند در بندر شهید رجایی ۲۰۷ دستگاه خودرو وجود دارد که قرار شد ظرف ۱۰ روز آینده اگر ترخیص نشود متروکه اعلام شود. وی گفت: در بندر شهید باهنر ۴۱ دستگاه دامپراک، ۱۲۴ دستگاه بیل مکانیکی، ۱۶ جرثقیل و ۳۴ دستگاه لودر وجود دارد که قرار شد این خودرو‌ها متروکه شوند که هنوز متروکه نشده و به محض متروکه شدن در اختیار اموال تملیکی قرار می‌گیرد. /فارس

خط قرمز ۴۰۰ هزار تومانی برای قیمت گوشت قرمز

رییس شورای تامین دام کشور درباره وضعیت تولید و بازار گوشت قرمز، گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم دام زنده به طور متوسط در سراسر کشور بین ۱۷۰ تا ۱۹۵ هزار تومان به فروش می رسد که با توجه به نرخ دام زنده، باید قیمت این محصول برای گوشت گوسفندی و گوساله با نرخی در محدوده ۴۰۰ هزار تومان عرضه شود و نرخ های بیش از این به طور حتم کاذب است. منصور پوریان در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط فصلی با رکود در بازار دام زنده و گوشت قرمز روبه‌رو هستیم، به‌طوری‌که با توجه به تامین گوشت از محل واردات، دام زنده تولید داخل تقاضای چندانی ندارد؛ بنابراین شاهد روند کاهشی قیمت دام زنده در کشور هستیم و انتظار می رود نرخ گوشت نیز در بازار کاهشی شود. پوریان گفت: به‌تازگی قیمت دام زنده و گوشت قرمز در بازارهای جهانی نیز افزایش یافته است، به طوری که قیمت هر کیلوگرم دام زنده گوسفندی و گوساله از ۲.۴ یورو به ۲.۸ یورور و گوشت گوساله و گوسفندی از ۵.۵ دلار به ۵.۷ دلار افزایش یافته است.

لغو محدودیت خرید خانه توسط شهروندان در ۳ شهر بزرگ چین

هم‌زمان با تلاش‌های چین برای عقب‌نشینی از سرکوب بخش املاک و مسکن و احیای اقتصادی، سه شهر بزرگ چین به‌تازگی محدودیت‌های خرید خانه را برای شهروندان لغو کرده‌اند. شهرهای دالیان و شن یانگ، دو شهر پرجمعیت در استان شمال شرقی لیائونینگ، به‌طور جداگانه اعلام کردند که دیگر محدودیتی برای تعداد املاکی که ساکنان می‌توانند در بیشتر نقاط شهر بخرند، وجود نخواهد داشت و درعین‌حال برای فروشندگان معافیت مالیاتی و برای خریداران یارانه خرید در نظر گرفته‌اند. نانجینگ، مرکز استانی استان مرفه جیانگ سو، اعلام کرد که به مردم اجازه می‌دهد بدون نیاز به اثبات واجد شرایط بودن در چهار منطقه آپارتمان بخرند و به این شکل عملاً آخرین محدودیت‌های خرید خانه را کاهش می‌دهد. این اطلاعیه‌ها در پی آغاز مجموعه‌ای از اقدامات حمایتی از بخش املاک و مسکن ازجمله کاهش نرخ بهره وام مسکن برای خریدارانی خانه اولی در سراسر چین منتشر شده‌اند. بخش املاک مملو از بدهی چین، سهم یک‌چهارمی در فعالیت اقتصادی این کشور دارد؛ اما رشد این بخش از سال ۲۰۲۱ به بعد، یعنی زمانی که دولت تصمیم گرفت مانع از انباشت بدهی توسعه‌دهندگان شود، روند نزولی به خود گرفته است.

این ارز آسیایی در برابر دلار آمریکا تقویت شد

ین ژاپن در برابر دلار آمریکا تقویت شد زیرا بانک مرکزی ژاپن می‌تواند از نرخ‌های منفی فاصله بگیرد و به‌طور بالقوه در را برای افزایش نرخ بهره برای دستیابی به اهداف بانک مرکزی افزایش قیمت و دستمزد باز کند. به نظر می‌رسد که کاهش ارزش پول آمریکا با انتشار قریب الوقوع گزارش تورم ایالات‌متحده در این هفته تقویت شده است. ین در برابر دلار ۱.۰۵ درصد افزایش یافت و در ساعت ۱۲و ۳۴ دقیقه بامداد به وقت شرقی در ۰.۰۰۶۸۳۶ دلار معامله شد. دلار ۱.۰۴ درصد سقوط کرد و یک دقیقه بعد به ۱۴۶.۳۳۰۰ ین رسید. /بیزنس

هتل سازی چینی ها در منطقه آزاد چابهار 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از نشست سرمایه گذاران چینی فعال در صنعت هتل‌سازی برای احداث هتل و اقامتگاه‌های لوکس در منطقه آزاد چابهار خبرداد.

صحت و سقم خبر ساخت میکرو آپارتمان‌های ۲۵ متری در تهران

امروز در خبر‌ها آمده بود: مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی شهر تهران از برنامه ساخت مساکن ۲۵ متری تحت عنوان مسکن اقتصادی خبر داده و گفته: "پس از مطالعات ۲.۵ ساله روی طرح مسکن اقتصادی در روز‌های آینده قرارداد اولین پروژه در منطقه ۱۹ شهرداری تهران امضا و عملیاتی می‌شود.  مساحت زمین این طرح ۱۱ هزار متر مربع است که حدود ۱۸۰۰ واحد با مساحت ۲۵ تا ۳۵ متر در این زمین ساخته می‌شود. وی این را هم را گفته که مدیریت شهری منطقه ۱۹ نگاه واقع‌بینانه و مثبتی به این طرح دارد؛ «دیدگاه ما نسبت به احداث این میکرو آپارتمان‌ها ایجاد بستر تشکیل خانواده برای جوانان و افزایش جمعیت در راستای سیاست‌های کلی نظام است.»

این در حالی است که مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص ساخت خانه‌های ۲۵ متری در منطقه ۱۹ اظهار کرد: شهرداری تهران و سازمان نوسازی شهرداری هیچ برنامه‌ای برای احداث چنین واحد‌هایی ندارد و اطلاعاتی هم در خصوص احداث چنین واحد‌هایی نداریم. وی تصریح کرد: سازمان نوسازی شهرداری تهران براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته احداث مسکن در سطح شهر تهران را با مشارکت بخش خصوصی و ... آغاز و در این زمینه تلاش کرده است. هدایت با بیان اینکه مساحت واحد‌های در دستور کار شهرداری تهران با مشارکت بخش خصوصی کمتر از ۸۰ متر نخواهد بود، گفت: این واحد‌ها در زمان حاضر در شرایط مختلف قرار دارند و پس از آماده شدن تحویل خواهد شد. /تسنیم

واکنش وزارت اقتصاد به ادعای ارائه آمار غلط به رئیس جمهور

وزارت امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به گزارشی با تیتر :" مهدی پازوکی: به آقای رئیسی آمار غلط می‌دهند. هیچگاه تورم ۶۰ نبوده که حالا او می‌گوید آن را کاهش دهیم! " توضیح داد: آقای پازوکی که از کارشناسان اقتصادی کشور است و چند سالی هم مشاور ارشد رئیس سازمان برنامه و بودجه در دولت قبل بوده است قاعدتا نحوه دسترسی به گزارش مکتوب بانک مرکزی را می‌داند. اما با توجه به‌ شبهه ای که مطرح شده و برای یادآوری، مراجعه‌ای به آمارهای اقتصادی در سایت بانک مرکزی به نشانی https://cbi.ir/simplelist/1611.aspx داریم که بر این اساس طبق آمار شهریورماه سال ۱۴۰۰ مشاهده می کنیم که شاخص قیمت کالاها و خدمات در این ماه و نرخ تورم در پایان این ماه به عدد 59.3 درصد رسیده است.

خط قرمز 400 هزار تومانی برای قیمت گوشت قرمز/ صحت و سقم خبر ساخت میکرو آپارتمان‌های ۲۵ متری در تهران

خط قرمز 400 هزار تومانی برای قیمت گوشت قرمز/ صحت و سقم خبر ساخت میکرو آپارتمان‌های ۲۵ متری در تهران

روایت معاون وزیر نفت از بنزین۶۰ هزار تومانی بیخ گوش ایران

جلیل سالاری معاون وزیر نفت کیفیت پایین و مصرف بالای خودروها را از عوامل افزایش روزافزون مصرف سوخت در کشور اعلام کرد و گفت: سال ۹۸، سالانه ۲۷ میلیارد لیتر بنزین مصرف می‌کردیم که این عدد امروز به ۴۲ میلیارد لیتر رسیده است. این در شرایطی است که در این سال‌ها، حدود ۲۵۵۰ باب جایگاه سی‌ان‌جی در کشور راه‌اندازی و روزانه حدود ۲۳ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور توزیع می‌شود. معاون وزیر نفت در امور پالایش با اشاره به مصرف بالای انرژی در کشور افزود: سالانه در بخش حمل‌ونقل ۶۰ میلیارد دلار سوخت مصرف می‌کنیم که عدد بسیار بالایی است. مگر بودجه کشور چقدر است که ۶۰ میلیارد دلار آن فقط در این بخش صرف شود؟ اگر ۱۰ تا ۲۰ درصد در این بخش صرفه‌جویی شود، ‌این منابع می‌تواند وارد زنجیره ارزش در پتروپالایشی‌ها شود. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر لزوم کیفی‌سازی خودروها گفت: مصرف ۱۲ میلیون لیتر بنزین در ۱۰۰ کیلومتر عدد بسیار بالایی است. این در شرایطی است که در زمان هدفمندی، ۹.۵ میلیون خودرو داشتیم، اما امروز این عدد به ۱۸ میلیون دستگاه رسیده است و هیچ خودرویی نیز خارج نشده است. سالاری با اشاره به قیمت ۶۰ هزار تومانی هر لیتر بنزین در کشور پاکستان گفت: به‌رغم اجرای سامانه کدینگ در مناطق مرزی، اختلاف قیمت سبب افزایش مصرف سوخت به‌ویژه در نقاط مرزی شده و به‌تازگی شاهد رشد ۵۰ درصدی مصرف سوخت در جنوب کرمان ناشی از مهاجرت کارت‌های سوخت بودیم که در این زمینه اقدام‌های مشترکی با فراجا نیز در حال انجام است، اما همه این موارد موجب ناترازی سوخت در کشور شده و در زمستان نیز به‌دلیل ظرفیت محدود تولید گاز،  ناچار به استفاده از سوخت دوم در صنایع می‌شویم. /ایلنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۹
از نظر دولت و مجلس و کارشناسانشان راه حل تمام مشکلات اقتصادی افزایش قیمت ها و افزایش مالیات ها است که هر دو به درآمد بیشتر دولت از مردم ختم می شود و مردم باید تاوان قاچاق و رانت و ... بپردازند و هیچ صحبتی از علت کاهش روزانه ارزش پول کشور که دلیل تمام این مشکلات است نمی شود
خدا به داد کارمندان وکارگران برسد.
آپارتمان 25 متری می سازند بعد اعلام می کنند برای تشکیل خانواده و افزایش جمعیت است. خود مسئولین بروند در آن ها زندگی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
داداش این خونه ها برا زندگی نیست برا جوجه کشی و ازدیاد جمعیته
منوچهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
عقل سلیم حکم می کند که جمعیت ایران باید کاهش یابد و بین رفاه نسبی و تعداد جمعیت تعادل منطقی برقرار شود
ناشناس
| Canada |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
خیلی بهتراست که برای همه ویلای ۱۰۰۰ متری بسازند قول میدهیم ۹۰۰ عددبچه قدونیم قد تولیدکنیم دیگرتربیت وسیرکردن شکمش باکرم الکاتبین چون میکویندهرانکس که دندان دهد حتماًنان هم میدهد البته نه بما به آنها ولی بما بی پولی گرانی کرسنگی بیکاری وفقر میدهد
احمد خاتمی، امام جمعه تهران در یادواره شهیدان شهرستان فریدن گفت: به‌وفور موشک داریم. راه حل رفع مشکلات کشور مذاکره با دشمنان نیست!

باقری کنی، مشاور سیاسی وزیر خارجه در گردهمایی دانشگاه فرهنگیان گفت : کسانی که مذاکره را ضد ارزش جلوه می‌دهند، می‌خواهند دست نظام را تهی کنند!

کدام یک درست می گویند؟؟؟
محسنی اژه ای، رئیس قوه قضاییه در نشست شورای عالی قوه قضاییه گفت :‌ مشاهده مفاسد موجب ناراحتی مردم می‌شود.
پاسخ ها
habib
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
آقا تازه متوجه شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
لابدخود اقایون ناراحت نمیشن
رافائل گروسی روز دوشنبه ۲۰ شهریور در حاشیه نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، از اجرا نشدن توافق سال گذشته آژانس با جمهوری اسلامی از سوی تهران انتقاد و ابراز تاسف کرد.
دنبال بهانه می گردی بنزین رو‌گرون کنی بکن با پاکستان چکار داری؟ حقوق و دستمزد رو به دلار بده بنزین رو هم دلاری حساب کن
یک هیات اسرائیلی در نشست آژانس فرهنگی سازمان ملل (‌یونسکو) در ریاض شرکت کرد. حضور این هیات در عربستان سعودی نشانه‌ای از چشم‌انداز احتمالی عادی‌سازی روابط دو کشور تفسیر شده است.این هیات شامل معاون سازمان‌های بین‌المللی وزارت خارجه و سفیر سازمان‌های بین المللی اسرائیل در پاریس است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
بریزیم روی دیوار سفارت عربستان یا هنوز زوده؟
بورس گرفتار تعارضات مختلف است
کاهش و ثبات قیمت دلار شاید مهمترینش باشد.
که مردم آنرا می‌خواهند اما شرکتها و سهام‌داران کلان افزایش قیمت دلار را میخواهند تا سهامشان بشکل مصنوعی و دوپینگی رشد کند نه بشکل طبیعی و اقتصادی.
جنبش‌فواحشیون الان شروع میکنن سم پاشی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
سمپاشی برای آفت هاست و درست میگویی. الان واقعا نیاز به سمپاشی است چون همین تعداد کم هم باید پاکسازی شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
این یکی آدم بشو نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد
۵۰۰ خیرش ببینی خادبرکت
توی اینهمه گرفتاری (وی این رخداد را مطلع و مقدمه خوبی برای دلارزدایی دانست و عنوان کرد ... ). واقعا متاسفم. با این پول چند تا زیر گذر امن می شد احداث کرد. با این پول چقدر ... . بیایید به فکر آبادانی ایران باشیم. البته روی صحبتم با همه است همانها که ثروت کشور را در آنتالیها خرج می کنند . همه و همه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
منظور ارز اربعینه
آخه کجای دنیا ارزشونو میدن به یه عده‌ی خاصی تا برن سفر زیارتی؟ حق‌الناس چی میشه مگه اونایی که نیازهای واجبتری دارند از این کار دولت رضایت دارند؟
قیمت سوخت باید افزایش یابد تا مردم صرفه جویی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
همه چی رو گران کنید تا ملت هلاک شوند اونموقع همه چیو صادر کنید و با پولش صفا کنید
habib
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
تو چی میفهمی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
اول از همه باید قیمت ساندیس رو زیاد کنند شاید شما هم درد مردم رو درک کنید
قیمت سوخت باید بشدت تمام افزایش پیدا کند تا مردم صرفه جویی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
ساندیسی نظر نده
تمام این ارز تبدیل به دلار خواهد و از اروپا و آمریکا سر در خواهد اورد
پس زمستان سختتت در راهه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
زمستان سخت اروپا
خودروهای بی کیفیت داخلی که تقریبا بین ۵۵ تا ۱۰۰ درصد مصرف بنزینشان بیش از خودروهای روز و عادی در جهان و مصرف متوسط انها بین ۸ تا ۱۲ لیتر در صد کیلومتر است
علت اصلی بالا رفتن مصرف بنزین در کشور میباشد و خود دولت باید در این زمینه دست به تغییرات زیر بنایی در تولید خودروهای با مصرف صدی زیر ۵ لیتر کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
اشتباه نکن در ایران مردم همیشه مقصرن و مسئولین دلسوز و فداکار به بهترین شکل به وظایفشون مل میکنن!
نگران بنزین ۶۰ هزار تومنی پاکستان هستید؟!
دلار را به ۱۱۰۰ تومن برگردانید مشکلتان با قاچاق بنزین حل میشود
نه حداقل حقوق ماهیانه را به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش دهید بعد بفرمائید بنزین را ۶۰ هزار تومان کنید
چرا فقط آنچه به نفع جیبتان هست را می بینید؟
گوشت قرمز ۵۰۰ هزارتومان رو رد کرده در همه قصابی ها هم تقریبا همین قیمت است، حالا این مسول ما خودش رو به خواب زاده و میگه این قیمت ها کاذبه، حالا این که بگی کاذبه چه دردی از مردم دوا میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
خب اون مسئول راست گفته چون وزیر و امام جمعه که نمیره گوشت بخره براشون راسته و فیله پاک شده و آماده میارن درب منزل تقدیم می کنن
بابت اربعین ۶ هزار میلیارد تومان ارز پاشی میکنند،اما ۱۱ سال است برای طرح هماهنگ پرداخت حقوق بازنشستگان میگویند کمبود اعتبار داریم ، منظور شما از سیاست ما عین دیانت ماست این بود!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
یه جوری میگی انگار مفتی دادن .حاجی ریال ریال ش رو ازمون گرفتن .ن
یعنی... اگه مثل بقیه دنیا زندگی کنین. قیمت بنزین رو به قیمت بین‌المللی برسانید حقوق و دستمزد رو‌با دنیا هماهنگ کنید ورود خودرو رو ازاد کنید و با همه دنیا تعامل داشته باشید.
قیمت گوشت ۶ دلاز و هر دلار هم پنجاه تومان باشه به تومان میشه سیصد که! چرا ما ۵۰۰ میخریم؟! یعنی اینقدر بی مسولیت !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
پول رانت وارد کننده رو حساب نکردی؟
بدبختی ما اینه که مملکت مابزرگترنداره هرکس صبح زودتربلندشداون رئیسه. آخه مرد مومن ۲۵مترخونه اس یادستشویی شما بگید.
بزرگتر داره ولی اولویتش ازدیاد نسله نه رفاهشون
من هیچ وقت این عدم توان در کنترل سوخت قاچاق را متوجه نشدم!!!
میزان تولید پالایشگا هها مشخص است
میزان بنزین تحویلی به هر جایگاه مشخص است
میانگین مصرف خودرهای هر شهر مشخص است
نوع کارت سوخت و مقدار برداشت از آن در هر جایگاه مشخص است
پس اگر این قاچاق، قاچق بهانه تراشی برای گران کردن بنزین نیست اسمش چیه
بابا بس کنید ما میفهمیم چرا روراست نیستید!؟
مسئولین باید بروند در این خانه های 25 متری زندگی کنند تا مردم را درک کنند.
حدود ۲۵۰ دلار در ماه حقوق می دهید ولی هر روز قیمت‌ ها را با همسایگان مقایسه می کنید، شرم آوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
مرد مومن 250 دلار رو از کجا اوردی؟!
کارگران با همه مزایا به زحمت ماهی 150 دلار درامد دارن
"قیمت هر کیلوگرم دام زنده گوسفندی و گوساله از ۲.۴ یورو به ۲.۸ یورور و گوشت گوساله و گوسفندی از ۵.۵ دلار به ۵.۷ دلار افزایش یافته است."
آقای منصور پوریان رئیس شورای تامین دام کشور، چرا قیمت دام زنده را به یورو و قیمت گوشت را به دلار فرمودید؟
چرا؟؟
ماشین دنا اتواتیک توربو دارم. با کولر روشن توی بندرعباس در مسیر بدون ترافیک شهری 21 لیتر بنرین در هر 100 کیلومتر مصرف میکنه. هیچ کاری هم نمیشه کرد. نمایندگی میگه همه شون همینجوری هستند. اکتان بنزین پایینه و بی کیفیت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست