سهامداران غاذر بخوانند

شرکت پیاز و سبزی خشک کنی پیاذر برای چندمین بار مجمع برگزار می کند اما این مجامع به حد نصاب قانونی نمی رسند، قرار است چند بار دیگر آگهی دعوت به مجمع منتشر شود؟ نبض بورس به بررسی شرایط حاکم بر مجامع این شرکت پرداخته است.
کد خبر: ۱۱۹۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳ 09 September 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، شرکت پیاز و سبزی خشک کنی پیاذر برای چندمین بار مجمع برگزار می کند اما این مجامع به حد نصاب قانونی نمی رسد، قرار است چند بار دیگر آگهی دعوت به مجمع منتشر شود؟ نبض بورس به بررسی شرایط حاکم بر مجامع این شرکت پرداخته است.

شرکت سهامی پیاز و سبزی خشک کنی پیاذر (غاذر) با تولید محصولات سبزیجات خشک، پودر کتلت و آب پنیر نسبت به سال قبل خود فروش ثابتی داشته است. سهام این شرکت برای اولین بار در تاریخ ۱۵/۹/۱۳۸۳ در بورس مورد معامله قرار گرفت.

سهامداران غاذر در تاریخ ۱۴۰۲/۴/۱۷ به مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده دوره ۱۲ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ که در ساعت ۱۱ مورخ ۱۴۰۲/۴/۲۹ برگزار شد، دعوت شدند. این مجمع در تاریخ مذکور برگزار، ولی به حد نصاب قانونی نرسید.

به موجب ماده ۸۷ لایحه قانون تجارت، حد نصاب تشکیل جلسات در مجمع عمومی عادی در دعوت اول با حضور دارندگان اقلاَ بیش از نصف سهامی است که حق رای دارند.

دوباره سهامداران برای تاریخ ۱۴۰۲/۵/۱۵ ساعت ۱۲ به مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده دعوت شدند که در اطلاعیه تصمیمات مجمع بیان شد به حد نصاب قانونی نرسیدند.

در خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه با حضور ۲۶.۴۹ درصد سهامداران بیان گردید که در مورد تمامی دستورات جلسه مجمع تصمیم گیری شد. 

سهامداران غاذر بخوانند | غاذر نمادی برای عدم برگزاری مجمع!

بر طبق قانون، در دعوت دوم مجمع عمومی عادی، حضور هر تعداد از صاحبان سهام که هر مقدار از سهام شرکت را تعهد کرده باشند، کفایت می‌کند.

شرکت غاذر ۵ روز بعد از انتشار اطلاعیه خلاصه تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه، اطلاعیه با نام تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه بر روی کدال منتشر کرد و در آن تاکید کرد: در خصوص برخی دستور جلسات تصمیم گیری ننمود و تصمیم گیری به مجمع دیگری موکول نمود.

برای سومین بار در تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۵ آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی و فوق العاده به دلیل محدودیت‌های کدال باعنوان آگهی دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده برای تاریخ ۱۴۰۲/۶/۷ با همان دستور جلسات مجامع قبلی منتشر گردید. البته این آگهی دوباره با عنوان اصلاحیه در تاریخ ۱۴۰۲/۵/۲۸ بر روی کدال قرار گرفت حائز اهمیت است که ۲ دقیقه بعد از آخرین اطلاعیه، اطلاعیه منتشر شد که مجمع مورخ ۱۴۰۲/۶/۷ برای انتخاب عضو هیئت مدیره مستعفی برگزار می‌گردد.

مجمع عمومی عادی مانند مجمع عمومی فوق العاده، تا دو نوبت دعوت می‌شود و از طرفی حداکثر زمان ممکن برای دعوت از مجمع عمومی عادی برای تصویب امور مالی، ۴ ماه پس از پایان سال مالی می‌باشد؛ که این قوانین نیز در مجامع غاذر رعایت نشده است.
بلاخره مجمع ۷ شهریورماه برگزار شد و در اطلاعیه تصمیمات مجمع روبروی دستور جلسه چیزی نوشته نشد و در این مجمع تنها حدود ۷ درصد سهامداران برگزار شد.

اما باز هم آگهی دعوت به مجمع عمومی به طور فوق العاده در تاریخ ۸/۶/۱۴۰۲ برای تاریخ ۲۰/۶/۱۴۰۲ با دستور جلسه مجمع عمومی عادی (گزارش فعالیت هیات مدیره و بازرس قانونی و...) که تصمیمات آن منتشر گردید و گویا تصویب شد بر روی کدال قرار گرفت!

سهامداران غاذر بخوانند | غاذر نمادی برای عدم برگزاری مجمع!

 سوالات بسیاری با این اطلاعیه‌ها و برگزاری‌ها بوجود می‌آید: 

•    آیا هیئت مدیره شرکت با قوانین مجامع آشنا هستند؟
•    آیا فرد مستعفی هیئت مدیره، دلیلی بر عدم حضور سهامداران است؟
•    در اطلاعیه افزایش سرمایه آمده است که مجمع به صورت آنلاین برگزار شده و حدود ۱۴۸۶ نفر شرکت کردند، اما چرا برای مجامع دیگر این رویه در پیش گرفته نمی‌شود؟
•    قرار است چند بار دیگر آگهی دعوت به مجمع منتشر شود و مجمع به حدنصاب نرسد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی