بازدید 7674

سرنوشت صدام در انتظار مسعود بارزانی!

پایگاه خبری المعلومه به نقش پنهان دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و موساد در حمایت و شکل گیری نظام‌های سیاه دیکتاتوری صدام حسین معدوم و مسعود بارزانی در اقلیم کردستان عراق پرداخته است.
کد خبر: ۱۱۹۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 08 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، پایگاه خبری المعلومه عراق می‌نویسد: معروف است که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و موساد رژیم صهیونیستی با طرح و رواج شعار مشکوک موسوم به «امت عربی واحده؛ پیام جاودانه» توانستند در عراق پایه‌گذار بدعت انفصال اقلیم کردستان عراق و حامی تشکیل «دولتی موسوم به اقلیم کردستان بزرگ» و نیز زمینه تصاحب قدرت توسط صدام حسین را فراهم کنند.

به نوشته المعلومه، دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و موساد همانگونه که بیش از ۳۵ سال به طور پنهانی از حکومت دیکتاتوری صدام حسین حمایت کرند؛ به همان شیوه نیز این رویه را در حمایت از «مسعود» برای تصاحب سلطه علی رغم خشم کردها در شمال عراق ادامه دادند

و به گواه تاریخ، صدام و مسعود اینک در رقابتی شدید با یکدیکر در حال سرسپردگی و خوش خدمتی و انجام مأموریت‌ها محوله از سوی نهادهای اطلاعاتی غرب در نابودی و کشتار بی‌رحمانه شهروندان آزاده عراقی و خاموش کردن روح نهضت بیداری و توسعه عراق با دستاویز نزاع‌های فرقه‌ای، طایفه‌ای و نژادی بودند.

به گزارش المعلومه، آمریکا و رژیم صهیونیستی با حمایت همه جانبه از نظام‌های دست نشانده خود طی دهه‌های گذشته مانع از خیزش هرگونه نهضت اسلامی به ویژه در عراق و به شکل عام در منطقه غرب آسیا شوند.

مسعود بارزانی پا به پای صدام حسین

این یادداشت می‌افزاید: صدام حسین، دیکتاتور مقبور عراق که همواره از سنت‌های بدوی بادیه‌نشینان اعراب [ملی گرایی] دم می‌زد، به ادعای خود توانست به فاصله کوتاهی روح آزادمنشی و انسانی مردم عراق را پایمال کند و با کشتار بی‌رحمانه آزاداندیشان، به زعم باطل خود، خاک عراق را از هرگونه اندیشه‌های ضد دیکتاتوری و متعالی تهی کند.

به گواه المعلومه، این شیوه نابخشودنی را مسعود نیز پا به پای صدام به فعلیت رساند و در برابر مردم دو گزینه بیشتر وجود نداشت یا از شرف و کرامت انسانی خود فاصله گیرد و آنان همراه با خانواده و عشیره خود به بندگی صدام در آیند و در غیر این صورت، قتل و کشتار در انتظار آنان بود.

المعلومه می‌نویسد: این رویه پلید صدامی را نیز مسعود بارزانی در شمال عراق پیاده کرد؛ به نحوی که، شمال عراق را ملک ویژه خاندان خود دانست تا جایی که هر یک در اجرای سلطه ددمنشانه خود با دلگرمی از سمت غرب از همدیگر سبقت می‌گرفتند.

به طوری که بازرانی نیز هرگاه در معرض خیزش اعتراضات کردهای در شمال عراق قرار می‌گرفت، با اتخاذ شیوه صدام همانگونه که وی در برابر اعتراضات شیعیان عراق که ۷۰ درصد شاکله جمعیتی عراق را شامل می‌شدند، اقدام به کوچاندن، زندانی، قتل و طرد اجباری آنان و اسکان اتباع کشورهای مصر، سودان و غیره می‌کرد؛ همین شیوه را نیز بازرانی در سیاست سرکوب مخالفان در پی گرفت.

مقاله‌نویس المعلومه در ادامه می‌افزاید: پس از انتفاضه شعبانیه در سال ۱۹۹۱ که پس از عقب نشینی ارتش عراق از کویت رخ داد، شراره انتفاضه در ۹ استان عراق از جمله در بصره تا شمال عراق شعله ور شده بود و بیم سقوط نظام دیکتاتوری صدام از سوی نهادهای اطلاعاتی غرب می‌رفت؛ اما موساد «اسرائیل» از اوضاع امنیتی شمال عراق به ویژه منطقه تحت کنترل مسعود بارزانی به عنوان سرسپرده تل آویو اطمینان خاطر داشت.

در شرایطی که انتفاضه مردم عراق از جنوب تا مرکز و شمال عراق شعله ور شده بود؛ دستگاه اطلاعاتی موساد و آمریکا با چراغ سبز به رژیم صدام دستور کشتار بی‌رحمانه مردم را صادر کردند؛ اما در شمال عراق، نهادهای اطلاعاتی غرب مانع از کشتار معترضان عراقی در شمال در نواحی تحت کنترل بارزانی شدند؛ زیرا غرب سیاست حمایت از خاندان بارزانی را برای سناریوهای آتی خود در پیش گرفته بودند.

واکاوی علل توقف سرکوب خیزش انتفاضه شعبانیه در شمال عراق از سوی صدام!

مقاله‌نویس المعلومه با طرح این پرسش که چرا صدام سیاست سرکوب اهالی عراق در جنوب، مرکز، بغداد و سایر مناطق عراق را در خاموش کردن انتفاضه شعبانیه با قدرت تمام پیاده کرد؛ اما در شمال عراق اینگونه عمل ننمود؟ اینگونه به گواه تاریخ پاسخ می‌دهد که، آری؛ دستگاه اطلاعاتی آمریکا و موساد مانع از این امر شدند.

به نوشته این رسانه عراقی، ماشین کشتار صدام در انتفاضه شعبانیه ۱۹۹۱ در شمال عراق عمل ننمود، زیرا مسعود بارزانی به عنوان یکی از گماشتگان و سرسپردگان تل آویو باید پس از پایان مأموریت سرسپردگی صدام باید نقش محوری خود را در تکمیل نقش صدام در ادامه سناریوهای موساد ایفا کند؛ زیرا صدام دیگر مهره‌ای سوخته و آشکار بود و باید هر چه سریع‌تر از میان می‌رفت.

به گزارش المعلومه، مسعود بارزانی اینک با پوشش لباس شریف کردها پا در جای صدام نهاده بود و با حمایت غرب با دمیدن به انتفاضه شعبانیه در شمال عراق ضد رژیم صدام توانست با چراغ سبز تل آویو بر اقلیم کردستان تسلط یابد.

به نوشته تحلیلگر المعلومه، انتفاضه جنوب و مرکز عراق با خیزش عراقی‌های آزاده با هدف سرنگونی نظام دست نشانده آمریکا و اسرائیل صورت گرفت و بایستی در نطفه خفه می‌شد و با سناریوی آمریکایی شمال عراق از ماشین سرکوب صدام در امان ماند تا امروز کانون فتنه گری ضد عراق و سایر مناطق در منطقه غرب آسیا شود.

به همین منظور، موساد با حمایت از خاندان بارزانی و چراغ سبز به شیوه صدام معدوم به کشتار و کوچاندن اجباری معترضان کرد شمال عراق در جریان انتفاضه پرداخت و فعالان آزاده شمال عراق در مناطق کوهستانی دهوک پناهنده شدند و موساد با نگرانی از خیزش جدیدی از انتفاضه در اربیل با چراغ سبز به صدام دستور کشتار دسته جمعی و تجاوز به مردم خطه شمال عراق را صادر کرد و با این وجود مسعود با حمایت موساد در اربیل بر قدرت نشست؛ اما مردم کرد شمال عراق بارها اعتراض خود را بر وجود غیرقانونی حکومت بازرانی در اربیل و شمال عراق اعلام کرده‌اند و هرگز صدام دومی را در این خطه نخواهند پذیرفت.

در پایان تحلیلگر المعلومه می‌نویسد: مردم خطه شمال عراق هرگز اجازه ظهور صدام دومی را بر نخواهند تابید و چه بسا، مسیری که مسعود بارزانی طی می‌کند در مسیر دیکتاتوری صدام مقبور باشد و شاید بسیار بدتر از آن.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی