بازدید 14862
سخنگوی اقتصادی دولت خبر داد:

هیچ جهش تورمی در قیمت کالاهای موثر در زندگی و سفره مردم نخواهیم داشت

خاندوزی گفت: یک شناسایی دقیقی از زنجیره موادی که محصول نهایی آن‌ها در حوزه نوشیدنی، نساجی، روغن موتور و شوینده که در زندگی مردم مهم هستند، صورت گرفت و تصمیم بر این شد تا به نحوی تعدیل قیمت صورت بگیرد که گویا آن‌ها با همان نرخ تسعیر ۲۸۵۰۰ محصول خودشان را عرضه می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۹۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳ 07 September 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی با حضور در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر با تشریح مصوبه دولت در خصوص نرخ خوراک و نرخ تسعیر ارز صنایع اظهار کرد: مهم‌ترین دلیل دولت برای تغییر نرخ خوراک و تصمیم جدید برای فرمول قیمت‌گذاری صنایع، جلوگیری از آسیب‌های متعددی بود که روند گذشته به تولیدکنندگان و همچنین مصرف‌کننده نهایی می‌رساند.

وی افزود: ده سال پیش یکی از موضوعات پرچالشی که پیش روی دولت و مجلس شورای اسلامی قرار داشت و همواره در مجالس مختلف در خصوص آن بحث و تبادل نظر می‌شد، این بود که نرخ خوراک گاز برای صنایع مختلف باید تعیین تکلیف شود؛ یعنی از همان آذر ماه هر سال که لایحه بودجه می‌آمد، در این زمینه بحث و گفت‌وگو شروع می‌شد و در طول سال این مباحث و چالش ادامه داشت. به همین دلیل، دولت برای خروج از سردرگمی و پیش‌بینی‌ناپذیری، با رجوع به قانون دائمی که حکم می‌کرد، بهترین روش برای پیش‌بینی‌پذیری را تعیین کنیم، در این زمینه اقدام به تعیین تکلیف کرد. سال ۹۴ رسما وزارت نفت فرمولی را ابلاغ کرد که برای ده سال بنا بود ادامه یابد و تقریبا مساله هم از چالش عبور کرد تا اینکه به داستان جنگ اوکراین و روسیه رسیدیم و یکباره قیمت کالا‌ها و همچنین قیمت گاز در سراسر جهان افزایش یافت.

وزیر اقتصاد عنوان کرد: دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ باید تصمیم می‌گرفت با این شرایط خاص چگونه برخورد کند و اینکه با همان فرمول قدیم پیش برود یا نرخ جدید تعیین کند. در آن زمان فرمول بر اساس شرایط اروپا، آمریکای شمالی و همچنین کشور خودمان تعیین شده بود و برای اینکه در شرایط خاص حمایت خاص و ویژه‌ای از صنایع داشته باشد، در سال ۱۴۰۰ مصوب کرد که نوسان نرخ خوراک تا سقف ۵ هزار تومان در هر مترمکعب گاز باشد و بیشتر از این مقدار افزایش نداشته باشد تا منجر به تلاطم نشود. در قانون ۱۴۰۲ دولت مکلف شده بود که بر اساس تبصره ۱۴ همان درآمد به میزان  ۲۷۰ هزار میلیارد تومان را از چند محل از جمله از محل قیمت خوراک گاز را برای یارانه نقدی مردم تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه بحث و گفت‌وگو‌های بسیار و در نهایت اجماعی بین وزارتخانه‌های نفت، اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت که پایه مصوبه دولت است. البته فرمول قبلی فرمول پیش‌بینی‌پذیری برای صنایع و صادرکنندگان و تولیدکنندگان بود. اما در مصوبه جدید سقف قیمتی گاز صادراتی ایران در نظر گرفته شد تا فرمول در درون خود ثبات هم ایجاد کند و دولت هر شش ماه یک بار مجبور به تغییر قیمت شود و این را دوباره در قانون بودجه بنویسد و مرتبا شوک‌ها و نااطمینانی‌های زیاد به تولیدکننده بدهد.

خاندوزی عنوان کرد: ترجیح دولت این بود که این مصوبه به دلیل اینکه جزئی از قانون بودجه ۱۴۰۲ است، از ابتدای سال ۱۴۰۲ قابلیت اجرایی داشته باشد، اما هیات تطبیق مجلس شورای اسلامی ایراد گرفت و اعتقاد داشت که دولت از زمان مصوبه یعنی آخر خرداد ماه امکان اجرا کردن این مصوبه را داشته باشد و سه ماه نخست سال همچنان باید به شیوه گذشته اجرایی شود و از پایان خرداد ماه می‌تواند این مصوبه را اجرایی و آن را لحاظ کند که دولت هم پذیرفت با اینکه موافق این موضوع نبود، اما به این دلیل که موجب اختلاف نظر نشود، به جای ابتدای فروردین ماه از ابتدای خرداد ماه مصوبه را اجرایی کرد.

وزیر اقتصاد یادآور شد: البته بازخورد‌هایی که در این زمینه داشته‌ایم مشخص شده است که خود صاحبان صنایع و بخش‌های تولیدی با حضور در جلسات متعدد به جمع‌بندی در این زمینه رسیدند که می‌خواهند چشم‌انداز قابل اتکا و مطمئنی داشته باشند، با مصوبه جدید به این اطمینان خاطر رسیده‌اند تا پایان برنامه پنج ساله با همین فرمول برای نرخ خوراک پیش بروند و به آن اتکا کنند.


وی گفت: البته بنا هم نبود که در این زمینه اصلاحات اساسی رخ بدهد و در فرمول جدید نیز سه رکن اصلی تعیین نرخ یعنی بازار اروپا، آمریکای شمالی و کشور خودمان حفظ شد؛ با این تفاوت که در فرمول جدید دیگر قیمت‌ها از یک کفی پایین‌تر نخواهد آمد. هدف‌گذاری دولت مبتنی بر ثبات اقتصادی کلان است؛ بنابراین فرمول جدید باید یک دامنه‌ای می‌داشت و سقف و کف آن مشخص می‌شد.

خاندوزی در خصوص پتروشیمی‌های متانولی توضیح داد: در حوزه پتروشیمی‌های متانولی با شرایط خیلی خاص و ویژه‌ای روبه رو هستیم که در بقیه صنایع پتروشیمی و فولادی وجود ندارد، چون خریداران آن بسیار خاص هستند و لازم بود که زیاد زیان‌ده نشوند و علامت منفی به صنعت منتقل نکنیم و به دلیل همین، شرایط ویژه دولت با تاکید رئیس جمهور در تصمیم‌گیری خود برای نرخ خوراک در مصوبه یک بند جداگانه را در خصوص شرایط خاص متانول در نظر گرفت.

وی اظهار کرد: ما شرایطی را در خصوص نرخ تسعیر فراهم کردیم که با توجه به اینکه قیمت‌های غلطی که ایجادکننده رانت و علامت‌دهنده رانت می‌شدند، برای برخی از خریداران این محصولات و اینکه محصولات دست دوم و سوم صادرات نشود، و صادرات غیررسمی که ارز آن برنمی‌گشت و موجب نارضایتی بانک مرکزی شده بود، صورت نگیرد و از فساد دلالان جلوگیری کند؛ آن هم در شرایط قبلی، صادرکنندگان اصلی و شرکت‌های معتبر محدود شده بودند.

نارضایتی برخی به دلیل از بین رفتن رانت است

وزیر اقتصاد بیان کرد: یکی از نقاط مثبت مصوبه جدید این است که موجب می‌شود دلالانی که خودشان موجب نوسان قیمت می‌شدند و صف تقاضای کاذب ایجاد می‌کردند که مبتنی بر رانت بود، از بین برود و شرایط خوبی برای مرکز مبادله ارز و طلا با مصوبه جدید ایجاد خواهد شد تا مرجعیت به مرکز مبادله ارز و طلا بازگردد و شرکت‌های بزرگ قادر باشند در این مرکز تعهدات ارزی خود را انجام دهند و در نهایت توان بانک مرکزی نیز با مدیریت درست بازار ارز تقویت خواهد شد. به نظرم برخی نارضایتی‌ها به دلیل همین رانت ویژه است که در مصوبه جدید دولت از بین رفته است.

خاندوزی ادامه داد: دولت با توجه به شعار سال که قرار است هم تورم مهار شود و هم تولید رونق یابد، اصرار داشت که تغییر مبنای ارز با وفاق در درون خود دولت و همچنین فعالان اقتصادی اجرایی شود و بنابراین این افزایش قیمت با کنترل همراه خواهد بود. برآورد میزان فسادی را که دولت با این مصوبه جلوی آن را گرفت، خود شرکت‌های حاکمیتی مانند صنایع پتروشیمی ایران بهتر می‌توانند محاسبه کنند. با اجرای این مصوبه عده‌ای با ایجاد تقاضای کاذب بابت افزایش قیمت‌های غلط، دلالی می‌کردند، اما مبنای دولت این بود که این مصوبه تاثیرات منفی روی مردم و مصرف‌کنندگان نهایی نداشته باشد و به همین دلیل با اجرای این مصوبه، جهش تورمی ناشی از اجرای طرح نخواهیم داشت.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: اجرای این طرح و مواردی که بر سفره مردم تاثیر می‌گذارد، کنار گذاشته شده است؛ برخی قائل به این بودند که اگر به فرمول برگردید، اثرات قیمتی شدید روی کالا‌ها خواهد داشت، اما دولت با توجه به شعار سال اقدامی کرد که یکی از بند‌های اصلی مصوبه دولت، مدیریت آثار تورمی است. دولت با این مصوبه این پیام روشن را به جامعه منتقل کرد که با سیاست جدید، همزمان هم تورم کنترل خواهد شد و هم انگیزه تولیدکنندگان در نظر گرفته شده و یک سیاست میانه و سنجیده در خصوص عواقب اجرای مصوبه دیده شده است.

وی گفت: برای رفع دغدغه مردم برای بخشی از کالا‌های اساسی یعنی زنجیره مواد و کالا‌هایی که محصول نهایی آن‌ها در حوزه نوشیدنی‌ها و روغن موتور و محصولات شوینده و … است، بندی در مصوبه برای کنترل قیمتی این حوزه از مواد درج شد تا آثار قیمتی برای این دسته از کالا‌ها نداشته باشیم؛ بنابراین نهاد‌های دولتی نخواهند گذاشت که شاهد جهش‌های قیمتی با اجرای مرحله اول این طرح باشیم یعنی برای شوینده‌ها، روانکار‌ها و نوشیدنی‌ها و … افزایش قیمتی نداریم و قیمت‌های آن‌ها اگر افزایش داشته، به مرور شاهد کاهش قیمت آن‌ها خواهیم بود و کمیته سه جانبه در دولت فقط و فقط با همین هدف تعیین شده است و حتی در این زمینه با خود ذی نفعان هم مشورت شده تا قیمت را به شکلی تعیین کنند که تعهد داده شده است که موضوع افزایش قیمتی برای این کالا‌های مهم در سبد خانوار رخ ندهد. خاندوزی گفت: مهم‌ترین پیام مصوبه جدید دولت برای صنایع و همچنین بازار سرمایه، پیش‌بینی‌پذیر شدن اقتصاد بود. وی تاکید کرد: در مصوبه قائل به این بودیم که هر دو هدف رشد تولید و مهار تورم را دنبال کنیم و با تمرکز بر یکی از دیگر غافل نشویم.

وی ادامه داد: مسیر باریک و ظریفی که باید طی می‌شد، موجب گشت تا چندین جلسه مکرر بین بخش‌های مختلف دولت و فعالان اقتصادی با دولت برگزار شود تا راه میانه‌ای پیدا کنیم که هم به انگیزه تولید و رونق صنایع کشور کمک می‌کند و ماه‌های بعد در تولید صادرات و بازگشت ارز صنایع، و مالیات سال آینده صنایع پرداخت خواهند کرد آثار آن را خواهیم دید و هم باید برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها چاره‌اندیشی می‌کردیم.

هیچ جهش تورمی در قیمت کالاهای موثر در زندگی و سفره مردم نخواهیم داشت

خاندوزی در ادامه گفت: یکی از بند‌های مصوبه دولت مختص مدیریت آثار تورمی است. متاسفانه برخی در حال دامن زدن به این هستند که موجی از افزایش قیمت خواهیم داشت؛ بنابراین، آن بخش از کالا‌ها که به دلیل رقابت در بورس کالا، بسیار گران‌تر از قیمت پایه خرید و فروش می‌شدند، با اصلاح نرخ جدید، تغییر قیمت جدیدی نخواهند داشت.

اما یک گروه هم کالا‌هایی هستند که قیمت معاملاتی آن‌ها در بورس کالا، نزدیک به نرخ پایه یعنی نرخ تسعیر ۲۸۵۰۰ تومان که در نتیجه اگر برای این کالاها، نرخ را از ۲۸۵۰۰ به نرخ مرکز مبادله یعنی حدود ۳۷۵۰۰ تومان افزایش می‌دادیم، مساله افزایش قیمت شکل می‌گرفت.  

وی افزود: در نتیجه همکاران در وزارت صمت، شناسایی دقیقی از زنجیره موادی که محصول نهایی آن‌ها در حوزه نوشیدنی ها، بطری‌ها، نساجی، روغن موتور و شوینده‌ها و ... که در زندگی مردم مهم و قابل توجه هستند، صورت دادند و تصمیم بر این شد تا برای کنترل آثار قیمتی این محصولات، اجازه داده شد تا به نحوی تعدیل قیمت و تخفیف قیمت خوراک صورت بگیرد که گویا آن‌ها در همان قیمت نرخ تسعیر ۲۸۵۰۰ محصول خودشان را عرضه کنند و نه قیمت مرکز مبادله؛ بنابراین، آثار قیمتی بر این دسته نخواهد داشت و وزارت صمت و بورس کالا و وزارت اقتصاد و مجموعه دستگاه‌های دولتی در این زمینه به دنبال مدیریتی هستند که شاهد جهش‌های قیمتی در این گروه از کالا‌ها نباشیم.

سخنگوی اقتصادی دولت تاکید کرد: متاسفانه در روز‌های اول به دلیل آثار روانی، قیمت‌ها با افزایش مواجه شدند و در این باره باید تاکید داشت که قیمت‌ها رو به کاهش خواهد بود. این تجربه را کشور در سال ۱۳۹۷ هم داشت، به گونه‌ای که در آن سال، به محض حذف دلالی و رانت و واسطه گری، چند روزی یک عده‌ای به گمان اینکه این سیاست پایدار نخواهد بود، افزایش قیمت ایجاد کردند، اما به سرعت نمودار‌ها به مسیر خودش بازگشت.  

خاندوزی گفت: به جهت اینکه دولت تاکید داشت تا این سیاست با یک وفاقی در داخل دولت و بین فعالان اقتصادی و دولت اتخاذ شود، همگی چشم انداز روشنی دارند که آثار افزایش قیمتی این طرح بسیار تحت کنترل خواهد بود و ما منتظر هیچ جهش تورمی در قیمت کالا‌ها ناشی از اجرای این طرح نیستیم. آن بخش‌هایی که برای زندگی و سفره مردم موثر هست اساسا از این جهش کنار گذاشته شده است و بنابراین به شکل طبیعی به مسیر قبلی خودشان ادامه خواهند داد؛ بنابراین باید یک پیام روشن را به جامعه منتقل کنیم که دولت این بار بنا دارد هم زمان با کنترل تورم، مساله انگیزه‌های تولیدکنندگان و صنایع کشور را هم در نظر بگیرد و هیچ کدام فدای دیگری نشود و راه میانه‌ای انتخاب شود.  

سخنگوی اقتصادی دولت در پایان در خصوص ابهامات مطرح پیرامون حذف سیاست تثبیت اقتصادی و دلار ۲۸۵۰۰ گفت: آنچه تاکنون درباره آن صحبت می‌کردیم، راجع به نرخ مبنای محاسبات یا محصول و یا خوراک صنایع کشور بود اما در مورد نرخ ۲۸۵۰۰ تومانی بانک مرکزی که برای صادرات نفت کشور و همچنین واردات کالای اساسی تخصیص می‌داد، هیچ تغییری ایجاد نشده و کماکان دولت نفت خود را با ارز ترجیحی در اختیار بانک مرکزی می‌گذارد و بانک مرکزی با ارز ترجیحی کالاهای اساسی که معیشت مردم به آن وابسته است، کار انجام می‌دهد.

وزیر اقتصاد اطمینان داد که  سیاست تثبیت نرخ ارز به جهت رویکرد حمایتی مربوط به کالاهای اساسی همچنان مدنظر دولت شخص رئیس جمهور و بانک مرکزی بوده و هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۴۹
داداش خجالت هم خوب چیزی است.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
کف حقوق را 9 تومان در نظر می گیرند تا کسی که بالای 20 تومان که همان خط فقر هست بیشترین مقدار مالیات را پلکانی بگیرند .... اگر از تورم اطلاع ندارید کار سختی نیست فقط با حقوق قانون کار یک هفته زندگی خود را بگذارنید تا متوجه حرف مردم شوید با پایین نگه داشتن حقوق کارگر که نمی توان به جنگ تورم رفت ...
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
بنده بعنوان بزرگترین اختثاددان تاریخ بشریت در تمام کهکشانها که در بیش از سی و نه دانشگاه جهان تدریس میکنم و بیش از هزار و نهصد و سیزده زبان زنده دنیا طسلت دارم به ذرت قاسم ارز میکنم که امسال ما منتظر هبیچ جهش قیمتی نیستیم
منتها جهش قیمتها از انتظار من پیروی نمیکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
اتفاقا خجالت نداره و ایشون داره راستش رو میگه و برای اونا هیچ جهش تورمی اتفاق نمی افته و هر چی هست مال ما مردم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
این بابا هیچ کاره است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
70% مردم را با ندانم کاریهایتان زیر خط فقر برده اید. زندگی مردم را سیاه کرده اید.
کارنامه اقتصادی شماها صفر است. فقط وعده و شعار داده و خودستایی می کنید.

دیگر کسی را نمی توانید گول بزنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
یعنی در این مملکت 85 میلیون نفری، کسی بهتر از این بابا نبود که وزیر اقتصاد شود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
می گویند: دروغگو کم حافظه هم هست.

چند بار تا به حال این حرفهای تو خالی را تکرار کرده ای؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
نتیجه تلاشهای شماست که گوشت گوشفند از 200 شده 500 همینطور گوشت گاو و مرغ از 30 شده 120 هزار تومان و بقیه اقلام. سید محرومان لطفا نرس بداد محرومان. تلاش نکنی نتیجه بهتری محتمل هست. خاندوزی سال 99 گفته بود که اگر دولت بعدی هیچ کاری هم نکند تورم نصف می شود اون موقع تورم 35 درصد بود و الان با تمام تلاشها بالای 40. پس لطفا خودتون را به زحمت نیاندازید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
مگه دیگه جهشی هم مونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
تبدیل ریال به بی ارزشترین پول جهان یکی
از درخشانترین دستاوردهای ایشان در کارنامه دو ساله است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
از وقتی که این ارز دو نرخی شد ریال زمین خود تا به الان .....
تا زمانی که دوباره ارز تک نرخی شود ...
ایرانی آباد و آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
هر چه مسئولین گفتن و انکار و تکذیب کردند مطمئن باشید اتفاق می افتد ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
خودرو را بازم ميخوان گرون كنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
جهش قیمتی رو ول کن داداش اینا کار دشمناست قیمت ها رو بالا میبردن تا مردم رو عصبانی کنند و نمیدانند که این مردم بادی نیستند که از این بیدها بلرزند از خادمی خودت در موکب برای مردم در کربلا بگو
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
دقیقا باید از چی خجالت بکشه؟
گویا عادت کردید به بی سوادی و کارشناسی همه چیز دان بودن!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
آقا وجدانا شماها چطوری اینقدر خوب صحبت می کنید من از وقتی که وزیر آموزش و پرورش استدلال کرد که هر کی پول بیشتری بده ماشین بهتری سوار میشه دیگه کلا در مورد همه چیز قانع شدم استدلالش خیلی قوی روم اثر گذاشت دیگه همه ی حرفهای دولتمردا رد بدون ذره ایی فکر می پذیرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
دولت و مجلس محترم واردات کالای لوکس و ارز بر که در داخل تولید می شود را ممنوع کند
یعنی توقع داری که بعد از 2 سال کارنامه کاری که از خودت نشان داده ای، مردم حرفهایت را باور کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
یا پنچ تن آل عبا نجاتمون بده
گیر عجب کسانی افتادیم.
روز روشن را می گویند شبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
خودشیفته، خودستا، بی سواد، نا کارآمد..... هستند.
تربتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
خدا بخیر کنه اینها سابقه کنترل بازار را دارند،آخه بنده خدا قرار بود قیمت گوشت قرمز رو کنترل کنید اما در عرض یک سال صد در صد گرون شد،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
وعده سر خرمن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
پادشاهی سعودی به زبان فارسی در خبری اعلام کرد که آن دسته از شهروندان عربستانی که درآمد ماهانه کمتر از ۹۰ میلیون تومان داشته باشند، امکان دریافت واحد مسکونی آماده و مدرن در سراسر عربستان را دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
کارنامشون از قبلی ها که بهتر بوده!!!!!
دولت اسبق دلار رو بیش از سه برابر و دولت سابق دلا رو ده برابر کرد. دولت فعلی فعلا دلار رو حدود دو برابر کرده
است.
نکته اصلی اینست که این دولت از اول کارش شروع به
اصلاحات واقعی اقتصادی زده که دولت های قبل آنها را به بعد موکول می کردند.
آرشیو صحبت های شما هنوز در اینترنت وجود دارد.
آن جایی که با کنایه به دولت روحانی قبل از روی کار آمدن رییسی کفتی: سال دیگر حتی اگر دولت هیچ کاری هم نکند، تورم نصف خواهد شد!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
جهش تورمی یعنی چه جهش مدام قیمتهاتنهاتخصص جنابعالی وهمکارانتان است که پدرمردم رادرآورده گویا برنامه گروه محترم اقتصادی توزیع فقر واشاعه آن بصورتی است که تمام مردم محتاج یارانه‌شوند وآنوقت شعاردهند که همه رامحتاج یارانه( یعنی فقیر) کردیم که البته وقتی همه محتاج ونیازمند شدند یکسان میشوند بدیهی است بغیر از گروهی خاص درست مثل پزشکی که خدای نخواسته بحای درمان‌ بیماران جان آنها رابگیرد‌وافتخارکند که دیگر بیماری نداریم چون بااین فرمان که میروند نتیجه دیگری نداردببینیدسرانه مصرف گوشت ولبنیات وموادپروتئینی چقدر کاهش یافته وفقرافزایش
مطمئنا گرانی خواهیم داشت .شما وقتی می گویید نگران نباشید چهار ستون بدنمان می لرزد
جناب وزیر، حالا این کالاهای مؤثر!!! چیا هست؟ ما شاهدیم که بیشتر گزارشات دولت بر مبنای تغییر تعاریف می‌گذرد و از این‌ منظر آمارهای مثبت ارائه می‌دهند و اگر هم نتوانستند به قول خودشان عمل کنند، به روی خود نمی‌آورند. مثل قول وزیر کشور که با حذف ۴۲۰۰ قول داد فقط ۴ قلم از اجناس کران شود و گفت: بقیه را اجازه گران شدن نمی‌دهیم!!!!
ضعیف ترین و بی کفایت ترین وزیر دولت رییسی همین احسان خاندوزی است.

وقتی یک کارشناس مرکز پژوهشهای مجلس را بدون تجربه کار اجرایی و تحصیلات آنچنانی در امام صادق یک شبه وزیر اقتصاد شود، توقع دارید که اوضاع اقتصادی مملکت سروسامان گیرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
فقط تو خوبی؟!!!!
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
مطمئناًاگر درانتخابات اینده همه شرکت کنند ایشان قطعا‌ًاستیضاع خواهندشد واگراستیضاع نشوند امتیاز منفی بزرگی برای انتخاب مجدد رئیس جمهورمحترم قطعاًخواهد بود مشروط بر مشارکت همگانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
کل ایران هم بیان پا صندوق و 150 درصد رای بدهند هیچ مشکلی حل نمی شود.این حنا دیگه رنگی نداره. شل کن سفت کن قبلا تجربه شده.
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
نه خوب شماید با سه نقر دیگر که جمعا 4 نفرشدی ما 135 نفر هم اعع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
فکر کن در ضعیف ترین دولت تاریخ ایران ضعیف ترین وزیر باشی. واویلا!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
اتفاقا خاندوزی بهترین وزیر کابینه است.
شما تنها و تنها وزیر مالیات ستانی و عوارض گیری از مردم هستی و بس.
متاسفم که مردم شما را باور ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
توی ناشناس کی هستی از طرف حرف مفت میزنی دلت برای این کامنت ها خوش نکن مردم واقعی انهایی هستن در صحنه حضور دارنند و تا پای جان از این نظام و انقلاب دفاع می کنند همه شما را جمع کنند اندازه دیگ های یکی از موکب های کربلا هم نمیشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
آقای ناشناس مردم از نظام و انقلابی حمایت میکنند که بفکر مردم است نه نظامی که ما را درگیر گرانی تورم و کرده است و سران آن در رفاه و آسایش به ریش ما میخندند. شما حمایت کن تا پای جان که فرزندان سران در بلاد کفر از زندگی لذت ببرند .
دوما هرکسی که میره اربعبن که طرفدار دولت نیست مرد حسابی نکنه آقای ریسی رو جای امام حسین گذاشتی
ضعیف ترین وزیر اقتصاد
شما تورم بالای فعلی را میگویید اصلا تورمی وجود ندارد
ایشان همیشه ادعاهای خاص و ناکارآمد میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
شما متن را درست نخواندی برای خودت نظر دادیخیلی با حالی ناشناس لااقل اسمت را بنویس اعجوبه اقتصاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
7:21 تو خود خاندوزی هستی که کوری و تورم بیش از 500 درصد را نمی بینی
داداش خیلی باحالی
تجربه نشان داده که وقتی قراره چیزی کرون بشه ، اول تکذیب میشه. دوم تبیین میشه سوم تکمیل میشه و پدر ملت درمیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
در مشهد نانوایی های آزادپز برای دومین بار در یک ماه گذشته قیمت رو افزایش دادن
ظاهرا سیاست دولت اینه: یه پله گرون میکنیم اگر کسی اعتراض نکرده یک پله دیگه و همینطور ادامه میدیم تا راه پله درست کنیم تا آسمون
عین همون فقط چهار قلم کالای مرحله قبل که گران شدند و دشمنان به دروغ گفتند چهار هزار قلم
یا حضرت عباس
پس دوباره قراره جهش شدید افزایش قیمت داشته باشیم
مثل دوره احمدی نژادهرروز آمار بر عکس به مردم میداد دوباره شروع شده.مردم خودشان لمس میکنند.
مردم در اثر سیاستهای دولتهای اقای رئیسی فقیر شدند ؟ آیا کسی فریاد رس و دادخواه خواهد بود
مردم سطح شعور و آگاهی شون بالاست ولی لطفا ساده صحبت کنید آیا میخواهید نرخ دلار برای واردات اجناس رو گران کنید ؟ یک کلمه بله یا خیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
ارز نداریم. بله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
ظاهرآ دلالان از این موضوع خیلی ناراحت و شاکی هستن
نه تورو خدا خجالتمون ندین راحت باشید به جهشتون ادامه بدین
به حان خودم هر موقع از این حرفا میزنند باید منتظر افزایش قیمت باشیم
به لطف سید محرومان تو این دوسال قیمت ها دو و سه برابر شده
ایران شده شعب ابی طالب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
دلالان و ضدانقلاب که از ثبات اقتصادی در ایران به شدت آشفته شده‌اند، با نوسان‌سازی و بازی با قیمت‌ها در بازار ارز به دنبال کسب سود از سوداگری اقتصادی و سود سیاسی خود هستند؛
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
شعب ابی طالب ۴۴ سال نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
شعب آبی طالب کافی شاپ با بستنی روکش طلا نداشت. شعب آبی طالب خط هوایی برای پرواز به اونور آب نداشت. .
سه سال هم بیشتر نبود. همه هم مثل هم بودند. نه اینکه یک نفر پول لوستر خونش از آپارتمان یکی دیگه بیشتر باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
۰۷:۲۷
تو کدوم کشور زندگی میکنی که صحبت از ثبات اقتصادی میکنی؟!!!!!! قیمت همون ساندیس که یکسره میخوری ببین هر روز جهش داره
چقدر میگیری بابات هر کامنت که چشم روی واقعیت های جامعه ببندی؟!
خاندوزی جان من نمیدانم که چطور دکتر شدی، برادر من وقتی یک بازنشسته بزور ۶-۷ میلیون حقوق می‌گیرد حتی کرایه خانه را هم پوشش نمی دهد چه برسد به سفره،ً
پست و مقام خوب است اما نه به هر قیمتی.
وقتی در دنیای خودت زندگی میکنی....درکش سخته که همین هفته قیمت تخم مرغ بالا رفته..مرغ و گوشت هم بعلت حذف ارز نهادهای دامی بالا خواهند رفت و ....و....
به جز تخم مرغ
آقای خاندوزی. دریک مملکت چند ده میلیونی که همه با گوشت و پوست و استخوان گرانی ها وعدم ثبات قیمتها را لمس میکنند و هیچ کس نمی‌تواند تضمین دهد که قیمت. یک جنس در بازار تا حتی یک هفته آینده رشد بی دلیل پیدا نکند وجود ندارد و اطمینانی دربازازنیست. وکمرمردم زیر بار گرانی ها خوردشده. اما عجیب تر از همه اینها سخنان گهربار ووعده ها وشعارهای مسیولان اقتصادی دولت است که دل مردم رابه درد آورده. وملت فکرمی‌کنند شاید جنابعالی وامثالهم درکره دیگری زندگی میکنید یا قصدتان تمسخر وفریب مردم بیچاره است چون این مردم کوچه و خیابان هستند که میفهمند کدام سخنان شما صادقانه است وکدام فریبکارانه
با هر اقدام نا بجا ، افزایش قیمت خواهیم داشت برای مثال اخیرا با حذف ارز مکملهای دارویی دامپزشکی قطعا یک افزایش قیمت در فرآورده های گوشتی در دوره بعدی خواهیم داشت مگر مجدد بخواهید یارانه جدید اختصاص بدهید . افزایش نرخ حاملهای انرژی نیز بشدت بر افزایش قیمتها تاثیر خواهد گذاشت . مشکل قضیه در این است که با کاهش قیمتهای جهانی در داخل اصلا اثری در کاهش قیمت مشاهده نمیشود .
در فیزیک نظریه دنیای موازی هست..که ما تونستیم نه تنها اثباتش کنیم ..بلکه اجرا هم شده..
این عزیز میگن قیمتها کمابیش ثابت میمونه....در دنیای شما میری روغن موتور عوض کنی میبینی ۲۰۰ تومن رفته روش ظرف ۲۴ ساعت...این یعنی ۲ دنیای موازی
بیخود قول و قرار و وعده سر خرمن ندهید

اگر حتی یک کدام از قولهای قبلی تان درست و راست از کار درامده است !!!؟؟؟

حالا هم میتوان باور کرد ولی اصلا قال باور نیست
خواهشاً شما هیچ نظری درباره تورم ندهید..
روزگار مردم رو که سیاه کردین مگه از سیاهی رنگ بتری هست
دولت‌رییسی‌ازاین‌دروغهاتواین‌دوسال‌زیادگفته‌ماپیش‌ازعیدرفتیم‌فروشگاه‌کوثربادومیلیون‌خریدکردیم‌الان‌همون‌خریدوبه‌شش‌میلیون‌انجام‌دادیم‌دولت‌رییسی‌خیال‌می‌کنه‌مردم‌هیچی‌حالیشون‌نیست‌‌پارسال‌ماگوشتویکصدهفتادتومن‌می‌خریدیم‌الان‌پا‌‌ نصدبیس‌هزارتومانه‌بقیه‌جنسها‌هم‌همینطور ه
باز هم حرف مفت و بی خود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
شبکه‌های ضدانقلاب نیز به سرعت این خبر را در راس اخبار خود منتشر می کند، نشان می‌دهد هم سوداگران ارزی و هم ضدانقلاب در تلاش برای بی ثبات‌سازی در اقتصاد ایران هستند
تخم مرغ شونه ای ۱۲۰تومن،خریدخونه وماشین وازدواج برای نسل جوان تبدیل به رویاشده،اگر ابرتورم نیست پس چیه؟وا..باا...این کاره نیستید،کارو بسپریدبه اهل فن،بریدخونتون مردمو راحت کنید.
خاندوزی خودش هم میدونه اقتصاد کشور بیشتر از این توان تحمل تورم را ندارد،از طرفی بواسطه سو مدیریت کلان و اختلاسها و تبعیضها و از دیگر سو بواسطه تحریم های هم جانبه بین‌المللی کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد،هر گونه دستکاری و افزایش قیمت کالاها و خدمات مساوی با شکل گیری اعتراضات مردمی خواهد بود بخاطر همین منت بر سر مردم گذاشته و میگه گرانی جدید نخواهیم داشت
خدایا به فریادمون برس، ادبیات چقدر آشناست(( هیچ جهش تورمی در کالاهای اساسی مردم نخواهیم داشت)) با این جمله یعنی نفس به شماره افتاده معیشت مردم قطع خواهد شد
بس است بس است
ادعا
روزنامه های جناح خودتان خبر از حذف ارز ۲۸۰۰۰ تومانی و صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری میدهند بعد ایشان می اید ادعاهای خاص مخصوص خودشان را میکنند
پارسال هم گفتند جراحی اقتصادی هیچ عوارضی ندارد منتهی گوشت قرمز و گوشت مرغ و لبنیات و حبوبات و برنج را ببینید چه قیمت است
با ۶ میلیارد دلار عمو بایدن چه ادعاهای خاصی آقایون میکنند از رییس جمهور گرفته تا ایشان
اقای وزیر اقتصاد بس است
آقایون گفتند تورم ۴۰ درصدی اخر دوره روحانی را تک رقمی خواهند کرد الان دارند ذوق تورم ۴۶ درصدی را میکنند
خسته نباشید
سلام تابناک عزیز .این بنده خدا باید داروشو عوض کنه ، فکر کنم ایشون متوجه نشده تو ایرانه ،طفلی...
سفره جنبش فواحش رو کوچک کنید و سفره مردم ایران رو بزرگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
از کامنتی که میگذاری معلومه تو تربیتت کوتاهی شده و .دوران کودکی بدی داشتی.
از تابناک بعیده که کامنت های این بیمار . رو ثبت میکنه. نشر این کامنت های غیر اخلاقی عین اشاعه رذایل اخلاقی هست..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
خدا شفات بده بدبخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
غیر از توهین به مردم معترض چیزی برای گفتن ندارید شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
پس منتظر کوچک شدن سفره خانوادت باش
نان سوبسیدی را نانوایان چند برابر به مردم می دهند شما هم فقط نظاره گر هستید تورم حداقل 100 تا 200 درصدی را در نون شاهدیم تا برسد به دارو و . گوشت و غیره .
این حرفها فقط در حد یک برنامه تلویزیونی است احتمالا منتفین چکمه ها واکس زدند و خوشحالند که مواد اولیه ارزن از دولت میخرند و آزاد به مردم میفروشند احتمالا منظور دکتر!!! خاندوزی از مردم همان کاسبان اند نه 80 میلیون ملت کشور.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
از نظر برخی برجامیون، اگر ارز نفتی مملکت را بدهید و از آمریکا که دشمن‌ کشور است سویا و گندم بخرید، اقدام درستی است ولی اگر محصول پتروشیمی را به کشورهای دوست آفریقایی صادر کنید و در ازای آن، با قیمت بهتری غلات مورد نیاز وارد کنید، این موضوع می‌شود «نفت در برابر غذا» و امر مذمومی است. دلارزدایی دوستان آمریکا را خیلی ناراحت می‌کند.
امیدواریم اینگونه بشود اما حتما نمیشود همانطور که تا الان هم نشده چون اقتصاد راه خود را میرود.هرگونه افزایش قیمت در هر بخش از اقتصاد بر سایر بخش ها تاثیر دارد.شاید بزور چند صباحی بتوان قیمت ها را در بعضی ازکالا ها وخدمات ثابت نگه داشت اما با آزاد شدن این فنر تحت فشار؛ تکانه های اقتصادی بعدی شدیدتر خواهد بود.تجربه ای که بار ها امتحان خود را پس داده است
ادم یه حرفی رو هوا بزنه...هیچ پیگرد قانونی داره_؟!
این آقا انگار تو یه ایران دیگه زندگی میکنه. یا نوچه هاش براش خرید می‌کنند که نمیدونه وضعیت بازار چطوره
هشت تومن حقوق میگیرم
هفت تومن اجاره میدم
باور کنین وقتی دولتها راجع به کنترل تورم پیش گویی میکنند، تمام مهره های کمرم تیر میکشه
کنتور که نمیندازه بگو ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
غربگرا را هرکاریش بکنی بنده سرپرده ی امریکاست
هیچ!!!
همین که قبلاً گفتید فقط روی چهار کالا اثر میگذارد ولی کل اقتصاد فرو ریخت تنمون میلرزه
" خاندوزی گفت : ما منتظر هیچ جهش تورمی در قیمت کالا‌ها ناشی از اجرای این طرح نیستیم "
" آن بخش‌هایی که برای زندگی و سفره مردم موثر هست اساسا از این جهش کنار گذاشته شده است و بنابراین به شکل طبیعی به مسیر قبلی خودشان ادامه خواهند داد "

خیلی ببخشید آقای خاندوزی ........ خودتی قبل از اجرای طرحها قیمت ها افزایش پیدا می کند تا شما راحت سینه سپر کنی و این حرفها را بزنی فقط کافی همین تابناک را بخوانی تا معنای افزایش چراغ خاموش قیمت ها را ببینی کره 100 گرمی 325000 شده یعنی 30 درصد افزایش چراغ خاموش ولی مردم در روشنایی روز خرید می کنند .
بابا،خان آقا نکشی مان! اگه تورو نداشتیم چه گلی به سرمان..... ؟!
آیا از نظر وزیر گوشت گوسفند و مرغ و لبنیات و... جزو کالاهای موثر در زندگی و سفره مردم نیستند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
خیر چون مدت هاست از سفره حذف شده
مثل همون کسی که می گفت فقط ۵ قلم گرون میشه...حالا همه چیز ۱۰ برابر شده....ننگ بر شما
رئیسی: کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی را بدون چاپ پول برطرف کردیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
خخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
چاپ نکردن بلکه پرینت گرفتن
کسی که نمیدونه اربعین وسط تابستون دانشگاه تعطیله احتمالا نمیدونه ک چاپ و پرینت یکی هست
سبد معیشت حداقلی در کمترین حالت و با در نظر گرفتن حداقلی‌ترین معیارها، به ۱۹ میلیون و

۴۰۰ هزار تومان رسیده است؛ این نرخ با اعمال یک ضریب به سادگی به دست آمده، اما اگر

هزینه‌ی مسکن را به دقت در نظر بگیریم و وزن مسکن را در محاسبه دخیل کنیم، سبد معیشت

در تهران بیش از ۲۳ میلیون تومان و در کلانشهر‌های صنعتی مثل مشهد، اصفهان و تبریز، بین

۲۰ تا ۲۲ میلیون تومان است.
دولت ناکارآمد با وزرای بی تجربه...به قول قدیمی ها،، برو کشکتو بساب عامو...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
دولت مداحان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
بله . مجبور ند همین خزعبلات را تحویل دهند که مردم اعتنایی نمی کنند
خاندوزی فاقد حداقل صلاحیت برای وزارت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
فقط تو خوبی و صلاحیت داری قدر خودت را بدان حیف نشی
وقتی شما دلار 4200 تومانی کالاهای اساسی را حذف کردید قیمت دلار در بازار آزاد 24000 تومان بود در کمتر از یک سال دلار 28500 تومانی جایگزین دلار 4200 تومانی شد و دلار آزاد 50000 تومان شده و قیمت کالاهای اساسی و دارو چند برابر سال قبل شده و تقریبا هر هفته در حال افزایش قیمت هستند شما با افزایش چند برابری قیمت ها و مالیات ها و انواع عوارض فقط درآمد دولت از مردم را چند برابر کردید و سفره و معیشت بیشتر مردم را نابود کردید
این دولت هرچه اعلام می کند که می شود، عکسش اتفاق می افتد.
همین الان هات کشاورزی با جلوگیری کاشت خیار باعث شده هر کیلو خیارشور بالا ۱۰۰ت بره تا آبان ماه می‌بینید الان خیار رو‌ تولیدی ها ۳۲ت میخرن
خاندوزی حداکثر باید رییس حسابداری یک اداره در یک شهرستان می شد.

به کارگیری افراد فاقذ تخصص، تجربه و سواد کافی بزرگترین لطمه ها را به این مملکت زده است.

رفاقت و حرف شنوی تنها ملاک انتخاب وزرا در دولت رییسی بوده است.
عشقم ، کالاهای موثر و اساسی در زندگی مردم، دقیقا یعنی چه کالاهایی؟؟
چیزی از سفره باقی گذاشتین؟؟؟
گوشت کجاست ؟
بازم شکر?
خدا وکیلی چی مونده که گروون نشده باشه
الان داشتم فکر میکردم به کالاهای موثر در زندگی مردم
نمی دونم چرا یاد تیغ ژیلت برا زدن موهای زائد بدن، کیسه زباله برا حمع کردن اشغال و چند تا مسایل بهداشتی دیگه افتادم
همین ها مونده در زندگی مردم ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
دلارزدایی دوستان آمریکا رو خیلی ناراحت می‌کنه
واقعا اصلا تورم نخواهیم داشت. وای اصلا خنده دار هم نیست.
جون من راست میگی
عجبا بابا کم مردم گول بزن معیشت مردم مشخصه
یاخدا. باز هم گرانی؟؟؟
با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه
دروغ هست همه چیزها داره گرانتر مشه
خدا خودت به دادمان برس
برکت از زندگی رفت باز هم خدا را شکر
بد بخت شدبم رفت!!!!
از این حرفها زیاد زدین ولی آخرش فهمیدیم اشتباه نگفتید،دروغ گفتید.
از این حرف ها زیاد زدی. مثلاً قبلاً قرار بوده از فروردین ۱۴۰۱ تورم کنترل شده باشه!!!
جهش ۲۰۰برابری شده وهرماه جهش داره دروغ نگید همش دروغ
به خدا تن و بدن آدم میلرزه وقتی اینها اطمینان میدن چیزی گرون نمیشه!!!!
خجالت بکش ،می فهمی داری چه میگی؟ پدر مردم را در آوردید.
این حرفا باعث خنده مرغ پخته تو بشقاب نذری اربعین شد.
یا پنچ تن آل عبا نجاتمون بده.
قبلا هم خیلی این صحبت ها را کردید دیگر گول نمی خوریم از همین حالا کالا ذخیره می کنیم
بدترین وزیر اقتصادی از زمانی که چیزی به اسم کابینه در ایران طلوع کرد.
شما که حتما راست میگید
جهش که داشتیم احتمالا منظورت پرش است
واقعا یک نفر در طول یک سال چند دروغ می تواند بگوید که حداقل خودش عذاب وجدان نداشته باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
دروغ دیگه گناه کبیره نیست
یک مشت آمار و ارقام! که صحت آنها باید بررسی شود. آنقدر قیمتها بالا رفته و مردم بدبخت شدند که دیگه جا ندارد بالا برود. تازه آقا با افتخار اعلام میکند افزایش قیمت نخواهیم داشت.
کاش یکبار به ادینه نگاه کن و همین حرف ها و دروغ ها را به خودت بکو اکر خندت کرفت بدان که چه ظلمی به ملت کردید و اگر اینکار را نکنی معلوم که در جهل مرکب غوطه وری . بزرگترین خیانت این بود که خود را برای وزارت اصلح دید و با کله و نسجیده قبول کردی
معلومه گوشت چند؟و.....خودت خجالتت نمیشه داری به۸۵میلیون نفرفقط درداخل دروغ میگویی ومیدانی که میداننددروغ میگویی؟
خدا میدونه دوباره چه خوابی دیدن که سفره وجیب مردم راخالی ترکنن. زندگی نداریم از دست شما
قبلا هم از این افاضات داشتید خودت و دوستان به اصطلاح انقلابیت
اسوده می خوابیم، هیچ نگرانی از قیمتها نداریم. شما بیدار باشید. در دو سال شکر ۳ تومنی را ۴۶ تومن کردید، خوب ما نمیخریم. تخم مرغ کیلو ۱۸ تومنو ۶۵ تومن کردید، مشکلی اصلا نیست، ما نمی خریم. مرغ ۲۰ تومنی رو کردید ۱۰۰ تومن، خوب نمی خریم. قارچ ۱۷ تومنی رو کردید ۱۲۰ تومن، نمی خریم. قبر ...تومن را کردید...تومن خوب نمیمیریم. اصلا نگران نیستیم.
باشه
مگر تورم از اين هم بالاتر داريم ؟

بعد از چند سال اومديد از اين حرفها مي زنيد ؟
یاضامن آهو
هر موقع این حضرات آقا حرفی زد
دقیقا بر عکس می شه
طرف قبل از اینکه وزیر بشه میگفت اگه دولت بعدی(که الان خودش وزیر کابینه اش هست) کاری هم نکنه تورم ۱۵ درصد کاهش پیدا میکنه!! ببین این چه نخبه ای بود که تورم رو ۲ درصد هم زیاد کرده
اینا خداوکیلی از کجا خرید می کنند؟؟؟ حالشون خوبه؟؟؟ تو بازار هستند یا راننده هاشون خرید می کنند؟؟ داداش خاندوزی یک دور تو بازار بزن و قیمت کالاهای اساسی نه ویژه دیگه هااااا فقط اساسی رو‌بت سال گذشته و همین موقع قیاس کن ،،، ببین چقدر جهش داشته ؟؟؟ جهش نیست برادر عزیز ،،، پرتابه!!!
این بدان معنی است که اگر تورم جهشی وجود نخواهد داشت همین تورم کنونی که کم از جهش تورمی نیست وجود خواهد داشت. خدا بداد مردم برسد.
یک نکته را بیان میکنم
ما با گرانی بی گرانی پشت این نظام مقدس و نورانی خواهیم ماند و از ارزش های خون پاک شهیدان دفاع خواهیم کرد اندک مشکلات اقتصادی هم انشالله با همت مسئولان و تحمل مردم حل خواهد شد مردم باید کمی صبر کردن را بیاموزند تا مسولان پای کار بتوانند اوضاع را درست کنند وخرابه های دولت قبل را ترمیم کنند یا حق
جهش ندارم پرش داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
در پی ریزش نرخ ارز در روز‌های اخیر، خریداران از بازار خارج شده‌ و از ترس ریزش بیشتر نرخ‌ها، در صف فروش قرار گرفته‌اند. البته دلالان تلاش می‌کنند تا با نرخ‌سازی در کانال‌های تلگرامی، مانع از ریزش بیشتر دلار شوند، اما آنچه در کف بازار در جریان است، حکایت از تداوم روند کاهشی قیمت دلار و سایر ارز‌ها در دو هفته اخیر و احتمال طی روزهای آینده دارد.
آقای خاندوزی حرفی بزنید و قولی بدهید که توان اجرای آنرا داشته باشید. 85 میلیون ملت ایران می دانند که شما حتی توان کنترل قیمت فقط یک قلم تخم مرغ را هم ندارید. نمی دانم چرا شما به اصطلاح مسئولین این واقعیت را نمی فهمید و درک نمی کنید.
تو که راست میگی مردم حقیقت رو نمی بینن
دفعه قبلی رو فراموش نکردیم که شما ها گفتید نهایتاً 8 درصد تورم خواهیم داشت که از ۳۰۰ درصد هم بالاتر بود حالا در خوشبینانه نرین وضعیت اگر خبر درمانی برجام خراب نشود ۱۰۰درصد افزایش تورم داریم
پس لطفاً درس بگیر و وعده الکی نده
خدا شما را از ایران بگیرد و به آمریکا بدهد شاید اونا درد ما رو درک کنند و کوتاه بیان
خدا رحم كنه هر وقت شما ها اينو ميگيد تن و بدن مردم ميلرزه
این خرف چقدر آشنا و عذاب آور است . در سال 80 میلیون خقوق میگیرم برای عمل جراحی یک زانوی خانمم 100 میلیون پول میخوان . تازه 50 میلیون هم زیر میزی
بنده بعنوان بزرگترین اختثاددان تاریخ بشریت در تمام کهکشانها که در بیش از سی و نه دانشگاه جهان تدریس میکنم و بیش از هزار و نهصد و سیزده زبان زنده دنیا طسلت دارم به ذرت فایر ارز میکنم که امسال ما منتظر هبیچ جهش قیمتی نیستیم
منتها جهش قیمتها از انتظار من پیروی نمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
آقا تو خوبی خیلی به خودت فشار نیار
جناب خاندوزی به نظر شما گوشت که قیمتش سر به فلک کشیده و کیلویی به ۵۵۰ هزار تومان رسیده کالای موثر در سفره مردم نیست؟
راست هم میگه هیچ جهش قیمت نداشتیم نداریم و نخواهیم داشت هر کس غیر از اینو بگه کلا مشکل داره.!؟!
می بخشید قیمت گوشت قرمز و مرغ و حبوبات و... چنده؟
به عبارت دیگر قطعا یک پروار تورمی خواهیم داشت
تا میتوانید دست دلال و رانت خوار را کوتاه کنید که ثواب دنیا و آخرت را خواهید برد
باباجان اقتصاد ایران نابود کردید قشر متوسط جامعه از بین رفت همه فقیر و بیچاره کردین ول نمی کنین
پس حساب مردم با کرام الکاتبین است.
اون موقع که منتظر افزایش قیمت بودید که هیچ کار نتونستید بکنید ! وای به حال الان که منتظرش نیستید !
هر کدام از این مسولین یک صفحه روز نامه صحبت میکنند هیچ دردی بر مردم دوا نمکنه از بس مردم این حرفها شنیدن خسته شدند
کمر مردم شکست زیر بار تورم در حال حاضر حداقل حقوق باید بالا صد میلیون تومان باشه که بشه حداقل زندگی کرد شما با تصویب حقوق جنایتی مرتکب شدید که هیچ کجای دنیا این عمل زشت را با مردم خودشان نمی کنند با حقوق هفت میلیون تومان با توجه به خط مرگ 30میلون تومان چه جفایی در حق ملت خودتون کردید حداقل یک کم خجالت بکشید
دروغهای میلیون تومانی. صد میلیونی . فقط دروغ
والله داری دروغ میگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
غربگراها مأموریت دارند با هر موفقیتی که دولت به دست می‌آورد مخالفت کنند و علیه آن دست به وارونه‌نمایی بزنند
وی اقتصادی دولت خبر داد:
هیچ جهش تورمی در قیمت کالاهای موثر در زندگی و سفره مردم نخواهیم داشت

این دروغی که گفتی راسته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
دلالان و ضدانقلاب که از ثبات اقتصادی در ایران به شدت آشفته شده‌اند، با نوسان‌سازی و بازی با قیمت‌ها در بازار ارز به دنبال کسب سود از سوداگری اقتصادی و سود سیاسی خود هستند؛
تا دو سه سال دیگه هم همینطوره؟ یا هنوز قابل پیش بینی نیست؟
منظور جناب وزیر خود سفره هست

که من اونم امروز خریدم متری پنج هزار تومن گرون شده بود
جناب وزیر اگر اتفاق افتاد حاضری به مردم بگویی من استعفا می دهم یا باز هم پیش بینی حرفی داری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
دلارزدایی دوستان آمریکا رو خیلی ناراحت می‌کنه
آقای خاندوزی، همین جمله برای همه عمر جنابعالی و همکارانتان کفایت مبکند که :دوصد گفته چو نیم کردار نیست..!
این وعده های پوچ را مسئولین قیلی هم میدادن، دلار 3600 شده 60000 تومان!!!!!! گوشمان از این وعده وعیدها پره!!!!!!!! هر موقع با مردم صادق بودید آنوقت میشینیم به حرفتان گوش میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
انشالله به زودی از شرر دلار خلاص میشیم خیلی ناراحت نباش
آقای خاندوزی یادتان هست در دولت روحانی میگفتید دولت بعدی اگر هیچ کاری هم نکند تورم ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین میاید؟ این حرفتان هم مثل آن حرف کاملا بر عکس در می‌آید.
از همین مدل حرف ها که قبل از جراحی اقتصادی هم زدید و در عمل یک طور دیگر شد.
موقعی که ارز ۴۲۰۰ هم حذف کردین گفتین هیچ جهشی اتفاق نمیفته ولی گوشت از ۱۵۰ شده ۵۰۰ تومان...مرغ شده ۹۰ تومن
مثل همون پیش بینی وزیر کشور نابغه و ... رییسی که پنج قلم بیشتر کالا گران نمیشودمردم منتظر از دست رفتن کنترل قیمت‌ها باشند
حرف رایگان زدن آسان است !!!دو سال قبل هم می گفتید که فقط 4قلم کالای اساسی افزایش قیمت دارند اما در عمل دیدیم که تورم 200 درصدی چه بلایی سرمان آورد که تا ابد نتوانیم کمر راست کنیم
مگه جهشی مونده که نکرده باشین ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
دلارزدایی دوستان آمریکا رو خیلی ناراحت می‌کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
در پی ریزش نرخ ارز در روز‌های اخیر، خریداران از بازار خارج شده‌ و از ترس ریزش بیشتر نرخ‌ها، در صف فروش قرار گرفته‌اند. البته دلالان تلاش می‌کنند تا با نرخ‌سازی در کانال‌های تلگرامی، مانع از ریزش بیشتر دلار شوند، اما آنچه در کف بازار در جریان است، حکایت از تداوم روند کاهشی قیمت دلار و سایر ارز‌ها در دو هفته اخیر و احتمال طی روزهای آینده دارد.
قیمت اجاره خونه ۷۰ درصد بالا رفته. خود دولت عید امسال برق رو ۶۰ درصد گرون کرده.اونوقت میگه تورم نداریم..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
به‌دلیل رکود حاکم بر بازار، قیمت مسکن ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است». البته به نظر می‌رسد افت قیمت مسکن از 20 درصد هم بیشتر باشد.
وزیر اقتصاد:
هیچ جهش تورمی در قیمت کالاهای اساسی زندگی مردم نخواهیم داشت:
جناب وزیر این جمله فوق را از زمان صدارت بر وزارت اقتصاد در 2 سال گذشته تا حالا بیش از 10 مرتبه تکرار کردی و هر ماه قیمتها سیر صعودی داشته است میشه از جنابعالی خواهش کنیم (به نمایندگی از مردم) لطفا" این دو سال باقی مانده تا پایان وزارت فلکبار جنابعالی بر اقتصاد کشور ساکت بشینید و بر مسند وزارت تکیه بزنید تا دوره 4ساله شما هم تمام شود تا ملت ببیند چه خاکی باید تو سرشان بکنند؟؟؟
قیمت تن ماهی تو این چند ماه از 30 هزار تومن به 70 هزار تومن رسیده
کجای کاری؟
حرف مفت میزنه
برید دلار بخرید که از قافله جا نمونید
شوک جدید تورمب داریم و عمدا الان اجرا میکنند که در شلوغی های اخر این ماه بگویند بابت اعتشاشات بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
حرف مفت خودت مزنی دلارهات روی دست باد کرده به فکر فروش هستی کور خوندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
قیمت اسکناس و حواله یورو و درهم امارات هم روند کاهشی را نشان داد و نسبت به دو روز قبل، عقب‌نشینی کرد. قیمت دلار در بازار آزاد هم طی روزهای گذشته روندی نوسانی و متمایل به ریزش را طی کرده و حالا یکی‌یکی در حال از دست ‌دادن حمایت‌های زیر پای خود است.
به کمتر از این صحبت ها و عملکرد , یا ریس جمهور یا وزیر , اگر درک داشته باشند استعفا , اگر نه , حداقل برکنارشان میکنند .مجلس هم طبق وظیفه , فقط نظاره گر است و درگیر تثبیت جایگاهشان در انتخابات مجلس است.
فقط مردم در وسط میدان , تنها مانده اند
وزیر تورا به هر چی اعتقاد داری برو پی زندگیت
عکس وزیر با توجه به عملکردش را میبینه حالت بدی دست میده
انشاالله که چنین باشد و قول ایشان این بار درست از اب در آید اما روند جامعه وشرایط تورمی بسیار بالایی را نشان میدهد
جهت اطلاع وزیر بی اطلاع
یک قلم پروتز زانو از ۱۶ میلیون رسیده به ۱۲۰ میلیون و گیر هم نمیاد. مردم باید کجا پناه ببرند؟
طرفداران برجام درحالی نسبت به راهبرد جدید دولت در تامین نیاز اساسی کشور انتقاد می‌کنند که تا قبل از این نیز ایران صادرکننده بزرگ نفت و محصولات نفتی و واردکننده کالاهای اساسی بوده است و تنها اتفاقی که در سازوکار تهاتر با کشورهای غیرهمسو رقم خورده است، حذف نیاز ایران به تراکنش دلاری و کاهش وابستگی به شرکت‌های تحت نفوذ آمریکا برای تامین کالای اساسی است.
ایران از نظر رشد اقتصادی در میان ۷۲ اقتصاد دنیا در پاییز گذشته در رتبه ۱۵ جهان قرار گرفته است، یعنی تنها ۱۴ کشور رشد اقتصادی بیشتری نسبت به ایران در این دوره داشته‌اند.

آمار بانک جهانی نشان می‌دهد ایران در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۲ (زمستان سال ۱۴۰۰) رشد قابل توجه ۵ درصدی را تجربه کرده و این رقم در سه‌ماهه دوم (بهار ۱۴۰۱) به ۲.۵ درصد کاهش یافته است، اما در سه‌ماهه سوم (تابستان ۱۴۰۱) روند رشد اقتصادی ایران صعودی شده و به ۳.۴ درصد و در سه‌ماهه چهارم (پاییز ۱۴۰۱) به ۴.۷ درصد رسیده است.
رئیس انجمن انبوه‌سازان استان تهران خبر داد که «‌به‌دلیل رکود حاکم بر بازار، قیمت مسکن ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است». البته به نظر می‌رسد افت قیمت مسکن از 20 درصد هم بیشتر باشد. گزارش میدانی دو روز قبل خبرگزاری تسنیم نشان داد که در بازار مسکن،‌ مالکان اقدام به ارائه تخفیف‌ها تا 25 درصد کرده و واحدهای خود را در فایل فروش قرار داده‌اند و البته این تخفیف در مناطق شمالی پایتخت بیشتر از مناطق مرکزی و جنوبی بوده است.
طی این دو ماه قیمت بخش زیادی از این خودروها از 66 تا 300 میلیون تومان کاهش داشته است. براساس این گزارش، طی دو ماه اخیر کوییک معمولی از 415 به 349 میلیون، کوییک‌آر از 420 به 353 میلیون، سمند سورن پلاس از 732 به 610 میلیون، شاهین از 730 میلیون به 600 میلیون، رانا پلاس از 620 به 500 میلیون، دنا پلاس از 805 به 680، دنا پلاس توربو اتوماتیک از یک میلیارد و 30 میلیون به 900 میلیون، پژو 207 پانا از یک میلیارد و 165 به 975 میلیون، پژو 207 دنده‌ای از 800 به 685، تیبا صندوق‌دار 405 به 357 میلیون، ساینا از 420 به 340 میلیون، تیبا 2 از 406 به 355 میلیون،‌ هایما 5اس پلاس از یک میلیارد و 640 میلیون به یک میلیارد و 320 میلیون تومان رسیده است. کاهش تورم ماهانه تولیدکننده در اردیبهشت گفتنی است بررسی آمارهای کلان اقتصادی هم نشان می‌دهد فضای کلی و چشم‌انداز اقتصاد کلان به سمت کاهش قیمت‌ها است.
بانک مرکزی رشد اقتصادی کشور در فصل سوم سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد. بر این اساس رشد اقتصادی در پاییز امسال به قیمت سال پایه ۱۳۹۵ به ۵.۳ درصد رسید در حالی که این شاخص در پاییز سال گذشته ۴.۸ درصد بوده است.
این وزیر محترم سر قله رسیده اونجاست از اوضاع تورم وگرانی شهر خبر نداره
خدایا دیگه نمیتونم.
خدا به دادمون برسه دیگه چه فیلمی میخوان سرمون در بیارن
به طور خیلی اتفاقی نظرات بالا ۲ تا منفی داره . تابناک هم در جریان نیست!
هیچ جهش تورمی در قیمت کالاهای موثر در زندگی و سفره مردم نخواهیم داشت.
تو همونی نیستی که در دوره دولت روحانی میگفتی که بورس رو یک هفته ای میتونی سر و سامان بدی؟/ حالا که وزیری چرا ناتوان از عمل به وعده ات هست؟؟ اون موقع واسه تخریب روحانی وعده و وعید زیاد میدادین حالا که روی صندلی صدارت و وزارت و مدیریت نشستین همه وعده های توخالیتون رو فراموش کردین؟؟؟؟
این وعده هم که دادی خواهیم دید.
ایشون تحصیلاتشون چیه؟؟؟
کجا درس خوندن؟؟؟
چند تا کتاب مهم و وزین و معتبر نوشتن؟
سابقه کاریشون چیه؟؟؟؟؟
....
.......
شورای نگهبان متشکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
قیمت سکه و دلار در معاملات امروز بازار ارز و طلا، با کاهش شدید مواجه شد، به گونه‌ای که دلار به کانال 47 هزار تومانی و سکه بهار آزادی به کانال 26 میلیون تومانی وارد شد.
۷۰ میلیون حقوق میگیرم موندم ، یاخدا ملت با ۲۰ تومن و۱۰ تومن چه میکنن ، خجالت بکشید فقط دروغ
دوستان منم یه کارمندم ولی برای پیشرفت از این دولت هم پشتیبانی می کنم هم تمجید
نه تو رو خدا بگو بالاتر بره .دیگه بعد از سیصد درصد جهش چه خبره . خود کالاهاس اساسی هم روشون نمیشه بالاتر برن و گرنه مسوولین بدشون نمیاد این حقوقهای مردم را اب کنند
علت اینکه بعضی از مسٸولین جمهوری اسلامی اینقدر دروغ می گویند چیست؟......نا کارامد بودن این افراد است چون می دانند بابت کارهایشان پاسخگو نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
علتش اینه که خودت هم دروغ میگی
تا اونجایی که ما میدونیم نرخ تورم در گذشته اتفاقا بر اساس کالاهایی که در زندگی مردم موثر بود محاسبه میشد. بنابراین اینکه می‌فرمایند نرخ تورم بر زندگی مردم تاثیر نمیزاره منظورشون این هست که مردم فقط زنده می‌مانند و از گشنگی نمی‌میرند.
این وزرا هیچ کاری از دستشون بر نمیاد الا حرف مفت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
... اگر مردم از دستاوردها و خدمات دولت فعلی آگاه شوند، بطلان ادعاهایی که جریان مدعی اصلاحات سالهاست بر طبل آن می‌کوبند، آشکار می‌شود و این همان «شکست گفتمانی» جریان غربگراست. در حقیقت راز عصبانیت این جریان از موفقیت‌های دولت سیزدهم و تلاش برای سانسور آنها را باید هراس از شکست گفتمانی دانست.
دروغ که شاخ و دم نداره. شرم و حیا هم که از بین رفته. بیا اینها را به سوپر سرکوچه ما بگو
قیمت شامپو بدن از خرداد به سهریور ۲ برابر شده، برند ایدانی کامان، قیمت شامپو سر از تیر تا شهریور از ۷۰ شده ۱۱۴، برند ایرانی داو، قیمت کیسه زباله از تیر تا سهریور از ۷۰ شده ۱۰۵، برند ایرانی بادوک
من نمی فهمم خیلی شخته که دولت بفهمه
وقتی یک سری کالا گرون میشه مردم پول افزایش قیمت را با گرون کردن سایر کالا ها در میارن
بنابراین شما نمی تونید که قیمت را ثابت نگه دارید
دولت عوام فریب که مملکت رو نابود میکنه
از اون ۳۹ تا کامنت غیر قابل پخش میشه فهمید چه جوابهایی نثار این وزیر بیسواد شده
بابا بنده خدا جهش موثر گفته و درست هم هست، این موثر را ایشان دو و سه برابر نمی داند احتمالا ده و 20 برابر تلقی می کند مثلا گوشت و ... بیش از دو برابر شده جهش نیست یا دارو و غیره
تو گفتی و ما باور کردیم مردم وقتی شما را باور خواهند کرد که نگفته کارها روی روال خودش بیفتند نه اینکه اول وعده آنرا بشنوند و بعد منتظر عملی شدن آن باشند
یقین بدانید هر جا که مسئولین وعده چیزی را می دهند هیچ اتفاقی نمی افتد و حتی باید منتظر عکس آن بود

اساسا اگر شما طرزحکومت داری و اقتصاد بلد بودید بدون اینکه به مردم بگویید جهش تورمی نخواهیم داشت ثبات قیمت ها را برقرار می کردید

از عمل کار برآید و اگر به حرف بود من هم می توانم بگویم که اگر اقتصاد را به دست من بدهید دلار را ۷ تومان خواهم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
اقای ناشاس حقت را خوردن لااقل اسمت را بنوس تو را بعنوان عجوبه و ناجی اقتصاد معرفی کنیم.
قصه این است که قیمت ها مثلا ۳۰۰ و ۴۰۰ درصد بالا رفته و حالا مثلا ۳۰ و ۴۰ درصد پایین می آید چه در خودرو و چه مسکن و ...
موضوع اصلی این است که روند اقتصاد ایران متاسفانه تورمی است و نباید با این کاهش ها خوشحال بود
کشور همین الان دچار رشد نقدینگی ۲۷ درصد است که عدد کمی نیست یعنی سالانه معادل یک سوم پول ملی پول چاپ می شود
وزریر اقتصاد اگر وزیر اقتصاد بود در حالی که رشد نقدینگی بالا است صحبت از ثبات نمی کرد و کاملا مشخص است بی سواد است و کوچه بازاری فکر می کند

موضوع دوم این است که وقتی افراد بی سواد در اقتصاد حضور دارند باید اینها یعنی مسئولین را زیر منگنه گذاشت تا بروند یاد بگیرند و یا حداقل از متخصصین بهره بگیرند و موضوع امیدواری دیگر منتفی است
امیدواری به آینده جایی معنا دارد که شما حداقل یک روزنه امید را از دور مشاهده کنی و ببینی که یک نیمچه تخصص و نظم و حساب و کتاب در کشور حاکم است نه اینکه هر کس حرف خودش را می زند و هیچ ساختار و نظم درستی حاکم نیست
دروغ و آمار الکی و شاخص سازی و پنهانکاری و... برای اغفال مردم سرلوحه کار مسئولین شده متاسفانه !!!
سفره و زندگی واقعی مردم و انزوای کشور و گرانی را ببینید و بعد حرف بزنید !!
وزیر اقتصاد:
هیچ جهش تورمی در قیمت کالاهای اساسی زندگی مردم نخواهیم داشت:

این وزیر بی سواد در حالی این حرف را می زند که گوشت قیمت حوالی ۵۰۰ هزار تومان به خود گرفته و یارانه ۲۸ هزار تومانی حذف و به قیمت ارز مبادله ای تبدیل شده است و از طرفی قیمت بنزین هم منتظر جهش است و رشد نقدینگی کشور ۲۷ درصد است یعتی تا آخر سال ما شاهد چاپ پول به اندازه یک سوم کل پول خواهیم بود که هم بر قیمت دلار اثر می گذارد و هم بر ...

در کشوری که براحتی بشود با ۸ و یا ... میلیون تومان مدرک دکترا خرید وجود چنین وزیران عجیب نیست
این اقای خاندوزی با این همه ادعا حتی توانایی مدیریت یک دکان یا مغازه رو هم نداره
چه برسه به وزارت اقتصاد کشور بزرگی مثل ایران
امان از وقتی که شایسته سالاری از بین میرود
اینکه ایشون این حرفا رو بزنه عجیب نیست، اینکه تابناک کلا سیاستش شده توجیه (شما بخون ماله کشی) اوضاع اقتصادی فعلی جالبه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
قیمت سکه و دلار در معاملات امروز بازار ارز و طلا، با کاهش شدید مواجه شد، به گونه‌ای که دلار به کانال 47 هزار تومانی و سکه بهار آزادی به کانال 26 میلیون تومانی وارد شد.
از کی دروغگو دوست خدا شد ؟
واقعا اگر دولت برای حرفهای بی اساس مسئولین کنتور می گذاشت وبرای هر کدام جریمه جزیی در نظر می گرفت

دولت الان ترییاردررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر شده بود .
خداوندا ما را از دست این مدیران ( بی سواد ، نالایق ، و... ) نجات بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
مواظب باش سکته نکنی ، قیمت سکه و دلار در معاملات امروز بازار ارز و طلا، با کاهش شدید مواجه شد، به گونه‌ای که دلار به کانال 47 هزار تومانی و سکه بهار آزادی به کانال 26 میلیون تومانی وارد شد.
مازاد ۲۶ میلیاردی حساب جاری و مازاد ۲۲ میلیاردی حساب کالا نشان می‌دهد تجارت خارجی و درآمدهای ارزی افزایش یافته است و این آمار در کنار کاهش نرخ رشد نقدینگی از ۴۰ به کمتراز ۲۸ درصد در تیرماه و صفر شدن تورم کالایی در همین ماه، در صورت تداوم سیاست‌ها چشم‌انداز کنترل تورم و بهبود وضعیت اقتصادی در ماه‌های آینده را نوید می‌دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
منظورت کدوم تورم هست؟
تورمی که به طور واقعی مردم در سفره هاشون میبنینن
یا تورمی که با دروغ و امارسازی مسئولین اعلام میکنن؟
سوداگران و متخلفان نقش مخربی در بازار ارز داشته و با ایجاد نابسامانی در بازار، شرایط را برای سوء استفاده خود فراهم می‌آورند، در نتیجه برخورد قاطع با این بخش مخرب می‌تواند نقش بسزایی در کنترل بازار ارز داشته باشد
اگر چیزی به نام زنجیره تولید نبود شاید می شد حرف جنابعالی را تایید کرد... صد ها فرایند و مواد مصرفی در فرایند تولید هر یک از این کالاها استفاده می شود...آیا کنترل قیمت آنها را هم می توانید لحاظ کنید که قیمت کالای نهایی تغییر نکند.... در قانون احتمالات....
جون داداش
مگه ميشه؟ مگه داريم؟
با سلام.قیمت مسکن در روستاهای حومه کرج بسیار گران است و در برخی موارد برابر با قیمت شهر کرج و حتی بیشتر است!!!!این باعث تراکم جمعیت در داخل شهر کرج است!در صورتی که باید ارزان‌تر باشد.نظیر روستای قاسم گرجی نزدیکی زعفرانیه کرج یا روستاهای حوالی سهیلی کرج.چرا؟
عوامفریبی: قیمتها 30 تا 40 برابر در دولت جدید شده دیگر کشش قدرت خرید برای مردم نیست حال چه کنترلی لازم است قیمت ها در نهایت اند فقط در بین بازارها فقط بازار بورس 70 درصد ضرر داده به همت همین دولت و دولت روحانی کالاهبردار بقیه بازار جهش حداکثری داشتند مسکن دارو و گوشت و شیر هزار تومانی شده 35 هزار تومان و ...
فروش ارزصادراتی برای محصولاتی که قیمتش در بازار دلار 50 هزار تومان است نمیدانم از چه منطقی پیروی میکنه
صادرات حتما رو به نزول خواهد بود
هیچ جهش تورمی در قیمت کالاهای موثر در زندگی و سفره مردم نخواهیم داشت.
ما از این دروغ ها زیاد شنیدیم.
همین امروز ماست 900 گرمی با قیمت 36هزار تومن رو دیدم کرده 750 گرم با مبلغ 32 هزار تومن! محاسبه کردم دیدم به نسبت حجمش 8درصد گرونتر شده!!!
شما به هر کس و هر چیز می پرستید و اعتقاد دارید قسم میدم هر چی از مال و ثروت این مملکت میخواید بردارید فقط بزارید انسان‌های با سواد و عاقل به ابن کشور حکومت کنند
آقای وزیر لطف کنید جوک نگید.مگه جایی برای افزایش تورم مونده.استخوانهای گروه کثیری ازمردم زیربارهزینه های زندگی خردشده.آبروی بعضیها رفته.ازفرط مشکلات معیشتی به هرذلتی تن میدهند.بس است بیش ازاین مردو مخصوصا بازنشستگان آبرومند را خوارنکنید. قبح دروغ شکسته .بس است حیاکنید.
"زنجیره موادی که محصول نهایی آن‌ها در حوزه نوشیدنی ها، بطری‌ها، نساجی، روغن موتور و شوینده‌ها و ... که در زندگی مردم مهم و قابل توجه هستند"
چرا در اینجا نامی از مواد غذایی (قند و شکر،روغن،برنج،چای،تن ماهی، ماکارونی و..) نبرده شده است در ضمن قیمت کالای اساسی مورد نیاز مردم را اخیراً آنقدر افزایش داده اید که دیگر جایی برای افزایش قیمت نمانده است.
البته تا پایان انتخابات . و صدالبته که دیگه پولی تو جیب مردم نمونده که خالی کنید .
تو که راست می گی .قیمت گوشت گوساله داره می چسبه به کانال 600 هزارتومن بعد رجز خوانی وحاشا کردناین اقا شروع شده .
حقوق بازنشستگان کشوری به علت عدم مدیریت طبق قانون پرداخت نمی شود رسیدگی کنید
ماشاء الله کنتر که نمی اندازه! جناب خاندوزی لطفاً سکوت اختیار کنید! ممنون می شیم!
خیلی پررو هستید امروز سه کیلو و نیم گوشت گرفتم دو و نیم ملیون تومان .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی