بازدید 2127

نمایندگان آمریکا خواستار قطع صادرات به هواوی شدند

کد خبر: ۱۱۹۱۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰ 07 September 2023

رئیس کمیته چین مجلس نمایندگان آمریکا در پی این کشف که تراشه های جدید در گوشیهای هواوی ممکن است محدودیت های تجاری را نقض کرده باشد، از وزارت بازرگانی این کشور خواست به تمامی صادرات فناوری به شرکت‌های هواوی و SMIC، پایان دهد.

به گزارش ایسنا، پس از آن که شرکت هواوی، هفته گذشته فروش یک گوشی به نام «میت ۶۰ پرو» را آغاز کرد، مایک گالاگر - نماینده پرنفوذ جمهوریخواه - خواستار توقف تمامی صادرات آمریکایی به  شرکت‌های هواوی و SMIC شد. گوشی جدید هواوی، تراشه ای دارد که تحلیلگران معتقدند با پیشرفت فناوری در شرکت SMIC، ساخته شده است.

گالاگر در بیانیه ای اعلام کرد: این تراشه احتمالا بدون فناوری آمریکایی، نمی توانست ساخته شود و به این ترتیب، شرکت SMIC احتمالا مقررات محصول مستقیم خارجی وزارت بازرگانی را نقض کرده است. زمان آن رسیده که به تمامی صادرات فناوری به  شرکت‌های هواوی و SMIC پایان داده شود تا روشن شود که هر شرکتی که قانون آمریکا را نقض کرده و امنیت ملی را تضعیف کند، از دسترسی به فناوری ما محروم خواهد شد.

هواوی در ماه مه سال ۲۰۱۹، با استناد به نگرانیهای امنیت ملی، در لیست سیاه تجاری آمریکا قرار گرفت و  شرکت‌های آمریکایی مجبور شدند برای صادرات کالا به این شرکت چینی، نخست یک مجوز ویژه دریافت کنند. بعدها، شرکت SMIC به دلیل نگرانی از انتقال فناوری پیشرفته به کاربران نظامی، در دسامبر سال ۲۰۲۰ به این لیست اضافه شد.

محدودیت های تجاری اعمال شده برای  شرکت‌های هواوی و SMIC، شامل مقررات محصول مستقیم خارجی است و به معنای آن است که هیچ شرکتی در هیچ کجای دنیا، اجازه ندارد با استفاده از ابزارهای آمریکایی، تراشه ای برای هواوی تولید کند.

بر اساس گزارش رویترز، اما  شرکت‌های تامین کننده تراشه برای هواوی و SMIC، مجوزهایی به ارزش میلیاردها دلار برای فروش فناوری آمریکایی به این دو شرکت دریافت کرده اند. حدود ۹۰ درصد از این مجوزها، برای فروش به شرکت SMIC بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل