بازدید 2508

هند بزرگترین خریدار نفت روسیه ماند

کد خبر: ۱۱۹۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴ 06 September 2023

طبق اظهارات معامله‌گران، داده‌های LSEG و محاسبات رویترز، هند با وجود افزایش بی‌سابقه قیمت‌ نفت اورال روسیه، همچنان خریدار اصلی این گرید نفتی در ماه اوت ماند.

به گزارش ایسنا، پالایشگاه‌های هند در اوت اعلام کردند که تخفیف قیمت نفت اورال نسبت به نفت برنت، بسیار کاهش یافته و آنها را واداشته است تا خرید این نفت را در سپتامبر کاهش دهند.

تخفیف برای بارگیری نفت اورال در ماه اوت، به پنج دلار در هر بشکه کاهش یافت که پایین ترین تخفیف از زمان وضع تحریم های اتحادیه اروپا علیه نفت روسیه بود.

اتحادیه اروپا، گروه هفت و استرالیا در دسامبر گذشته به تلافی جنگ مسکو در اوکراین، سقف قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه را برای صادرات نفت روسیه از طریق دریا تعیین کردند.

افزایش قیمت نفت اورال، به دلیل تصمیم روسیه برای کاهش صادرات نفت به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز در اوت بود که در راستای همکاری با اوپک پلاس برای متوازن کردن بازارهای نفت، به اجرا درآمد. روسیه متعهد شده است صادرات نفت خود را تا پایان سال ۲۰۲۳، به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.

وابستگی بالای روسیه به هند به عنوان خرید اصلی نفت این کشور، ماه جاری نگرانی هایی را در میان شرکت های نفتی روسی ایجاد کرد، زیرا رشد پیش بینی شده بارگیری نفت از بنادر پریمورسک، اوست‌لوگا و نووروسیسک در سپتامبر، با کاهش تقاضای هند به دلیل تعمیرات فصلی، مصادف شد.

طبق محاسبات رویترز، حدود ۶۹ درصد از کل محموله‌های نفت اورال صادراتی از پریمورسک، نووروسیسک و اوست‌لوگا معادل حدود ۷۴ درصد از محموله‌های نفت صادراتی روسیه در اوت، به مقصد هند ارسال شدند.

سهم نفت اورال روسیه و نفت KEBCO قزاقستان که از بنادر روسیه صادر می شود، به ترکیه، در اوت نسبت به ماه پیش از آن، تغییری نداشت و حدود ۱۲ درصد از کل حجم صادرات بود.

بر اساس گزارش رویترز، سهم صادرات نفت اورال که از طریق دریا صادر می شود، در اوت به هفت درصد، در مقایسه با پنج درصد در ژوئیه، افزایش یافت. تحویل نفت اورال روسیه به چین در اوت، با صادرات ۲۰۰ هزار تن از این گرید نفتی از بنادر دریای بالتیک به چین از طریق مسیر دریای شمالی، افزایش یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی