بازدید 2067
۹

انتقاد مدودف از برنامه‌های ژاپن برای «نظامی‌سازی»

معاون شورای امنیت روسیه امروز (یکشنبه) با انتقاد از برنامه‌های "نظامی‌سازی" ژاپن، این برنامه‌ها را عامل پیچیده شدن وضعیت در منطقه آسیا و اقیانوسیه دانست.
کد خبر: ۱۱۹۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵ 03 September 2023

به گزارش تابناک؛ ایسنا نوشت:  روابط بین روسیه و ژاپن با پیچیدگی‌های خاص خود همراه بوده، از جمله اینکه دو کشور از چند دهه پیش بر سر تعداد انگشت‌شماری از جزایر کوچک در نزدیکی منطقه هوکایدو که هم‌اکنون در کنترل روسیه هستند، اختلاف ارضی داشته‌اند؛ مسکو از این جزایر با نام جزایر کوریل و ژاپن با نام سرزمین‌های شمالی یاد می‌کند.

اتحاد جماهیر شوروی در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم این جزایر را تصرف کرد و اکنون مناقشه دو کشور بر سر آنها مانع از دستیابی توکیو و مسکو به یک معاهده صلح برای آنکه به طور رسمی به خصومت بین خود پایان دهند، شده است.

به نوشته خبرگزاری تاس روسیه، دیمیتری مدودف، رئیس جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه گفت: این که مقام‌های ژاپنی مسیر یک روند جدید نظامی‌سازی کشورشان را در پیش گرفته‌اند، تاسف‌برانگیز است. رزمایش‌های سربازان در نزدیکی جزایر کوریل در حالی برگزار می‌شوند که به طور جدی وضعیت را در منطقه آسیا-اقیانوسیه پیچیده می‌کنند.

مقام‌های روسیه در سال جاری میلادی تصمیم گرفتند روز سوم سپتامبر (روز پس از تسلیم ژاپن در جنگ جهانی دوم) را "روز پیروزی بر ژاپن میلیتاریستی" اعلام کنند؛ تصمیمی که اعتراض توکیو را برانگیخت.

مدودف بیان کرد، ژاپن با کمک آمریکا مشغول توسعه زیرساخت‌های نظامی خود و افزایش خریدهای تسلیحاتی‌اش است.

وزارت دفاع ژاپن روز پنجشنبه گذشته یک بودجه درخواستی رکوردشکن معادل ۵۳ میلیارد دلار را برای سال مالی آینده درخواست کرد؛ این درخواست در چارچوب اجرای گسترده‌ترین طرح ژاپن برای تقویت ارتش خود از زمان جنگ جهانی دوم مطرح شد. توکیو به دنبال دو برابر کردن بودجه نظامی خود و رساندن آن به سطح دو درصد تولید ناخالص داخلی تا سال ۲۰۲۷ بوده و افزایش تحرکات چین و غیرقابل پیش‌بینی بودن کره شمالی را در توجیه این تصمیمش اعلام می‌کند.

مدودف در مراسمی در یوژنو-ساخالینسک به مناسبت روز پیروزی بر ژاپن نظامی و پایان جنگ جهانی دوم که در ۳ سپتامبر جشن گرفته می‌شود، گفت: مقامات ژاپنی در حال دنبال کردن یک دوره نظامی جدید هستند و تراژدی ۱۹۴۵ را فراموش کرده و به وارثان کشوری تبدیل می‌شوند که زمانی با پایانی ناگوار روبرو بود. مایه تاسف است که مقامات ژاپنی مسیری را برای نظامی‌سازی جدید کشور دنبال می‌کنند، آنها وارثان ژاپنی شده‌اند که روزی پایانی ناگوار در انتظارش بود. تراژدی صدها هزار نفر از هموطنانی که در شعله‌های هسته‌ای زنده زنده سوزانده شدند، برای نسل‌های بعدی تشعشعات مسموم بر جای گذاشت. اکنون درس‌های تاریخ اهمیت ویژه‌ای دارد. کسانی که می‌خواهند بر جهان مسلط شوند، دوباره سر خود را بلند کرده‌اند، درست مانند آن زمان در قرن بیستم آماده هستند بشریت را به سمت یک فاجعه جهانی بکشانند.

دیمیتری مدودف گفت: مانند ۸۰ سال پیش، وظیفه مقدس ماست که قاطع‌ترین پاسخ را به آنها بدهیم و پیروزی را به دست آوریم.

او افزود که ژاپن همچنین محدودیت‌های نظامی خود و عملیات نظامی در خارج از این کشور را لغو می‌کند. مدودف گفت: ما شاهد تلاش‌های مداوم برای بازنویسی تاریخ، توجیه جنایات جنگی، سفیدپوش کردن عاملان آن و همچنین، مانند اواسط قرن گذشته، برای حمایت از رژیم بعدی نازی، این بار، متأسفانه، در اوکراین هستیم.

به گفته او، ژاپن باید از تاریخ درس بگیرد و نتایج جنگ جهانی دوم را به طور کامل به یاد آورد، هر کاری برای جلوگیری از آتش جنگ جهانی سوم انجام دهد، برنامه‌های نظامی به نفع مردم خود را کنار بگذارد.

نایب رئیس شورای امنیت روسیه افزود: روز پیروزی بر ژاپن نظامی و پایان جنگ جهانی دوم در واقع نقطه عطفی در تاریخ و تاریخی به یاد ماندنی ویژه است. روس‌ها با قهرمانانی که جهان را از شر فاشیسم خلاص کردند، راه را برای توسعه آزادانه و خلاقانه، به سوی رفاه و مردمان بسیاری از کشورها باز کردند. آمریکا در هنگام بمباران شهرهای ژاپن فقط می‌خواست جاه‌طلبی‌های امپراتوری و نیروی وحشیانه خود را نشان دهد. به همین ترتیب دوباره این کار را تکرار می‌کند، ایالات متحده آمریکا اکنون آماده عمل است، زمانی که توسط دست‌نشاندگانش جنگ‌های ترکیبی را در تمام قاره‌های جهان از جمله اوکراین به راه انداخته‌اند.

از سوی دیگر مدودف گفت، از اول ژانویه تاکنون، حدود ۲۸۰ هزار تن با ارتش روسیه قرارداد نظامی امضا کرده‌اند.

او در یک نشست با موضوع مسائل نظامی بیان داشت: طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، حدود ۲۸۰۰۰۰ نفر از اول ژانویه گذشته تاکنون در رده‌های نیروهای مسلح روسیه پذیرفته شده‌اند، در حالی که برخی از آنها جزو نیروهای ذخیره و برخی دیگر نیز در رده داوطلبان و دسته‌بندی‌های دیگر قرار گرفته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
قطعا ژاپن برای نظامی شدن باید از شما اجازه بگیرد .باید ضعیف باشد تا هروقت لازم شد مثل اوکراین عملیات ویژه اجرا کنید؟
امیدوارم روز به روز ضعیف تر بشید و تجزیه بشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
الهی آمیییین
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
تجزیه شدن روسیه نیازبه امیدواری نداره .سرنوشت محتوم این کشور است که 80 درصد مساحتش سرزمینهای اشغالی هستند.
مدودوف به جز حرف مفت زدن مسئولیت دیگه ای نداره
ای ژاپن بد. از حاکمان روسیه یادبگیر و انقدر دنبال مسائل نظامی نباش
ژاپن هرگز به پیمان صلح با شوروی پشت نکرد و هرگز در طول جنگ جهانی دوم به شوروی اعلان جنگ نداد.
اینکه هنگام نام بردن ازین مردک مینویسیدرئیس جمهور سابق روسیه انگارخودتون هم باورتون شده که این زمانی رئیس جمهورروسیه بوده
تشعشعات سوزش مدودف از بمب هسته ای بیشتره.
روسیه و پوتین در حدی نیستن که برای مابقی کشورها دستور العمل صادر کنند. نه قدرت نظامی داره نه اقتصادی. کشورهای ورشکسته سکوت میکنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی