بازدید 4844

«ایرج طهماسب» در سریالی که هیچ‌گاه پخش نشد

ایرج طهماسب به تازگی تصویری از خود و بازیگران سریالی با عنوان «لطایف الطوایف» را منتشر کرده و از آن به عنوان مجموعه‌ای یاد کرده که هیچگاه پخش نشده است.
کد خبر: ۱۱۹۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱ 02 September 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، طهماسب ضمن معرفی بازیگران حاضر در این تصویر قدیمی، درباره سریال این چنین نوشته است: «سریال لطایف الطوایف. که هیچ‌وقت پخش نشد! ایستاده ـ آتیلا پسیانی، منصور کوشان، اکبر عبدی، حمید جبلی. نشسته ـ ایرج طهماسب، کامبیز صمیمی مفخم و اصغر ضرابی.»

درباره این سریال جزئیات چندانی در فضای مجازی موجود نیست و علت پخش‌نشدن آن هم عنوان نشده؛ با این همه مشخص است سریال «لطایف الطوایف» حدود سال ۶۴ به تولید رسیده است.

سریال، اقتباسی از کتاب لطایف‌الطوایف است. کتابی به زبان فارسی در سبک ادبیات داستانی نوشته فخرالدین علی صفی از نویسندگان قرن دهم هجری. در این کتاب وی به بیان نکته‌های لطیف در میان مردم جامعه پرداخته است. حکایت‌های این کتاب با درون‌مایه سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، دینی، مذهبی و هنری است و بخشی از آن هم به شاهان و حاکمان و مسائل مربوط به حکومت اختصاص دارد.

پیش از این سریالی با عنوان «اندر لطائف روزگار» به کارگردانی منصور کوشان با اقتباس از این کتاب تولید شده بود و بعد از آن هم این سریال با بازی بازیگران یاد شده تولید شد. البته این دست سریال‌ها که اغلب در دهه‌ی ۶۰ تولید شدند، فضایی استودیویی داشتند و بیشتر تله‌تئاتر محسوب می‌شدند. کارهایی از جمله «محله برو بیا» و «محله بهداشت» شامل این آثار می‌شود.

«محله برو بیا» از برنامه‌های کودک خاطره‌انگیز دهه ۶۰ تلویزیون است که بسیاری از هنرمندان صاحب‌نام این روزهای سینما، تئاتر و تلویزیون در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند و همکاری بازیگرانی چون رضا ژیان، ایرج طهماسب، حمیدجبلی، اکبر عبدی، آتیلا پسیانی و... با یکدیگر در همین دوره و با این آثار بیشتر شکل گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست