بازدید 2083

فروش انواع شیرآلات چدنی

کد خبر: ۱۱۹۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹ 30 August 2023

شرکت کوشا سازان پرگاس خلیج فارس ( پرشین گلف) از سال 1381 با هدف تامین و تجهیز کالاهای مورد نیاز در بخش تاسیسات فعالیت خود را در قالب فروشگاه آغاز کرده است.

فروش انواع شیرآلات چدنی

 شیرآلات صنعتی

شیر صنعتی ( (industrial valve وسیله‌ای است که برای قطع و وصل، تنظیم میزان جریان یا منحرف‌کردن مسیر جریان سیال‌ها (گازها، مایعات و حتی خمیر و) به وسیله بستن، باز کردن، نیمه ‌باز کردن یا منحرف‌کردن یک مسیر به‌کار می‌رود. شیرها در اصل، خود گونه‌ای فیتینگ یا وصاله هستند، اما به دلیل گستردگی و اهمیت به صورت مجزا بررسی می‌شوند.

شیرآلات صنعتی دستگاه های مکانیکی هستند که برای تنظیم جریان مایع یا گاز در یک سیستم، راه های عبور را باز، بسته یا تا حدی مسدود می کنند.

نوع سیال عامل مهمی در انتخاب شیر، جنس بدنه آن، جنس دیسک و نوع عملگر می باشد.

شيرآلات صنعتی ابزاری هستند که در صنعت با توجه به موقعيت و نحوه عمل آنها مورد استفاده قرار می‌گيرند.

انواع شیرآلات بر اساس جنس بدنه

شیرآلات صنعتی بر اساس جنس بدنه به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. دسته بندی این تجهیزات بر اساس آلیاژ و متریال به کار رفته در آن ها به شرح ذیل هستند:

  • شیر چدنی
  • شیر برنجی
  • شیر فولادی
  • شیر استنلس استیل

فروش انواع شیرآلات چدنی

شیرآلات چدنی

شیرآلات چدنی همانگونه که از نامش مشخص است از آلیاژ چدن ساخته شده است. شیر آلات چدنی جهت تنظیم و یا قطع و وصل جریان لوله در صنایع مختلف از جمله نیروگاه ها، خطوط انتقال آب، فاضلاب، تاسیسات مخازن آب، صنعت پتروشیمی نفت و گاز و پالایشگاه ها و صنایع دارویی و غذایی و آبرسانی، سیالات اسیدی و بازی، سیالات نفتی  ایستگاه نیروی حرارتی، ایستگاه نیروی هیدرولیكی و مورد استفاده قرار میگیرد.

ترکیب ساخت این شیرآلات از گرافیت و چدن می باشد که باعث میشود این شیرآلات در برابر شرایط سخت مکانیکی مقاومت بالایی داشته باشد و استهلاک کمتری داشته باشد. همین ویژگی ها باعث شده است که در تاسیسات آبی از این شیر به وفور استفاده شود.

شیرآلات چدنی یکی از ارکان تاسیسات و موتورخانه ساختمان ها به شمار می رود. موتورخانه ها وظیفه انتقال آب  سرد و گرم را به شکل صحیح و اصولی به تمام مسیر های سرمایشی و گرمایشی را دارند. استفاده از شیرآلات چدنی در موتورخانه ها به خاطر ویژگی هایی که این شیرآلات دارند بسیار زیاد می باشد.

انواع شیرآلات چدنی

شیر چدنی از جمله شیر های بسیار پر کاربرد در صنایع مختلف است. از این شیرها علاوه بر صنعت تاسیسات آب رسانی و فاضلاب و سیستم های انتقال آب، در صنایع پالایشگاهی، نفت و گاز نیز استفاده می شود. به طور کلی از شیرآلات چدنی برای کنترل و یا قطع و وصل جریان استفاده می شود. برخی از انواع پر کاربرد شیرهای چدنی در زیر آمده است:

شیر‌های چدنی دروازه ای و پروانه ای در محل هایی که احتیاج به قطع و وصل جریان در خطوط انتقال سیال داشته باشیم استفاده می شوند؛ یعنی کاربرد اصلی آن ها در باز و بسته نمودن مسیرهای لوله کشی است. شیر چدنی یک طرفه برای جلوگیری از برگشت سیال در خطوط لوله استفاده می شود و تنها اجازه عبور سیال در یک جهت را می دهد. به منظور محافظت و کنترل بیشینه فشار در خطوط لوله کشی و همچنین تجهیزات و وسایل موجود در مسیر لوله کشی، مانند مخازن، بویلر‌ها و از شیر فشار شکن استفاده می شود تا بتوان در فشار های کارکردی بالا از ایمنی تجهیزات اطمینان حاصل کنیم.

فروش انواع شیرآلات چدنی

کاربرد شیرآلات چدنی

شیرآلات چدنی در اندازه‌ها و فشارهای متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند که هریک از آنها بر اساس نیاز و کارآیی، کاربردهای متفاوتی دارند. این شیرآلات برای مصارف گوناگونی استفاده می‌شود و در صنایع مختلف از قبیل صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، پروژه‌‌های آبرسانی، آب و فاضلاب، تأسیسات ساختمانی، سیستم‌های موتورخانه، نیروگاه‌ها و کارخانجات کاربرد دارند.

این نوع شیرآلات در مکان‌هایی که مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی اهمیت دارد بسیار استفاده می‌شود زیرا حاوی آلیاژ چدن است که شامل ۹۵% آهن، کربن و سیلیسیم می‌باشد. آلیاژ چدن منجر به مقاومت و استحکام بالای شیرآلات در مقابل ساییدگی، ضربات و اکسید می‌شود.

از دیگر کاربردهای این شیرآلات برای ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی است زیرا حداقل سر و صدا را ایجاد می‌کند. از مزایای این شیرآلات نیز می‌توان به قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن آنها اشاره کرد که به یکی از انواع شیرآلات تبدیل شده است.

مزایای شیرآلات چدنی

  • شیر چدنی ، به علت دارا بودن ساختاری از آلیاژ های چدن که دارای ۹۵% آهن،کربن و سیلیسیم است، در برابر پوسیدگی و خوردگی، مقاوم است.
  • این شیرها در برابر ضربه، اکسیده شدن و شرایط سخت مکانیکی نیز مقاوم هستند که این امر باعث کاربرد بالای آن ها در تاسیسات انتقال آب و بخار آن شده است.
  • شیر های چدنی از لحاظ قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشند.
  • از آن جایی که اتصالات شیرآلات چدنی توسط فلنج انجام می شود، نصب و بهره برداری از آن‌ ها ساده است.

برند شیرآلات چدنی

  • شیرآلات چدنی میراب
  • شیرآلات چدنی وگ ایران بی همتا
  • شیرآلات چدنی فاراب
  • شیرآلات چدنی سام
  • شیرآلات چدنی زتکاما
  • شیرآلات چدنی اکون

با توجه به سابقه درخشان این مجموعه در ارائه محصولات با کیفیت و مرغوب طی سال های متمادی، شرایط برای تامین و تجهیز پروژه ها و اجرای تاسیسات برای کارفرمایان فراهم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فروش و دریافت قیمت انواع محصولات لوله و اتصالات فلزی و پلیمری و تاسیسات ساختمان به آدرس وب سایت www.persianpipe.com مراجعه کرده یا از طریق شماره های 91005757-021 و 91005252-021  با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست