بازدید 2370

جزئیات سفر امیرعبداللهیان به لبنان

سفیر ایران در لبنان گفت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فردا (چهارشنبه) به بیروت سفر و با مقام‌های لبنانی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
کد خبر: ۱۱۹۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸ 29 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مجتبی امانی در صفحه شبکه اجتماعی  ایکس نوشت: آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فردا چهارشنبه وارد لبنان می‌شوند و در دستور کار ایشان گفت‌وگو و دیدار با مقامات لبنانی پیرامون موضوعات مورد علاقه مشترک است. این دیدار منعکس‌کننده سیاست ایران و نقش سازنده آن در حمایت از ثبات و رفاه لبنان است.
امیرعبداللهیان در اردیبهشت ماه سال جاری نیز به لبنان رفته بود و با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در آن سفر، در نشست خبری مشترک با «عبدالله بوحبیب» همتای لبنانی خود تاکید کرد که در نشست امروز درباره مسائل دوجانبه و وضعیت داخلی لبنان و موقعیت مهم منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد، گفت: مقامات و احزاب سیاسی لبنان از توانمندی و شایستگی لازم برای اتفاق نظر در انتخاب رئیس‌جمهور برخوردارند.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه توافق و انتخاب بین تمام گروه‌های لبنانی حمایت می‌کند و همه طرف‌های خارجی را هم دعوت می‌کند بدون دخالت در امور لبنان به این انتخاب احترام بگذارند.

امیرعبداللهیان در این سفر همچنین در منطقه «مارون الراس» و در نقطه صفر مرزی لبنان و فلسطین اشغالی  نیز حضور یافت و اقدام به غرس نهال کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست