بازدید 2183
جلیل سالاری، معاون وزیر نفت مطرح کرد:

تجهیرات ایرانی با کالاهای آمریکایی رقابت می‌کند

جلیل سالاری، معاون وزیر نفت اعلام کرد: در گذشته ایران یکی از واردکنندگان دستگاه کمپرسور به حساب می‌آمد اما امروز با بومی‌سازی و صادرات این دستگاه رقیب کالاهای آمریکایی هستیم.
کد خبر: ۱۱۹۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰ 28 August 2023

اولین کمپرسور فرایندی صادراتی ساخت ایران رونمایی شد

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز (دوشنبه، ۶ شهریورماه) آیین رونمایی از نخستین کمپرسور صادراتی ساخت ایران به همت یک شرکت دانش‌بنیان کمپرسورسازی برگزار شد.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، فرهاد احمدی، مدیرعامل شرکت ملی‌مهندسی و ساختمان نفت ایران، علی زیار، معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و جمعی از مدیران محلی شهر قدس نیز در این مراسم حضور داشتند.

جلیل سالاری در این نشست بیان کرد: دیدگاه دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی انرژی به‌ویژه در بخش جلوگیری از خام فروشی و الگوهای مصرف و فرآورش نفت خام استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.

وی ادامه داد: بنابراین ورود به حوزه فراسرزمینی الزام‌آور و نفت خام ایران به پالایشگاه‌های فراسرزمینی ارسال و پس از فرآورش به بازارهای بین‌المللی عرضه شد.

سالاری توضیح داد: حال در چارچوب تحقق چنین هدفی رونمایی از این کمپرسور اولین اقدام به حساب می‌آید و امکان حضور پررنگ‌تر ایران در بازارهای جهانی را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: به این ترتیب زمینه واگذاری عملیات‌های فنی و تخصصی پالایشگاه‌ها در مناطق مختلف به ایران سپرده می‌شود.  همانطور که امروز همکاران ما در مجموعه شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، قرادادهای عملیاتی را با ونزویلا امضا کرند.

سالاری تصریح کرد: با توجه به رویکرد موجود برای استفاده از ظرفیت‌های داخلی و شرکت‌های دانش بنیان حدود ۵۵۰ پیشنهاد به سازندگان ایرانی ارائه شد.

او افزود: همچنین بیش از ۲۳۰ جلسه رفع ابهام با سازندگان برگزار شد و حاصل آن امروز مشهود است (اشاره به ساخت کمپرسور صادراتی ایران).

این مقام مسئول عنوان کرد: در گذشته ایران یکی از واردکنندگان دستگاه کمپرسور به حساب می‌آمد اما امروزه با بومی‌سازی این دستگاه در حال رقابت در بازار با کالاهای آمریکایی هستیم. ضمن آنکه دغدغه‌های زیست محیطی نیز در این روند در نظر گرفته شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست