بازدید 3305
۱

خبرچین آمریکا در روسیه بازداشت شد

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که خبرچین سفارت آمریکا در مسکو و کارمند سابق سرکنسولگری واشنگتن در ولادی وستوک به دلیل اقدامات غیرقانونی بازداشت شد.
کد خبر: ۱۱۸۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۳ 28 August 2023

 

سفارت امریکا در روسیه
به گزارش همشهری آنلاین‏ در شرایطی که تنش‌ها بین واشنگتن و مسکو بر سر جنگ اوکراین ادامه دارد، روسیه از بازداشت کارمند سابق سرکنسولگری آمریکا در ولادی وستوک خبر داد.

منابع رسانه‌ای در مسکو خبر دادند، سرویس امنیت فدرال روسیه بیانیه‌ای با موضوع بازداشت یک شهروند روس و خبرچین سفارت واشنگتن در مسکو منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این نهاد اطلاعاتی-امنیتی روسیه اعلام کرد که فعالیت‌های غیرقانونی «رابرت شونوف» خبرچین سفارت واشنگتن در مسکو و کارمند سابق سرکنسولگری آمریکا در ولادی وستوک را متوقف کرد.

رابرت شونوف شهروند روس که در رابطه با این پرونده بازداشت شده است، متهم است که با هدف تضعیف امنیت ملی روسیه، با دولت یا نهاد خارجی همکاری محرمانه داشته است.

در بیانیه سرویس امنیت فدرال روسیه آمده است: «سرویس امنیت فدرال روسیه فعالیت‌های غیرقانونی یک خبرچین سفارت ایالات متحده در مسکو، کارمند سابق سرکنسولگری ایالات متحده در ولادی وستوک، شهروند روسی رابرت شونوف را متوقف کرد».

در بیانیه تاکید شده که شونوف از سپتامبر ۲۰۲۲ تا زمانش بازداشت خود در ماه مارس ۲۰۲۳ وظایف جفری سیلین و دیوید برنشتاین کارمندان بخش سیاسی سفارت آمریکا در مسکو را در ازای پاداش مادی انجام می داد.

به گفته نهاد اطلاعاتی فدرال روسیه، به این شهروند روس دستور داده شد که «اطلاعاتی را در مورد پیشرفت عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، بسیج نیرو در مناطق روسیه، لحظات مشکل ساز و ارزیابی اثر آنها بر فعالیت اعتراضی مردم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری روسیه در سال ۲۰۲۴ جمع آوری کند».

سرویس امنیت فدرال روسیه افزود، قرار است از دو دیپلمات آمریکایی (جفری سیلین و دیوید برنشتاین) ئدرباره پرونده شونوف بازجویی شود و در این باره از سفارت واشنگتن در مسکو احضاریه ارسال شد.

بازداشت و آغاز محاکمه کارمند سابق سرکنسولگری آمریکا در ولادی وستوک در شرایطی انجام شده که تیرگی روابط مسکو و واشنگتن بر سر جنگ اوکراین و دیگر موضوعات همچنان ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
پول های روسیه هم بلوکه شده و باید آزاد بشه راهش رو هم که از برادران ایرانی خوب آموخته !!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست