بازدید 2964

رکورد جدید استارلینک با بیش از ۵ هزار ماهواره اینترنتی

به گفته «جاناتان مکداول»(Jonathan McDowell)، اخترفیزیکدان و ردیاب ماهواره، این ماموریت یک نقطه عطف برای اسپیس‌ایکس بود، زیرا تعداد کل ماهواره‌ های استارلینک را که این شرکت تا به امروز ساخته است، به بیش از ۵۰۰۰ رساند.
کد خبر: ۱۱۸۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸ 27 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، با پرتاب ۲۲ ماهواره «استارلینک»، شرکت «اسپیس‌ایکس» اکنون بیش از ۵۰۰۰ ماهواره‌ اینترنتی در مدار زمین دارد.
 
شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) روز ۲۶ اوت، ۲۲ ماهواره اینترنتی «استارلینک»(Starlink) خود را به مدار زمین پرتاب کرد.
 
به گفته «جاناتان مکداول» (Jonathan McDowell)، اختر فیزیکدان و ردیاب ماهواره، این ماموریت یک نقطه عطف برای اسپیس‌ایکس بود، زیرا تعداد کل ماهواره‌های استارلینک را که این شرکت تا به امروز ساخته است، به بیش از ۵۰۰۰ رساند.
 
 
ماهواره‌ها ساعت ۹:۰۵ شب به وقت منطقه زمانی شرقی، بر فراز یک موشک «فالکون ۹»(Falcon 9) از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال»(CCSFS) فلوریدا بلند شدند. حدود ۸.۵ دقیقه بعد، اولین مرحله فالکون ۹ به زمین بازگشت و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس‌ایکس که در اقیانوس اطلس مستقر بود، فرود آمد. طبق توضیحات ماموریت اسپیس‌ایکس، این سومین پرتاب و فرود برای تقویت‌کننده ویژه آن بود.
 
در همین حال، مرحله بالایی فالکون ۹ به پرواز کردن ادامه داد تا ۲۲ ماهواره استارلینک را حدود ۶۵ دقیقه پس از پرتاب، در مدار پایین زمین مستقر کند.
 
تعداد ۵۰۰۰ ماهواره استارلینک مطمئنا زیاد است؛ اما با وجود این، احتمالا در آینده باز هم افزایش خواهد یافت. اسپیس‌ایکس مجوز استقرار ۱۲ هزار ماهواره استارلینک را دارد و علاوه بر آن، برای استقرار حدود ۳۰ هزار ماهواره دیگر نیز درخواست مجوز داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست