دولت سیزدهم جلوی نفوذ امنیتی به حاکمیت را گرفت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت سیزدهم با حمایت از وزارت اطلاعات جلوی نفوذ به بدنه حاکمیت را گرفت، تاکید کرد: امروز دستگاههای اطلاعاتی کشور جا یک چتر امنیتی قوی و موثر به وجود آورده‌اند.
کد خبر: ۱۱۸۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸ 27 August 2023

به گزارش «تابناک»، جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با ایرنا، درباره عملکرد اطلاعاتی و امنیتی دولت سیزدهم اظهار داشت: عملکرد دولت در این حوزه بسیار درخشان است چرا که توانست به درستی بحران نفوذ در کشور را که در دولت های یازدهم و دوازدهم به چالش بزرگ منجر شده و زیر ساخت های اغتشاشات سال گذشته را فراهم کرده بود، مدیریت کند و جلوی آن را برای ورود به بدنه حاکمیت بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: راهبرد دشمن تعطیل کردن کشور با استفاده از نفوذ بود و رهبر معظم انقلاب هم پیش این فرمودند که در دهه ۹۰ کشور تعطیل شد که البته دولت گذشته سهم بسزایی در این تعطیلی داشت.

کریمی قدوسی با بیان اینکه دشمن نقشه بسیار مهندسی شده، فنی و هوشمند برای ایجاد ناترازی ها در همه امور طراحی کشور طراحی کرده بود، تصریح کرد: به عنوان نمونه در دولت گذشته، تولید سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن با این تفکر که مسکن مهر بی فایده است، تعطیل شد تا این بی توجهی به کسری مسکن در دولت فعلی منجر شود.

وی با اشاره به عملکرد ضعیف دولت سابق در حوزه ارز نیز یادآور شد: دولت گذشته مدیریت ارز را به صرافی های دبی، امارات، سلیمانیه و دیگر کشورها واگذار کرد که این امر موجب شد بازار ارز از دستش خارج و در نهایت بانک مرکزی تحریم شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس درباره خلق ناترازی در حوزه برق و انرژی توسط مدیران دولت قبل عنوان کرد: دولت های یازدهم و دوازدهم سرمایه گذاری در توسعه نیروگاه ها و افزایش برق های فسیلی تجدیدپذیر را متوقف کرد و در حوزه آب رسانی کشور را به بحران رساند و در ادامه نیز دیپلماسی عزتمند برای خنثی سازی تحریم ها و ارتباط با کشورهای منطقه و همسایه تعطیل شد که نشان دهنده گسترش شبکه نفوذ در آنها بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با اشاره به آسیب هایی که دولت های یازدهم و دوازدهم در بخش دفاعی به کشور وارد کردند، تصریح کرد: در دولت قبل شاهد تعطیل شدن خط تولیدی موشک ها بودیم تا آنجا که رییس ستاد کل نیروهای مسلح در آن زمان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به صورت رسمی اعلام کرد که خط تولید موشک‌ها متوقف شده است.

کریمی قدوسی با بیان اینکه دولت سیزدهم جلوی بسیاری از رخنه های امنیتی را گرفت، تصریح کرد: امروز وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و فراجا یک چتر امنیتی قوی و موثری به وجود آورده اند که نمونه آن مقابله با اغتشاشات سال قبل بود. همچنین تولید موشک ها از سرگرفته شد که نشانه عزم دولت در حمایت از نهادهای دفاعی برای افزایش قدرت بازدارندگی کشور است.

وی ادامه داد: همچنین مجلس قانونی را تصویب کرد تا برابر زیاده خواهی آمریکا مبنی بر تروریست قلمداد کردن سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی بایستد و دولت سیزدهم نیز با موافقت در تخصیص بودجه هزار میلیارد تومانی به سپاه و وزارت دفاع سبب شد خط تولید موشک ها و پهپادها باردیگر راه اندازی شوند.

مطالب پیشنهادی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: امروز وزارت دفاع با تولید پهپاد و سایر محصولات با تیراژ چند هزار، آن را به دیگر کشورها صادر می کند که ارز آوری بسیار خوبی برای کشور دارد.

این نماینده مجلس افزود: همه این موارد ناشی از وجود دولت انقلابی در دوره سیزدهم و اطاعت دولتمردان از رهبر معظم انقلاب است.

کریمی قدوسی با بیان اینکه افراد خسته و ناتوان باید از ادامه راه در این دولت کناره گیری کنند، یادآور شد: افراد تحول گرا در تمام بدنه دولت سیزدهم برای رفع مسائل کشور باید به تلاش خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای قانون چگونگی انتصاب اشخاص در مشاغل حساس که آبان سال گذشته به تصویب مجلس رسید، تکلیف این پست ها به دست وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه سپرده شد تا فعالیت افراد دو تابعیتی در مشاغل حساس گرفته شده و در آینده فتنه هایی نظیر سال ۸۸ تکرار نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی