بازدید 1999

تجمع اعتراضی وکلای سراسر کشور برگزار شد

کد خبر: ۱۱۸۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹ 26 August 2023

هیات رئیسه اسکودا و روسا و اعضای هیات مدیره کانون‌های وکلای دادگستری ایران و نیز جمعی از وکلای سراسر کشور صبح امروز مقابل شورای نگهبان تجمع کردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) در این تجمع که در اعتراض به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در نقض استقلال نهاد وکالت صورت گرفت، وکلای دادگستری به این مصوبه اعتراض و خواستار رد این مصوبه از سوی شورای نگهبان شدند.
 
وکلای دادگستری در تجمع مسالمت‌آمیز خود با در دست داشتن پلاکاردهایی، توجه مسئولان کشور به اهمیت استقلال کانون وکلا در دادرسی منصفانه و عادلانه را جلب کردند.

گفتنی است تصمیم به برگزاری این تجمع اعتراضی در نشست هیات عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران به تصویب رسیده بود.

مطابق مصوبه اخیر مجلس کانون‌های وکلای دادگستری ایران از صدور و تمدید پروانه وکالت محروم شده‌اند و این امر به هیئت مقررات‌زدایی (زیر نظر وزارت اقتصاد) واگذار شده است. 

پیشتر نیز تصویب طرح‌هایی همچون قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار و نیز اجازه حضور نمایندگان حقوقی مؤسسات و شرکت‌های خصوصی در محاکم به جای وکیل دادگستری و نیز طرح تحقیق و تفحص از کانون‌های وکلای دادگستری مورد اعتراض و انتقاد شدید کانون‌های وکلا قرار گرفته بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی