بازدید 3155
۳

واکنش کرملین به ادعای دخالت روسیه در مرگ پریگوژین

سخنگوی کاخ کرملین ضمن موفق ارزیابی کردن نشست اخیر گروه بریکس، گفت که تفاهمی برای دیدار رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در آینده نزدیک حاصل شده است.
کد خبر: ۱۱۸۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴ 25 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» امروز (جمعه) طی نشست خبری در کرملین، درباره مسائل مختلفی از جمله بریکس، مرگ رئیس واگنر، دیدار رؤسای جمهور روسیه و چین و همچنین حملات پهپادی به خاک این کشور صحبت کرد.

پسکوف درباره اجلاس سران کشورهای عضو بریکس و کشورهای دوست این گروه در آفریقای جنوبی گفت: «کرملین اجلاس بریکس را بسیار موفق ارزیابی می‌کند. بریکس علیه هیچ کسی موضع‌گیری نمی‌کند بلکه هدف این گروه همکاری است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره احتمال حضور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در اجلاس گروه-۲۰ نیز اعلام کرد که پوتین چنین برنامه‌ای ندارد.

سخنگوی کرملین درباره دلایل مطرح‌شده برای سقوط هواپیمای حامل «یِوگنی پریگوژین» فرمانده گروه شبه‌نظامی واگنر اظهار داشت: «هنوز مدارک زیادی وجود ندارد که باید در جریان تحقیقات روشن شود. نتایج رسمی تحقیقات درباره سانحه هوایی که پریگوژین در آن کشته شد منتشر می‌شود».

طبق این گزارش، پسکوف در واکنش به اتهام‌زنی کشورهای غربی به روسیه مبنی بر دست داشتن در قتل پریگوژین، تصریح کرد: «تمام این گمانه‌زنی‌ها دروغ محض است».

وی با بیان اینکه پوتین اخیراً پریگوژین را ملاقات نکرده بود، درباره اینکه آیا پوتین در مراسم تشییع جنازه او شرکت خواهد کرد یا خیر گفت: «ما هنوز نمی دانیم که مراحل تحقیقات چقدر طول می‌کشد. اما در هر حال، رئیس جمهور برنامه شلوغی دارد».

به نوشته اسپوتنیک، این مقام روس در مورد آینده شرکت پیمانکار نظامی خصوصی واگنر نیز اظهار داشت: «آنها یک ساختار قانونی [و دولتی] نیستند، بلکه یک گروه هستند و من نمی‌توانم در مورد آینده آن چیزی بگویم».

پسکوف درباره برخی گزارش‌ها مبنی بر خشونت کلامی و فیزیکی علیه نیروهای حاضر در جنگ اوکراین و خانواده‌های آنها، تاکید کرد: «تفاله‌هایی که اجازه رفتار نامناسب با شرکت‌کنندگان در عملیات ویژه نظامی را به خود می‌دهند، مستحق محکومیت مطلق و در صورت لزوم مجازات هستند».

وی در واکنش به تداوم حملات پهپادی اوکراین به خاک روسیه نیز گفت: «عملیات نظامی ویژه برای از بین‌بردن چنین تهدید تروریستی در آینده ادامه خواهد داشت. ما باید عملیات نظامی ویژه را ادامه دهیم تا سرزمین‌های ما با چنین تهدیدی مواجه نشوند».

سخنگوی کرملین درباره دیدار پوتین با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز افزود: «این تفاهم وجود دارد که دیدار به زودی برگزار شود، در حال آماده‌شدن برای آن هستیم و تاریخ دقیق آن را اعلام خواهیم کرد».

پیش از این نیز «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه از سفر «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه به مسکو در آینده نزدیک خبر داده بود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ادعای حمله روسیه به اوکراین هم دروغ است.اوکراین ها خودشون جنگ راه انداختند. همین دیروز یکی از مقامات روسیه فکر کنم مدودف گفت روسیه برای پایان جنگ دراوکراین وارد این کشورشده. هیتلر یک گوبلز داشت هیات حاکمه روسیه ماشالله همشون گوبلزند
منظورش پوتین نیست؟
خخخخخ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی