بازدید 2513

جزئیات و شرایط ثبت نام در سامانه سماح جدید

با در دسترس قرار گرفتن دوباره سامانه سماح با اعمال تغییرات، برخی که ثبت‌نام قطعی کرده بودند، نمی‌توانند دوباره اطلاعات خود را در این سامانه ببینند. دبیر کمیته ثبت‌نام ستاد اربعین می‌گوید: این افراد نیازی به ثبت‌نام دوباره ندارند.
کد خبر: ۱۱۸۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳ 24 August 2023

جزئیات و شرایط ثبت نام در سامانه سماح جدید

به گزارش «تابناک»، پس از بالا آمدن سامانه جدید سماح که ظاهری مثل سال گذشته دارد، بسیاری از افرادی که طی چند روز اخیر به دلیل اختلال در سامانه سماح موفق به ثبت‌نام نشده بودند، نام‌نویسی خود را تکمیل کرده‌اند، اما برخی دیگر از زائران اربعین که در سامانه سماح قبل از اعمال تغییرات ثبت‌نام کرده بودند، امکان مشاهده تقاضا و کارت زائر را ندارند.

«۱۶ مرداد ثبت‌نام کردم و پول بیمه را هم دادم، الان چرا می‌زند ثبت‌نام نکردی؟ چرا باید دوباره ثبت‌نام کنم؟» و «من با سامانه قبلی برای گروه خود در مردادماه ثبت نام کردم بعد الان دیگه سامانه جدید هیچ خبری ازش نیست و منم هزینه بیمه را پرداخت کردم. در سامانه جدید باید دوباره ثبت نام کنم؟»

این‌ها تنها بخشی از مشکلات زائران برای ثبت‌نام در سامانه سماح است.

حمیدرضا محمدی، دبیر کمیته ثبت‌نام و اعزام ستاد مرکزی اربعین می‌گوید: در سامانه سماح که با تغییراتی نسبت به سایت قبلی در دسترس قرار گرفته است، افرادی که پیش از بالا آمدن نسخه فعلی ثبت‌نام و هزینه بیمه را نیز پرداخت کرده بودند، نیازی به مراجعه مجدد یا حتی بررسی ثبت‌نام ندارند.

زائران عزیزی که ثبت نام خود را در سامانه قبلی با پرداخت وجه بیمه تکمیل و قطعی نموده بودند نیازی به ثبت نام مجدد در این سامانه ندارند و اطلاعات این عزیزان به زودی به این سامانه منتقل خواهد شد و می‌توانند نسبت به چاپ رسید ثبت نام و کارت شناسایی خود اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه اطلاعات افرادی که بیمه خود را پرداخت کرده بودند به بیمه عامل ارسال شده است، می‌افزاید: اطلاعات این افراد در حال حاضر قابل مشاهده نیست، اما اگر بیمه را پرداخت کرده‌اند، نیازی به ثبت‌نام مجدد و پرداخت دوباره بیمه ندارند. البته همکاران ما در تلاشند این مشکل را بزودی برطرف کنند تا افرادی که هزینه بیمه را در نسخه قبلی سامانه سماح پرداخت کرده بودند نیز بتوانند از طریق ویرایش اطلاعات، وارد سامانه شوند.

محمدی می‌گوید: افرادی که پیش از این فقط ثبت‌نام اولیه کرده و هزینه بیمه را نپرداخته بودند، باید وارد سماح شده و مجدد اطلاعات خود را وارد و با پرداخت هزینه بیمه اربعین، روند نام‌نویسی را تکمیل کنند. پس از ثبت‌نام قطعی امکان مشاهده اطلاعات این افراد در سامانه سماح وجود دارد.

سامانه سماح از چهارم مرداد در دسترس قرار گرفته است که البته در برخی ایام مشکلاتی برای ثبت‌نام در این سامانه گزارش شد؛ تا اینکه اوایل هفته جاری امکان ثبت‌نام در سامانه سماح وجود نداشت و قطعی و اختلال سامانه سماح موجب نارضایتی زائران شد.

بر همین اساس، سه‌شنبه ۳۱ مرداد سامانه سماح دوباره با تغییراتی در دسترس قرار گرفت و تا عصر گذشته حدود ۶۰۰ هزار نفر طی ۲ روز در این سامانه آمادگی خود را برای تشرف به زیارت اربعین اعلام کرده‌اند.

به گزارش فارس، عملیات اربعین ۱۴۰۲ از ۲۷ مرداد آغاز شده است و هر روز تعداد زائران حسینی که از مرز‌ها به ویژه مرز‌های زمینی عازم عراق می‌شوند، افزایش می‌یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم