بازدید 9218
با تحولات منطقه و جهان

پیش بینی ترامپ از مرگ بایدن تا پیش از انتخابات ۲۰۲۴ / هشدار کتائب حزب الله عراق به نیرو‌های آمریکایی/ حمله ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در حلب، لاذقیه و حماه/ موافقت آمریکا با فروش ۵۰۰ میلیون دلار سلاح به تایوان

پیش بینی ترامپ از مرگ بایدن تا پیش از انتخابات ۲۰۲۴، هشدار کتائب حزب الله عراق به نیرو‌های آمریکایی، حمله ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در حلب، لاذقیه و حماه، موافقت آمریکا با فروش ۵۰۰ میلیون دلار سلاح به تایوان و درخواست شورای اتحادیه اروپا از باکو در رفع انسداد لاچین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۸۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳ 24 August 2023

پیش بینی ترامپ از مرگ بایدن تا پیش از انتخابات 2024/ هشدار کتائب حزب الله عراق به نیروهای آمریکایی/ حمله ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در حلب، لاذقیه و حماه/ موافقت آمریکا با فروش 500 میلیون دلار سلاح به تایوان

بین الملل تابناک: پیش بینی ترامپ از مرگ بایدن تا پیش از انتخابات ۲۰۲۴، هشدار کتائب حزب الله عراق به نیرو‌های آمریکایی، حمله ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در حلب، لاذقیه و حماه، موافقت آمریکا با فروش ۵۰۰ میلیون دلار سلاح به تایوان و درخواست شورای اتحادیه اروپا از باکو در رفع انسداد لاچین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

پیش بینی ترامپ از مرگ بایدن تا پیش از انتخابات ۲۰۲۴

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه حملات لفظی و بدگویی درباره «جو بایدن»‌ رئیس جمهور کنونی این کشور، مدعی شد او تا انتخابات ۲۰۲۴ زنده نمی‌ماند.

ترامپ بامداد پنجشنبه در مصاحبه با «تاکر کارلسون»، مجری سابق شبکه‌های سی‌ان‌ان و فاکس‌نیوز، با بیان اینکه بایدن از همه جنبه‌های جسمی و روحی ضعیف شده، گفت: «فکر نمی‌کنم او تا آن زمان دوام بیاورد.» 

وی در این‌ باره توضیح داد: «به نظر من، او از نظر ذهنی ضعیف‌تر از بدنی است... وقتی راه می‌رود، نمی‌تواند پاهایش را از روی زمین بلند کند. در ساحل، نمی‌تواند صندلی آفتاب‌گیری را بلند کند. او حتی نمی‌تواند روی شن‌ها راه برود، آنقدرها هم سخت نیست.»

این تاجر و سیاستمدار آمریکایی در ادامه بار دیگر موضوع جنگ اوکراین و روسیه را به میان کشیده و تاکید کرد که رئیس جمهور کنونی آمریکا قادر به حل این بحران نخواهد بود.

ترامپ در این‌ باره اظهار داشت: «من فکر نمی‌کنم او (بایدن) بتواند این کار را (حل بحران اوکراین) انجام دهد، زیرا بی‌کفایت است. ایالات متحده شدیدا در جنگ اوکراین درگیر شده است.»

هشدار کتائب حزب الله عراق به نیروهای آمریکایی

 کتائب حزب الله عراق در بیانیه‌ای با اشاره به تحرکات اخیر نیروهای نظامی آمریکا در عراق، افزود: تحرکات کاروان‌های نظامیان اشغالگر آمریکا در برخی شهرهای عراق، گواه روشنی بر گستاخی و نیات دشمن برای حفظ نیروهای رزمی متجاوز خود در کشور است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این نیروها از نظر تجهیزات و تعداد در مقایسه با آنچه ارتش آمریکا قبل از اینکه در سال ۲۰۱۱ با شکست اخراج شد برتری ندارند، ضمن آنکه توانایی روزافزون مقاومت اسلامی نسبت به آن زمان رشد کرده و از توان خود فراتر رفته است.

این بیانیه می‌افزاید: آنها بدانند که قدرت نمایی برای آنها سودی ندارد و اگر مقاومت تصمیم به مبارزه بگیرد، پروژه‌های خبیث آنها در منطقه را درهم خواهد شکست تا عراق آخرین سنگر آنها در دنیای چند قطبی باشد.

تحرکات نظامی و جابجایی مستمر نیروهای نظامی آمریکا در عراق، نگرانی مردم و فعالان سیاسی و نظامی این کشور را برانگیخته است؛ این تحرکات با توجه به مصوبه مجلس عراق، مبنی بر خروج نیروهای نظامی خارجی از این کشور واکنش احزاب و چهره‌های سیاسی عراق را به دنبال داشته است.

حمله ارتش سوریه به مواضع تروریست‌ها در حلب، لاذقیه و حماه

یگان‌هایی از ارتش سوریه با همکاری نیروی هوافضای روسیه، حملات هوایی و توپخانه‌ای متمرکزی را علیه مواضع تروریست‌ها در حومه‌های ادلب، لاذقیه و حماه صورت دادند.

به گزارش روسیا الیوم، وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که در پاسخ به تجاوزات مکرر گروهک‌های تروریستی به روستاها و شهرک‌های امن در حومه‌های حلب، لاذقیه و حماه، یگان‌هایی از نیروهای مسلح سوریه در این مناطق مواضع تروریست‌ها را هدف حمله قرار دادند.

در این بیانیه آمده است که یگان‌های نیروهای مسلح سوریه با همکاری نیروی هوافضای روسیه و پس از عملیات رهگیری و تعقیب دقیق، حملات هوایی و توپخانه‌ای متمرکزی را علیه مقر تروریست‌ها، سکوهای پرتاب موشک، پهپادها و انبارهای مهمات آنها صورت دادند که منجر به انهدام بخش عمده آنها و هلاکت و مجروح شدن دهها تروریست شد که اکثریت آنها از سرکردگان این گروهک‌ها هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است که یگان‌هایی از نیروهای مسلح سوریه توانستند پنج پهپاد متعلق به تروریست‌هایی را که در تلاش برای حمله به غیرنظامیان در آن منطقه بودند سرنگون کنند.

موافقت آمریکا با فروش ۵۰۰ میلیون دلار سلاح به تایوان

روز چهارشنبه دولت آمریکا با قرارداد ۵۰۰ میلیون دلاری فروش تسلیحات به تایوان موافقت کرد تا با وجود مخالفت شدید چین، کمک‌های تسلیحاتی به جزیره تایوان را افزایش دهد.

 روز چهارشنبه، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که فروش سیستم‌های ردیابی جستجوی مادون قرمز به همراه تجهیزات مرتبط برای جت‌های جنگنده پیشرفته F-16 را امضا کرده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: «این قرارداد شامل سامانه‌های مادون قرمز، تجهیزات تست،‌ نرم افزار رایانه و قطعات یدکی می شود.» هرچند این توافق، در مقایسه با فروش تسلیحات قبلی به تایوان بسیار کم است، این اقدام احتمالاً انتقاد شدید پکن را به همراه خواهد داشت.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد: «این قرارداد در راستای امنیت و اقتصاد آمریکا و منافع امنیتی است.»

دولت آمریکا در سال ۲۰۱۹ فروش ۱۰۸ دستگاه تانک آبرامز به تایوان را به قیمت ۲.۲ میلیارد دلار تایید کرد که این خرید، بخشی از تلاش‌های دولت تایپه برای تقویت دفاع از سواحل شمالی است.

درخواست شورای اتحادیه اروپا از باکو در رفع انسداد لاچین

رئیس شورای اروپا روز چهارشنبه به جمهوری آذربایجان توصیه کرد به مسدود کردن مسیر مهم «لاچین» خاتمه دهد.
 
 به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» «شارل میشل» رئیس شورای اتحادیه اروپا به جمهوری آذربایجان بر ضرورت فوری رفع انسداد مسیر لاچین تاکید کرده است
 
میشل به نیاز فوری  ارسال کمک‌های بشردوستانه در این منطقه اشاره کرد. او همچنین خواستار برگزاری هر چه سریعتر نشستی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان بریا رفع مشکلات موجود شد.

مسیر لاچین، تنها جاده‌ای که قره باغ کوهستانی را به ارمنستان و سایر نقاط جهان وصل می‌کند، از اواخر سال ۲۰۲۲ توسط جمهوری آذربایجان مسدود شده است. محاصره مسیر لاچین نقض فاحش توافقنامه آتش بس ۲۰۲۰ قره باغ کوهستانی است. جمهوری آذربایجان سپس به طورغیرقانونی یک ایست بازرسی در کریدور لاچین نصب کرد. این محاصره به کمبود مواد ضروری مانند غذا و دارو  منجرشده است. جمهوری آذربایجان همچنین گاز و برق به قره باغ کوهستانی را قطع کرده است.

 در روزهای گذشته، وزرای امور خارجه چین و فرانسه  نیز در تماس تلفنی آخرین وضعیت قره باغ کوهستانی از جمله مسیر مهم «لاچین» را ارزیابی کردند.

 «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه روز شنبه در تماس تلفنی با «وانگ یی»، همتای چینی خود درباره وضعیت قره‌باغ کوهستانی گفت‌وگو کرد.

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است که کولونا و وزیر خارجه چین در مورد وضعیت قره باغ کوهستانی، اوکراین و نیجر و سایر موضوعات مربوط به همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه گفت‌وگو کردند. وزیر خارجه فرانسه درخواست خود برای بازگرداندن تردد آزاد از طریق کریدور لاچین، و تامین گاز طبیعی و برق بدون وقفه برای مردم قره باغ را تکرار کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
بایدن یک مترسک واقعی بود
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
در آمریکا تمام رییسان جمهوری مترسک هستند یک تیم اطلاعاتی آمریکا را پیش می برند
"هشدار کتائب حزب الله عراق به نیروهای آمریکایی"

آمریکا ترسید :))
ترامپ : " بایدن وقتی راه می رود نمی تواند پاهایش را از زمین بلند کند، نمی تواند روی شن های ساحل راه برود، حتی قادر نیست صندلی خود را از روی زمین بلند کند" اولا که اگر نتواند پاهایش را از زمین بلند کند پس چطور راه می رود؟ این توصیفاتی را که ترامپ از بایدن گفته من را یاد سریال خارجی " مردگان متحرک" انداخت، فکر کنم خود ترامپ هم این سریال را نگاه کرده باشد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
نه ترامپ دیوانه ونه بایدن خرفت رئیس جمهوربعدی نخواهندبود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
آدمو یاده فیلم قاتلین پیر زن پیتر سلرز میاندازه که در اون همه گانگسترهایی که می خواستند پیرزنه کشته بشه می میرند و لی پیززنه زنده میمونه
ناشناس
| Canada |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
منظورش اینه که پاهاشو رو زمین میکشه و جون نداره بلندشون کنه ومحکم و استوار راه بره
تنها راه حل نجات عراق و سوریه از دست تروریست داعش و القاعده اولا خروج کامل نیروهای آمریکایی از دو کشور عراق و سوریه و جلوگیری از هر گونه مداخله سیاسی - نظامی آمریکا در این دو کشور است در ثانی همکاری و تقویت نیروهای مردمی (حشد الشعبی) با نیروهای دفاعی عراق و سوریه و کمک از همسایگانی که قبلا حسن نیت خود را در مبارزه با این هسته های تروریستی نشان داده اند از جمله ارتش و سپاه ایران در این صورت نسخه داعش و القاعده چند ماهه پیچیده می شود و کسانی که می گویند ما نباید به عراق در برابر تروریست داعش کمک کنیم در اشتباه هستند چون همین تروریست داعش اگر در عراق و سوریه قدرت بگیرد فردا برای سایر کشورهای همسایه منجمله کشور خودمان هم دردسر ساز خواهد شد
هشدار کتائب حزب الله عراق به نیرو‌های آمریکایی
در کمال ادب و احترام مثل یمنی ها آب در هاون بکوبید
هرکسی بیاد بهتراز بایدنه. اگربجای این پیرمردخرفت آدم درست حسابی رئیس جمهورامریکا میشد اصولا لات حاکم بر روسیه جرات حمله به اوکراین را پیدا نمیکرد.
اول از همه نوبت کارتر پیرکفتاره
احتمال مردن ترامپ بیشتر از بایدن است چون ترامپ جنایت بزرگی انجام داده و سردار سلیمانی را کشته است و باید منتظر انتقام باشد و امنیتش به خطر افتاده است و هر آمریکایی ممکن است که به خاطر پول هم که شده است او را بکشد و از ایران و حامیان سردار سلیمانی جایزه بگیرد هر چند که بطور رسمی اعلان نشده اما بصورت غیر رسمی صاحب پاداش خوبی خواهد شد
ترامپ خودش هم به این موضوع اشاره کرده است بهر حال مرگ دست خداست و هیچ کس نمی تواند آنرا پیش بینی کند
اسرائیل توی سر بشار اشد می کوبد و بشار اسد تلافی اش را سر مردم سوریه در می آورد!
اسرائیل توی سر بشار اشد می کوبد و بشار اسد تلافی اش را سر مردم سوریه در می آورد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
منافقین معمولا از داعش والنصره حمایت می کنند وبر ضد حکومت بشار
روسیه روبه افول است .
کسی چه میدونه چه میخواد بشه شاید تزامپ و پمپیو بزودی ترور بشوند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم