بازدید 5948

در دیدارهای رییس جمهور با مراجع تقلید در قم چه گذشت؟

مراجع و علمای حوزه علمیه قم در دیدار رییس جمهوری ضمن تقدیر از تلاش‌های دولت سیزدهم در ابعاد مختلف داخلی و سیاست خارجی، نسبت به تثبیت نرخ ارز، کاهش تورم و رسیدگی به افراد کم برخوردار تاکید کردند.
کد خبر: ۱۱۸۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳ 21 August 2023

تابناک _ رییس جمهوری اسلامی ایران در نخستین برنامه خود در سفر به قم با حضور در دفتر آیت‌الله حسین نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار کرد. وی در ادامه با آیات جعفر سبحانی و ناصر مکارم شیرازی نیز دیدار و ضمن نشستن پای دغدغه‌های مراجع تقلید، گزارشی از اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم طی دو سال اخیر ارائه کرد.

رییسی در ادامه برنامه سفر خود به استان قم در نخستین آیین ملی تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در مسجد جمکران قم سخنرانی کرد.

آثار اقدامات اقتصادی دولت نمایان شود

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار رییس جمهور، پررنگ بودن مساله امید و اتکال به خداوند متعال در صحبت‌های رییس جمهوری را نکته ارزنده‌ای یاد کرد و نسبت به‌ ضرورت بهبود وضعیت معیشت اقتصادی و کاهش نرخ تورم تاکید کرد.

این مرجع تقلید همچنین قیمت‌های ناپایدار کالاها، وابستگی به دلار و بی‌انصافی برخی از کسبه را از جمله عوامل گرانی برشمرد و نسبت به‌ ضرورت مدیریت نرخ ارز و نمایان‌ شدن ثمره اقدامات دولت در سفره مردم تاکید کرد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه افزایش ظرفیت‌های تولید مسکن را مهم قلمداد و بر تکمیل واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در زمان‌بندی مشخص شده تاکید کرد.

تقدیر از دغدغه‌های فرهنگی رییس جمهور

آیت‌الله جعفر سبحانی نیز در دیدار با رییس جمهور اسلامی ایران توجه و اهتمام وی نسبت به مسائل فرهنگی و بخصوص عفاف و حجاب را قابل‌تقدیر دانست.

این مرجع تقلید در همین خصوص نسبت به صیانت از ارزش‌های دینی در بخش‌های مختلف جامعه به‌خصوص در ادارات و مراکز دولتی تاکید کرد.

وی همچنین از کنترل تورم و ثبات بازار و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به‌ویژه بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی از جمله خواسته‌های علمای حوزه علمیه قم از دولت مردمی یاد کرد.

دولت معیشت مردم را به اخم و لبخند دیگران گره نمی زند

رییس جمهور نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات مخرب دشمنان در قالب تحریم‌های ظالمانه، نسبت به اهتمام و برنامه‌ریزی مدون دولت نسبت به حل مشکلات معیشتی و بهبود وضعیت اقتصادی تاکید کرد.

رییسی با اشاره به اقدامات دولت در بعد سیاست و خارجی در بهبود شاخص‌های اقتصادی تاکید کرد که دولت سیزدهم هرگز معیشت مردم را به اخم و لبخند دیگران گره نخواهد زد.

وی در ادامه از رشد اقتصادی ۴ درصدی، رشد ۶ درصدی تولید و رکوردشکنی تجارت خارجی ۵۳ میلیارد دلاری با توسعه روابط با کشورهای منطقه خبر داد.

رییس جمهور پوشش بیمه‌ای رایگان دهک‌های پایین جامعه، رایگان شدن هزینه آب و برق مصرفی اقشار ضعیف و همچنین طرح دولت برای تثبیت قدرت خرید یارانه دریافتی دهک‌های پایین جامعه را از جمله اقدامات دولت برای حمایت از قشرهای ضعیف در دو سال اخیر یاد کرد.

در جریان اقدامات شبانه‌روزی دولت هستیم

آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید نیز در دیدار با رییس جمهور، حضور میدانی دولت در نقاط دور و نزدیک کشور و رسیدگی شبانه‌روزی به احوالات مردم را از خصوصیات مهم دولت مردمی یاد کرد.

وی تقویت ارزش پول ملی را جزو مهم‌ترین مباحث اقتصادی کشور دانست و نسبت به بهبود وضع معیشتی و توجه مستمر به شرایط زندگی افراد مستضعف تاکید کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به تلاش دشمنان در ایجاد حس ناامیدی و سیاه‌نمایی نسبت به دستاوردهای بزرگ ملی، بر تداوم خدمات شبانه‌روزی دولت مردمی تاکید نمود.

احیای پنج هزار واحد تولیدی و کاهش نرخ بیکاری در دو سال اخیر 

رییس جمهور نیز در این دیدار، کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی، بحران کمبود کالاهای اساسی، ناترازی در بخش انرژی، رشد اقتصادی صفر درصدی و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی را از مشکلات مهم دولت سیزدهم در زمان روی کار آمدندانست.

وی از احیای بیش از پنج هزار کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل، رسیدن نرخ بیکاری به رقم ۸.۲ ، کاهش ناترازی در بخش برق و برداشتن گام‌های بلند در احداث مسکن را جزو دستاوردهای بزرگ دولت در دو سال اخیر یاد کرد.

رییس‌جمهور سیاست خارجی متوازن، چندجانبه‌گرایی، ارتباط با کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای اسلامی و رشد چشمگیر تجارت خارجی را از دیگر اقدامات و دستاوردهای حائز اهمیت دولت برشمرد.

کارکردهای مساجد احیا شود

رییسی همچنین در ادامه سفر خود به استان قم در نخستین آیین ملی «تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» در مسجد مقدس جمکران شرکت و سخنرانی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود در مسجد مقدس جمکران، با تاکید بر اهمیت نهاد مقدس مسجد در تحولات اجتماعی و فرهنگی گریزی به هتک حرمت‌های اخیر به قرآن کریم در چند کشور اروپایی نیز اشاره کرد و بیان داشت: جریان استکباری با استفاده از قدرت رسانه به دنبال تشویش اذهان و ناامیدی است. آنها جریان اهانت به مقدسات و قرآن کریم را به راه انداختند تا با اختلاف‌افکنی توسط گروه‌هایی مثل داعش و تکفیری‌ها، حلقه‌های زنجیره برای مهار کردن قدرت اسلام، معتقدین به معاد و خدا ایجاد کنند.

رییس جمهور ادامه داد: مساجد به‌عنوان خانه‌های خدا روی زمین هستند و کارکرد مسجد علاوه بر جایگاه عبادت و بندگی، محل اجتماع مسلمانان و معتقدان به خدا است که دشمن و دغدغه مشترک دارند.

رئیس‌جمهور، مسجد را محل انسان‌سازی، کادرسازی و تربیت انسان‌های معتقد ذکر کرد و گفت: کارکرد اقتصادی مسجد، تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی مسلمانان و کارکرد اجتماعی آن رفع آسیب‌های اجتماعی است. مساجد هسته‌های مقاومت در محلات هستند و نباید فقط بحث نظامی‌گری و امنیتی گری در مورد آنها در ذهن ایجاد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۳۰
ناهار خوردن خیلی وقت بود دور هم جمع نشده بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
از شاهکارش هم گفته. گقته معیشت مردم را به اخم و لبخند دیگران گره نزده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
یا از معیشت مردم بی خبر است
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
انشالله
به زودی توکل بر خدا
به امید خدا
فتبارک لله
مشتی بر دهان استکبار
ناهار خوردید
یاد حمایت مراجع از احمدی نژاد افتادم..البته خدا رو شاکریم که ،زاویه داشتن نظر مراجع با اکثریت جامعه،علنی شده است
پاسخ ها
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
برخی مراجع اصلا مقامات را راه نمی دهند و ملاقاتی با آنها ندارند !!!!!
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
اکثریت پنداری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
مراجع اصلی از مسئولین حمایت می کنند
مگر در دیدارهای قبلی، چه مطالبی با مراجع مطرح میشد؟ حالا هم همونه، یعنی یک مشت حرف و جملات قشنگ و بعدش هم هیچی.
چه گذشت؟؟؟دل و قلوه
همون چیزی که در دیدارهای قبلی گذشته. یه مشت توضیح واضحات و گفتن اینکه ما در قله هستیم و همه جهان نیازمند ما هستن. آخرش هم میگن البته مشکلاتی هم هست که طبیعیه. تهش هم هیچی به هیچی
برخی مراجع عمدا با مقامات دیدار نمی کنند !!!! اسمشان را اینجا نمی بینید !!!!
مراجع میگن مشکلاتی گزارش شده تورم زیاده رئیس هم بغض میکنه بهش برمی خوره ومراجع شروع میکنن که البته کارهای بسیار بسیار خوبی هم انجام شده وهمه چیز خوب است
سلام علیکم.فتبارک الله.ماشالا.اجرکم عند الله.احوال عالی برقرا.سایه شما کم نشه.چه خبر؟؟خداروشکر همه چی به حول قوه الهی گل و بلبل.ماشالا ماشالا.سایه شما مستدام.خب با اجازه درپناه خدا و صاحب زمان.الهی امین و ....
اینا گذشت تابی جون به خوبی و خوشی برا حضرات و .
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
انشالله
با توکل بر خدا به امید خدا
فتبارک الله، ای بابا احسنت
رئیس جمهور و مراجع تقلید! چه کلمات ناآشنایی. آیا مردم می‌دانند کارشان چیست؟
فقط برای مشورت دادن و گرفتن در مورد حجاب دور هم جمع شده یودند وگرنه گرانی و بیکاری و فقر خیلی وقته که هست و مورد جدیدی برای گردهمایی نبوده!
مراجع از درد مردم خیر دارند ...................
کارکردهای مساجد احیا شود:
جالبه که جناب رئیس جمهور اظهار داشتن نباید فقط بحث نظامی گری و امنیتی گری در مورد مساجد در ذهن ایجاد شود.
ما که در ذهنمان امنیتی گری مساجد نبود ولی چرا در ذهن جناب رئیس جمهور بود نمیدانیم؟؟؟!!!!!
رئیسی فکر کنم اصلا گوش نمیداد
همه گفتند مشکل اقتصادی
رئیسی اومد بیرون گفت حجاب مشکل کشور است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حالا نمی شد برای حفظ ظاهر هم که شده چند تا انتقاد هم از عملکرد دولت می کردن تا دل چند تا آدم خوش خیال رو هم خوش کنن
الان چنار میاد در مورد پوتین مقاله مینویسه
نقش مراجع در جامعه سالهاست که افول کرده
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۳۱
بخدا من اصلا من نمیدون چی هست
آیا قبل از انقلاب هم نقش مراجع تقلید در مورد مسائل و مشکلات مردم همین قدر بود؟
قیافه رئیسی دیدن داشت مگر حرفی برای گفتن هم داره که بخواهد ارائه کند
دولت معیشت مردم را به اخم و لبخند دیگران گره نمی زند

خخ حالا که زده بد جور هم زده
این بنده خدا کلا حرفی برای گفتن نداره
فقط تعارف و دیگر هیچ متاسفم برای آن عده اندک که دل به چنین دیدارهایی می بندند .
چرا آقای رئیسی بیدار این افراد خاص می‌رود؟ آیا در قم همین افراد فقط مرجع هستند؟مثلا آقای جوادی آملی چرا در این دیدارها دیده نمشوند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست