بازدید 2848

از «همه به جز تو» رونمایی شد

کد خبر: ۱۱۸۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷ 20 August 2023

از «همه به جز تو» رونمایی شد

 

کتاب «همه به جز تو» نوشته‌ی سمیرا ابوترابی با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی و انجمن نویسندگان جوان ملایر در شهرستان ملایر رونمایی شد.

در این برنامه برخی از نویسندگان، شاعران و هنرمندان مطرح ملایری  در سطح کشور، حضور داشتند و درباره‌ی این کتاب سخن گفتند.کتاب «همه به جز تو»، اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ توسط نشر قو منتشر شده است.خلاصه‌ی از برخی سخنان مطرح شده در نشست رونمایی را در ادامه می‌خوانید.

غلامرضا بکتاش، شاعر : اگر انسانی نبوغ، جسارت و خلاقیت را با خلاقیت همراه کند، بدون شک به نوشتن می‌رسد ویک نویسنده وقتی نویسنده است که نانوشته‌هایش بیش از نوشته‌هاش باشد.  هر دوی این ویژگی‌ها را به وضوح می‌توان در خانم ابوترابی دید و من برای ایشان آرزوی موفقیت‌های پیاپی دارم.

دکتر عیرضا روزبهانی، استاد ادبیات دانشگاه:ادبیات شکلی از ارتباط بر مبنای امر زیبایی شناسی است، نه صرفا شرح ما وقع.نویسنده باید یک اتفاق زبانی را به رویدادی اضافه کند تا بتواند آن تجربه انسانی را به یک امر زیبایی شناسی تبدیل کند. صرف گزارش یک اتفاق ما را به یک اثر هنری نمی‌رساند.این رسالت نویسنده است که آن اتفاق را از نظر زبانی، به یک تجربه‌ی هنری تبدیل کند و کاری که خانم ابوترابی انجام می‌دهد، این امر را برای ما میسر می‌کند.همیشه گفته‌اند که نوشتن بیرون پریدن از صف مردگان است، من این جمله را ادامه می‌دهم که خواندن آثار خوب هم پریدن از صف مردگان است.امیدوارم که از خواندن «همه به جز تو» لذت ببرید. نمی‌خواهم درباره خود داستان زیاد صحبت کنم. اما داستان درباره‌ی این است که انگار تا چیزی را از دست ندهیم، قدرش را نمی‌دانیم.

سمیرا ابوترابی نویسنده کتاب:این کتاب سومین رمان من است. البته رمان دوم هنوز به چاپ نرسیده و یک مجموعه‌ی داستان آماده‌ی انتشار هم دارم. همه به جز تو در دوران پر از فشار روحی و روانی کرونا و قرنطینه نوشته شد و این باور را بیش از پیش در من قوی کرد که  ادبیات همچنان در سخت‌ترین شرایط  نجات بخش است.از «همه به جز تو» رونمایی شد

دو نکته مهم که دغدغه‌ی سالیان من بود، بن مایه‌های شکل گیری این داستان هستند.اول اینکه عشق چیست و چه ماهیتی دارد؟ چرایی عشق چیست و ما از معشوق چه می‌خواهیم.و دومی که یک دغدغه اجتماعی است. اینکه ما یاد نگرفتیم احساستمان را با بهترین شکل ممکن به طرف مقابلمان انتقال بدهیم. به گونه‌ای که نه اغراق و نه کاستی‌ای در بیان تفکرات و عواطفمان داشته باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی