بازدید 2444
۴

تحریم‌های دارویی مغایر با منشور سازمان ملل

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: تحریم هایی مثل دارو و غذا توسط آمریکا موجب می‌شود که سالانه ده‌ها هزار نفر در دنیا کشته شوند که ایران هم جزو این کشورهاست.
کد خبر: ۱۱۸۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰ 17 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در نشست خبری اثر تحریم ها بر سلامت مردم ایران با اشاره به تحریم های یکجانبه و تحریم های اتحادیه اروپا علیه کشور گفت: بسیاری از افراد بدون هیچ دلیلی تحریم میشوند در شورای امنیت و افراد هیچ حقی برای دفاع از خود در مجامع بین الملل ندارند

غریب آبادی ادامه داد: آمریکا کشورها را ملزم به عدم اجرای قانون اعدام میکند تا سلب حیات در جان انسان ها صورت نگیرد و در کل دنیا سالانه بیش از دو هزار نفر اعدام نمیشوند اما تحریم هایی مثل دارو و غذا توسط امریکا موجب میشود که سالانه ده ها هزار نفر در دنیا کشته بشوند که ایران هم جزو این کشورهاست.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به فاقد مشروعیت بودن تحریم های ناقض حقوق بشر خاطر نشان کرد: کشور ها الزامی به اجرای آن ندارند چون مغایر منشور ملل متحد هست.

غریب آبادی افزود: ایران از اول انقلاب تحت تحریم هست و از سال ۲۰۰۳ این تحریم ها شدید شده و ایران اخیرا به مجامع بین الملل شکایت هایی داشته چون غیر قانونی بوده است و در مقابل کشور های غربی و آمریکایی چون تحمل شنیدن گزارش های مسئول شورای حقوق بشر را ندارند رای منفی میدهند.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با اشاره به گزارش اخیر دیده بان سازمان ملل گفت :خانم دوحان تحریم های دارویی را موجب گسترش بیماری های زیادی دانسته بود و تحریم هایی که توسط کشور های اروپایی در مورد ایران وضع شده تبعیت بیش از حد از امریکا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
دارو و تجهیزات پزشکی تحریم نیستند.شما ارز نمیدهید و انرا به نورچشمی ها میدهید تا بتوانند بازار را در کنترل خودشان داشته باشند و هر موقع لازم بود کمبود ایجاد کنند تا قیمت ها را بالا ببرند.
سازمان ملل کیلوئی چنده؟ هر کدخدا بگه همونه.
ماکه نفهمیدیم !!!!!!!!!!!!! سخنگوی دولت گفت که ما دیپلماسی عزت انجام دادیم کل طلبهامون و با عزت گرفتیم یه بخشی هم بابت غذا و دارو بابد بهمون بدن برخلاف دولت قبل که با دیپلماسی ذلت نتونست با شبکه اینتکس غذا و دارو وارد کنه؟؟؟؟ حالا لطفا سخنگویان دولت و وزارت امور خارجه برای پیشگیری از سوتی باهم هماهنگ شید
از بس دروغ میگید خودتون هم قاطی کردید وزیر میگه ۹۹ درصد دارو ها در داخل تولید میشه شما اینطور میگید دارو گران میشه همه داروها میگید مواد اولیه وارداتی گران شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم