بازدید 2561
العربی الجدید:

سفر سردار قاآنی به بغداد و دیدار با شخصیت‌ها عراقی

العربی الجدید به نقل از مسئولان عراقی نوشت: سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سفری اعلام نشده وارد بغداد شده و با شخصیت‌ها و رهبران سیاسی دیدار کرده است.
کد خبر: ۱۱۸۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸ 16 August 2023


به گزارش تابناک به نقل از العربی الجدید، این چهارمین سفر سردار قاآنی از زمان تشکیل دولت «محمد شیاع السودانی» در اواخر اکتبر گذشته است.

در همین رابطه، یک عضو برجسته چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعی به عنوان ائتلاف حاکم بر عراق ضمن اعلام ورود هوایی سردار قاآنی به بغداد در شب گذشته تاکید کرد:وی دیدارهای متعددی با مسئولان سیاسی و دولتی برگزار کرده و احتمالا با السودانی هم دیدار خواهد کرد.

و گفت: «سردار قاآنی درباره پرونده حضور احزاب کُرد مخالف ایران در اقلیم کردستان عراق و لزوم تامین امنیت مرزها برای جلوگیری از عملیات رخنه عناصر این حزب رایزنی می‌کند؛ عناصری که امنیت و ثبات ایران را تهدید می‌کنند.»

این عضو ارشد چارچوب هماهنگی تصریح کرد: «ایران به دولت عراق فرصت داده تا سیطره خود بر همه مناطق مرزی را اعمال کند و مانع از فعالیت مسلحانه و نظامی این احزاب علیه ایران شود.»

وی در پایان گفت: «سردار قاآنی نشستی با شماری از رهبران هیات هماهنگی مقاومت برای حل برخی اختلافات و  چالش‌ها میان این گروه‌ها و دولت عراق برگزار کرده است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست