بازدید 2860

بازداشت ۱۴ نفر از عوامل آتش‌ سوزی‌ های مریوان

شریفی‌پور درباره آتش‌ سوزی‌ های اخیر مریوان بیان کرد: صعب‌العبور بودن مسیر، افزایش غیر متعارف دمای هوا و ضریب پوشش گیاهی باعث شد که پهنه این آتش‌سوزی‌ها گشترده‌تر و عرصه‌های طبیعی دچار خسارت شود.
کد خبر: ۱۱۸۷۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ 15 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مدیرکل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: با ورود دستگاه قضایی ۱۴ نفر از عوامل آتش‌سوزی اخیر جنگل‌های مریوان بازداشت شدند.
 
بهزاد شریفی‌پور صبح امروز در نشست با خبرنگاران که در منابع‌طبیعی کردستان برگزار شد، با تبریک و قدردانی از زحمات اصحاب رسانه اظهار داشت: از ۱۶۵ میلیون هکتار وسعت گستره منابع‌طبیعی کشور، ۳۵ میلیون هکتار یعنی ۸۵ درصد عرصه منابع طبیعی است.
 
وی گفت: از وسعت دو میلیون و ۹۰۰ هکتاری استان کردستان، یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار معادل ۶۲ درصد از پهنه استان را جنگل و عرصه‌های طبیعی تشکیل می‌دهد.
 
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کردستان حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری بهینه از منابع‌طبیعی را رسالت و اولویت کاری این سازمان عنوان و  تصریح کرد: باید همگان امانتدار خوبی برای این میراث گرانبها باشیم.
 
وی با اذعان به اینکه اکنون با آتش‌سوزی، تخریب، تصرف و دست‌اندازی بشریت به منابع‌طبیعی دست و پنجه نرم می‌کنیم، افزود: زمین‌خواران، زمین‌خواری را به عنوان کالایی لوکس قرار داده و به این حوزه تعرض کرده و عده‌ای هم دنبال قاچاق چوب هستند که از اصحاب رسانه انتظار می‌رود در راستای جلوگیری از این فعالیت‌ها، ما را همراهی کنند.
 
شریفی‌پور درباره آتش‌سوزی‌ های اخیر مریوان بیان کرد: صعب‌العبور بودن مسیر، افزایش غیر متعارف دمای هوا و ضریب پوشش گیاهی باعث شد که پهنه این آتش‌سوزی‌ها گشترده‌تر و عرصه‌های طبیعی دچار خسارت شود.
 
وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از حریق‌های جنگل‌های استان توسط انسان‌ساخت است، اظهار کرد: از صددرصد، ۳۰ درصد آتش‌سوزی‌های استان عمدی و ۷۰ درصد سهوی است.
 
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کردستان ضمن قدردانی از اقدامات پیشگیرانه و حضور میدانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری در آتش‌سوزی‌ها خاطر نشان کرد: در آتش‌سوزی‌های اخیر مریوان ۴۰ دستگاه دمنده، ۱۵ دستگاه خودرو کمک‌دار، موتورسیکلت و ۷۰ نفر مجهز به تجهیزات فردی و گروهی، هلال‌احمر، یگان‌های سپاه، مرزبانی، ارتش و بالگرد‌های نیروی هوایی سپاه و وزارت دفاع در میدان حضور داشتند.
 
وی عنوان کرد: در عملیات اطفا حریق ۷۰ سوتی پرواز، ۲۸۰ هزار لیتر آب استفاده و زمان سوخت‌گیری از ۱۷ دقیقه به ۶ دقیقه تقلیل و سوخت ۲۰ هزار لیتری علی‌رغم همه مشکلات، از فرودگاه سنندج به مریوان اعزام شد.
 
مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان کردستان با ذکر اینکه ۸۵ درصد آتش‌سوزی اخیر مریوان ناشی از حریق پوشش گیاهی مرتعی علفه (پوار) و مابقی به‌دلیل وزش شدید باد و صعب‌العبور بودن مسیر بود، اعلام کرد: این گونه گیاهی سال بعد نیز بسترش فراهم و کانون حریق خواهد بود.
 
وی از ورود دستگاه قضایی برای شناسایی عوامل آتش‌سوزی‌های اخیر مریوان خبر داد و اعلام کرد: در همین راستا ۱۴ نفر از عامل آتش‌سوزی اخیر مریوان شناسایی و بازداشت شده و خودرو‌های حامل و ادوات، ۱۰۱ کیسه زغال و دو دستگاه خودرو حامل زغال نیز از آنان کشف و ضبط شد.
 
شریفی‌پور ضمن قدردانی از همه کسانی که در اطفا حریق آتش‌سوزی جنگل‌های مریوان نقش داشتند، اظهار کرد: امیدواریم که دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخی در استان نباشیم.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست