بازدید 2498

طرح پلیس ضد فعالیت سایت‌‌های همسریابی

در راستای اجرای طرح های عملیاتی پلیس فتا در خصوص پاک سازی فضای سایبر تاکنون بیش از ۲۰۰ تارنما با موارد مجرمانه سایت های همسریابی و موارد مشابه مورد شناسایی قرار گرفته و اقدام قضائی علیه متخلفان و مجرمان در حال پیگیری و اجرا است.
کد خبر: ۱۱۸۷۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹ 15 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیاتی پلیس سایبری کشور علیه تارنماهای فضای مجازی با موضوعات همسریابی خبر داد.
 
 سرهنگ رامین پاشایی با اشاره به آغاز طرح عملیاتی پلیس سایبری کشور علیه صفحات و تارنماهای فضای مجازی با موضوعات همسریابی در بیش از ۴۰ کارگروه ویژه در پلیس فتا فراجا اظهار داشت: با توجه به رصد فضای مجازی و شکوائیه قضائی واصله به پلیس فتا مشخص شد فعالیت مجرمانه صفحات و کانال هایی در فضای مجازی با موضوع "همسریابی" همچنان قربانی می‌گیرد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: همه روزه تعدادی از افراد که به هر دلیلی فریب این ترفند مجرمانه را خورده اند با در دست داشتن شکوائیه قضائی به پلیس فتا مراجعه می کنند این در حالی است که بارها هشدارهای لازم در خصوص اینگونه فعالیت های کلاهبردارانه و توجیهات آموزشی در رسانه‌های گروهی توسط این پلیس به شهروندان ارائه شده است.
 
وی تصریح کرد: صرفا تعداد محدودی سایت دارای مجوز رسمی از وزارت آموزش و جوانان که در امر بهسان‌گزینی و ارائه خدمات مشاوره ای به داوطلبان و متقاضیان در امر ازدواج فعالیت می کنند، دارای اعتبار هستند و سایر تارنماهای موجود در این حوزه فاقد وجاهت قانونی بوده و بعضا با سوءاستفاده از نام اشخاص حقیقی، حقوقی و سازمان های موثر در امر ازدواج از افراد کلاهبرداری می کنند.
 
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا افزود: در راستای اجرای طرح های عملیاتی پلیس فتا در خصوص پاک سازی فضای سایبر تاکنون بیش از ۲۰۰ تارنما با موارد مجرمانه مشابه مورد شناسایی قرار گرفته و اقدام قضائی علیه متخلفان و مجرمان در حال پیگیری و اجرا است.
 
پاشایی گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده های قضائی مشخص شد شگرد کلاهبرداران فعال در این حوزه بسیار پیچیده بوده و پس از برقراری ارتباط عاطفی با متقاضیان و جلب اعتماد آنان با به‌دست آوردن سایر اطلاعات شخصی و خانوادگی و در اختیار قرار گرفتن فیلم و تصاویر خصوصی از فریب خوردگان با تهدید از قربانیان اخاذی می کنند.
 
این مقام سایبری با تاکید بر اینکه عموم مردم از ورود به این صفحات، کانال ها و همچنین اعتماد به افراد ناشناس اکیدا خودداری کنند، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مواجهه با موارد کلاهبرداری، دریافت پیغام های تهدیدآمیز و اخاذی مجرمان بلافاصله با مراجعه به دادسرا یا مراکز انتظامی پلیس فتا در سراسر کشور پیگیر موارد مطروحه باشند و به هیچ عنوان به خواسته‌های تهدیدکنندگان توجه نکنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی