بازدید 11115
با پانصد و بیست و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

تقابل هوایی جت‌های جنگی روسیه با جنگنده‌های ناتو / بازدید زلنسکی از هفت تیپ ارتش اوکراین / حمله پهپادی اوکراین به خاک روسیه

پانصد و بیست و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۷۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۲ 14 August 2023

تقابل هوایی جت های جنگی روسیه با جنگنده‌های ناتو/ بازدید زلنسکی از هفت تیپ ارتش اوکراین/ حمله پهپادی اوکراین به خاک روسیه

بین الملل تابناک: پانصد و بیست و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

روسیه مراکز تولید قایق‌های انفجاری اوکراین را هدف قرار داد
۱۴۰۲/۰۵/۲۴ - ۰۰:۱۹

 ارتش روسیه مراکز تولید قایق های انفجاری بدون سرنشین اوکراین را در پی حمله کشتی‌های تجاری و جنگی مسکو، هدف قرار داد.

 وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تاسیسات اوکراین با استفاده ازموشک‌های دوربرد مورد هدف قرار گرفته‌اند.

براساس این بیانیه ، اوکراین از پهپادهای دریایی یا قایق‌های انفجاری بدون سرنشین برای انجام حملات تروریستی استفاده می‌کرد.

وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که این حمله موشکی موفقیت آمیز بوده و تمامی اهداف منهدم شده است.

ماه گذشته، نیروهای اوکراینی با استفاده از چند پهپاد دریایی، به یک پل در تنگه کرچ، که شبه جزیره کریمه را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند، حمله کردند.

در این حمله دو غیرنظامی کشته شدند و یک دختر نوجوان نیز مجروح شد، اما این حملات آسیب جدی پل وارد نکرد.

نیروهای اوکراینی همچنین در ماه اوت، با استفاده از دو قایق بدون سرنشین به کشتی‌های نیروی دریایی روسیه در بندر نووروسیسک حمله کردند.

حمله پهپادی اوکراین به خاک روسیه
۱۴۰۲/۰۵/۲۴ - ۰۰:۱۸

 رسانه‌های روسی بعدازظهر امروز (دوشنبه) از وقوع حمله تروریستی مجدد نیروهای اوکراینی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به خاک فدراسیون روسیه خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش‌های عوامل رژیم کی‌یف برای انجام حملات تروریستی با استفاده از پهپاد به اهدافی در داخل خاک این کشور را خنثی کرده است.

حمله امروز، در ادامه سلسله حملات خرابکارانه و تروریستی نظامیان اوکراینی با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به اهداف روسی انجام شده که طی روزهای اخیر سعی دارند جنگ را به داخل خاک روسیه بکشانند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد اوکراینی را در حالی که تلاش داشت به هدفی در استان بلگورود اصابت کند، منهدم کرده و یک پهپاد دیگر را نیز حین ورود به حریم هوایی این منطقه از بین بردند.

این وزارتخانه تاکید کرد که پس از انهدام پهپادهای اوکراینی مهاجم به منطقه بلگورود، هیچ خسارت جانی یا مالی وارد نشده است.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به خاک روسیه از جمله مسکو، شبه‌جزیره کریمه و کورسک، چند هفته پس از حمله متقابل اوکراین با هدف بازپس‌گیری قلمروهای آزادشده توسط روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه صورت می‌گیرد.

بازدید زلنسکی از هفت تیپ ارتش اوکراین
۱۴۰۲/۰۵/۲۴ - ۰۰:۱۶

ولودیمر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین امروز (دوشنبه) از هفت تیپ از ارتش این کشور بازدید کرد.

زلنسکی طی دیدار با نظامیان این تیپ‌ها گزارشاتی درخصوص "مسائل دردسرساز" دریافت و درخصوص آن‌ها گفت‌وگو کرد. نظامیان از نیازمندی‌های‌شان در رابطه با "تسلیحات، مهمات و تجهیزات" به وی گفتند و زلنسکی نیز "راه‌حل‌هایی" را در این زمینه ارائه کرد.

زلنسکی همچنین از محل مداوای کسانی که در منطقه باخموت مجروح شده بودند، دیدار کرد.

وزیر اقتصاد آلمان: اوکراین نباید جنگ را به روسیه ببازد
۱۴۰۲/۰۵/۲۴ - ۰۰:۱۵

 «کریستین لیندنر» وزیر اقتصاد آلمان روز دوشنبه گفت که کشورش شانه به شانه در کنار اوکراین خواهد ایستاد.

وی که این سخنان را در جریان سفر از پیش اعلام نشده به کی‌یف مطرح می‌کرد، گفت که مذاکرات بسیار جدی با مقامات اوکراینی درباره نحوه حمایت وزارت اقتصاد آلمان از اوکراین در زمان کنونی و آینده داشته است. 

لیندنر که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: «ما در کنار اوکراین، شانه به شانه ایستاده‌ایم».

وی گفت: «از زمان آغاز حملات روسیه در فوریه 2022، آلمان حدود 22 میلیارد یورو (24 میلیارد دلار) کمک‌های نظامی، اقتصادی و بشردوستانه داشته است».

وزیر اقتصاد آلمان در ادامه سخنانش تاکید کرد: «اوکراین نباید این جنگ را ببازد».

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز امروز دوشنبه گفته کشورش تا زمان پایان جنگ در کنار اوکراین می‌ماند. 

او گفت: «روسیه این جنگ را آغاز کرد و می‌تواند در هر زمانی با بیرون کشیدن نیروهایش از روسیه و پایان دادن به حملات بی‌رحمانه‌اش به جنگ پایان دهد.»

آموزش نظامی فرانسه به 6 هزار سرباز اوکراینی
۱۴۰۲/۰۵/۲۳ - ۲۳:۴۶

 «سباستین لوکورنو»، وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه‌ای روز یکشنبه از شرکت بالغ بر 6000 سرباز اوکراینی در دوره آموزش نظامی که این کشور در سال جاری میلادی در راستای پشتیبانی از کی‌یف در جنگ با روسیه برگزار کرده خبر داد.

وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه‌ای مدعی شد، با تکمیل آموزش این سربازان اوکراینی،‌ تعدادی که به عنوان هدف این دوره های آموزش نظامی برای سال 2023 تعیین شده بود محقق شده است.

لوکورنو مدعی شد: «ضدحمله اوکراین نیازمند نسل جدیدی از سربازان است که باید آموزش دیده باشند. ما برای دوره های آموزش نظامی خودمان برای سربازان اوکراینی در سال 2023 این هدف را گذاشتیم که به 6000 سرباز اوکراینی در دو کشور، هم فرانسه و هم لهستان، آموزش دهیم. در ماه اوت ما این هدف را محقق کردیم.»

وزیر دفاع فرانسه در ماه ژوئیه گفته بود، 5200 سرباز اوکراینی دوره‌های آموزش نظامی این کشور را تکمیل کرده‌اند که از این تعداد 1600 تن در لهستان آموزش دیدند. او در آن زمان بر آورد کرد که تا پایان سال جاری میلادی 7000 سرباز اوکراینی در این دوره های آموزش نظامی شرکت کنند.

فرانسه به این سربازان اوکراینی آموزش داده چطور با تسلیحاتی شامل توپ‌های هوویتزر «سزار»، موشک‌انداز های LRU، سامانه پدافند هوایی SAMP/T، خودروهای زرهی رزمی AMX-10 RC و دیگر تسلیحات فروخته یا اعطا شده از سوی فرانسه و متحدانش به اوکراین کار کنند.

لوکورنو گفت، فرانسه این هدف را تعیین کرده که هر پنج هفته یک گردان 600 نفره از سربازان اوکراینی را بسیج کند.

وزیر دفاع فرانسه در مصاحبه با رسانه فرانسوی «وار ماتن» گفت، کشورش به ادامه پشتیبانی نظامی از اوکراین متعهد است.

تقابل هوایی جت های جنگی روسیه با جنگنده‌های ناتو

رسانه‌های خارجی از تقابل نیروی هوایی روسیه با نیروی هوایی هلند و نروژ خبر دادند.

 رویترز به نقل از نیروی هوایی هلند اعلام کرد که نیروی هوایی دانمارک دو بمب‌افکن روسی را بر فراز دانمارک رهگیری کرده‌ که در حال پرواز به سوی محدوده تحت نظارت هلند بودند.

نیروی هوایی هلند در ادامه اعلام کرد که این کشور جنگده‌های هلندی F-16 را برای رویارویی فراخوانده؛ اما بمب‌افکن‌های روسی پیش از ورود به محدوده هوایی ناتو رهگیری شده و مسیر خود را معکوس کردند.

سخنگوی نیروی هوایی هلند اعلام کرد، هواپیماها در صورتی رهگیری می‌شوند که کد شناسایی نداشته باشند، مسیر پرواز مشخصی ارائه ندهند و مکالمه دو طرفه‌ای انجام ندهند.

وی در ادامه عنوان کرد که نقض و یا نزدیک شدن به حریم هوایی کشورهای اروپایی از سوی هواپیماهای روسی امری نادر نیست.

رویترز موفق نشده با وزارت دفاع دانمارک برای اظهارنظر در این‌باره تماس برقرار کند.

همچنین خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد که جنگنده‌های MIG-29 روسی، هواپیماهای گشت‌زنی R-8A نروژ را شناسایی کردند که به سوی دریای بارنتز در حال پرواز بوده است.

هواپیمای نروژ در هنگام نزدیک شدن به جت‌های روسی، مسیر خود را معکوس می‌کنند و وارد حریم هوایی روسیه نمی‌شوند.

روسیه همچنین اعلام کرد، بمب‌افکن‌های راهبردی این کشور، بر فراز قطب شمال پرواز کردند.

انگلیس نیز مدعی شده جنگنده‌های «تایفون» این کشور، بمب‌افکن‌های روسیه را که به اسکاتلند و حریم هوایی شمالی ناتو نزدیک شده بودند، رهگیری کردند.

وزارت دفاع آمریکا هم خبر داده، چهار جنگنده روسیه را در نزدیکی آلاسکا شناسایی کرده اما این جنگنده‌ها حریم هوایی آمریکا را نقض نکردند.

فنلاند: نگران افزایش سربازان روسیه در مرز نیستیم

وزیر امور خارجه فنلاند مدعی شد کشورش هیچ نگرانی درباره برنامه‌های روسیه به منظور افزایش تعداد سربازانش در مرزهای غربی خود در واکنش به پیوستن این کشور به ائتلاف ناتو ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، "الینا والتونن"، وزیر امور خارجه فنلاند در مصاحبه‌ای ادعا کرد، تصمیم مسکو برای افزایش تعداد سربازانش در مرز غربی خود بعد از پیوستن این کشور حوزه نوردیک به ائتلاف ناتو "تا حد زیادی قابل پیش بینی بود" و فنلاند هیچ نگرانی درباره این برنامه‌های روسیه ندارد.

به تازگی سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفته، ارتش این کشور آرایش فعلی سربازان نیروهای مسلح خود در مرزهای غربی را با تشکیل مناطق نظامی "لنینگراد" و "مسکو" در پشت این مرزها تقویت می‌کند.

والتونن به روزنامه فایننشال تایمز گفت: ما هیچ نگرانی در ارتباط با این برنامه روسیه نداریم. چنین سیاستی تا حدی زیاد قابل پیش بینی بود. باید گفت که مرز ما تا حد زیادی خالی است.

فنلاند به همراه سوئد در ماه مه ۲۰۲۲ در حالی که چند ماه از اجرای عملیات نظامی ارتش روسیه در اوکراین گذشته بود، نامزدی خود را برای عضویت در ائتلاف ناتو رسما ارائه کرد. فنلاند در آوریل ۲۰۲۳ رسما تبدیل به یکی از اعضای این ائتلاف نظامی شد. با وجود این سوئد، کشور دیگر حوزه نوردیک که برای پیوستن به ناتو نامزد شد هنوز در بن بست مخالفت مجارستان و ترکیه با این نامزدی خود گرفتار است.

مشاور سابق زلنسکی: اهریمن‌سازی از روس‌ها اشتباه است

مشاور سابق رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که تلاش کی‌یف برای «غیر ‌انسان نشان دادن» روس‌ها به «اشتباه» اصلی این کشور در جنگ با مسکو تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری راشا تودی، الکسی آرستوویچ، مشاور سابق ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز یکشنبه در مصاحبه‌ای، تلاش‌های سیستماتیک برای «غیر ‌انسان نشان دادن» روس‌ها را محکوم کرد و اظهار داشت که این استراتژی آشکارا نتیجه معکوس داشته و ظاهرا دلایل بیشتری برای جنگیدن به سربازان روس داده است.

آرستوویچ گفت: مهمترین کاری که ما انجام دادیم این بود که به خود اجازه دادیم روس‌ها را به دور از انسانیت نشان دهیم. این اشتباه اصلی ماست. در ابتدا صبر کردیم و سپس با لذت به همه این‌ها پرداختیم. منظورم کل اوکراینی‌هاست. ما اجازه دادیم که این رویکرد به اینترنت هم کشیده شود. چنین رفتاری به نیروهای متوسط روس که سرباز حرفه‌ای نیستند، انگیزه عالی برای جنگیدن می‌دهد.

دستیار سابق رئیس‌جمهوری اوکراین توضیحی نداد که چه زمانی «اوکراینی‌ها» از آنچه او «رفتار یک ملت اروپایی» خواند، به سمت «اهریمن‌سازی» روس‌ها روی آورده‌اند. به گفته او، شهروندان عادی در یک کشور همسایه، از روسیه تصویر یک «اورک» را خلق می‌کنند. اورک‌ها موجودات تخیلی کریه المنظری هستند که توان ساخت هیچ چیز زیبایی را ندارند و هرچه می‌سازند برای آسیب رساندن به دیگران است.

از روزهای آغازین جنگ اوکراین و روسیه، دستگاه تبلیغاتی اوکراین، فعالانه نیروهای روسی را به عنوان وحشی‌های بدوی که هرگز وسایل اولیه خانه، توالت یا حتی جاده‌های آسفالت‌شده را ندیده بودند، نشان می‌داد. این اطلاعات نادرست همچنین حاکی از غارت گسترده و همچنین شکنجه و تجاوز به اوکراینی‌ها بود. اتهامات علیه روسیه توسط مقامات ارشد تشدید شد، از جمله لیودمیلا دنیسوا، رئیس وقت حقوق بشر اوکراین که در نهایت پس از اینکه اکثر ادعاهای تجاوز جنسی جعلی شناخته شدند، اخراج شد.

توضیح عکس: تصویر در ژوئن ۲۰۲۲ در کی‌یف گرفته شده و نشان می‌دهد، یک توالت فرنگی که ظاهرا نماد غارتگری است، مقابل سفارت روسیه روی چمن‌ها افتاده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲۱
به امید شکست روسیه متجاوز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
درود بر روسیه مقتدر و ضد ناتو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
دوست گرامی زیاد طول نمی‌کشه به زودی در دنیا کشور سن پترزبورگ و کشور مسکو و ...خواهیم داشت
جنایتکار پوتین کشورش را به باد داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
شیر زلنسکی بجنگ که اگر 150سال پیش ما مردی مثل تو داشتیم الان ایران همسایه اوکراین بود نه کشور خیلی دور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
دلقک پلاستیکی اوکراین با اینکه حمایت کامل 20 تا کشور رو داشت بازهم نصف کشورش منهدم و فتح شده
آن وقت این دلقک پلاستیکی چه نوع شیری است؟
شیر پاکتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
07:30
همین اوکراین جزو امپراتوری روسیه بود و به ایران حمله کرد
روسیه میگه حمله کردم که اوکراین عضو ناتو نشه و اوکراین هم میگه میخواستم عضو ناتو بشم که روسیه حمله نکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
جنگ ها حاصل جاه طلبی سیاستمداران است و نتیجه این جاه طلبی را مردم عادی پرداخت میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
پس نقش امثال باقری کنی و جلیلی در چنین معادلاتی چیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
البته همین سیاستمدارن را هم همان مردم اینقدر مجیز گویی می کنند که فرعون می شود از اسمان نمی یاند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
حمله و تجاوز روسیه متجاوز اشغالگر خونخوار به اوکراین ثابت کرد
که عضویت کلیه کشورهای منطقه و اروپا در ناتو ، واقعا درست و منطقی و به حق بوده است
و اگر زور ناتو و امریکا نبود ، روسیه تمام اروپا و شمال افریقا را تسخیر و تصرف میکرد
و چین تمام آسیا و اقیانوسیه و جنوب افریقا را تصرف و تسخیر میورد
و این دو کشور کمونیستی مردم دنیا را به بردگان واقعی و حقیقی خودشان تبدیل میکردند
به امید نابودی تشکیلات ناتو و به امید پیروزی ترکیب روسیه، ایران، عراق و سوریه در جنگ سال آینده مقابل ناتوی خبیث
سقوط تمدن
توضیح کدام عکس؟
از روسیه نامردتر نداریم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۴
انگلیس
مرگ بر پونین
رئیس جمهور اکراین بازیچه تعدادی از قدرت ها شده است. راه همسایگی و زیست مسالمت آمیز این نیست.
فقط روسیه متجاوز است. این همه جنگ طی چند ده سال اخیر مسبب یا مسببانشان کیا هستند؟ ریشه این همه گرفتاری ها و نابسامانی ها دو گانه رفتار کردن است. هر کسی میگه من درست میگم.
با تما م این صحبت ها در باره روسیه کلا پوتین نابود کرد روسیه را اگر تمام اوکراین هم صاف شود و یک ساختمان هم نداشته باشد مانند المان ظرف پنج سال بعد جنگ بهترین برندهای کالا چه خودرو و غیره را صادر می کند
بامید روزی که بشر بتواند درکنار همدیگر باصلح صفا زندگی بکند و جهان را سالم به وارثین خود تحویل دهند وهمه دنبال آن یگان عالم هستی باشند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست