بازدید 5173
۵

ارمنستان: هیچ حضور نظامی در لاچین نداریم

وزارت دفاع ارمنستان ادعای اخیر جمهوری آذربایجان را در زمینه اعزام نیرو به «لاچین» و برخی مناطق دیگر مرزی رد کرد.
کد خبر: ۱۱۸۷۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸ 14 August 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت دفاع ارمنستان روز دوشنبه ادعای اخیر جمهوری آذربایجان را در زمینه اعزام نیرو به «لاچین» رد کرد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز شنبه مدعی شد نیروهای مسلح ارمنستان در حال انتقال نیروها و تجهیزات نظامی اضافی به منطقه لاچین هستند.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد: «بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه نیروهای مسلح ارمنستان مقادیر زیادی تسلیحات، تجهیزات نظامی و پرسنل را در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان متمرکز کرده اند با واقعیت مطابقت ندارد.»

در بیانیه وزارت دفاع ارمنستان آمده است: «وزارت دفاع جمهوری ارمنستان بار دیگر اعلام می‌کند که ارتش ارمنستان حضوری در قره باغ کوهستانی ندارد».

یکی از مهم‌ترین مشکلات باقیمانده بین دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر مسیر مهم لاچین است که باکو آن را مسدود کرده یا ایست بازرسی شدید اعمال می‌کند. این مسیر منطقه قره‌باغ را به ارمنستان متصل می‌کند. ارمنستان بارها اعلام کرده باکو به کاروان محموله‌های بشردوستانه برای ارامنه منطقه قره‌باغ کوهستانی مجوز عبور نمی‌دهد.

تاکنون دو جنگ بر سر قره‌باغ کوهستانی بین این دو همسایه رخ داده که جنگ دوم قره‌باغ در نوامبر ۲۰۲۰ با توافق آتش‌بس بین نخست‌وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت. جمهوری آذربایجان در این دور از درگیری‌ها مناطقی را از اشغال ارمنستان خارج ساخت. با این حال درگیری‌های مرزی ادامه دارد و دو طرف یکدیگر را به تنش‌آفرینی متهم می‌کنند.

در ادامه تنش‌های مرزی دو کشور همسایه جمهوری آذربایجان و ارمنستان، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز یکشنبه از تیراندازی نیروهای طرف مقابل به مواضع خود خبر داد، حادثه‌ای که ایروان آن را رد کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۵
تابناک عزیز رو چه حسابی میگی از اشغال ارمنستان خارج ساخت ؟؟؟ مناطق همه ارمنی نشین هستند و متعلق به ارمنستان
جمهوری اسلامی چرا از منافع ملی ایران یعنی ارمنستان حمایت نمی کند
لابد بشر دوستانه همون صدها هزار مین هایی هستن که در سرزمین مسلمانان کاشتن؟
ارامنه قره باغ جز کشور اذربیجان هستند و ارسال این وسایل به نام بشردوستانه دخالت در امور آذربایجان هستش و خودآذربایجان به آن منطقه کمکی کند .
نیروهای متجاوز و متجاسر آذربایجان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست