بازدید 12318
با پانصد و بیست و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله اوکراین به دونتسک با بمب‌های خوشه‌ای / اعلام آماده باش روسیه برای یک یک عملیات تهاجمی تمام عیار / صدور دستور تخلیه شهر کلیدی نزدیک «خارکیف»

پانصد و بیست و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۷۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۱ 10 August 2023

حمله اوکراین به دونتسک با بمب های خوشه ای

بین الملل تابناک: پانصد و بیست و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

صدور دستور تخلیه شهر کلیدی نزدیک «خارکیف»
۱۴۰۲/۰۵/۱۹ - ۲۰:۵۸

 مقامات اوکراینی تخلیه اجباری را در بخشی از منطقه خارکیف در مرز دو جمهوری دونتسک و لوهانسک اعلام کردند. این دستور بعد از آن صادر شد که وزرات دفاع روسیه گفت نیروهایش در این منطقه پیشروی کرده‌اند. 

به گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، «آندری کاناشویچ» رئیس موقت اداره نظامی «کوپیانسک» فهرستی از ۳۷ شهرک نزدیک منطقه جنگی را منتشر کرد که ساکنانش باید آن‌ها را تخلیه کنند. او حملات توپخانه‌ای مداوم روسیه و وضعیت امنیتی را دلیل این تصمیم اعلام کرد و افزود این دستور خود شهر کوپیانسک را هم شامل می‌شود.

این اعلامیه در حالی منتشر شده که وزارت دفاع روسیه گفته واحد تهاجمی آن مواضع مقدم خود را حین انجام اقدامات تهاجمی بهبود داده‌اند. یک کانال تلگرامی روس گزارش داد نیروهای روسیه تنها هفت کیلومتر از کوپیانسک فاصله دارند و خود این شهر اکنون در محدوده توپخانه قرار دارد.

کوپیانسک کمی بعد از آغاز درگیری‌ها در اوکراین در فورریه ۲۰۲۲ به تصرف روسیه درآمد؛ اما کی‌یف پاییز سال گذشته زمانی که مسکو سازماندهی مجدد نیروهایش در این منطقه را در تلاش برای تمرکز بر آزادسازی دونباس اعلام کرد، آن را پس گرفت. 

این شهر در ۱۱۶ کیلومتری خارکیف قرار دارد و یک ایستگاه راه‌آهن ضروری برای تامین نیازهای نیروهای مستقر در جنوب است. کارشناسان نظامی روسیه می‌گویند اگر مسکو کنترل شهر کوپیانسک را به دست بگیرد، به دفع هر گرونه حمله اوکراین به جمهوری خلق لوهانسک کمک می‌کند. 

رئیس اداره نظامی-مدنی خارکیف سه‌شنبه اعلام کرد نیروهای ارتش روسیه در تازه‌ترین پیشروی خود توانسته‌اند کنترل پنج شهرک در استان خارکیف را به دست آورند. وزارت دفاع روسیه هم سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد حداقل ۲۱ عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای روسیه در محورهای جنوب دونتسک، کوپیانسک، زاپروژیا، کراسنی‌لیمان، خِرسون و خارکیف طی یک روز قبل از آن دفع شدند.

لهستان ۱۰ هزار نظامی در مرز بلاروس مستقر می‌کند
۱۴۰۲/۰۵/۱۹ - ۲۰:۵۶

 در ادامه تنش‌زایی‌های لهستان با مسکو و مینسک و بازی کردن در زمین آمریکا، اکنون از استقرار چند هزار نظامی بیشتر این کشور در مرز با بلاروس خبر می‌رسد.

«ماریوش بلاشاک» وزیر دفاع لهستان امروز (پنجشنبه) خبر داد که ورشو قصد دارد ۱۰ هزار نظامی را در شرق این کشور برای محافظت از مرز با بلاروس مستقر کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بلاشاک در این‌باره توضیح داد: «حدود ۱۰ هزار نظامی در شرق کشور حضور خواهند داشت. ۴ هزار نفر از آنها مستقیماً از مرزبانان پشتیبانی خواهند کرد و ۶ هزار نفر دیگر در مناطق مرزی مستقر می‌شوند».

وزارت دفاع لهستان پیشتر گفته بود که «توماش پراها» فرمانده ارشد سازمان مرزبای این کشور، روز دوشنبه از این وزارتخانه خواسته بود که با انتقال یک‌هزار نظامی دیگر به مرز لهستان و بلاروس موافقت کند.

در حال حاضر و بعد از انتقال اعضای شرکت پیمانکار نظامی خصوصی «واگنر» به بلاروس، ارتش لهستان ۲ هزار نظامی را در مرز با این کشور مستقر کرد.

هفته گذشته نیز وزارت امور خارجه لهستان مدعی شد که دو بالگرد بلاروسی حریم هوایی این کشور را نقض کرده اند و پس از آن رئیس وزارت دفاع ورشو دستور افزایش تعداد نیروها در مرز با بلاروس را صادر کرد.

همزمان وزارت دفاع بلاروس نیز با رد کردن اتهام‌زنی لهستان درباره نقض حریم هوایی توسط بالگردهای بلاروس، گفت که این ادعاها برای توجیه تجمع نیروها و تجهیزات نظامی لهستان در مرز بلاروس مطرح شده است.

اعلام آماده باش روسیه برای یک یک عملیات تهاجمی تمام عیار
۱۴۰۲/۰۵/۱۹ - ۲۰:۵۴

مشاور رئیس منطقه «دونتسک» اعلام کرد نیروهای روسیه آماده تهاجمی تمام‌عیار در این منطقه هستند.

«جان گاجین» به خبرگزاری ریانووستی گفت: نیروهای روسیه آماده تهاجم در جمهوری خلق دونتسک هستند. خیلی وقت است که نیروهای‌ مسلح‌مان آماده تهاجمی تمام‌عیار هستند. ما در حال حاضر در پدافند عامل هستیم؛ تنها به این دلیل که در حال حاضر بودن در این وضعیت برای‌مان سودمند است.

این مقام منصوب روسیه افزود: مرگ پرسنل در پدافند عامل تنها یک به پنج است.

گاجین عنوان کرد که این تاکتیک فرماندهان روسیه به آن‌ها اجازه می‌دهد بخش بزرگی از نیروهای دشمن را نابود کنند.

او در انتها گفت: ما درحال تکمیل وظیفه‌مان هستیم؛ زمانی که دستور صادر شود، پیش‌روی می‌کنیم.

بایدن ۲۵ میلیارد دلار دیگر برای اوکراین بودجه می‌خواهد
۱۴۰۲/۰۵/۱۹ - ۲۰:۵۳

رئیس‌جمهوری ایالات متحده با درخواست ۱۳ میلیارد دلار دیگر برای بودجه نظامی و ۱۲ میلیارد دلار برای امدادرسانی در بلایای طبیعی، به مصاف جمهوری‌خواهان در کنگره می‌رود.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، مقداری از این بودجه برای کی‌یف کنار گذاشته خواهد شد، چرا که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین همچنان خواستار حمایت غرب از ضد حمله متزلزل کشورش علیه روسیه است.

در ماه دسامبر، کنگره آمریکا ۴۵ میلیارد دلار بودجه اضافی برای درگیری اوکراین تصویب کرد که قرار بود تا اکتبر ادامه یابد و مجموع کمک را به ۱۰۰ میلیارد دلار رساند.

طرح درخواست جدید مالی، جلوگیری از تعطیلی دولت ایالات متحده در سپتامبر را پیچیده‌تر می‌کند چرا که بودجه برای این سال مالی منقضی می‌شود.

اوکراین به کنگره آمریکا درباره استفاده از بمب‌های خوشه‌ای گزارش داد
۱۴۰۲/۰۵/۱۹ - ۲۰:۵۳

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام اوکراینی گزارش داد که کی‌یف اولین گزارش در مورد استفاده از مهمات خوشه‌ای که توسط ایالات متحده در اختیارش قرار گرفته را به پنتاگون ارائه کرده است.

این منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفت که این سند حاوی اطلاعاتی درباره تعداد مهمات شلیک شده و اهداف روسی نابود شده است، اما از ارائه آمار دقیق خودداری کرد.

سی‌ان‌ان افزود که این گزارش توسط پنتاگون به عنوان بخشی از معامله در مورد تامین این نوع مهمات، از اوکراین درخواست شده است.

ماه گذشته، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین به سی‌ان‌ان گفت که می‌تواند اولین گزارش در مورد استفاده از مهمات خوشه‌ای توسط نیروهای اوکراینی را در اواخر ژوئیه به پنتاگون ارائه کند.

در هفتم ژوئیه، دولت ایالات متحده از بسته کمک نظامی جدیدی به اوکراین رونمایی کرد که شامل مهمات خوشه‌ای بود. این اقدام با انتقاد گسترده فعالان حقوق بشر و مخالفت برخی از قانونگذاران آمریکایی مواجه شد.

کنوانسیون مربوط به مهمات خوشه‌ای (CCM) که توسط ۱۲۳ کشور تصویب شده، استفاده از بمب‌های خوشه‌ای را ممنوع کرده است. ایالات متحده، اوکراین، روسیه، چین، هند، پاکستان و کره جنوبی و رژیم صهیونیستی این کنوانسیون را امضا نکرده‌اند.

حمله اوکراین به دونتسک با بمب های خوشه ای

دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی موضوعات مربوط به جرایم جنگی اوکراین (JCCC) امروز (پنجشنبه) در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که ارتش اوکراین، اوایل صبح امروز، در بازه زمانی ۲۵ دقیقه سه بار شهر دونتسک را با مهمات خوشه‌ای گلوله‌باران کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «ریانووستی»، دفتر نمایندگی جمهوری خلق دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی موضوعات مربوط به جرایم جنگی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: حدود ساعت ۰۴:۲۵ امروز (پنجشنبه به وقت مسکو) شلیک‌هایی از نیروهای مسلح اوکراین در محورهای شهرک نتایلوو شهر دونتسک (مناطق کوبیشفسکی و کیفسکی) ثبت و سه گلوله کالیبر ۱۵۵ میلی‌متری شلیک شد.

یکی از کمک‌های واشنگتن به اوکراین، که به تازگی جنجالی شده، بحث مهمات خوشه‌ای است که واکنش‌های منفی زیادی به همراه داشته است. گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که ارتش اوکراین به تازگی استفاده از این مهمات خوشه‌ای ارسالی از ایالات متحده را علیه مواضع روسیه و روستای مرزی آغاز کرده است.

از طرف دیگر، وزارت دفاع روسیه همچنین از دفع حملات پهپادی کی‌یف به منطقه مسکو خبر داد و گفت: حملات پهپادی ارتش کی‌یف به حومه شهر «کالوگا» و حومه مسکو و همچنین شهر سواستوپل روسیه را خنثی کرده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اعلام کرد: «تلاش اوایل صبح امروز رژیم کی‌یف برای حمله پهپادی بر  فراز شهر کالوگا، حومه مسکو و همچنین سواستوپل، خنثی شد که تلفات یا خساراتی در پی نداشت.»

این بیانیه می‌افزاید: «دو پهپاد که در حال نزدیک شدن به شهر مسکو بودند به وسیله سامانه‌ پدافند هوایی ارتش روسیه منهدم شد. در نزدیکی سواستوپل نیز دو پهپاد مورد اصابت سامانه پدافند هوایی قرار گرفت و 9 پهپاد دیگر نیز با استفاده از ابزارآلات جنگ الکترونیک از بین رفت و در دریای سیاه سقوط کرد.»

طی هفته‌های اخیر، ارتش اوکراین حملات پهپادی علیه مواضع روسیه را تشدید کرده که همگی ناموفق بوده است. در یکی از جدیدترین این حملات، مقام‌های روسیه، روز گذشته (چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه) اعلام کردند که دو پهپاد ارتش اوکراین که عازم «مسکو» پایتخت روسیه بود، توسط پدافندهای هوایی روسیه منهدم شد. 

مقام‌های ارشد روسیه از جمله «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین و «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه حملات نیروهای اوکراینی به خاک این کشور را مصداق بارز تروریسم دولتی دانسته و خواستار توقف هرچه سریع تر آن شده‌اند.

پیش از این نیز «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه رژیم کی‌یف نتوانسته به هیچ موفقیتی در جریان ضدحملات خود برسد، گفته بود که روس‌ها باید برای افزایش حملات اوکراینی‌ها به اهداف غیرنظامی آماده باشند.

با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

 آمریکا روسیه را متهم به تدارک حمله‌ای ساختگی در دریای سیاه کرد

 جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی  شورای امنیت ملی دولت آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در واشنگتن گفت: ما نگران تشدید گرسنگی جهانی در نتیجه توقف توافق صادرات غلات دریای سیاه هستیم. از روز دوشنبه تاکنون، روسیه مکرر بنادر اوکراین را بمباران کرده است.

این مقام کاخ سفید ادعا کرد: ما اطلاعات بیشتری داریم. ارتش روسیه ممکن است هدف قرار دادن تاسیسات غلات اوکراین را گسترش دهد که شامل حملات علیه کشتی های غیرنظامی در دریای سیاه می شود.

کربی گفت: روسیه هم اکنون علنی اعلام کرده است، همه کشتی‌هایی که به سمت بنادر اوکراین و آب‌های دریای سیاه حرکت می‌کنند، بالقوه محموله‌های نظامی حمل می کنند. اطلاعات ما نشان می دهد که روسیه خطوط دریایی دیگر در مجاورت بنادر اوکراین را مین گذاری کرده است.

این سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا ادامه داد: روز گذشته، روسیه ویدئویی از کشف و انفجار مین دریایی اوکراینی منتشر کرد. ما معتقدیم که این یک تلاش هماهنگ برای توجیه هرگونه حمله به کشتی های غیرنظامی در دریای سیاه و مقصر دانستن اوکراین است؛ بنابراین، ما این تحولات را از نزدیک دنبال خواهیم کرد. ما باید هشدار خود را اعلام می کردیم تا طرح های روسیه را روشن سازیم.

پیش از این، آدام هاج، دیگر سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت که مقام‌های آمریکا اطلاعاتی دارند که نشان می‌دهد مین‌های دریایی بیشتری در نزدیکی بنادر اوکراین کار گذاشته است.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم که این تلاشی هماهنگ‌شده برای توجیه هر گونه حمله به کشتی‌های غیرنظامی در دریای سیاه و مقصر معرفی کردن اوکراین است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی دولت روسیه ۲۶ تیرماه با اعلام به تعلیق درآوردن طرح توافق صدور غلات اوکراین از سوی روسیه گفت که روسیه زمانی به توافقنامه بازمی‌گردد که پایبندی به بخش دوم توافق اجرا شود؛ این قسمت غرب را ملزم می‌کند تا محدودیت‌ها بر صادرات کشاورزی و کود را رفع کند.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در واکنش به اقدام روسیه گفت: من عمیقاً از تصمیم روسیه برای توقف و پایان دادن به اجرای طرح دریای سیاه (توافق صادرات غلات) از جمله لغو تضمین های امنیتی روسیه در کشتیرانی در بخش شمال غربی دریای سیاه متاسفم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک افزود: این طرح عبور ایمن بیش از ۳۲ میلیون تن کالاهای غذایی از بنادر اوکراین را تضمین کرده است.

دبیر کل سازمان ملل که ۲۰ تیرماه در نامه ای به ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه با ارائه پیشنهادی، خواستار حفظ توافق غلات موسوم به ابتکار دریای سیاه که در پی جنگ اوکراین صورت گرفت، شده بود، اضافه کرد: طرح دریای سیاه به همراه یادداشت تفاهم در مورد تسهیل صادرات محصولات غذایی و کودهای شیمیایی روسیه، راه نجاتی برای امنیت غذایی جهانی و چراغ امیدی در جهان آشفته بوده است.

قرارداد کریدور غلات به منظور کاهش تأثیر جنگ روسیه و اوکراین بر قیمت جهانی مواد غذایی و به خصوص تامین غلات مورد نیاز تعدادی از کشورهای وارد کننده با ابتکار ترکیه و با همکاری سازمان ملل متحد، روسیه و اوکراین یک سال پیش در استانبول (۲۲ ژوئیه ۲۰۲۲ ـ ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱) امضا شد.

زلنسکی: آلمان باز هم سامانه‌های پاتریوت به ما می‌دهد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین چهارشنبه شب در پیام ویدئویی خود گفت: آلمان باز هم سامانه‌های موشکی دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین می‌دهد. آلمان و اوکراین بر سر تامین سامانه‌های موشکی دفاع هوایی پاتریوت اضافی به کی‌یف به توافق رسیده‌اند.

رئیس جمهور اوکراین خاطرنشان کرد: امروز خبرهای خوبی از آلمان به گوش می‌رسد که دقیقاً همان چیزی است که ما با اولاف شولتز، صدر اعظم این کشور به توافق رسیدیم.

زلنسکی با اظهار تشکر از آلمان به دلیل اینکه سیستم‌های پاتریوت دیگری در راه اوکراین است، تاکید کرد: این سامانه‌ها برای دفاع از مردم ما در برابر ترور روسیه ضروری است و این موضوع قطعاً ما را به ایجاد یک سپر هوایی کامل نزدیکتر می‌کند و به مردم، شهرها و روستاهای ما در برابر حملات روسیه کمک خواهد کرد.

به نوشته اوکراین اینفو، برلین اوایل روز چهارشنبه تصمیم خود را برای ارسال دو پرتابگر پاتریوت دیگر به اوکراین اعلام کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵۸
اخیرا خود امریکا اعلام کرده ضد حملات اکراین خوب پیش نمی رود و پوتینی ها ان را نشان پیروزی خود می دانند. واقعا چه اندازه ساده. همین هست که پوتین ملت روسیه را به فاجعه رسانده. واقعا باور کردید که امریکا بدنبال پیروزی سریع اکراین در این ضد حملات بوده؟ برای امریکا و انگلیس و حتی چین هیچ موهبتی بزرگتر از فرسایشی شدن جنگ اکراین و در گل ماندن امکانات ملت روسیه و تحلیل تدریحی اما قطعی روسیه به عنوان یک قدرت منطقه ای نیست. هر اندازه جنگ طولانی تر و فرسایشی تر بشود پیروزی امریکاو انگلیس و حتی چین بزرگتر خواهد بود. دقیقا مثل این می ماند که سه نفر به بانک دستبرد بزنند و دو نفر انها بخواهد یک نفر دیگر را حذف کنند. طبیعی است که سهم ان دو نفر بسیار بزرگتر خواهد بود و پوتین و دوستان ملی گرایش! کشور روسیه را دو دستی با غرور و تکروی خود تقدیم چین و امریکا کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
پس تو برو و به مردم روسیه کمک کن تا تجزیه نشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
اره من باور کردم امریکا با تمام وجود داره تلاش میکنه که جنگ زود تند سریع تموم بشه تا مردم روسیه نجات پیدا کنن مگه نمیدونستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
الکی نگو چین بزودی تجزیه میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
برگ چنار- دلقسکی دستور داده بری تو زمینای روسیه کود بپاشی چون کشاورزی اونجا افت کرده و مردم روسیه دارن از گشنگی تلف میشن
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
البته ممکن است اون دو نفر هم از پشت بهم خنجر بزنن اینم لحاظ کن
ناشناس
| Canada |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
بله. اون دو نفر هم ممکن هست هوس گنند دیگری را حذف کنند. همین هست که چین و امریکا حسابی همدیگر را زیر نظر دارند ولی تا اینجا روسیه با اشتباه پوتین تمام شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
کانادایی منافق جوابت فقط یک جمله :20 میلیون اوکراینی که آواره و بی خانه شدند آیا پیروزی روسیه است یا شکست روسیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
دو تومن بده آش به همین خیال باش
هیچ غلطی نمی توانند بکنند به این موجود بی ابرو حمله کنید
پاسخ ها
هوادار کشور اشغال شده اوکراین مظلوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
قانوناً دونتسک جزو خاک اوکراین هست و خواهد بود

و دلش میخواهد روی خاک خودش بمب خوشه ای

بیندازد و اصلا بمب هسته ای بیندازد

به کسی ربطی ندارد و روسیه اگر آنجا را با تجاوز و حمله

نظامی اشغال کرده مقصر است و باید ارتش متجاوز

خودش را خارج کند تا به هلاکت نرسند و اگر شدند

هم مقصر پوتین ( لنگه دمپایی ) پاره است و بس
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
فکر کنم از نوشته من برداشت اشتباه کرده ای موجود بی اب رو پوتین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
پوتین بی ابرو نیست، ابروهاش کمرنگ و نازکن، همینطور که کاملا کچل نیست پشت سرش یه کوچولو مو داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
احتمالا شبکه های ماهواره ایی زیاد میبینی??
اخیرا روسیه اعلام کرده که هکرهای کره شمالی توانستند به مدارک و طرحهای فوق پیشرفته موشکی و تسلیحاتی روسیه نفوذ کنند. واقعا این پوتین و پوتینی ها فکر می کنند خیلی زرنگ و باهوش هستند. عملا پوتین که واقعا در اکراین در مانده می خواد بگوید اگر بیشتر به من فشار بیاورید کره شمالی یا احتمالا دیگران را مجهز به موشکهای پیشرفته تر یا دانش سلاح اتمی و... می کنم ولی در عین حال مسولیت هم قبول نمی کنم. کیست که نداند کیم نوکر تمام عیار پوتین هست و غیر ممکن هست جرات کند بدون اجازه پوتین اب بخورد چه برسد بخواهد به کاهدان پوتین بزند. واقعا این پوتینی ها در توهم هستند که خیلی زرنگ هستند و دنیا نمی داند که چه نقش هایی بازی می کنند تا بلکه از باتلاق اکراین خارج شوند. ولی فایده ندارد. دیدنی شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
آفرین کاملا درسته پس حالا که اوکراین داره بسمت مسکو پیشروی میکنه سریع برو خط مقدم تا تو هم در جشن فتح روسیه باشی و از خوردن حشراتی که اروپایی ها و اربابت تدارک دیده لذت ببری، رانی هم ببر گلوت خشک نشه برگ خشک شده جنار عزیز
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
منافع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
مبینم که فشاری شدی?
شعار شعار شعار فقط شعار طرفین بجای جنگ کردن فقط رجز خوانی میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
تو برو به یکیظشون کمک کن تا جنگو تموم کنن
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
کشور خودم مهمتر است اونا به من ربطی ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
مرد حسابی صدها هزار انسان در این جنگ کشته شدند آن وقت میگی شعار؟!!!! پس غربی ها صدها میلیارد دلار چیپس و پفک به اوکراین فرستادند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
کوری که جنگ ندارند؟ فقط همین هفته : یک کارخانه اسلحه سازی روسیه منفجر شد به ناوگان روسیه هم در دریای سیاه حمله شد و دونتسک هم موشک باران شد
هزاران نظامی هم کشته شدند
دلقک زلنسکی ملت رو به کشتن میده و فکر میکنه با التماس کردن از دول غربی میتونه کشور رو نجات بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
به محمد

تو و امثال تو احتمالا طرفدار اسکندر و اعراب و چنگیز و

تیمور که در ۲۵۰۰ سال پیش به ایران حمله کردند

و روسهای خونخوار متجاوز اشغالگر که به خاک ما در

آدربایجان و گرجستان که متعلق به ایران عزیز در ۱۶۰

سال پیش بوده هم هستی !!!!!!!!؟؟؟؟

براتون اولآ مطالعه بدون غرض تاریخ

و دوماً انصاف و وجدان و عدالت را توصیه میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
اگر روسیه رفتنی باشد آمریکا را هم به خاکستر و زمین سوخته تبدیل خواهد ساخت
هرچند 4 بمب اتم هم برای نابودی آمریکا کافی است
نیویورک
لس آنجلس
شیکاگو
واشنگتن
باقی آمریکا هم که فقط شهرک های کوچک و کویر و بیابان هستش
حالا که روسیه صدها شاید هم هزاران جنگ افزار هسته ای دارد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
ناشناس ۰۲۰۴
لطفأ تو چمع‌بندی‌هاتون از تمام وقایعی که به دست بیگانه در طول تاریخ اتفاق افتاده که منجر به تعرض و یا دخالت بیگانه در امور ایران شده نام ببرید بعد نتیجه گیری کنید. نه فقط از یک یا دو کشور بیگانه مورد نظر خودتون!!! حالا چندتایی رو که شما از قلم انداختی رو برات فهرست‌وار گوشزد می‌کنم.

۱- انتصاب رضاخان به پادشاهی و اخراجش از ایران با وضعیت فلاکت بار (تحقیر ملت ایران) جدایی منطقه قره‌سو و کوه‌های آرارات از ایران
۲- برکناری دولت مرحوم دکتر مصدق (منتخب مردم) و برگرداندن محمد رضا به سلطنت در ازای جدایی بحرین از ایران
۳- ترغیب صدام به حمله به ایران و حمایت از او و قرار دادن تسلیحات شیمیایی در اختیار او در دوران دفاع مقدس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
منظورشون "دولت ها"ی غربیه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
خطاب به کسی که میگه آمریکا چهار تا شهر داره و بقیش بیایونه. آمریکا حدود پنجاه شهر به زیبایی نیویورک داره. حدود سیصد شهر یا ساختمان هایی بلند تر از تهران هم دارد. یک ایالت آمریکا اقتصادی بزرگتر از روسیه دارد. آمریکا پنجاه ایالت بزرگ و ثروتمند داره.
چیزی به نام «جمهوری خلق دونتسک» وجود خارجی ندارد. این چیز جعلی فقط بخشهایی از استان دونتسک اوکراین است که موقتاً زیر اشغال نظامی ارتش روسیه قرار دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
و زنده باد اوکراین که با خوشه ای و حتی هسته ای دارد

خاک اشعال شده کشورش که زیر چکمه های ارتش

متجاوز اشغالگر خونخوار روسیه و پوتین است را

بمباران کردند و زلنسکی قهرمان دمش گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
دونسک بخشی از مماهیر شورویه که با استناد به فدرال بودن شوروی بدون جنگ از شوروی جدا شده. از اونجا که هگه پرسی ای انجام نشده، پس قانون حاکم بر دونسک کماکان فدرال جماهیر محسوب میشه و حق جدایی از اوکراین برای این ایالت محفوظه
اوکراین اصلا اجازه نداره در مقابل پدر خودش روسیه کبیر مقابله کنه. اوکراین باید ضمیمه روسیه بشه مثل ترکیه و دیگر کشورها که باید به ایران ضمیمه شوند. قرار نیست یه رئیش جمهور دست نشانده برای همسایه بزرگ خودش شاخ بشه بگه می‌خوام با آمریکا باشم. مردم اوکراین ضد آمریکا هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
عباس جان قرص های توهم را که دکتر بهتون داده را با

ساندیس نخور که خیلی خطرناکه عباس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
راست می گه، کوکاکولا و پپسی کولا خوشمزه ترن
کارشناسان سیاسی آمریکا هدف از گسترش ناتو در مرزهای شرقی روسیه (نصب سامانه های موشکی در اوکراین و ...) و نفوذ سیاسی در اوکراین را "پایان دادن به امپراطوری روسیه"، عنوان داشته اند و با وجود هشدارهای دیپلماتیک مکرر مقامات کرملین مبنی بر این که چنین اقدامات تحریک آمیزی (نصب سامانه های موشکی و گسترش ناتو در مرزهای روسیه و ...)، ممکن است منجر به جنگ و درگیری شود به این هشدارها توجه نکردند یا نخواستند توجه کنند.
توجه نکردند چون از اساس این اقدامات را برای پایان دادن به امپراطوری روسیه به راه انداخته بودند.
و یا نخواستند توجه کنند شاید این پیش بینی را کرده بودند که اگر توجه نکنند و به اقدامات تحریک آمیزشان ادامه دهند در نهایت آتش جنگ شعله ور می شود و با جنگی فرسایشی شاید بتوانند به هدف خود که همان مهار قدرت اقتصادی - سیاسی- نظامی روس است، دست یابند که اگر این گونه نبود به پیشنهاد صلح پکن توجه می کردند و با ایجاد آتش بس موقت، دو ولادیمیر را پای میز مذاکره می آورند و به جنگ خاتمه می دادند نه این که با ارسال تجهیزات نظامی گسترده از بمب خوشه ای ممنوعه گرفته تا خون آشام و سایه طوفان و ... بر آتش جنگ افروزی بدمند و اما ولادیمر اوکراین خود به خوبی می داند که در تله سیاسی آمریکا و غرب گرفتار شد و کشورش را در یک کلمه "نابود" کرد ولی این که برای جلوگیری از نابودی بیشتر کشورش دست کمک به سمت غرب دراز کرده و دلخوش به نشست جده و ... است آیا به بیراهه رفتن و نیستی کامل کشورش نیست؟
و اما روسیه با یک جمله سیاسی آمریکا و غرب را عامل اصلی این بحران می داند و آن جمله؛ " عملیات ما در اوکراین عملیات ویژه نظامی برای دفع تهاجم غرب و دفاع از مرزهای سرزمینی مان است" و جمله سیاسی دیگری که آمریکا و غرب را عامل اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات می داند و آن جمله؛ " ما خواهان مذاکرات صلح با اوکراین هستیم ولی سیل تسلیحات نظامی غرب به نتیجه رسیدن هر مذاکره صلحی را غیر ممکن ساخته" و با کمی تامل در این دو جمله در می یابیم که هدف آمریکا و غرب نه تنها حل بحران نیست بلکه تشدید تنش است تا با جنگی فرسایشی قدرت سیاسی - اقتصادی - نظامی روس را مهار کنند هزینه جانی اش را هم فعلا مردم اوکراین و تا حدودی مردم روسیه نقد می کنند پس شاید مقامات کرملین "توقف توافق صادرات غلات دریای سیاه" را به عنوان برگ برنده برای پایان دادن به این بحران در دست گرفته اند و امروز اگر آمریکا می گوید ما نگران تشدید گرسنگی جهانی در پی توقف توافق صادرات غلات دریای سیاه هستیم تنها عوام فریبی دنیا می کند چون اگر آمریکا نگران تشدید گرسنگی جهانی در پی توقف صادرات غلات دریای سیاه بود اولا) با سیل تسلیحات نظامی منجر به این اقدام روسیه نمی شد در ثانی) سهم روسیه را از توافق غلات دریای سیاه می داد تا روسیه دلیل موجهی برای این کارش نداشته باشد.
نتیجه گیری؛ تشدید گرسنگی جهانی در پی توقف صادرات غلات دریای سیاه در پی ایجاد بحران در شرق اروپا و نابودی کشوری ثالث (اوکراین)، همه و همه ناشی از سیاست های اشتباه و منفعت طلبانه آمریکا و تروئیکای اروپایی اش بود و تاوان آن را تا دیروز مردم اوکراین با جان و مال و ویرانی کشورشان دادند و از امروز مردم دنیا با گرسنگی در پی توقف پیمان صادرات غلات دریای سیاه می دهند و بهتر است آمریکا و تروئیکا تا دیر نشده و دنیا را درگیر جنگ جهانی با چاشنی اتمی نکرده اند که تبعات آن به مراتب بیشتر از گرسنگی جهانی است در سیاست های غلط خود تجدید نظر کنند که اگر فردا روسیه همان طور که مدودف بارها از آخر زمان هسته ای صحبت کرده و هشدارش را داده از بمب اتمی استفاده کرد باز خودتان مقصر هستید.
هیچ کدام از این سخنان حمایت از روسیه نیست بلکه واقعیت های تاریخ است که گفته می شود و کسانی که واقعیت های تاریخ را نمی پذیرند و دیگران را با یک پسوند اوف (بعضا در کامنت ها دیده شده که تابناکوف می گویند) متهم به طرفداری از روسیه می کنند تحت تاثیر رسانه های غربی از حقایق تاریخی فاصله گرفته اند.
پاسخ ها
مسیحا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
آفرین کامل مشروح و درست
قابل توجه غرب پرستان مدافع اوکراین. دونستک جمهوری روس نشین اوکراین هست. بمباران دونتسک با بمب خوشه ای یعنی جان مردم اوکراین روش تبار برای سران اوکراین هیچ ارزشی ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
خوردن قرص های توهم با ساندیس خیلی خیلی خطرناکه محمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
ساندیس از آبجو و عرق شما غربگداها که بهتره
اگر روسیه داره با ناتو میجنگد چرا سفارت خانه هاش را در اروپا تعطیل نمیکند و هنوز به اروپا گاز و نفت صادر میکند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
سفارتخانه های روسیه در 8 کشور اروپا جمع شده و فقط هم بلاروس از روسیه نفت و گاز می‌خرد
کفرین به اوکراین. بزن روسبه را نابود کن.
هرجا سخن از اقتدار است نام usa بزرگ میدرخشد.با امریکا باش زندگی کن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
ای آفرین بر تو هموطن خوش سلیقه
فرزانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
بله با آمریکا باش و زندگی کن!!!
مثل نيجر مثل مصر مثل خیلی از کشورهای آفریقایی! بله با آمریکا باش و نوکری کن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
آره آمریکا جنگ 20 ساله ویتنام رو که با خفت و حقارت باخت
آمریکا جنگ افغانستان رو هم شکست خورد آن هم با چه ذلت و حقارتی
آمریکا جنگش با کوبا رو هم شکست خورد
ناوگان آمریکا در طبس با شن نابود گشت
آمریکا حتی از یک قدرت اتمی کوچک مثل کره شمالی هم مثل سگ وحشت داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
ما حرفی نداریم که روسیه خوب هست یا بد
اما آمریکا منبع بیشتر شرارت ها و فتنه ها و فساد های زمین هستش
آمریکا کشوری کافر و مرتد و آلوده و جنایتکار و....... است
اکراین رو عشقه
خیلی جالبه که بعضی اون قدر چشمشون را بر حقیقت بسته اند و دنباله رو اند که از تجاوز روسیه به یک کشور مستقل حمایت می کنند. اصلاً به فرض اوکراین به ناتو می پیوست، آیا این مجوز تجاوز‌ و اشغال و خونریزی است؟ چرا فکر‌می کنید روسها در صورتی که منافعی داشته باشند به شما بیشتر از اوکراینی های اسلاو هم ریشه خودشان رحم خواهند کرد؟ حداقل تاریخ دو سه قرن اخیر کشورتان را بخوانید!
«اعلام آماده باش روسیه برای یک یک عملیات تهاجمی تمام عیار»
پس این عملیات یک و نیم ساله عیارش چند بود؟ دیگر روسیه حرفی برای گفتن ندارد. جنگ به خیابان های امن مسکو کشیده شده.
اینقدر نظرات مخالفان روسیه احساسی و به دور از عقلانیست هست که برای خودم متاسف شدم چرا تابناک را باز کردم.
تورم در روسیه داره به شدت بالا میره قبل از جنگ یک دلار بین 60-63 روبل بود الان به 98 رسیده و تا چن مدت دیگه به بالای 100 میرسه.

یه مدت دیگه جنگ ادامه پیدا کنه تهاجمات اکراین به داخل روسیه کشیده خواهد شد و روسیه از اکراین عقب نشینی می کنه.
چند مدت دیگه چیزی بنام روسیه نخواهیم داشت
تورم در روسیه داره به شدت بالا میره قبل از جنگ یک دلار بین 60-63 روبل بود الان به 98 رسیده و تا چن مدت دیگه به بالای 100 میرسهیه مدت دیگه جنگ ادامه پیدا کنه تهاجمات اکراین به داخل روسیه کشیده خواهد شد و روسیه از اکراین عقب نشینی می کنه.
چند مدت دیگه چیزی بنام روسیه نخواهیم داشت
چه بهتر که بک همسایه ضعیف داسته باشیم و ایران قدرت منطقه میشه و آذربایجان و نخجوان و دریای خزر را هم پی میگیره
به امید خدا بعد از تصاحب اوکراین نوبت آلمان میرسه. با تصاحب شرکت های آلمانی و مهندسی معکوس ایران به قدرت ماشین سازی جهان تبدیل میشه و آمریکا برای مذاکره التماس می‌کنه اما نمیدونه که اتم پایان کار نیویورک رو رقم میزنه این وعده خداست
مردی دیدم که داشت تو آشغال دنبال روزی میگردد ولی یک عده همش طرفدار روسیه و اوکراین و آمریکا هستند
سازمان ملل باید درباره کریمه دونباس ابخازی اوستیا قره باغ حق تعیین سرنوشت انها را به رسمیت بشناسد
عده ای هنوز مصدق مصدق میکنند دوستان الان دیگر مصدق کسی نیست تاریخ حقایق را برملا کرد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی