بازدید 15488
با پانصد و بیست و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

اعلام شروط جدید مسکو برای صلح با اوکراین/پایان نشست عربستان درباره جنگ اوکراین/فرانسه موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرد

اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۶۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 07 August 2023

اعلام شروط جدید مسکو برای صلح با اوکراین/پایان نشست عربستان درباره جنگ اوکراین 

بین الملل تابناک: پانصد و بیست و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

فرانسه موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرد
۱۴۰۲/۰۵/۱۶ - ۲۲:۱۰

با توجه به ویدئو وزارت دفاع اوکراین که در آن «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در حال عکس گرفتن با یک موشک با علامت SCALP-EG دیده می‌شود، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در نهایت با گذشت یک ماه به وعده خود برای ارسال مدل فرانسوی از موشک دوربرد «سایه طوفان» به اوکراین عمل کرد.

ماکرون در ابتدا در ماه می، تصمیم خود برای ارسال «موشک‌های دوربرد» به اوکراین را اعلام و در نشست ماه ژوئیه ناتو در «ویلنیوس» پایتخت لیتوانی، بار دیگر بر تعهد خود برای ارسال این سلاح‌های دوربرد به اوکراین تأکید کرد اما زمان دقیقی برای ارسال این موشک‌ها به کی‌یف اعلام نکرده بود.

طبق گزارش راشاتودی، در یک کلیپ ویدئویی بدون تاریخ که مقام‌های اوکراینی روز یکشنبه هفته جاری در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند، زلنسکی در حال امضای یک موشک که به یک جنگنده سوخو-۲۴ متصل شده بود، مشاهده می‌شد.

پرتابه فوق با نشان SCALP-EG با رنگ‌های پرچم فرانسه و ترکیبی از نشان اوکراین که در داخل آن برج ایفل مشخص بود، به چشم می خورد. با این‌حال مشخص نیست که فرانسه چه تعداد و چه زمانی این موشک‌ها را به اوکراین ارسال کرده است.

وزارت دفاع اوکراین، موشک‌های فوق را با نام بریتانیایی آن یعنی سایه طوفان خوانده است زیرا اشاره به این دارد که این پرتابه که زلنسکی آن را به امضا درآورده است در حمله اخیر به دو پلی که شبه‌جزیره کریمه را به منطقه خرسون روسیه متصل می‌کند، مورد استفاده قرار گرفته است.

سایه طوفان/ SCALP-EGبریتانیایی-انگلیسی، یک موشک هواپایه دوربرد کروز با بردی حدود ۲۵۰ کیلومتر است که در دهه ۱۹۹۰ تولید شد و در شماری از عملیات‌های نظامی غرب از جمله مداخله ناتو در لیبی و حمله مشترک آمریکا،انگلیس و فرانسه در سوریه در سال ۲۰۱۸، مورد استفاده قرار گرفت.

کی‌یف از زمان دریافت تعداد نامشخصی از موشک‌های سایه طوفان از انگلیس، به طور مداوم از این موشک‌ها برای هدف قرار دادن تأسیسات غیرنظامی استفاده کرده است.

طبق گفته مقام‌های روسیه، این موشک‌ها در ماه می به دو کارخانه غیرنظامی در شهر لوهانسک شلیک شد که در پی آن چندین نفر از جمله ۶ کودک زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، روز شنبه هفته جاری، اوکراین ۱۲ موشک سایه طوفان/SCALP-EG را به پل‌هایی که کریمه را به خرسون متصل می‌کرد، شلیک کرد. دست‌کم سه موشک‌ از پدافند هوایی روسیه عبور کرد و به دو پل در امتداد تنگه «چونگار» و «تونکیف» آسیب زد.

 

 

 

لهستان نظامیانش را در مرزهای بلاروس افزایش می‌دهد
۱۴۰۲/۰۵/۱۶ - ۲۲:۰۸

ماسیج واسیک معاون وزیر کشور لهستان روز دوشنبه گفت که گارد مرزی این کشور از وزارت دفاع خواسته است هزار نیروی نظامی دیگر را به مرز با بلاروس اعزام کنند تا برای جلوگیری از مهاجران غیرقانونی استفاده شوند.

در همین پیوند توماش پراگا رئیس گارد مرزی لهستان اظهار داشت: امسال ۱۹هزار نفر از مهاجران غیرقانونی سعی کردند از مرز لهستان و بلاروس عبور کنند که این رقم در سال گذشته ۱۶هزار نفر ثبت شده بود.

وی اضافه کرد که از وزارت دفاع خواسته است نیروهای نظامی خود را در مرزهای بلاروس افزایش دهد.

لهستان از سال‌های گذشته برای حفاظت از خاک خود، حصارهای الکتریکی در مرزهای مشترک با بلاروس نصب کرده است.

در هفته‌های اخیر، نظامیان گروه واگنر در نزدیکی مرز دیده شده‌اند که به گفته ماتئوش موراویسکی نخست‌وزیر لهستان هدف این افراد بی‌ثبات کردن اوضاع در جناح شرقی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

نقل مکان یوگنی پریگوژین رئیس گروه واگنر و گروهش به کشور بلاروس، این نگرانی را در میان اعضای شرقی ناتو ایجاد کرده است که حضور آنها باعث بی‌ثباتی بیشتر در منطقه شود.

وزیر دفاع لهستان در این باره در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: بیش از یک هزار سرباز و تقریبا ۲۰۰ واحد تجهیزات از تیپ‌های ۱۲ و ۱۷ مکانیزه در حال حرکت به سمت مرزهای شرقی کشور هستند.

وی خاطرنشان کرد: این نشان دهنده آمادگی ما برای پاسخ به هرگونه تلاش در راستای ایجاد بی‌ثباتی در نزدیکی مرزهای کشورمان است.

یکشنبه گذشته نیز لهستان اعلام کرد که ۵۰۰ پلیس را برای تقویت امنیت در مرز خود با بلاروس به مناطق مرزی اعزام خواهد کرد.

 

 

اعلام شروط جدید مسکو برای صلح با اوکراین 

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه)، تصریح کرد که حل و فصل جنگ اوکراین تنها در صورتی امکانپذیر است که کی‌یف دست از خصومت و حملات تروریستی بردارد و کشورهای غربی نیز پمپاژ تسلیحات به اوکراین را متوقف کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، زاخارووا در خصوص وضعیت اوکراین توضیح داد: «ما متقاعد شده‌ایم که یک راه‌حل کاملاً جامع و پایدار و منصفانه، تنها در صورتی امکانپذیر است که رژیم کی‌یف، دشمنی‌ و حملات تروریستی را متوقف کند و حامیان غربی این کشور نیز ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کنند.

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین همچنین اداه داد که «مبانی اولیه حاکمیت اوکراین یعنی بی‌طرفی و وضعیت عدم تعهد و غیراتمی بودن آن باید مورد تأیید قرار گیرد».

زاخارووا در خصوص پیش‌شرط صلح با اوکراین توضیح داد: «حقیقت مربوط به قلمروهای جدید که در نتیجه اراده ساکنان مناطق جدید روسیه برای تعیین سرنوشت خود شکل گرفته و مطابق با منشور سازمان ملل است، باید به رسمیت شناخته شود».

سلاح‌زدایی و نازی‌زدایی اوکراین، حق شهروندان روس زبان و اقلیت‌های ملی باید مطابق با قوانین داخلی و بین‌المللی تضمین شود».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به این موارد گفت: «ما متقاعد شده‌ایم که صلح و امنیت بین‌الملل که روسیه برای آن در حال نبرد است، مشروط به این عناصر و شروط است».

وی سپس به نشست اوکراین در جده که بدون حضور روسیه برگزار شد، اشاره کرد و گفت: «هرگونه نشست در مورد اوکراین که بدون مشارکت روسیه و بدون در نظرگرفتن منافع آن برگزار شود، هیچ ارزشی ندارد».

وی سپس با انتقاد از مفاد فرمول صلح زلنسکی که اولتیماتوم‌هایی را برای روسیه مشخص کرده گفت: «کی‌یف و غرب با پیشبرد فرمول زلنسکی سعی می‌کنند پیشنهاد صلح دیگر کشورها را کم اهمیت جلوه دهند و این‌که هیچ‌یک از بندهای فرمول زلنسکی در جهت یافتن راه حل دیپلماتیک برای این بحران نیست. حل مسئله اوکراین بر اساس اولتیماتوم‌های بی‌معنا برای روسیه غیرممکن است».

زاخارووا سپس با اشاره به این موارد گفت: «مسکو همواره پذیرای راه حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین بوده و هست و آماده پاسخ به پیشنهادات جدی است».

تظاهرات حامیان صلح در نیویورک علیه جنگ اوکراین

ده‌ها تن از معترضان و فعالان ضد جنگ با برگزاری تظاهراتی مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک خواستار توقف ارسال تسلیحات به اوکراین و آغاز گفت‌وگوهای صلح میان کی‌یف و روسیه شدند.

به گزارش اسپوتنیک، این تظاهرات روز یکشنبه به وقت محلی توسط گروه «انسانیت برای صلح» که ائتلافی بین‌المللی از فعالان ضدجنگ است، سازماندهی شده بود و در سالگرد حمله اتمی آمریکا به هیروشیمای ژاپن در سال ۱۹۴۵ برگزار شد.

معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: نه به جنگ بیشتر و به ناتو پایان دهید.

«دایان سار» نامزد مستقل سنای آمریکا از ایالات نیویورک که در این تظاهرات شرکت داشت، گفت که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا باید بپذیرد که هیچ جایگاه اخلاقی در مورد بحران اوکراین ندارد و به سایر رهبران اجازه دهد که روند صلح را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه روند صلح باید بدون هیچ پیش‌شرطی آغاز شود، گفت: سیاست آمریکا در قبال اوکراین جنایتکارانه و غیرعقلانی است؛ خصوصا اقدام اخیر بایدن برای ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین که می‌تواند طی نسل‌های مختلف کودکان زیادی را بکشد.

سار افزود: این اقدام جنایت علیه بشریت است و نشان می‌دهد که ما هیچ جایگاه اخلاقی در این بحران ندا

«مایک تر مات» نامزد ریاست جمهوری آمریکا از حزب لیبرترین نیز در سخنانی گفت که ایالات متحده با انجام جنگ نیابتی علیه روسیه به هیچ یک از منافع بلندمدت خود نمی‌رسد.

وی افزود: به نظر من، صدها میلیارد دلار و هزاران سربازی که در این جنگ نیابتی به کار گرفته می‌شوند، هیچ یک از منافع ما را تامین نمی‌کنند.

مات تاکید کرد: ما در بلندمدت باید از حضور در چنین مناقشه‌هایی پرهیز کنیم و در کوتاه مدت نیز طرفین را تحت فشار قرار دهیم تا هر چه زودتر به یک راه حل دست پیدا کنند.

پایان نشست عربستان درباره جنگ اوکراین 

نشست جده که در مورد یافتن راه‌حلی برای صلح در اوکراین تشکیل شده بود، با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش شبکه خبری "الجزیره" قطر، در این بیانیه شرکت کنندگان در زمینه یافتن راه حل و زمینه مشترک برای پایان جنگ و دستیابی به صلح توافق کردند.

در این نشست همچنین  طرح جدید از سوی تعدادی از کشورها و  میزبان  ارائه شده است که حفظ یکپارچگی اوکراین، آتش بس در همه جبهه ها، آغاز مذاکرات صلح تحت نظارت سازمان ملل و همچنین تبادل اسرا از جمله آن بوده است.

کشورهای شرکت کننده در این نشست همچنین براهمیت بهره گیری از نظرات و پیشنهادات مثبت مطرح شده در نشست جده تاکید کردند

در این نشست ۲ روزه به میزبانی عربستان سعودی مقام هایی از ۴۰ کشور جهان شرکت داشتند اما هیچ نماینده‌ای از روسیه به این نشست دعوت نشد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین روز چهارشنبه هفته گذشته اظهار امیدواری کرد که این نشست بتواند به نتایج مطلوبی در رسیدن به صلح در پائیز امسال منجر شود.

دور نخست نشست بررسی بحران اوکراین دیروز با حضور نماینده اوکراین و مشاوران امنیت ملی و نمایندگان تعدادی از کشورهای جهان، اما بدون حضور نماینده روسیه در جده عربستان برگزار شد تا شاید بتواند راه حلی را برای این بحران خودساخته پیدا کند.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه نشست صلح عربستان برای پایان دادن به جنگ اوکراین را نوعی تلاش بیهوده غرب برای بسیج جامعه جهانی علیه روسیه و بیشتر کردن تعداد حامیان کی‌یف ارزیابی کرد.

وی گفت: آمریکا با این نشست نشان داد که درصدد جلب حمایت کشورهای جهان جنوب در حمایت از اوکراین است.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۶۹
اگر سیستم و ملتی به مولفه های قدرت در دنیای امروز بی توجه باشد همان سرنوشت پوتین و روسیه و کره شمالی و ونزویلا و.... را باید انتظار بکشد. به عنوان مثال فقط درامد و سود خاللص یک شرکت اپل به روزی یک میلیارد دلار رسیده. یعنی دو برابر کل صادرات روسیه یا حتی عربستان و البته ۱۵ برابر درامد صادرات نفت ایران. حالا بی توجهی به این مولفه ها شجاعت نیست بلکه.... است که ملتها باید هزینه ان را با نسلها بدهند. تصور میکنید بلایی که پوتین با این بی توجهی بر سر ملت روسیه اورد حتی برای صد سال اینده قابل جبران هست. ملت روسیه باید سالها در باتلاق اکراین و تحریم بجنگند یا دهها سال به اکراین و دوستانش غرامت بدهند
پاسخ ها
فرزانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
. آمریکا و انگلیس عامل بی ثباتی در تمام جهان هستند.
فرزانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
بله روسیه و چین بسیار عقب افتاده هستند باید به پیشرفتی نيجر و نیجریه بشیم اونها هم نوکر اربابان غربی این آقای کانادا نشین هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
اینقدر چرت و پرتاتو گپی پیست نکن برگ خشک شده کشتی خودتو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
کانادایی دیوانه باز برگشتی که
اما بدان
روسیه و اوکراین هردویشان بازنده این جنگ هستند

اوکراین که ویرانه و مخروبه شده

روسیه هم با تلفات و خسارت بسیار بزودی فرو می‌پاشه و تجزیه خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
این کانادایی مزدور آمریکاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
کانادایی با چه ابزاری لایک و دیسلایک جعلی درست می‌کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
فوق تخصص ربط دادن مسائل بی ربط به هم
متخصص اگر کمی تاریخ بخونی بد نیست ،نظرت در مورد بحران موشکی کوبا و استقرار موشک های شوروی سابق کنار مرزهای امریکا و واکنش امریکا چیه
نظرت در مورد جنگ ها و جنایات بی پایان امریکا چیه
نظرت در مورد چاپ دلار های بی پشتوانه امریکا و بدهی بیش از سی ودو هزار میلیارد دلاری امریکا چیه
برای تو متاسف نیستم چون.... برای ایرنیانی متاسفم که امثال تو را تایید می کنند
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
خواهشا ماتفاقان اونی که به دانش و تحقیق ومطالعه نیاز داره شماید استاد یک کم مطالعه چند تا یوتیوب در مورد زندگی ددر روسیه و امکانات روسیه ببین و مطالعه کن بعد حرف بزن روسها هنوز لادا تولید می کند هنوز سمند ایران اونجا مشتری داره هنوز در صف مکدونالد 30 کیلومتر می ایستند امریکا کشوریه که همه اونای که پشت سرش حرف می زنند خیلی آروم گرین کارت انجا را هم قبلا دریافت کرده اند تمام تلاش خود را برای رسید به امریکا بخرج می دهد 5400 نفر از فرزندان مسئولین همگی به امریکا رفته اند یک نفر هم به روسیه نرفته همه انها هم که به امریکا رفته اند یکی حاضر به برگشت نیست تمام دانشمندان جهان آرزوی رفتن به امریکا را دارند از ده نفر اول کنکور 1370 نه نفر به امریکا رفتند از هر 100 قطعه پولی که در جهان چاپ میشه 61 عدد ان دولار است اگر از پول بدون پشتوانه می گویی ایران ونزوئلا و زیمباوه سرامد روزگارانند با این در ضمن روسها 7 برابر بلژیک از خاک بهترین نقاط ایران را گرفته اند و 70 سال پیش دعوی زنجان و تبریز و استارا و ارومیه واردبیل را هم داشتند. تمام کشورهای که از روسیه جدا شده اند تمام هم و غم شان پیوستن به ول غربی است حتی از این 14 کشور یکی هم دوست ندارد به طرف روسیه برود از تمامی 14 کشور همسایه روس روس از همه انها زمین غصب کرده هیچ استثنا هم ندارد . روس متخاصمترین کشور دنیاست امار بی شک تایید می کنه ولی امریکا چه بدی به ما کرده یک بدی هم نمی توانی بیان کنی اگر در مورد دخالت هاست که نگاه کن ببین ایران با اینکه مرغ تخم مرع خود را وارد می کند در چند کشور دخالت می کند اما در ومورد امریکا و روسیه امریکا با تحریم فول می تواند روسیه را زمین گیر کند کمی در باره رفتار ترامپ دیوانه نگاه کن با اقتصاد ایران چکار کرد
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
تو از این تحلیل های یک طرفه که از سایت های امریکایی و اروپایی میگیری خسته نشدی ، امریکای تروریست با فشار های اقتصادی و گاها نظامی بقیه را وادار به انجام کارهاش میکنه بعد این میاد ماله کشی کارهای انها را میکنه بابا خجالت هم خوب چیزیه .
واقعا امریکا و چین و انگلیس چه اندازه باید ممنون پوتین باشند. پوتین نه توان پایان جنگ به نفع روسیه را دارد و نه شجاعت اخلاقی پایان دادن به اشتباه خود چون تصور میکند اگر قبول مسئولیت کند جای خود را باید به فرد شایسته دیگری از فرزندان ملت روسیه بدهد. پس تا زمانیکه ملت روسیه همه چیز را از دست دهد به این جنگ شکست خورده و فرسایشی ادامه میدهد و هیچ چیز برای امریکا و انگلیس و چین از ادامه فرسایشی جنگ اکراین که امکانات ملت روسیه را از بین می برد نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
روسیه می‌تواند با 4 موشک هسته ای هم آمریکا را تبدیل به خاکستر سازد و از بین ببرد
نیویورک
لس آنجلس
شیکاگو
واشنگتن
باقی آمریکا هم که بیشتر فقط کویر و بیابان هستش
با حمله اتمی به این شهر ها حدود 100 میلیون آمریکایی کثیف هم به درک واصل خواهند شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
اگر روسیه رفتنی باشد آمریکایی هم باقی نخواهد ماند
با فروپاشی روسیه چند موشک هسته ای قاره پیمای زیبا به طرف شهر های آمریکا شلیک خواهد شد

که پایان آمریکای شیطان صفت جنایتکار فاسد کافر نجس مرتد بی شرف هستش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
ان شاء الله که پایان این جنگ شروع حملات اتمی و نابودی هم زمان آمریکا و روسیه باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
ناشناس اینهمه که توهین به امریکا کردی بیشترش شایسته خودته اگر یاد باشه در ورودی دانشگاه تهران که پرچم امریکا را کشیدند هیچکس از رویش رد نشداونا نخبه ها ی کشورت بودند ن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
مرگ و نابودی دشمنان ملت ایران و مملکت ایران و اسلام و مسلمانان یعنی دو دولت چین و روسیه آرزوی ملت ایران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
توهینی به آمریکا نکرد
حقیقت رو گفت
آمریکا = منبع فساد و کفر و جنگ و شرارت و فتنه و فحشا و آلودگی و.....ا
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
نقدا پرچم پوتین بالاست
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
این کانادایی ها برند یه ماله ایی برای نخست وزیر شان درست کنند که ابرو هر چی سیاست مداره برده ، راستی تو ناشناس مردی ، زنی ، وسط این دو تا هستی چی هستی
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
ناشناس 12:01 اون کسانیکه ازشون نخبه یادمیکنی ، حافظه هایی هستند که فقط یاد گرفتند اب پرتغال مامان جون بخورند بدون اینکه تحلیل و شعوری راجع به مسایل داشته باشند اینها در هر حالتی عشق شو ن اروپا و امریکا و کاباره های ان است .
سخنگوی محترم وزارت امور خارجه روسیه۔ من نباید عرض کنم ۔شمادخود بهتر میدانید که کشوری بنام اوکراین قبل از اتحاد شوروی در منطقه نبوده است۔ روس کیف بوده که بخشی از روسیه بوده است۔اوکرین ساخته وپرداخته اتحاد شوروی از بخش های مختلف ان است۔شما باید بمرگ بگیرید تا به تب راضی شوند۔تا زمانیکه زلانسکی رئیس جمهر کشور تخریب شده وبا جمعیت پناهنده است۔همین اش است وهمین کاسه۔زلانسکی باید به هالیود برود وهنر پیشگی وخوش گذرانی کند۔۔واقعا هنر پیشه با استعداد وسیاستمدار بی کفایت است۔هر کسی را بهر کاری ساختند میل انرا در دلش انداختند۔
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
یعنی شما ار روس ها هم اطلاعاتت بیشتره خودشون اینهمه ادعا ندارند شما نوادگان فتح علی شاه و محمد علی شاه که40 درصد خاک ایران را دودستی به روس دادید مخواهید در بی عرضگی همه با شما همگام باشند از حسادت بمیرد زلنسکی تا اخرین اوکراینی می جنگد
اگر سر به سر تن به کشتن دهید
از ان به که کشور به دشمن دهید
رلنسکی شعر و فعل فردوسی در صرف کرد
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
بگذار جواب این روس گدا را بدهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
ما حرفی نداریم که روسیه خوب است یا بد
اما همینکه با غرب کافر مرتد ظالم می‌جنگد به نفع ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
امریکا در مقابل خیلی ها اصلا به ما بدی نکرده شما زیادی صداو سیمای میلی میبینی اگر من بودم یک کشوری اینهمه هیاهو درست میکرد کرک و پرش را میریختم
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
ناشناس 12:57 اتفاقا تو کمتر بی بی سی و انترنشنال ببین ، شماها هستید که نسبت به مسایل کور شدید حداقل یک کم مطالعه از تاریح معاصر بکن تا کسی بهت نخنده
باز چپی های ضد جنگ شروع کردند نوکران همیشگی روسیه درست است پمپاژ سلاح به اوکراین وضعیت را بدتر کرده ولی خیانت احتمالی ناتو و امریکا به اوکراین اوکراین را نابود میکند پس چپی های ضد جنگ سکوت کنید پوتینی ها زلنسکی چی ها سکوت کنید بفکر منافع ملی ایران باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
چند جواب خوب برایت نوشتم ولی منتشر نکردند فقط یک یادم هست برایت می نویسم
بعد از جنگ جهانی دوم که کشورهای فاتح مست پیروزی بودند روس گیر داده بود که تبریز زنجان ارومیه استارا متعلق به روس داست که خدا بیامرزد قوام را که
ایران را از این اخرین بلا حفظ کرد
پس بدان که تا روسیه هست و قوی هم هست ایران درست نخواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
آفرین کاملا درست میگی ولی به قول یارو گفتنی بشتابید بسوی اوکراین و از ارباب بایدن مشنگ و کاخ قهوه ای دفاع کنید که زمستان درپیش است
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
تو حالت خوبه ؟ چیزی نیاز داری بگو
در نشئت عربستان جهت جنگ اوکراین ، ایران جز ۴۰ کشور بوده است ؟؟؟
اخرین کارت موشک دوربرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
اخرین کارت دادن جنگنده نسل پنجم ، موشک های دوربرد و یک زرادخانه هسته ای به اوکراین است و تمام

تا همین الان اوکراین در حالی میجنگه که تسلیحات 20 سال پیش کشورهای غربی رو استفاده میکنه و این پایان کار نیست
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
همه شون میدونند کاری از دلقک بر نمیاد فقط میخواهند تا اخرین سرباز بدبخت اوکراینی را فدای مطامع خودشون بکنند این دلقک هم که حالیش نیست . چه دفاعی داره میکنه چشم نخوره
پوتین هلاک شده
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
اب بریز انجاییکه میسوزه
تحرکات نظامی ناتوی تحت رهبری آمریکا در مرزهای شرقی روسیه، باعث تحریک مقامات کرملین و حمله نظامی مسکو به کی یف تحت عنوان عملیات ویژه نظامی جهت دفع تهاجم غرب و دفاع از مرزهای سرزمینی شد، بحرانی که ارسال تجهیزات نظامی غرب بر آتش آن افزود و خاک اوکراین را مدفن ابزار الات نظامی غرب کرد و باعث آوارگی و کشته شدن بیش از نیمی از جمعیت اوکراین و ویرانی زیر ساخت های شهری و بناهای تاریخی این کشور شد و هنوز که هنوز آمریکا و تروئیکای اروپایی به جای حل مناقشه از طریق دیپلماتیک با ارسال خون آشام، بمب های خوشه ای ممنوعه، سایه طوفان و ... بر آتش جنگ افروزی می دمند و معلوم نیست که این سایه طوفانی که هدیه ماکرون به زلنسکی است و زلنسکی با آن عکس نظامی می گیرد قرار است چه طوفانی در اوکراین کند و جان چه تعداد انسان بی گناه دیگر را بگیرد، اقدامات نابخردانه سردمداران آمریکا و تروئیکای غربی تا آن جا پیش رفته که صدای مردمان خودشان، حامیان صلح تحت عنوان (انسانیت برای صلح) را در شهر نیویورک در آورده به طوری که یکی از اعضای مستقل سنای آمریکا که در این تظاهرات شرکت داشته؛ سیاست آمریکا در قبال اوکراین را "جنایت کارانه و غیر عقلانی" می داند و دولت بایدن را خطاب قرار می دهد که "هیچ جایگاه اخلاقی ای در مورد بحران اوکراین ندارد" و این بار هم تاریخ تکرار شد و همچون عراق و افغانستان که در پی سیاست های اشتباه آمریکا به طور مستقیم سال ها درگیر جنگ بودند و زندگی انسان های بی گناه زیادی تباه شد این بار اوکراین به طور غیر مستقیم و بیش از ۵۰۰ روز در آتش سیاست های اشتباه آمریکا و تروئیکای همدستش سوخت و آیا کشورهای مستقل سازمان ملل نباید چاره ای بیاندیشند و جلوی چنین سیاست های اشتباهی را بگیرند تا منجر به جنگ و درگیری های آینده نشود؟؟؟؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
میگم با این توضیحات مفصلی که در مورد تقصیرات آمریکا در مورد بحران اوکراین دادید. کاملا مشخص شد که روسیه اصلاً تقصیری نداشته و همینجوری هوس لشگرکشی به سر حضرت زد و اومدند و چه جنایتها که در در نزدیکی کیف نکردند و وقتی مقاومت ملت را دیدند فرارکردند. در اینکه بلوک غرب و ناتو در بی تقصیر نیستند حرفی نیست ولی اینکه همه این مشکلات را به پای آمریکا بنویسید و روسیه را بعنوان یک فرشته بدون گناه نشان بدهید، نشان از اهداف عالیه جنابعالی دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
تحركات نظامي يك كشور در خاك خودش آيا دليل درستي براي حمله به آن كشوره؟ كشور ما و همه كشورها چندين بار در سال مانورهاي بزرگ و تحركات نظامي و غير نظامي در چارچوب كشور خودشون دارند اين كه دليل نميشه و دوم يك كشور خودش تصميم ميگيره با چه كشورهايي چه پيمان هايي ببنده به كشور همسايه ربطي نداره مثلا ايران عضو پيمان شانگهاي شده آيا كشوري به اين دليل حق حمله به ايرانو داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
خطاب به ۷:۴۷
کجای این مطالب روسیه را به عنوان یک فرشته بدون گناه نشان داده، اگر پوتین بی جهت به اوکراین حمله می کرد مقصر بود ولی پوتین دلیل حمله اش به خاک اوکراین را "عملیات ویژه نظامی جهت دفع تهاجم غرب و دفاع از مرزهای سرزمینی اش" عنوان داشته، دلیل محکمی که آمریکا و غرب را متهم ردیف اول دلیل این حمله قلمداد می کند و ناشناس ۸:۰۵؛
اوکراین مستقل تصمیم نگرفت که اگر مستقل تصمیم می گرفت، مقامات کرملین هیچ دلیلی موجهی برای حمله به خاک اوکراین نداشتند، مقامات اوکراین در تله سیاسی آمریکا و تروئیکای همدستش گرفتار شدند و با اقدامات تحریک آمیز در مرزهای شرقی روسیه (نصب سامانه های موشکی و ...) باعث تحریک مقامات کرملین شدند، حتی به هشدارهای دیپلماتیک مقامات کرملین توجه نکردند چون هدف داشتند و هدف آنها مهار قدرت سیاسی - نظامی - اقتصادی روس از طریق اوکراین بود و مقامات کرملین چنین اجازه ای را به آمریکا و تروئیکای همدستش ندادند و شد آن چه که نباید می شد یعنی جنگ و تبعات جنگ با کشوری که از نظر قدرت نظامی جزء برترین های دنیا است همین می شود.
مثلا فرض کن مقامات طالبان در افغانستان قدرت را بدست بگیرند و آمریکا آنها را به تجهیزات نظامی مجهز کند تا در مرزهای کشورت ناامنی و تنش ایجاد کنند، عکس العمل ایران چه خواهد بود؟ مگر جزء این خواهد بود که ابتدا از طریق دیپلماتیک هشدار بدهد و اگر هشدارهای دیپلماتیک اثر نکند چاره ای جزء جنگ و درگیری باقی نمی ماند.
مگر هشت سال جنگ تحمیلی که بین ایران - عراق اتفاق افتاد را صدام ایجاد کرد؟ مگر جزء این بود که آمریکا صدام را تحریک کرد تا نفت خیزترین استان ایران یعنی آبادان را به مرزهای
سرزمینی عراق اضافه کند؟ که اگر این گونه نبود از اساس جنگی بین دو ملت شیعه ایران و عراق اتفاق نمی افتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
اگر اوكراين به روسيه حمله را شروع ميكردمقصر بود كما اينكه در جنگ ايرا ن و عراق هم مقصر عراق شناخته شد چون شروع كننده بود طبق همه اصول و قوانين بين المللي . شما كه مثال طالبانو زدي چرا امارات و بقيه كشوراي همسايه همه جور تسليحات از امريكا نمي گيرند آيا ايران بايد به اين دليل به اون كشورا حمله كنه
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
ببخشش اون درونش عشق روس داره یا روسفیله
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
کاملا صحیح است . حیف که دلقک نمیفهمه و اینها هم دارند بادش میکنند
مرک بر روسیه و پوتین کمونیست. که ملت مارا داغون کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
پوتین کمونیست نیست...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
و مرگ بر اربابت انگل لیس و انریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
روسیه ایران رو تحریم کرده یا آمریکا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
بیشماااار بشماااار مرگ بر هر دو دولت چین و روسیه حرام لقمه و غارتگر ثروت ملی و خدادادی ایرانیان
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
تقصیر خودت نیس جوش اورده ولی عادت میکنه ، اینها فکر میکنند با هوچی گری در فضاید مچازی دلقک در جنگ کاری میکنه
این شرط میزاره ، اونم شرط میزاره ، این جنگ با این چرندیات ادامه داره ‌.‌.... هیچکدوم از دو طرف واقع بین نیستند!!! روسیه باید کاملاً از اوکراین خارج شه ، اوکراین ام نباید ناتو شه ، ولی عضو اتحادیه اروپا بشه!!! اتحادیه اروپا هم چیزی شبیه به ناتو دارند که اگر به یک عضو حمله شه انگار به بقیه ام حمله شده !!!!
غیر از این چرت و پرته....
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
باشه از فردا طبق دستور تو میرند جلو
غرب باید ارسال سلاح و افزایش بده و حمله به مناطق اشغالی به شدت ادامه پیدا کنه ، حتی بیشتر از الان..... روسیه مردم خودشو سال هاس که قربانی زمین های اشغالی اوکراین کرده ، و شهروندان و به اون مناطق انتقال داده!!! خیلی از کسانی که در کریمه و.... الان زندگی میکنند مطلق به اون مناطق نبودند و از روسیه به اونجاها انتقال پیدا کردند!!!! مردم روسیه و دولت هر دو اشغالگرند و نباید تفاوتی بینشون قائل شد.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
به همین خیال باش
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
اینها را تنهایی میگی و یا کسی کمکت میکنه خیلی تحلیل های عمیقی هست بپا ندزدنت
یکی نیست بگه آقای پوتین شما به اوکراین حمله کردی و فکر میکردی یک هفته ایی اوکراین را تسخیر میکنی!! آقا خیلی پررویی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
فعلاً که شرایط به نفع روسیه است
این شروط زاخاروا برای کیه ؟ چون این شروط فقط در صورتی عملیه که روسیه در جنگ پیروز بشه بتونه بره کیف رو اشغال کنه وگرنه دلیلی نداره اوکراین این شروط رو بپذیره چون از سمت غرب حمایت مالی و نظامی میشه و میتونه جنگ رو ادامه بده
خیلی شرم آور روسیه متجاوز ۲۰ درصد خاک اکراین رااشقال کرده وشرط معین می کند چرا جهان صائب ندارد قانون جنگل وزیر حاکم شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
اون زمان که امریکا داشت نصف جهان رو دود میکرد کجا بودی؟
ماریا خانوم! شما اول برو حجابت رو رعایت کن و بعد بیا برای صلح با اوکراین شرط تعیین بکن
آفرین بر عربستان که برای برقراری آتش بس و ایجاد صلح بین دو کشور روسیه و اوکراین تلاش میکند. نشست عربستان ثابت کرد که قدرت بلامنازع منطقه چه کشوری می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
پول خرج کن همه برات دم تکون میدن
تاوان حمایت از روسیه را خواهیم داد ولی کمی هم به وقایع پارسال ایران برسیم نگران نباشید در سالگرد آن اتفاق ها خبری نخواهد بود چون بگذریم چه خبر از قیمت بنزین
جالبه به اکراین حمله کردن کشتن تخریب کردن اکراین از خودش دفاع میکنه میشه تروزیست؟
عربستان بنا به درخواست گاو دوشش ( امریکا) این برنامه را اجرا کرده که بگوید دنیا با اوکراین است در حالی که طرف مقابل جنک روسیه است بدون حضور روسیه توافقی که منجر به صلح شود بوجود نمی آید این هم بخش از تسلیحات نظامی است که به فرمان اربابش امریکا در جده برگزار شد
سایت تابناک این همه بزرگنمایی از کشتن کودکان دراثر دفاع نیروهای اوکراینی میکنید چرا در خصوص کشتن زنان و کودکان اوکراین و ویران کردن شهرها وخانه های انان بعلت تجاوز روسیه سکوت اختیار کردی ی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
به شما ربطی ندارد
چون این جنگ پاسخ به برخی شرارت ها و جنایت های اروپاست
غربی ها داعش را ساختند
حاصلش ویرانی سوریه بود
امروز اوکراین شان ویران گشته
با تمام تمام و قدرت در این شرایط از روسیه حمایت می کنیم چون می خواد ملت اوکراین رو از دست ناتو و‌آمریکای جنایتکار و انگلیس خبیث و فرانسه کثیف استعمارگر و‌از شر نازی ها نجات بده و از رنج ملت اوکراین چه روس تبارهای شرق اوکراین و دنباس و چه اوکراینی ها متاسف هستیم و ارسال سلاح به وسیله آمریکا و ناتو رو محکوم می کنیم و از حق مردم روس تبار شرق اوکراین و کریمه و دنباس برای تعیین سرنوشت خود حمایت می کنیم
این یعنی اعتراف روسیه به شکست و پایین آوردن عجیب خواسته هایش . قابل توجه پوتین پرستان . خواسته های روسیه از اوکراین تا حد تامین حقوق روس زبانان پایین آمد . و این یعنی اعتراف به شکست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی