معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در گفت‌وگو با تابناک مطرح کرد:

همه گزینه‌ها در مورد طالبان روی میز است / ایران برای حقابه هیرمند از ابزار نظامی استفاده خواهد کرد؟

داستان مناقشه ایران و افغانستان بر سر گرفتن حقابه هیرمند ادامه دارد. تا این لحظه نیز بیش از ۸۰ روز از هشدار ابراهیم رئیسی، در این باره گذشته و طالبان اعتنایی نکرده است! بنابراین، معین‌الدین سعیدی، نماینده استان سیستان و بلوچستان (چابهار)، در گفت‌وگو با تابناک بیان کرد که از راه دیپلماسی نمی‌توان این مشکل را حل کرد و همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی باید مطرح شود.
کد خبر: ۱۱۸۶۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰ 10 August 2023

از حقابه هیرمند خبری نشد؛ راهکار جایگزین دولت برای حل مشکل آب سیستان و بوچستان چیست؟

به گزارش تابناک، ۸۳ روز از هشدار ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، به افغانستان مبنی بر حقابه هیرمند می‌گذرد و هنوز اقدام موثر و عملی از سوی دولت سیزدهم در این زمینه صورت نگرفته است؛ معضلی که ۵۱ سال محل بحث دو کشور (ایران و افغانستان) به حساب می‌آید و هنوز اندر خم پیچ بی‌توجهی مانده است؛ از آسیب در بخش تامین آب شرب گرفته تا کشاورزی و بروز پدیده ریزگردها از جمله آثار بی‌توجهی به این موضوع در سیستان به شمار  می‌آید. منطقه‌ای که قابلیت تبدیل شدن به مرکز تامین غله کشور را داشت، امروزه در تامین آب شرب خود مانده و با توقف جریان سرازیر شدن رود هیرمند به تالاب هامون با وزش کوچک‌ترین بادی، منشا تشکیل طوفان گرد و خاک می‌شود!

گزینه نظامی علیه طالبان روی میز می آید؟

معین‌الدین سعیدی، نماینده استان سیستان و بلوچستان (چابهار)، در این باره به تابناک گفت: تنش آبی، یکی موضوعات مهمی است که استان سیستان و بلوچستان را دچار چالش کرده است؛ معضلی که ریشه در شمال استان، یعنی کشور همسایه، افغانستان دارد.

وی ادامه داد: طالبان بر خلاف معاهده سال ۱۳۵۱، حقابه هیرمند را تامین نکرد و حتی به هشدار ۸۰ روز پیش رئیس‌جمهور، مبنی بر رفع این مشکل نیز اعتنایی نکرد؛ ضمن آنکه دستگاه‌های ذی‌ربط نیز متناسب با این هشدار کار موثری انجام ندادند.

سعیدی توضیح داد: رئیس سازمان محیط زیست در مصاحبه‌ای، به جای استفاده از حقابه هیرمند می‌گوید: حقابه حریررود و به جای آنکه بگوید، مطابق معاهده سال ۱۳۵۱ افغانسان موظف است ۸۲۰ میلیون مترمکعب به ایران بپردازد می‌گوید ۸۵۰ میلیون لیتر! این صحبت‌ها نشان می‌دهد اشراف و دغدغه‌مندی لازم وجود ندارد.

سعیدی افزود: پیگیری این موضوع صرفا در دستگاه دیپلماسی صورت گرفت، در حالی که باید سطوح بالاتری نظیر شورای امنیت ملی با حضور دستگاه‌های نظامی و امنیتی به این موضوع ورود می‌کردند.  

این نماینده مجلس تصریح کرد: همه گزینه‌ها علیه گروه طالبان باید روی میز باشد؛ پیشنهادی که کمسیون کشاورزی به مسئولین وزارت خارجه داده است، چون تاکنون گزینه‌های دیپلماتیک نتوانسته نتیجه لازم را داشته باشد.

او ادامه داد: افغانستان بر خلاف تعهدات خود حتی اجازه بازدید کارشناسان از سد کجکی را نمی‌دهد؛ بنابراین جز روی میز آوردن همه گزینه‌ها اعم از نظامی راهی برای رفع این تنش وجود ندارد!

در جنوب استان سیستان و بلوچستان چه خبر است؟  

نماینده چابهار در تشریح وضعیت تامین آب در جنوب استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: فارغ از مساله هیرمند و بدعهدی‌های همسایه شمالی، جنوب این استان نیز با شرایط عجیبی دست و پنجه نرم می‌کند. به ‌رغم وجود سد‌های پر آب و نزدیکی این منطقه به اقیانوس، شبکه توزیع آب در پایین دست شرایط مناسبی ندارد. همچنین ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها نیز افزایش پیدا نکرده است. در حالی که طی سفر ریاست جمهوری به این استان وعده افزایش ظرفیت آن‌ها داده شد.

۶۲ درصد از آب‌شرین‌کن‌های دنیا در منظقه خلیج فارس و دریای عمان هستند، ولی سهم ایران تنها ۲ درصد است.

سعیدی عنوان کرد: همچنین جهاد آبرسانی که پیش‌بینی شده بود شاخص دسترسی به آب شرب را به بیش از ۹۰درصد برساند، مدت‌هاست پروژه‌های خود را به دلیل عدم تامین مالی متوقف کرده یا سرعت اجرای آن بسیار کند است.

وی افزود: در شمال استان بخشی از مشکلات مردم به مسائلی بازمی‌گردد که خارج از کنترل متولیان است؛ اما اینکه در جنوب استان نیز با چالش‌های عدیده اینچنینی روبه‌رو هستیم، توجیه شدنی نیست.  

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۰۶
مسئولان و آقازاده ها رو بفرستید برن جبهه های نبرد. بعدش مردم عادی می آیند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
توئیت 2 روز پیش امیر عبدالهیان:
در اولین دیدارم به آقای ملا متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفتم که نسبت خود را با حادثه‌تلخ سرکنسولگری ایران در مزار شریف مشخص کنید. پاسخ داد: هیچ نسبتی بین طالبان امروز با آنان وجود ندارد. آن اقدام ضدانسانی را محکوم‌ می‌کنیم!!

انتقاد خبرگزاری فارس از توئیت امیر عبدالهیان: فارغ از خطوط قرمزی که نظام جمهوری اسلامی ایران در قبال همسایگان خود به‌خصوص افغانستان در پیش گرفته، توئیت اخیر وزیر خارجه کشورمان می‌تواند اتفاقات ناگوار و جبران‌ناپذیری را رقم بزند که بیش از همه دوستی دیرینه مردم دو کشور ایران و افغانستان را دچار چالش خواهد کرد!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
اولا که مال این حرفها نیستن ،دوما باز نزدیک انتخابات شد آقایون دست به کار شدن حتی شده امنیت ملی به خط بیاندازن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
همه گزینه ها در مورد طالبان روی میز است!!
این اصطلاحی است که آمریکا همواره در مورد ایران از آن استفاده می کند.
خوشحال شدم که بلآخره شما هم ادبیات آمریکا را یاد گرفته و از آن استفاده می کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
ظاهراً به اعتقاد خبرگزاری فارس نزدیک به نظامیان، ایران نباید از گل نازکتر به طالبان بگوید. پس گزینه نظامی را باید از روی میزتان حذف کنید. دیگر چه گزینه های دیگری روی میز دازید، شکایت به دادگاه لاهه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
ملت افغانستان راضی به دادن حقابه هیرمند است ولی طالبان فکر می کند با ندادن حقابه هیرمند می تواند باج بگیرد در حالی که سخت در اشتباه است، این قوم از یک طرف نام عمارت اسلامی بر خود گذاشته است و ادعای نابودی آمریکا می کند از سوی دیگر در دوحه قطر با مقامات آمریکایی جلسه می گذارد و تضمین تامین مواد مخدر آمریکا را می دهد. اسلام به حرف نیست بلکه به عمل است، حضرت علی (ع) در جنگ آب را بر روی دشمنش نمی بندد و این درسی است که باید از اسلام گرفت نه این که فقط ادعای اسلام را داشت و حقابه قانونی کشور مسلمان همسایه ات را ندهی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
کسانیکه دم از گزینه نظامی می زنند چیزی از روابط بین الملل و موقعیت ایران نمی دانند کافی است ایران در جنگی در گیر شود بسیاری از کشورها از جمله آمریکا و اسراییل به حمایت طرف دیگر برخواهند خواست و دیگر پایانی برای جنگ متصور نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
طالبان جماعتی هستند که تاکنون هیچ کشوری در دنیا آنها را به عنوان نماینده افغانستان به رسمیت نشناخته است. چرا جمهوری اسلامی با این گروه مماشات و همکاری می کند؟
چرا ایران سفارت افغانستان در تهران را به طالبان تحویل داد؟چرا برای نماینده های طالبان در تهران دعوتنامه بازدید از نمایشگاه کتاب تهران ارسال کرد؟
چرا جمهوری اسلامی در پروژه های راه سازی و سایر پروژه ها با طالبان همکاری می کند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
قابل توجه خبرگزاری فارس:
دوستان آنقدر سرگرم مبارزه با آمریکا و اسراییل هستند که از توجه به سایر مسایل از جمله طالبان در افغانستان غافل شده اند.
خطر طالبان و ایدئولوژی انحرافیش صدها بار بیشتر از آمریکا و غرب است.
چند وقت پیش طالبان اعلام کرد که در حال ساخت موزه تجهیزات انتحاری در کابل است.
هم اکنون 8 میلیون افغانی در ایران حضور دارند که معلوم نیست چند درصد آنها اندیشه های طالبانی در سر دارند.
صادرات مواد مخدر منبع اصلی درآمد طالبان است. 90% مواد مخدر جهان در افغانستان تولید می شود که بخش وسیعی از آن توسط قاچاقچی ها از طریق ایران به اروپا ارسال می شوند. چند میلیون ایرانی هم به این مواد معتاد شده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
مسئولان مملکت توجه داشته باشند،
وقتی عربستان عراق و قطر از منابع مشترک نفت و گاز ما استخراج می کنند و ما دست روی دست گذاشته و کاری در این زمینه انجام نمی دهیم، وفتی روسیه حق آبه دریای خزر را کاهش داده، وقتی ترکیه دهها سد بر روی رودخانه های مرزی با ایران در حال احداث دارد، طالبان هم به خودش اجازه می دهد تا آب رودخانه هیرمند را به روی ایران ببندد.
حرف زدن از اقتدار کافی نیست. مردم منتظر اقدام عملی در زمینه نشان دادن اقتدار هستند.
ناشناس
| Canada |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
اگر میخواست از گزینه نظامی استفاده کنه همانموقع که دیپلماتهایمان را قتل عام کردند اینکار را انجام میداد
ناشناس
| Canada |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
خطاب به اقا محمد :
مسولان و اقازاده هایشان هم اکنون در سواحل زیبای مونترال کانادا مشغول استراحند
ضمنا خیالتان راحت نه ایران از گزینه روی میزبر علیه طالبان استفاده خواهد کرد نه امریکا علیه ایران !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
این افغانستان که زمان ناصرالدین شاه خاک ایران بوده را چرا پس نمیگریم
هشدار رئیسی به کنار، مگر هر آنچه می توانستید برای مردم سیستان انجام داده اید که فقط لنگ آبید الان؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
رئیس جمهور به عنوان نماینده مردم حرف درستی زده است و حق قانونی مردم سیستان را از حقابه هیرمند طلب کرده است، خوب است که درخواست ما کاملا قانونی و بر اساس معاهده های بین المللی است و طالب باید حرف حق را بپذیرد، هر چند که حرف حق دیر یا زود به کرسی می نشیند ولی چه بهتر که مقامات طالبان خود را خراب نکنند و خود زیر بار حرف منطق بروند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
به 11:13
داداش ظاهراً شما خواب تشریف دارید! طالبان را هیچ کشوری در دنیا حتی سازمان ملل هم به رسمیت نشناخته است. طالبان رژیمی نامشروع است.
سوال این است که چرا جمهوری اسلامی ایران، کلید سفارت افغانستان در تهران را به
طالبان داد؟ چرا با این کار به یک رژیم نامشروع اعتبار بخشید؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
حالا خوبه این همه گزینه ها رو میزه رو هم از آمریکا یاد
....گرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
به ناشناس11:32
این سوال را باید از آقایونی توی مجلس و دولت پرسید که میگفتند طالبان برادران دینی ما هستند و این یک دعوای خانوادگیه. باید دید این افراد با چه قصدی از یک گروه تروریستی حمایت می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وب‌سایت وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی در اطلاعیه اعلام کرد به هرکدام از پرسنل این وزارتخانه که در راهپیمایی اربعین شرکت کنند، ۳روز مرخصی تشویقی، ۵میلیون تومان کمک هزینه و یک‌میلیون تومان برای هریک از اعضای خانواده، پرداخت می‌کند!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
وب سایت وزارت رفاه از کیسه خلیفه می بخشد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
بودجه مملکت به جای اینکه صرف آبادانی مملکت، از جمله تامین آب آشامیدنی مردم شود، تماماً صرف تبلیغات و ساخت موشک و.... می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
آیا امام حسین راضی است که شماها این قدر برایش بریز و بپاش انجام می دهید؟ آن هم در این شرایط سخت اقتصادی که نان را هم گران کرده اند؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
وزارت رفاه از جیب مردم این بذل و بخشش را می کنه
مردمی که با تورم در حال دست و پنجه نرم کردن هستند .

واقعاً خجالت آور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
اگر واقعیت داشته باشد من به عنوان یک شهروند سهمم را از بیت المال نمی‌بخشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
بعضی از سازمانهای زیر دست وزارت رفاه، کار و امور اجتماعی:
سازمان تأمین اجتماعی
سازمان بهزیستی کشور
مؤسسه کار و تأمین اجتماعی
صندوق بازنشستگی کشوری
صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر
صندوق بازنشستگی فولاد

خودتان قضاوت کنید که این سازمانها به خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی با چه مصیبتهایی دست به گریبان هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
وقتی شهرداری تهران به جای اینکه به وضعیت اسفبار آلودگی و ترافیک شهر تهران رسیدگی کند، 400 حجاب بان با حقوق ماهی 12 میلیون استخدام می کند، بقیه دستگاهها هم بودجه خودشان را صرف تبلیغات این چنینی می کنند.
شما اول حساب طالبان را برسین بعد برین دنبال آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
بخدا ک حریف طالبان هم نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
خودشان می دانند که واقعاً پشتوانه مردمی ندارند. پس حرف می زنند اما به هیچ عنوان وارد مرحله عمل نمی شوند.
محسن
| Belgium |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
جمهوری اسلامی جرعت درگیر شدن با طالبان را ندارد؟ حرف زیاد است.
اقتدار ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
هیچی ندارن
ناشناس
| Sweden |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
در صورت استفاده از گزینه نظامی روی میز ؛ قطعا شکست خواهیم خورد


یا مستعان #
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
واقعاً هیچی ندارن. نه سیاست دارن، نه اقتدار دارن، نه آینده نگری دارن، نه خوب و بد از هم تشخیص میدن.
ول کنید بابا تازه بعد از کلی تلاش و کوشش و قربان و صدقه طالبان قدری ساکت شده بودند حالا این بابا می خواهد برای کشور دردسر جدید درست کند. حقابه که پیش کش شده یک چیزی هم روش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
اقتدار ملی ؟؟؟؟
فقط کافیست دسترسی طالبان را به اب یاب مستعان محدود کنید. خوبخود همه شرایط ایران را خواهند پذیرفت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
باید از مستعان هایپرسونیک رونمایی شود
ناشناس
| Austria |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
خیلی عالی گفتی ....... نوکرتم
مرزها را با افغانستان ببندید و بنزین و سایر کالاها را بهشون ندید تا حقابه را بدهند خلاص
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
آیا توان این را دارند؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
بنده خدا افغانستان یکی از مهمترین راههای ورود دلار به ایران وضعیت تحریم است! طالبان این را میداند که اینقدر هاری میکند و اینها هم در جواب کاری نمیتوانند بکنند الا هارت و پورت و تهدید توخالی. همین پریروز بلومبرگ نوشت که طالبان نیرو و نفرات انتحاری برای مقابله با ایران به مرز فرستاده! یعنی اونا بیشتر از اینا برای جنگ آماده هستن. دیگر ببین کجای کاریم
همه گزینه ها روی میز است !!!
نه بابا ؟؟؟ یعنی چی می شه ؟؟؟
خوبه حالا این یه جمله رو از جورج بوش یاد گرفتین . و گزنه یه جمله هم نمی تونستین در مورد طالبان بگین چه برسه به اقدامات دیگه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
گزینه اول: تهدید توخالی
گزینه دوم: نرمش...
گزینه سوم: مذاکره
گزینه چارم: تذکر
گزینه پنجم: دعوت به مذاکره
گزینه ششم: جانم به قربانت بیا مذاکره کنیم
گزینه هفتم: فعلا وقتش نیست برهه حساس است
گزینه هشتم: سیستان و بلوچستان به آب نیاز ندارد موشک سوپرسونیک داریم
به قول قدیمی ها
خر که از سر نمیره تو طویله باید از پشت فرستادش تو طویله
طالبان یک گروه متکبر نادان زبان نفهم هستن. گفتگو با این گروه آب در هاون کوبیدن هست. ایران باید تعهداتی رو که از بابت قرارداد متعهد شده بود رو فسخ و بلااثر کنه و با شکایت در دادگاه بین المللی حقوق خودش رو از این گروه بیشعور دریافت کنه.
مهم نیست که ایا تن نمیدن مهم اینه که حکم به نفع ایران صادر بشه در دولت و حکومت بعدی افغانستان ایران پیگیر حق و حقوقش بشه.
روزی خواهد رسید که طالبان دست گدایی جلوی ایران دراز خواهد کرد و خواهد گفت آیا این ده طالبان را به کارگری میگیرید یا نمیگیرید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
طالبان گروهی مغروروفناتیک هستندکه دست گدائی بطرف امریکادرازنکردندچه‌رسدبطرف ما مامیتوانیم برای هموطنانمان شاخ شونه بکشیم موثرواقع میشود میتوانیم برای کشورهای اروپائی ومتمدن شاخ شونه بکشیم بازهم موفق میشویم ولی اکر برای طالبان قدرت نمائی کنیم اعتنائی نمیکنند وسخت گرفتارمان‌ میکنند طالبان بی کله هستند مثل بلانسبت بعضی حرف حساب هم سرشان نمیشود و ازجنگ هم باکی ندارند دیدیدروسیه باآن ثروت وعظمت چه بلائی سرش امد
موشک هایپرسونیک، طالبان را نترساند که حقابه هیرمند را بدهد .

این موشک‌ها پس کجا به کار می آیند ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
فقط براي امريكا و اسراييل است
Ehsan karimi
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
منابع دیگران رو به زور می‌خواین تصاحب کنید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
ناشناس|
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹

اسرائیل به لبنان در حال حمله است ، بسم الله
یه موشک بزنید اون سدشون را بترکونید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
یه با بترکونیم ۱۰ بار ترکونده میشبم
همه گزینه ها روی میز است؟!!!
چقدر این تهدید آشناست!!!!
خب پس جنبش اصیل منطقه چی میشه.....................
یه وقت ناراحت نشن خدای نکرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
آقای شریعتمداری در کیهان ناراحت نشوند از تهدید جنبش اصیل منطقه ؟؟؟؟
بزرگترین اشتباهتون این بود که این وحشی هارو به رسمیت شناختین تطهیرشون کردین سفارت بهشون دادین پاشونو به مملکت باز کردین بنزین صادر کردین پس دادن بارها این اتفاق افتاد وووووووو
درسته باید ملاحظات و تعاملاتی رو با همسایگان در نظر گرفت اما زیادی پرو بال دادن به این قماش معلوم الحال اشتباه بود,اونا هم ازینکه ایران هرگز از گزینه نظامی استفاده نخواهد کرد نهایت سواستفاده رو میکنن
چی شد این که جنبش اصیل منطقه بود ؟!!!!!!!!
خخخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
پاسخ این سوال در تخصص ح.ش است
عجب همینمون مونده با طالبان که کلی نیروهاش رو تو ایران پخش کرده بجنگیم واز فردا تو هر کوچه و بازاری شاهد بمب گذاری هاشون باشیم !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
باید این افغانیهای غیر مجاز رو که همشون قاچاقی وارد کشور شدند وباعث تورم ووگرونیهای ارزاق وکرایه مسکن ومهمتر کارگر ایرانی که از ککبود کار چبیکاری پر رنج وعذابه همین شغلهای موجود توسط این مهاجمین افغان اسغال شپه ،اینها همشون سنی هستند بهانه شیعه بودن هم ندارند بابا بریزید بیرون تین انگلها رو مردم شاکی هستند از این هرج ومرج گله گله افغانی سرازیر شدند ایران روزانه هزتران تن قاچاقی میان ایران
، تا ما رو بیچاره تر
این هم نتیجه پرورش مار در آستین .که به بدبختی ومهاجرت وکشتار صدها هزار بلکه میلیون‌ها نفر انجامید ..
الان با هزاران طالب انتحاری زبان نفهم آماده حمله می خواهید صحبت کنید؟که آب هریرود راهم ببندند ومشهد هم تشنه باشه؟
اونها که بند مهاجرین اکثرا هزاره شیعه نیستند میگن بندازیدشون دریا.
یکی جلوی این نمانیده استان را بگیرد خود شکه در مرکز سکونت دارد البته نماینده پیگیر و محترمی هستند ولی گزینه نظامی آنهم با گروهی وحشی که صدها انتخاری آماده و میلیونها نفر از طرفدارانشان در ایران ساکن هستند راه حل مناسبی نیست . زمان نادر شاه و محمود افغان گذشته است .
پاسخ ها
علیرضا
| Iraq |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
نترس!
ناشناس
| Austria |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
سید جان، از چی میترسی؟ ما موشک هایپرسونیک و ویروس یاب مستعان داریم
آقای معین‌الدین سعیدی ، کمی سیاست داشته باشید
در این که مشکل جدی مردم شریف سیستان و بلوچستان بایستی حل شود جای هیچ شک و شبهه ای نیست. ولی نماینده مجلس در حدی نیست که بخواهد سیاست خارجی کشور را بیان کند و برای کشور ایجاد مسکل کند. اگر می خواهد برای رای گیری کارکند از راه های دیگری وارد شود.
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
خب این مشکل وقتی از طریق دیپلماسی حل نمیشه راه دیگه ای هست بنظرت؟
همه گزینه‌ها در مورد طالبان روی میز است
به مردم میگید آمریکا شیطان بزرگ است آمریکا جنایتکار است اما فرزندان مسوولین آمریکا زندگی میکنند و مسوولین از تکبه کلام آمریکایی ها استفاده میکنند
بجای در گیری با طالبان و ایجاد هزینه های بیحساب بدنبال تامین و کنترل مصرف و استفاده بیشتر از آب شیرین کن ها و ....باشیم در همین چند روز گذشته سیلابهای ویرانگری در این استان جاری شد که هیچ ساختاری برای ذخیره این آبها وجود نداشت تنها ۱۱۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد
فقط اداعا دارید و بس ....( در همه زمینه ها )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
قمپز
کوروش کبیر در 2500 سال پیش کانال سوئز را حفر کرد با امکانات اونزمان و باید گفت حتی یک دهم یک جنگ تلفات جانی نداد
امروز با امکانات نوین (انفجار و بیلهای بزرگ و ...) نباید قادر باشیم آب خلیج فارس از طریق حفر کانال بزرگ به منطقه مرکز ایران بکشانیم که اینکار را بکنیم اکوسیستم منطقه را به کلی تغییر داده و مناسب زندگی میکنیم و به جای آن حرف از جنگ میزنیم یعنی انسانهایی کشته شوند (چیزی که آمریکا و اسرائیل عربستان و امارات و بحرین و.... خواهان آ« هستند و هزینه مالی آنرا را قطعا خواهند داد وطالبان نیز فهم درستی از جنگ ندارند و امکان درگیریش هست) نه ، به هیچ وجه چیز مطلوبی نیست
پاسخ ها
nashenas
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
تنگه جبل طارق توسط پادشاه ساسانی هفتم بوجود آمد دریای مدیترانه با اقیانوس آرام وصل نبود ، کی به کیه
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
کی گفته کوروش کبیر کانال سوئز را ایجاد کرد؟ این کوروش کبیر همه جا هست؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
داریوش*
مگر گزینه نظامی مطرح کردن بچه بازی است!
پاسخ ها
علیرضا
| Iraq |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
حالا یک حرفی زدند ، شما خودت را ناراحت نکن !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
چندین سال هست وقتی اخبار میخونیم امریکا و اروپا میگن برای ایران گزینه نظامی رو میز هست همینجور این‌گزینه رو‌میز هست و‌مونده بشنو و باور نکن گوشمون از این اخبار پر شده پشت پرده مهم‌هست
بابا گزینه ...

بابا اقتدار ...

بابا جنبش اصیل منطقه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
طالبان طعم شکست را به ما خواهد چشاند
باید پذیرفت که کشور ما در حال حاضر در یکی از مقاطع ضعیف تاریخ خودش قرار داره و متاسفانه همسایگان ما هم هین رو به خوبی درک کردن به عنوان یک شهروند زاهدانی همه ما میدونیم که قرار نیس طالبان به ما آب بده همونقدر که ما تونستیم از برادرانمون در عراق غرامت بگیریم همونقدر که تونستیم حق خودمون رو در دریای خزر بگیریم همونقدر که تونستیم چلوی جمهوری باکو رو در خصوص ضایع کردن حقوق ژئوپلوتیک مون در قفقاز رو بگیریم میتونیم از جنبش اصیل منطقه!!! هم آب بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
چون شما همتون فقط در توهم و تنش با همه همسایگان هستین....جمهوری تهران باید دیپلماسی یاد بگیره و با دیگران تعامل کنه
گفتن این جمله همه گزینه‌ها در مورد طالبان روی میز و ابزار نظامی در حد و اندازه یک نماینده مجلس نمی باشد این جمله یعنی اعلام جنگ لطفا حد و اندازه خودت را بفهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
کسی که نیروهاش را آورده لب مرز و چنگ ودندان داره نشون میده یعنی داره اعلام جنگ می کنه. پس چرا مانباید اعلام جنگ کنیم؟
اول افغانی ها را بیرون که نصف شون با گروه طالبان هستند بعد
دقیقا مشکل همینه. ضعف شدید و آشکار شدن این ضعف برای همه. مثل روز روشنه هیرمند که هیچ اگر طالبان زاینده رود و کارون را هم رومون ببنده!!!به جز اخطار چیزی نخواهد دید.
به نظر می رسد برای گرفتن حقابه هیرمند گزینه نظامی چندان گزینه مناسبی نباشد و پیگیری حقابه سیستان از طریق راه های دیپلماتیک معقول تر باشد چون اولا در نتیجه سال ها جنگ و درگیری و اشغال فغانستان توسط آمریکایی ها، بسیاری از شهرهای بزرگ افغانستان نظیر کابل و هرات و قندهار حتی از کوچکترین شهرهای ایران امکانات کمتری دارند و در صورت درگیری طالبان چیزی برای از دست دادن ندارد در ثانی تجربه جنگی این قوم نشان می دهد که جنگ ها را به صورت چریکی و انتحاری انجام می دهند، خب اگر جنگی اتفاق بیافتد درست است که قدرت دفاعی ایران هزار بار بیشتر از افغانستان است ولی اگر نیروهای طالبان به کوه ها و تپه ها و غارها پناه بردند و روی به عملیات انتحاری آوردند باید کدام کوه و تپه و غار هدف قرار بگیرد؟ یا کدام عامل انتحاری شناسایی و عملیات انتحاری اش خنثی گردد؟ و گذشته از این ها اگر آمریکا به برخی از عناصر این گروه کمک نظامی کند تا جنگ را فرسایشی کند چه باید کرد؟ زیرا آمریکا نشان داده که برای رسیدن به منافع اقتصادی اش نه تنها حقوق ملت ها را پایمال نمی کند بلکه حاضر به ایجاد شبکه های تروریستی و ... هم است تا از طریق آنها حضور نظامی خود را در منطقه توجیه کند و با حضور نظامی، استقلال کشورهای منطقه را دچار چالش کرده و با همسو کردن آن ها با سیاست غلط خودش، به منافع اقتصادی بیشتر دست یابد دلیل صدق این گفته هم هسته های تروریستی داعش و القاعده است که توسط سازمان جاسوسی آمریکا (سیا)، ساماندهی شدند و خسارات جبران ناپذیری را چه از بعد تلفات انسانی چه از بعد ویرانی و نابودی نسل جوان و آینده دار به کشورهایی چون افغانستان، عراق و سوریه تحمیل کردند، چند روز پیش هم همین آمریکایی ها با طالبانی که به ظاهر آن را به رسمیت نمی شناسند در دوحه قطر گفتگو کرده اند و از آن ها تضمین هایی تا تامین مواد مخدر آمریکا گرفته اند پس با توجه به این شواهد و قرائن باید هوشیار بود و حتی اگر لازم به کشیدن دیوار در مرزهای شرقی باشد ولی جنگ و درگیری صورت نگیرد که این به صلاح مملکت است.
مال این حرف ها نیستید
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
اتفاقا فقط مال " حرف " هستند و حرافی
توافق نفت و اب را فعلا اجرا کنید و سایر کمک های بلاعوض را قطع کنید به نفع ایران خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
کمیته امداد در افغانستان؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
همچنین تمام افاغنه را از ایران اخراج کنید. همین افاغنه ای که در ایران ساکن هستند هر روز به اندازه حقابه آب میخورن
هدف راه انداختن جنگ
برای این است که بگویند بله کشور اب ندلره نان نداره ورشکسته ست چوووون درگیر جنگه
افاغنه بریزید بیرون تماااام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
بخدا این افغانیها که اکثریت قاچاق اومدن ایران حکم موریانه را دارند،موریانه از داخل پی خانه را تهی میکند ،اینها اولا تمام مشاغلی را اشغال کرده یا بهتر بگم از کارگر ایرانی دزدیدهانددوما اینها باعث گرانی ارزاق وکرایه مسکن وتچرم شدهاند ،اخه کجای دنیا ادمهای پاپتی بدون تخصث را در تعداد میلیونی میپزیره اگر مسعچلین ما کشور وایران را دوست داشته باشند باید اینها را بیرون بریزند ترکیه وعراق هم همه را بیرون ریختند ،یه چند ده هزار انهایی که رفتند سوریه جنگ همانها را نگه دتربد بقه سم هستند بیرون کنید،بخدا مردم بشدت ناراضی هستند تز افغانها ،
ایرانی
| Netherlands |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
چند ده هزار نفر از یک کشور (افغانستان) رفته اند یک کشور دیگر (سوریه) جنگیده اند بعد پیشنهاد می دهید ما نگه داریمشان؟ خب چرا همان سوریه نگهشان ندارد؟ به ما چه که یک عده جنگجو را نگه داریم؟
خواهشا دردسر درست نکنید، کلی از نیروهای طالبان همین الانش داخله ایران هستند، جنگ راه بندازید ۳ میلیون افغانی داخل ایران ۲ ساعته پایتخت رو میگیرن، پس بیخودی شلوغش نکنید، بجای اینکه برای کشور و نظام هزینه درست کنید همین مقدار آبی که هست رو مدیریت بکنید
پاسخ ها
جانیاز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
طالبان عددی نیست، بزرگترش که آمریکا باشه هیچ غلطی نتونست
بکنه. کمی صبر کن،به یاری خدا ایران تمام دنیارومی گیره.
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
جانیاز
شما الان عصبانی هستید و ممکنه همه ما رو به دردسر بندازید
خواهشا اون موشک روغلاف کن بزار جیبت
نمیدونم چرا داریم با جنبش اصیل منطقه به مشکل برمیخوریم ؟!؟!!؟ سرانجام حمایت از طالبان توسط متحجرهای داخلی بهتر از این نیست و بدترهم خواهد شد .
گزینه نظامی فقط برای غرب کشور است ؟طالبان در شرق هرکار بخواهند انجام میدهند حکایت حجاب شده کل مشکلات مملکت حل شده ؟
فکر ابر قدرت منطقه.الان حجاب هست. نه طالبان.حداقل یه موشک یا یه پهباد به سد بزن. کسی که اخطارمیده و مهلت تعین میکنه ،باید بعد مهلت حداقل یک حرکتی هم بکنه. به این میگن اقتدار.
ما مجهز به مستعان سوپر سونیک هستیم
فعلا که طالبان تعداد زیادی از ما رو فرستاده بهشت !
طالبان در جنگ با ما شگفتی خواهد آفرید
افغانها سابقه به خاک مالیدن پوزه روسیه را در پرونده نظامی خود دارند .
ما از روسیه قدرتمند تر نیستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
پوزه ما کِش خواهد آمد
عده ای در ایران طالبان را تطهیر کردند. از جمله کارشناسی که در تلویزیون آنها را جنبش اصیل منطقه خواند! تا زمانی که این افراد پر نفوذ در ایران هستند و حتی سفارت را به آنها تحویل دادند، کاری از پیش نمی رود، ضمن اینکه خود شما نخست وزیر امضا کننده قرارداد 1351 را اعدام کردید آنوقت از طالبان (که دنیا آن را به رسمیت نمی شناسد) انتظار دارید به آن قرارداد پایبند باشد! چکار می شود کرد؟
1- پیگیری و مسئولیت زدایی از حامیان ایرانی طالبان در ایران
2- اخراج سفیر طالبان در تهران
3- سامان دهی میلیون های افاغنه در ایران
4- ایجاد تاسیسات آب شیرین کن در جنوب استان سیستان و بلوچستان
5- در صورت امکان، معامله با طالبان برای خرید اب (در صورت امکان)
6- گزینه نظامی بدترین مورد است
همه گزینه ها در مورد طالبان روی میز هست و خیلییی وقته که داره خاک میخوره
به محض وقوع جنگ با طالبان باید دیت به دامن کشور عمان شویم برای پا درمیانی
بهترین راه اخراج ۹۰ درصد مهاجران افغانی در ایران هست که افزایش اشتغال و کاهش تورم و کاهش اجاره خانه ها را هم بدنبال خواهد داشت. از ۱۵ میلیون افغانی ساکن ایران راحت ۱۳ میلیون طرفدار طالبان هستند و اگر اقدام نظامی صورت بگیرد اینها کشور را از درون منفجر خواهند کرد و بعلاوه حدود ۵۰ هزار شبه نظامی طالبان هم بعنوان سرایدار و کارگر در ایران حضور دارند و این خیلی خطرناک هست. بروید ببینید بعد شروع جنگ امریکا با ژاپن ، ژاپنی های مقیم امریکا چه کردند و روزولت با آن ها چکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
اولا 15میلیون نیستند . در ثانی اول اخراج اونها ازایران بعد ادب نمودن طالبان منطقی است
طالبان مستعان دانش بنیان ما را دید و آنگاه آب را به روی ما بست
پیش بینی جنگ بین ما و طالبان بوضوح قابل رویت است
ما هم عین الاسد را دیده ایم و هم مستعان را
از بین تمام گزینه های روی میزمان
فقط میتوانیم از دیوار سفارت طالبان بریم بالا
همین
وقتی طالبان سالیان سال تو ایرن پنهان میشن و مفت میچرند . وقتی کلی دلار بشون داده میشه اول کارشون و کلی جنس . وقتی تو هتل اسپیناس فرش قرمز براشون پهن میکنن و میشن داداشش . میخواید این عصر حجری ها برای ملت ما حقی قائل باشن
همانطور که فرمانده سپاه گفت بسیج کارگشا و راهگشاست ...بسیج رو بفرستید جلو تا حق ایران را بگیرند
یه ذره اورانیوم ۱۲۰ درصد بذارید لای کیک زرد و با هایپر سونیک مجهز به هوش مصنوعی پرت کنید سمت طالبان بلکه آب را باز کردن به رومون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
:))))))
بنده بعنوان یه ایرانی میهن پرست حاضرم طالبان حقابه را ندهد ولی تمام افغانیها به کشور خودشان برگردند و روزی برسه که شاهد حضور حتی یک افغانی (و همچنین عراقی) در کشور عزیزمان نباشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
بخدا گل گفتی بعضی مواقع فکر میکنم کسعولین ما نماینده افغانستان هستند تا ایران،بابا اینها رو بندازید بیرون خیلی واضح هست هر ده نفر نه نفر قاچاقی وغیر
قانونی اومدن ایران تا به بدبختی وتورم وگرانی ارزاق ومسکن وتورم شدید ما رو بیشتر کنند ،هرکجا برای کار میروی افغانی انجا را اشغال کرده ،چرا مسعولان ما اجنبی را پر وبال میدهند تا کارگر ایرانی از بیکاری وگرانی خانوادهاش از هم بپاچد،بریزید بیرون این سربارهای قشر کارگران را،نگزارید ملت خودش دست بکار شودمثل اروپاا والمان اتش بزنند خانه وخود خارجی ها را و
مردم افغانستان مردم رنج کشیده ای هستند که سال ها کشورشان تحت نفوذ آمریکا از پیشرفت باز مانده ولی همین مردم افغانستان در مناسبت های بسیار از جام جهانی فوتبال گرفته تا ... حامی مردم ایران بوده اند و درست نیست که به خاطر قومی که نه بلد هستند با مردم خودشان درست رفتار کنند و از یک سو دختران را از حق تحصیل محروم می کنند و نیمی از نیروی کار جامعه را حذف می کنند و از طرف دیگر بناهای تاریخی با قدمت هزار ساله که منبع درامد زایی توریستی افغانستان است را از بین می برند و نه بلد هستند حسن همجواری با همسایگان را رعایت کنند وارد جنگ و درگیری با همسایه شرقی شویم زیرا جنگ فقط باعث خصومت بیشتر بین دو ملت ایران و افغانستان می شود و سوال این جاست که ملت افغانستان چه گناهی دارند که باید کشورشان بعد از سال ها اشغال و غارتگری توسط آمریکا، این بار به خاطر نافهمی سیاسی تعدادی معدود (تندروهای طالبان) دوباره درگیر جنگ و تبعات ناشی از آن شود؟
کشور ما کشور متمدنی است و جنگ و درگیری را از آن جهت که جان انسان های بی گناه زیادی را می گیرد، اقدامی زشت و ناپسند می داند در عین این که دفاع از مرزهای سرزمینی و دفاع از حقوق ملت را حق مسلم خود می داند و حقابه هیرمند را هم از طریق راه های دیپلماتیک بدون این که منجر به جنگ و درگیری ای شود در نهایت به نتیجه خواهد رساند پس بهتر است که این قوم طالب خود به قوانین بین المللی چه در داخل کشور خودشان چه با همسایگان احترام بگذارند که نادیده گرفتن قوانین بین المللی بیش از همه حکومت به رسمیت شناخته نشده خودشان را بی رسمیت تر می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
آفرین بر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
افغانی ها اکثرا غیر قانونی وقاچاقی اومدند ایران وایرانی که نیروی کار باید صادر کند بعلت بیکاری میلیونها افغانی قاچاق امده هم کار کارگران ایرانی را میدزدپ وهم باعث گرانی ارزاق وکرایه مسکن شده وسر بار ملت ایران هستند ،شما قاچاقی وبا دست ختای برو کشور دیگر ببین چگونه با شما برخورد میشود ،باید همه را بیرون ریخت،افغامی حکم سم کشنده را پر این شرایط برای کلت تیران بخصچص قشر کارگر دارد ،هر افغان که سر کار برود یک ایرانی بیچاره وخانوادهاش از مان خوردن میافتد
شریعتمداری رو بندازید جلو بره با جنبش اصیل منطقه مذاکره کنه
تین افغانیا موجود در کشور ما را به خاک سیاه نشانده اند
تمام امکانات مملکت را میبلعند
ما بابد کشتزارهای خشخاش طالبان را به تصرف در آوریم و مایحتاج خودمان را تامین کنیم و محتاج به بیگانگان نباشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
فعلا که آمریکا در دوحه قطر با طالبان مذاکره کرده و از طالبان تضمین تامین مواد مخدرش را گرفته است. آمریکا در طی چند دهه جنگ و ویرانی کل افغانستان را به فنا داد، کوه های غنی از اورانیم افغانستان را به دشت های صاف تبدیل کرد و حال نقشه برای تامین مواد مخدرش از این کشور گرفته.
عجب مفعت طلبانه ای که جزء خود هیچ حقوقی برای سایر کشورها قائل نیست و به همین علت است اوضاع جهان این طور آشوب بازار شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
11:25
اگر آمریکا در افغانستان بد عمل میکرد و مردم افغانستان ازش راضی نبودن ؛ مردم این کشور هنگام خروج آمربکا هرگز به دُم و بال و موتور و بدنه هواپیمای نظامی آمریکا نمیچسبیدن برای رهایی

شما را سفارش میکنم به تفکر بر روی موضوعات و پرهیز از شرب ساندبس بسیار
طالبان و ترکیه و روسیه آب را به روی ما بسته اند و کویت و عربستان گاز را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
در عوض ما موشک داریم
و ما در پی تصویب لایحه حجاب اجباری در کمیسیون !!!!!!!!!!
رای بی رای
اقتصاد طالبان به مراتب از اقتصاد ابران قویتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
بهتر است کامنت ها دیگر به جوک تبدیل نشود، اقتصاد افغانستان!!!!!!!!!! الان یعنی باور کنیم افغانستان خود سازنده موشک، پهپاد، ماهواره است یا باور کنیم افغانستان در زمینه سلول های بنیادین و تولید رادیو دارو دست برتر را در منطقه دارد و ...نه برادر افغانستان کجا اقتصاد دارد.
طالبان فقط چند تا تانک و موشکی را که آمریکا به بهای نابودی کشورشان برایشان به ارث گذاشته دارد و فکر می کند با این چند تا تانک و نفر بر که حتی یاد ندارد از آنها استفاده کند برای ایران با این قدرت دفاعی بالا شاخه و شانه بکشد. تدبیر مسئولین این است که با چنین قومی وارد جنگ و درگیری نشوند و سیاست درست هم همین است.
الان بهترین فرصته برای جنگ با طالبان وگرفتن تجهیزات نظامی آمریکا از چنگشون و با مهندسی معکوس تولید بروزترین سلاح جنگی
فقط کافیست ایران در جنگی درگیر شود تمام کشورهای مسله دار با ما پشت سر طالبان قرار خواهند گرفت آن موقع معلوم نیست پایان جنگ به کجا خواهد انجامید .
ما امروز به دلایل اقتصادی و سیاسی در داخل و خارج از کشور و همچنین اشتراکات و بازدارنگی فرهنگی توانایی درگیری نظامی نداریم...بهترین راه حل تاکتیک نظامیه...من که سیاست بلد نیستم اگر کشور را دستم بدهند سه ماهه طالبان را میارم پای میز مزاکره که التماس کنند.....
نام اصلی افغانستان خراسان و تکه ای از ایران بزرگ است جنگ با افغانستان معنا ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
همه افغنها را بیرون بریزید اینها روی گرده کارگر ونابودی کارگران ایران سوارند ،مگر ایران خودش مشگل بیکاری ندارد میلیونها افغان گله گله قاچاق اومدن ایران ..ما رو بدبخت کردند.گرانی ارزاق ومسکن وکرایه مسکن مال همین مهاجرین یا بهتر بگم مهاجمینه بله اگر ایران کمبودکارگر داشت میشد سامان بدیم اینها باعث رونق بشوند نه اینکه ما خودمان بیکاریم اینها بیایند اوار شوند سرما،همشون بهترین مبایلها وپوشاک را استفاده میگنند ،بریزید بیرون اینها را ،عجب گیری کردیم از دست مسعولان مرفحمان ،درد مردم را نمیفهمند بابا مردم بیگار وبیچاره شدند بریزید بیرون تا وضع درست بشود تمام منابع را میبلعند تعدادشان بسیار زیاد است،د
گزینه نظامی برای کسایی جایی باید بکاربره که درحد اندازه باشن برابریا زمانی مورد حمله نظامی تجاوز قرارگرفته باشیم ممکن بعدا عذاب وجدان بگیریم که چرا از این گزینه استفاده کردیم . کلا ببینید چند تا سد هست زدن که حق آب به سیستان و بلوچستان نمیرسه پیمان کاری غیر مستقیم به خود افغان ها پول بدید ۴۸ساعت تمام دریچه هاخروجی سد رو باز کنن وقتی خودشون مسائل اخلاقی رعایت نمیکنن باید یه همچین کاری کرد . یه در مذاکره باز باشه بمونه خوب است پیش نهاد ساخت نیروگاه برق انتقال گاز استفاده خط ترانزیت به دریای عمان از ایران بدید به شرط اینکه هزینه هارو پرداخت کنن وخوش قول باشن تخفیف هم بدید غیر ممکنه قبول نکنن بعد هم این تعدادمردم افغان غیر قانونی داخل کشور هستن باید دولت موقت دائم اونجا پاسخ گو باشه برای ورود بهشون قانونی روادیدتوریستی در قبال پرداخت هزینه مدت زمان کوتاه درصورت تمام شدن مدت زمان روادید جریمه روزانه تعیین کنید ‌. یا به اردوگاه کار اجباری انتقال بدید شون خیلی از کشورها جریمه خارج نشدن از کشورشون قانون درحال اجراست .
از مال خودت مایع بگدار
باگوشت کیلویی ۵۰۰ هزار تومان میخوای با طالب بجنگی؟ مگر آقازاده بفرستی خط مقدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
مایه مجید جان
اگه به کشورمان چپ نگاه کنید ما افغان ها یی که در ایران هستیم ایران نابود میکنیم دیگه نیاز به نیروهایی طالبان نیست
پاسخ ها
۵
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
مسئولینی ایرانی تحویل بگیرید! هر چه زودتر افاغنه را اخراج کنید. تهدید جدی است
ناشناس
| Brazil |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
پدرسوخته های بی چشم و رو غلط میکنین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
اینم دستمزد ایران برای سالها میزبانی از افغانها که مشکلات زیادی برای ایران در زمینه اقتصادی اجتماعی و ... بوجود آوردند. اونوقت وزیر ساده لوح کشور میگه حضور چندین ملیون افغانی در ایران مشکل امنیتی نیست
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
حداقل یه جوری مینوشتی که مردم باور کنن افغانی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۱
ناشناس 12:02 شما فرض کن ایرانی نوشته, ولی واقعیت را نمیبینید؟ چندین ملیون افغانی که اکثرا غیر قانونی هستند و در جایی ثبت نشده اند در داخل ایران نمیتونند مشکل ساز بشند؟
در اوج تنش با افغانستان که چند ماه پیش اتفاق افتاد، مسئولین نظامی و امنیتی متوجه شدند که طالبان انبوه اسلحه های مختلف را به همراه صدها جنگجوی از جان گذشته را به مرز آورده است و دقیقا به همین دلیل بود که ایران از موضع خود عقب نشینی کرد و زبان تهدید را کنار گذاشت
بریزید ببرون افعانها را بعدش سد را منفجر کنید.
تمام ثروت مردم داره دلار میشه و توسط افعانها میره افغانستان.
سیایت دوستی با قومی که نمک ناشناس هستند.غلط است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
،قربون دهنت باید بیرون بریزند اینها ما را بیچاره کردند
بلکه بخاطر گرانی وتورم وکرایه مسگن وووواینها ،نه ،بخاطر اب
برخی کامنت ها طوری نوشته شده که ما از در ضعف قادر به گرفتن حقابه هیرمند از طالبان نیستیم ولی این طور نبوده، نیست و نخواهد بود بلکه سیاست درست پیگیری موضوع از طریق گفتگوهای دیپلماتیک و جلوگیری از جنگ و درگیری است و یک سوال برای برخی افراد که دائما می گویند ما ضعیف هستیم و روحیه منفی نگری را در جامعه ترویج می کنند، اگر ما ضعیف بودیم پس چرا آمریکا این همه هزینه برای خودش تراشیده تا قدرت علمی - اقتصادی - سیاسی ما را مهار کند؟ کشور ضعیف که مثل آدم لاابالی فقط نوکر اربابش است و نیازی به این همه خبرسازی کذایی و دروغین ندارد، پس بدانید که ما از گذشته در زمینه های علمی مختلف چه دفاعی، چه صلح آمیز هسته ای، چه پزشکی و چه صنعتی و ... خیلی قوی تر شده ایم و تنها رذالت آمریکا است که چون چشم دیدن ایرانی مقتدر در منطقه را ندارد به هزار و یک حیلت از تحریم گرفته تا تفرقه افکنی با همسایگان سعی در مهار قدرت ما دارد درست مثل همان کاری که برای مهار قدرت چین انجام می دهند و چاره ای نیست جزء این که در برابر این بی قانونی ها ایستادگی کرده و پیشرفت و خودکفایی کشور را قربانی منافع ابر قدرتی که نه اخلاق می شناسد، نه عدالت و نه حقوق بشر، نکنیم. سربلندی قشر امروز و آینده کشور در گروی پیشرفت ها است که باید همچنان ادامه پیدا کند.
۶۲ درصد از آب‌شرین‌کن‌های دنیا در منظقه خلیج فارس و دریای عمان هستند، ولی سهم ایران تنها ۲ درصد است.????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
مردم عادای اعم از شیعه ،سنی،مسیحی،یهودی و سایر یکتا پرستان هیچ خصومتی با یکدیگر ندارند این فدرتها و حکومتها هستند که دین را مستمسک بقای قدرت خود میدانند

طالبان و داعش و سایر فرق نوظهور همه دست پرورده ی امریکا هستند که از انها برای رسیدن به مطامع خود استفاده می کنند

امریکا به هنگام خروج میلیاردها دلار ادوات نظامی را سالم برای طالبان باقی گذارد
امارت طالبان با مشارکت امریکا و انگلیس با چهره ای بظاهر مناسبتر بنا شده است
این ملت افغانستان است که بتدریج دوباره دست امریکا را با تحجر و بازگشت به دوران جاهلیت مشاهده خواهد نمود
معادلات سیاسی از مشکلترین معادلات ریاضی هم پیچیده ترند
الگو برداری از آمریکا
بچه جون حرف دهنتو بفهم .
این همه هزینه ساخت موشک میشه کی و کجا قراره استفاده بشه؟؟!
با اين همه كامنت بكى اورىًنكرد كه امارت درسته نه عمارت
دغدغه رییس جمهورتان هیرمند و حق آبه آن نیست دغدغه تار موی دختران ایران است که دیروز قول داد بساط به اصلاح خودشان بی حجابی جمع خواهد سد
اولین کار برای انجام آخرین کار برای گرفتن حق آبه از افغانها، بیرون کردن افغانها از ایران و بستن مرز و "اصلاح" پاسگاههای مرزی است. در غیر این صورت هر اقدام سخت ما با یک اقدام سختتر طالبان در ایران با استفاده از حفره های مرزی موجود جبران خواهد شد. نیروهای امنیتی به هوش باشند که شاید همین حالا هم آنها خودشان در داخل ایران آماده این عکس العمل کرده باشند.
مهاجران افغان را همین امروز اخراج کنید نه فردا
و مرز ایران با افغانستان را کامل ببندید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
داش محمد اگر کارگران افغان بیرون کنند کی میخواد کار کنه کار گر ایرانی کار نمیکنه من بنایی داشتم میرفتم میدان کارگر بیارم دنبال گارگر افغانی بودم کار گر ایرانی بزور »میآمد سر کار هرچه بهش میگفتم تو نمی توانی کار کنی می آمد کار را که میدید کلنگ زنی وکنده کاری است راهش را میگرفت میرفت اطراف کرج زمین های کشاورزی است که بامییا وکلم وبادمجان کاری است همه کشاورزی را برادران افغانی انجام میدن کارگران داروخانه ها وروفتگران شهر داری همه افغانی هستن بیرون کردن این تعدا کارگر فعال ضربه به اقتصادکشور میزنه بیشتر این افغانها همسر ایرانی دارند وبچه دارند خیلی راحت نیست اخراج برادران افغانی
ایا نمیشود از طریق ابهای زیر زمینی دریای عمان به مقدار زیاد اب شیرین به مردم بافرهنگ سیستان و بلوچستان را تامین نمود چون افغانستان سالها در جنگ بوده و مکرر دولتها تغییر میکند و به تعهدات خود عمل نخواهد نمود
روی میز؟؟؟؟؟؟ کدام میز؟؟؟؟؟؟ باز امریکاییها یه چیزی گفتن شماها هم یاد گرفتید
از بچه های مسوولین رده بالای کشور کسی در حنگ با عراق شهید نشده درحالیکه آن زمان امورا در سن جوانی و سربازی بوده اند! چرا؟!
جای بسیار خوشحالی است که مردم ایران شناختی خوبی نسبت به گروه تروریستی طالب پیدا کرده و حساب آنها را از مردم افغانستان و خصوصا مهاجرین افغانستان مقبم ایران جدا می دانند.
آری درست است طالبان ربط به کشور و مردم افغانستان ندارد. متاسفانه دولت ایران بیش از اندازه به آنان امتیاز داده و مماشات می کند.
طالب یک ایدولوژی واپس گر است و تنها با دانش و اگاهی مردم پاکسازی می شود، نه با لوله تفنگ!
فقط بشناسیم دوستان و دشمنان را
با دوستان)مروت با دشمنان مدارا
چرا عجله می کنید اولا فرصت یکماهه طالبان هنوز تمام نشده است ۲۹ روز دیگه مانده دوما ما کارهای واجب تری مثل سرکوب حجاب ا ختیاری را داریم حالا اگه فرصت شد و مهلت طالبان تمام شد با اون ها مذاکره می کنیم
آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
با دوستان مروت با دشمنان مدارا
استفاده از روش های علمی در حل این مشکل اقتدار آفرین است.
همه شون یا نصفش
اقلاً بگید دو سومش
که اگر نشد، روتون شبه بگید اونی که نشد رو میز نبود
مقداری از کیک زرد ۲۰۰ درصد رو بزارین لای مستعان ماژولار طالبان یاب با هایپرسونیک دانشبنیان نقطه زن با پهبادهای بومی اف ۳۵۰۰ پرتاب کنین سمت جنبش اصیل منطقه یخورده بخندن بلکه از دل درد تهدیدات قدرت اول کهکشان راه شیری که بر لبه تکنولوژی و انقلاب حرکت میکنه بترسن و رنگ دبه رو علنی زرد نشون ندن
ملیونها افغان که اکثرا غیر قاونی و غیر مجازند سالهاست براحتی در ایران کار وزندگی میکنن و مشکلات مختلف اقتصادی اجتماعی اشتغال و ...برای کشور ایجاد کردند. از یارانه نان و سوخت و تحصیل و بهداشت و ... استفاده میکنند و هیچ تعهدی نسبت به ایران ندارند. چرا مسئولین برای اخراج اینها که از نظر امنیتی هم خطری بالقوه هستند اقدامی جدی و پایدار نمیکنند؟ چرااینها را اخراج نمیکنند تا طالبان بفهمه ایران چقدر برای اتباع افغانستان داره هزینه میکنه؟
افغانها را از ایران اخراج کنید. حضور افغانها در ایران فقط بنفع کارفرمایانی است که میخواهند حق بیمه ندهند و یا دستمزد کمتری بدهند. البته اینها با این کار به ایران و مردم ایران خیانت میکنند. چه فروشگاهها و کارگاههایی که با وجود درآمد زیاد بجای کارگر ایرانی از افغانی استفاده میکنند.( به بهانه اینکه ایرانیها کار نمیکنند ولی در اصل بخاطر نفع شخصی خودشون) مسئولین از خواب بیدار بشید. افغانها را ایران اخراج کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
واقعاً کارکر ایرانی در مقایسه با کارگر افغانی کار نمی کند. این یک واقعیته. اگر کارگر ایرانی باشه هم کیفیت کار پایین میاد و هم قیمت تمام شده بسیار بالا خواهد رفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
شما يا افغاني يا كارفرما كه بخاطر نفع شخصي ميخواد افغانها در ايران باشند.ممكنه بعضي كارهاي ساختماني را افغانها بهتر انجام بدند ولي در اكثر كارهاي ديگه اينطور نيست . كارگر ايراني هم خوب كارميكنه مثل بعضي شهرهاي آذري زبان كه خوشبختانه افغاني در اونجا وجود نداره و همه كارهاشون بخوبي انجام ميشه.
اکثر افغانهای ایران غیر قانونی و غیر مجاز هستند خیلی از اونها دست به جرائمی میزنند و براحتی نغییر محل میدند و پیدا کردنشون تقریبا غیر ممکن میشه. هیچ جای دنیا وضعیت اینطور نیست که اتباع یک کشور بصورت غیر قانونی به این تعداد زیاد در کشور میزبان حضور داشته باشند. واقعا چرا مسئولین نسبت به این موضوع مهم بی تفاوت هستند و برای اخراج اونها و جلوگیری از ورودشان اقدامی موثر و پایدار نمیکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
باید مرزها محکم شوند و افغانهای مقیم ثبت نام شوند نه اخراج.
درصورتیکه به هر دلیل درگیری جدی با افغانستان پیش بیاد چندین ملیون افغانی مجرد و غیر قانونی که در هیچ جا ثبت نشده اند میتونند برای کشور مشکل ساز بشند. اگر همین ها اخراج بشن بخش بزرگی از مشکلات اشتغال و مسکن و نان و... حل میشه. بعد وزیر ساده لوح کشور میگه حضور چندین ملیون افغانی در کشور مشکل ساز نیست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
باید ثبت نام و تحت کنترل باشند. نیروی کار ارزان برای هر کشوری یک نعمت است و افغانها نسبت به حقوقی که می گیرند نیروی کار بسیار ارزان و کارآیی در این اقتصاد هستند.
مقدار آبی که چندین ملیون افغانی در ایران استفاده میکنند از حقآبه هیرمند بیشتره بعد با پر رویی حکومت افغانستان میگه حقآبه هیرمند را نمیده و درخواست ایران را به تمسخر میگیره. ملیونها افغانی را از ایران اخراج کنید تا بفهمند ایران چقدر داره برای افغانها هزینه میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
اگر فردا صبح افغانیها را اخراج کنیم به نظرت چه بر سر صنعت ساختمان، دامداری، کشاورزی و غیره در ایران میاد؟ تا به حال راندمان کارکردن کارگر افغان و ایرانی رو مقایسه کردی؟ می دونی قیمتها چه جهشی خواهد کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
ناشناس 11:26 اولا قبلا كه افغانها خيلي كمتر بودند مگر كارهاي ساختماني و كشاوذرزي و ... انجام نميشد؟ دوما فرضا دستمزد يكم بره بالا در مقابل ضرري كه حضور افغانها در ايران داره چيزي نيست. شما چرا نان و بهداشت و موارد ديگه كه رايگان يا با نرخ دولتي توسط افغانها داره استفاده ميشه را حساب نميكني؟
صف نونوایی میری نصفشون افغانین, بیمارستان دولتی میری کلی افغانی تو نوبتن, هزینه تحصیل رایگان و... چرا باید اینها در ایران از امکانات ایران استفاده کنند و هیچ هزینه ای ندن در صورتیکه مردم خودمون محتاجن؟اگر مسئولین ما واقعا ایرانی هستند چرا یکم عرق ایرانی ندارند؟ چرا این وضعیت را سرو سامان نمیدند و جلوی ورود اینها را نمیگیرند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
هم میهن گرامی، همین افغانها با دستکزد پایین همین کشور بسیار بهتر و بیشتر از کارگران ایرانی کار می کنند. حرف شما موقعی درست بود که اینها دستمزد بین المللی می گرفتند و همزمان از سوبسیدهای ملت ایران هم استفاده می کردند. واقعیت اینه که سوبسیدهایی که داده می شه چهالاپهنا در سطح دستمزد این کشور حساب شده وگرنه کی در دنیا با این حقوقها کارگری می کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
ناشناس 11:24 مگر كترگر ايراني دستمزد در سطح بين المللي ميگيره كه انتظار داري كارگر افغاني بگيره؟بعد اينها اگر جاي ديگه بهتر از ايران بهشون دستمزد ميدند برن اونجا كار كنند
وقتی که زبان دیپلماسی جواب نمی دهد و ابزار اقصادی خوبی هم موجود نیست.تنها گزینه ممکن قدرت نظامی است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
مطمئن باش اگر این قدرت بود اصلاً اینها از ابزارهای دیگه استفاده می کردند. وقتی منابع کشور دراختیارته وضعت خوبه و قرزندانت در کانادا هستند اهل جنگ نیستی.
از امام حسین یاد گرفتیم در مقابل ظلم باید قیام کرد حتی به قیمت جان ، اگر لازم باشد در مقابل طالبان یا هر کس دیگر باید جوانان بیایند جمع بشیم بروند جبهه
(((((((((((بروند)))))))))))))
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
اتفاقا فرزندان مسوولین و این برادران ارزشی که هر روز می نالند که از کاروان شهدا جامانده اند و دلشان از رفتار اکثریت مردم خونه یک فرصت طلایی دارند تا صدق ادعاهاشون رو ثابت کنند و نانی که این همه سال از سفره این ادعاها خورده اند حلال کنند.
تو جلسه با طالبان قبل از به قدرت رسیدن اخیرشون چه صحبتی شده بود که الان تره هم خرد نمیکنن؟
وقتی گزینه تحریم هست چرا حمله
اگه ایران و چین و تاجیکستان طالبان را تحریم کنند
و کاملا اتفاقی کنترل غرب افغانستان به صاحبان اصلی و بومی این منطقه برگردد
طالبان متوجه اوضاع می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
چین و تاجیکستان هم منافعشون رو ول می کنند‌و برای گل روی شما می گویند چشم!
طالبان از جنگ با ایران هیچ هراسی ندارد و از قبل برنامه ریزی کرده است و همین حالا دست کم ۵ میلیون نیرو داخل ایران‌ دارد که در همه جا نفوذ کرده اند در اندک زمانی می توانند تمام ایران را برای ما ناامن کنند,... به همین علت است که دولت نه تنها حرف از اخراج افغانی نمی زند بلکه همه توان کشور را برای ارایه خدمات رایگان به اتباع افغانی به کار گرفته است از خدمات آموزشی رایگان و خدمات بهداشتی درمانی و رفاهی گرفته تا صدور مجوز اقامت و کار و گواهینامه رانندگی و غیره ،بنابراین هیچ امیدی به دولت ایران برای گرفتن حق آبه از افغانستان یا اخراج اتباع افغانی از ایران نیست
اگر طالبان را درهم نکوبید آنها پیش روی خواهند کرد این قوم نامشروع نه منطق دارد نه زبان دیپلماسی فقط زبان زور میفهمند در ضمن ترکیه هم دست کمی از طالبان ندارد
چرا از خود افغان‌ها که در ایران میخورند و حال میکنند یک ارتش برعلیه طالبان استفاده نمیکنید مثل ارتش واگنر
چرا جنگ ُ اخراج افغانها بهترین گزینه است همچنین از صادرات سوخت ممانعت کنیم و زمستان سختی برایشان مهیا کنیم.
طرف می گه مشغول برخورد با اعتراضات مردم بودیم زیرگوشمون‌در پایتخت کلی ساختمان عیرمجاز رفته بالا! چه شود‌اگر مشغول جنگ در مرز شمالشرق بشن! اینها اهل‌ جنگ نیستن.
تهاجم فرهنگی یعنی تهدید غربی
بد نبود برای تنویر افکار عمومی، نه همه گزینه ها رو ، فقط پنج تاشو هم به اطلاع ملت میرسوندن ببینم همه گزینه هاشون کدوما هستن
مردم تا وقتی هشت8 میلیون افغانی در ایران هست نباید سراغ گزینه نطامی برویم.این8میلیون افعانی را به افعانستان برگردانیم و اخراجشان کنیم تا طالبان ادب شود....بخدا قسم این 8 میلیون افغانی یعنی نصف جمعیت تهران که به جون مردم و منابع و سرزمین ما افتاده اند و استفاده به نهایت میبرند ولی از ان طرف حقابه حق آب رودی که سهم مردم شریف زاهدان هست را طالبان به نامردی و حیله گری نمیخواهد بدهد....ای داد بر ما
اگر نادر شاه افشار نبود ایران تحت سلطنت احمد و محمود افغان هنوز هم ولایتی از افغانستان بود.
فعلاً همه گزینه های روی میز صرف روسری زنها شده باید برین زیر میز بگردن شاید یه گزینه گیر بیارن !!
.
بجای گرفتن حق مردم مظلوم فلسطین برید حق مردم مظلوم سیستان رو از طالبان بگیرید
گزینه ها روی میز هست .یاد امریکا افتادم که هی میگفت به ایران گزینه ها روی میز هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی