عرضه اولیه سیمانی در راه بازار سرمایه

چهارشنبه ۲۸ تیرماه شرکت صبا فولاد خلیج فارس با نماد فصبا به عنوان دهمین عرضه اولیه سال جاری در بازار سرمایه انجام شد، باتوجه به اطلاعیه های منتشره نماد فن افزار و بمولد در صف عرضه هستند و زمزمه هایی از عرضه اولیه نماد سیمانی در بازار سرمایه به گوش می رسد. این نماد کدام است؟
کد خبر: ۱۱۸۶۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲ 05 August 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، چهارشنبه ۲۸ تیرماه شرکت صبا فولاد خلیج فارس با نماد فصبا به عنوان دهمین عرضه اولیه سال جاری در بازار سرمایه انجام شد و عرضه اولیه سهام شرکت توسعه فن افزار توسن با  نماد فن افزار قرار بود روز چهارشنبه انجام شود که بدلیل تعطیلی بازار سرمایه این عرضه لغو گردید و به روز دوشنبه ۱۶ مردادماه موکول گردید. 

با توجه به اطلاعات منتشره در فرابورس و برگزاری جلسات معارفه شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس با نماد بمولداین نماد نیز آماده عرضه اولیه در بازار سرمایه است و سهامداران منتظر اعلام زمان این عرضه اولیه می باشند.

عرضه اولیه احتمالی کدام نماد است؟

این روزها نیز زمزمه هایی از احتمال عرضه سیمان نهاوند با نماد سناوند در بازار در آینده نزدیک خبر می‌دهند که ۵۱ درصد این شرکت متعلق به سیمان هگمتان با نماد سهگمت  است . گزارش های این شرکت در کدال گویا به زودی تکمیل می‌شود.

درج نماد سناوند

شرکت سیمان نهاوند با سرمایه اسمی ۱۲۰ میلیارد تومانی در پی احراز کلیه شرایط پذیرش با نماد “سناوند” در گروه سیمان، آهک و گچ از ۲۱ فروردین ماه به عنوان صد و هشتاد و نهمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد و در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام قرار گرفت.

عرضه اولیه سیمانی در راه بازار سرمایه | کدام نماد از این عرضه اولیه سود می برد؟  

معرفی شرکت سیمان نهاوند

شرکت سیمان نهاوند شهریور سال ۸۲ بصورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسید و سال ۸۹ شروع به بهره برداری کرد. این شرکت در حال حاضر با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن سیمان خاکستری، واحد تجاری فرعی سیمان هگمتان محسوب می شود.

سال گذشته تحویل کلینکر و سیمان بالغ بر ۷۳ میلیون تن بود یه شرکت با تحویل ۸۹۹ هزار تن، بیش از ۱.۲ درصد سهم داخل را به خود اختصاص داد. جانمایی سیمان نهاوند در کیلومتر ۱۵ جاده نهاوند به بروجرد با توجه به نزدیکی به کشور عراق و تامین نیاز استان همدان و استان های اطراف صورت پذیرفته است. سال مالی شرکت منتهی به دی بوده و در سال مالی ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۶۰ و ۸۱ میلیارد تومان درآمد و سود خالص داشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۵۷ و ۵۸ درصدی را تجربه کرد.

میزان سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت با ۳۱۷ نیروی انسانی در بدو تاسیس یک میلیون تومان بوده که طی ۹ مرحله افزایش سرمایه به ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است. ۵۱.۳ درصد سهام به شرکت سیمان هگمتان ۴۸.۵ درصد سهام به گروه مالی سپه تعلق دارد. شرکت در حال حاضر برنامه جهت افزایش سرمایه ندارد.

عرضه اولیه سیمانی در راه بازار سرمایه | کدام نماد از این عرضه اولیه سود می برد؟  

معادن شرکت

معادن شرکت سیمان نهاوند با نام معدن سهران شامل معدن آهک، مارل یا آلوویوم که دارای ذخیره قطعی ۱۸۰ میلیون تن آهک به ۲۱ میلیون تن مارن و جهت حدود بیش از ۵۰ سال کارکرد و مصرف کارخانه است.

روش استخراج معدن سنگ آهک بصورت روباز با استفاده از حفاری و آتشباری و روش استخراج معدن مارل، کنده کاری با بیل مکانیکی و گاهی آتشباری است. میزان استخراج سالانه ۱.۱ میلیون تن سنگ آهک و ۳۰۰ هزار تن مارل است.

مقایسه با رقبا

مقایسه با رقبا

صورت سود و زیان ۵ سال اخیر

صورت سود و زیان ۵ سال اخیر

صورت سود و زیان ۵ سال اخیر1

سیاست تقسیم سود نقدی در ۵ سال اخیر

سیاست تقسیم سود در ۵ سال اخیر

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست