بازدید 3261

آمریکا: طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم

نماینده آمریکا در سازمان ملل پس از برگزاری نشست دوحه اعلام کرد این کشور طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴ 02 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، «لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل در پی اظهاراتی درباره تعامل این کشور با طالبان به ویژه پس از نشست دوحه تاکید کرد واشنگتن طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی که ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را به عهده دارد، با اشاره به منع کار و تحصیل زنان و دختران افغانستان گفت آنها فشار بر طالبان را ادامه خواهند داد.

گرینفیلد تصریح کرد: «باید به دختران افغان اجازه داده شود تا به مدرسه بروند و زنان افغان به محل کارشان بازگردند و ما به اعمال فشار بر طالبان ادامه داده‌ایم. ما طالبان را به رسمیت نمی شناسیم».

نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد وضعیت افغانستان در صدر دستور کار شورای امنیت در زمان ریاستش در ماه جاری میلادی خواهد بود.

این اظهارات درحالی مطرح شده است که دیدار روزهای ۳۰ و ۳۱ جولای نمایندگان آمریکا با هیئتی از حکومت افغانستان در قطر با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی فعالان و کاربران شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شده است.

وزارت خارجه آمریکا در اعلامیه پایانی این نشست مسایل حقوق بشر، کمک‌های بشری به افغانستان، مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر، اعتمادسازی و رهایی شهروندان آمریکایی از بند حکومت افغانستان را از مسایل عمده مورد بحث در این نشست عنوان کرده بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی