بازدید 4667

اسلامی: ساخت نیروگاه یک مگاواتی را دستور کار داریم

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در حال حاضر ساخت نیروگاه یک مگاواتی را دستور کار داریم تا بعد از عبور از طرح آزمایشی بتوانیم آن را به تولید انبوه برسانیم.
کد خبر: ۱۱۸۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 02 August 2023


به گزارش تابناک به نقل از شفقنا، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: سهم برق هسته ای از برق کشور ۲۰ هزار مگاوات تعیین شده است که این سهم هم منطقی است، هم مطالعه شده و هم پشتوانه اطلاعاتی اش وجود دارد.

او تاکید کرد: برای عملیاتی کردن سهم برق هسته ای باید مکان یابی می کردیم. به عبارتی در درجه اول به دلیل بزرگی این نوع نیروگاه ها باید حتما نزدیک سواحل احداث شوند تا آب مورد نیاز برای خنک کردن راکتور در دسترس باشد. علاوه بر آن این نیروگاه ها به لحاظ اقلیمی و زیرساختی باید در مکانی باشند که به شبکه برق کشور متصل شوند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: در حال حاضر در استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر شرکت‌های مورد نیاز احداث نیروگاه برق هسته‌ای تاسیس، مطالعاتش آغاز، مذاکراتش انجام و زمین‌های مورد نیازش خریداری شده است. علاوه بر آن نیروگاه های کارون در استان خوزستان در همان محلی که قبل از انقلاب عملیات اجرایی اش انجام شده بود، با استفاده حداکثر از ساخت داخل، مجددا در همان محل مورد استفاده قرار گرفته است.

او به سیاست سازمان انرژی اتمی برای احداث نیروگاههای کوچک مقیاس اشاره کرد و  توضیح داد: وضعیت کار در این نیروگاه ها متفاوت است. دنیا نیروگاه های کوچک را به صورت سِری در قالب شرکت های بزرگ در دست طراحی دارد. ما هم چند سالی است که در این زمینه کار کردیم. با توجه به اینکه در فناوری تولیوم به نتیجه رسیدیم و می توانیم در تولیوم و سدیم نیروگاه کوچک داشته باشیم.

اسلامی گفت: در حال حاضر ساخت نیروگاه یک مگاواتی را دستور کار داریم تا بعد از عبور از طرح آزمایشی بتوانیم آن را به تولید انبوه برسانیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی