بازدید 4413

انتشار اطلاعات جدید حماس از اسیر ارتش صهیونیستی

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس، امروز (سه شنبه) در نهمین سالگرد به اسارت در آمدن «هدار گولدن» افسر ارتش رژیم صهیونیستی، اطلاعات جدیدی از او و چگونگی عملیات به اسارت در آوردنش منتشر کرد.
کد خبر: ۱۱۸۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳ 01 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، هدار گولدن در جریان جنگ ۵۱ روزه غزه در جولای سال ۲۰۱۴ در حالی که ۲۶ روز  از آغاز جنگ می گذشت، طی عملیاتی به اسارت نیروهای شاخه نظامی حماس در آمد. در جریان این جنگ سهمگین علاوه بر هدار گولدن سه نظامی دیگر به نام‌های «آبراهام منگستو»، «هشام السید» و «شائول آرون» نیز به اسارت نیروهای عزالدین قسام در آمدند. حماس نام عملیات ۵۱ روزه را «العصف المأکول» (کاه جویده شده) نام نهاده است که اشاره به سوره فیل و حمله پرندگان ابابیل به سپاه فیل‌سوار ابرهه دارد.

عزالدین قسام در بیانیه‌ امروز خود گفت: «در چنین روزی هدار گولدن در بیست و ششمین روز از عملیات العصف المأکول به اسارت در آمد؛ زمانی که گروهی از عزالدین قسام مقابل نیروهای ارتش اشغالگر صهیونیست ایستادند را که به عمق دو کیلومتری شرق شهر رفح واقع در جنوب غزه وارد شده بودند. مبارزان ما طوری عمل کردند که نهادهای نظامی رژیم اشغالگر از تحلیل آن‌چه که اتفاق افتاد همچنان عاجز است».

به گفته شاخه نظامی جنبش حماس، در آگوست ۲۰۱۴ نیورهای عزالدین قسام توانستند از ارتش صهیونیستی کشته و زخمی به جا بگذارند و دشمن نیز اذعان کرد که یکی از نیروهایش را از دست داده است.

عزالدین قسام در ادامه تأکید کرد که ارائه هرگونه اطلاعاتی از سرنوشت نظامیان اسرائیلی به اسارت در آمده تنها پس از پرداخت هزینه و بهای آن چه قبل و بعد از مذاکرات میسر خواهد شد.

شاخه نظامی حماس سپس در یک عملیات روانی علیه خانواده‌های این نظامیان اسیر شده، گفت: «هر ساله در سالروز جنگ سال ۲۰۱۴، خانواده‌های نظامیان اسیر منتظرند که حماس اطلاعاتی از آن‌ها ارائه دهد خانواده‌های این نظامیان تلاش دارند با تحت فشار قرار دادن دولت صهیونیستی، از فرزندانشان کسب اطلاع کنند، اما ارتش اسرائیل نیز هیچ اطلاعاتی از آن‌ها ندارد، بنابراین هرگونه اطلاعاتی صرفا با پرداخت بهای آن ارائه خواهد شد. در این بیانیه اشاره دقیقی به اینکه خواسته حماس و مقاومت غزه در ازای آزادی این نظامیان چیست، نشده است».

خانواده‌های اسرای رژیم صهیونیستی یاد شده بارها خواستار اقدام عملی دولت و ارتش این رژِم برای آزادی آن‌ها شده‌اند و مقامات سیاسی و نظامی را به بی اعتنایی و فراموش کردن اسرای نظامی متهم می‌کنند. «ایلت گولدن» خواهر «هدار گولدن» سال گذشته به یدیعوت احارانوت گفت: «اقدام دولت مایه شرمساری است، دولت برای بازگشت سربازانش نمی‌جنگد، همه چیز فروپاشیده، سیستم کور شده است».

او که در مراسمی با حضور نتانیاهو حضور داشت، روی یکی از صندلی های سالن ایستاد و نتانیاهو را بی مسئولیت خواند و گفت: «تو ۹ سال است که این اسیران را رها کرده ای، تو مقصری».

در ادامه بیانیه عزالدین قسام آمده است که در جریان عملیات اسارت «هدار گولدن» درگیری‌ها نزدیک ساعت هفت صبح و پیش از آغاز آتش‌بس موقت در گرفت و در ساعت ۱۰ صبح ارتش اسرائیل در حال جست‌جو برای یافتن یک نظامی مفقود شده خود می‌گشت و جنگنده‌ها و توپخانه‌های ارتش اسرائیل در نقض آشکار آتش‌بس شروع به حملات شدید علیه غیرنظامیان کردند. این گروه مقاومت همچنین گفت که در آن لحظات از این که چه اتفاقی برای نظامی اسرائیلی افتاده و اینکه کجاست و چگونه اسیر شده، هیچ اطلاعاتی نداشت.

عزالدین قسام پیش از این نیز گفته بود نیروهای این گروه مقاومت برای به اشتباه انداختن صهیونیست‌ها بر تن یکی از شهدای خود به نام «ولید مسعود» لباس نظامی ارتش اسرائیل را پوشانده بودند و نظامیان صهیونیست نیز به زعم اینکه او همان «هدار گولدن» است، پیکر این شهید را با خود برده بودند و سپس متوجه شدند که فریب خورده‌اند و به همین دلیل دو ساعت طول کشید تا خبر اسارت سرباز خود را با قطعیت اعلام کنند.

عزالدین قسام همچنین گفت که اسرائیل هرگز جرئت نکرد که دلیل دو ساعت تأخیر را اعلام کند و از این که مورد تمسخر دیگران قرار گیرد، واهمه داشت.

این گروه مقاومت در ادامه از رژیم اسرائیل خواست تا به رسانه‌ها و مردم خود بگوید که چه اتفاقی در آن ساعات در رفح افتاد.

شاخه نظامی حماس سال گذشته نیز تفنگ و پلاک هدار گولدن را به نمایش گذاشت که موجب ایجاد یک عملیات روانی شدید علیه ارتش و کابینه رژیم صهیونیستی شد و بار دیگر خانواده‌های نظامیان اسیر شده را به خیابان‌ها کشاند.

در این رابطه «اِلی گینو» معاون فرمانده تیپ «گفعاتی» در ارتش صهیونیستی در ژوئن ۲۰۱۹ (تیر ۱۳۹۸) جزئیات جدیدی درباره نحوه اسیر شدن «هدار گولدن» از نظامیان این رژیم در جنگ ۵۱ روزه در نوار غزه فاش کرد.

گینو که یکی از افسران برجسته آن جنگ بوده و تعداد زیادی از نظامیان تحت فرماندهی وی کشته شده‌اند به وبگاه «واللا» گفت: یک بار که آتش‌بس موقتی اعلام شده بود نظامیان (صهیونیستی) برای بررسی و جستجوی مواضع تخلیه شده در شرق شهر رفح رفتند که ناگهان تعدادی (از اعضای شاخه نظامی حماس) از یک تونل بیرون آمدند و هدار را اسیر کردند.

گینو که فرمانده هدار گولدن در آن عملیات بود ادامه داد: «ما در سال ۲۰۱۴ در برابر تونلی تهاجمی و بمب‌گذاری شده قرار داشتیم نه تونلی عادی؛ تمرین‌های زیادی برای این تعقیب و گریزها در داخل تونل‌ها دیده بودیم اما زمان اجرایی کردن این آموزش‌ها و فرستادن نظامیان به داخل تونل (حس کردم) قلبم بارها ایستاد زیرا این احتمال زیاد بود که زنده برنگردند».

گردان‌های شهید عزالدین قسام در تاریخ ۲۶ دی سال گذشته نیز یک فایل ویدئویی از «آبراهام منگستو» اسیر ارتش رژیم صهیونیستی منتشر کرد.کسی که ارتش اشغالگر قدس مدعی بود که حماس او را کشته است. با انتشار این ویدئو فشارها علیه کابینه و ارتش صهیونیستی دو چندان شد.

اسارت چهار نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ ۵۱ روزه موجب شد تا فرماندهان نظامی رژیم دیگر هرگز جرئت گسیل نیرو به داخل خاک غزه را نداشته باشند. نبرد جولای ۲۰۱۴ را می‌توان سهمگین‌ترین حمله ارتش صهیونیستی علیه نوار غزه دانست به طوریکه در ۵۱ روز حدود ۲۵۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند و یازده هزار خانه به طور کامل نابود شد و ۱۶۲ هزار خانه نیز آسیب جزئی دید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست