بازدید 7585
با صدور اطلاعیه‌ای اعلام شد

سازمان سنجش: به دلیل لو رفتن سوالات، آزمون آیلتس را لغو کردیم!

صبح امروز متقاضیان در حالی در محل آزمون حضور یافتند که آخرین آزمون هفت ماه قبل برنامه ریزی شده بود و می‌بایست برگزار می‌شد، اما سازمان ناظر با برگزاری اش مخالفت کرد و لغوش نمود. اتفاقی که امروز بار دیگر خورد و حالا با صدور اطلاعیه ای، نکات مختصری در خصوص آن بیان شده است؛ نکاتی که وضعیت آینده را ترسیم نمی‌کند...
کد خبر: ۱۱۸۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷ 29 July 2023

سازمان سنجش: به دلیل لو رفتن سوالات، آزمون آیلتس را لفو کردیم!سازمان سنجش آموزش کشور که اخیرا با پرونده تقلب در کنکور بر سر زبان‌ها افتاده، ساعاتی پیش آزمونی دیگر را هم به دلیل تقلب لغو کرد تا بار دیگر در کانون توجه عمومی قرار گیرد.

به گزارش «تابناک»، از جمله آزمون‌های مهمی که در کشورمان برگزار می‌شود و بسیاری از متقاضیان، موعد برگزاری آن را انتظار می‌کشند تا بتوانند با نتیجه‌اش کوله بار مهاجرت را ببندند، آزمون آیلتس است؛ آزمونی برای زبان انگلیسی که هر از چندگاهی برگزار می‌شود و امروز صبح در حالی موعد برگزاری آن فرارسیده بود که هفت ماه قبل در موعد برگزاری، لغو شده بود.

این در حالی است که براساس مصوبه ۷۹۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی، وظیفه ساماندهی، صدور مجوز و نظارت بر آزمون‌های بین‌المللی از جمله آیلتس بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور است و برگزاری این آزمون با توجه به توافقات صورت گرفته با موسسه IDP، تحت نظارت این سازمان برگزار می‌شود؛ ناظری که آخرین بار ۲۱ دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزاری این آزمون را لغو کرده و علت را مشکلاتی اعلام کرده بود که «اعتبار کشور را با مشکل مواجه می‌کند».

پس از ۷ ماه از آن تصمیم، صبح امروز قرار بود این آزمون در نوبتی تازه در برخی مراکز برگزار شود که بار دیگر خبر رسید که لغو شده است. رویدادی که عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در توضیح آن گفته است: «طی بررسی‌هایی که به عنوان ناظر آزمون آیلتس انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که این آزمون نباید برگزار شود؛ سازمان سنجش آموزش کشور طی ساعات آینده، بیانیه‌ای رسمی در این زمینه صادر خواهد کرد.»

سازمان سنجش: به دلیل لو رفتن سوالات، آزمون آیلتس را لفو کردیم!

اطلاعیه ای که حالا صادر شده و تاکید دارد که علت لغو آزمون امروز آیلتس (مورخ ۷ مرداد ۱۴۰۲، ۲۹ جولای ۲۰۲۳)، افشای سوالات این آزمون بوده است. موضوعی که ناظر این آزمون، سازمان سنجش آموزش کشور را بر آن داشته که «با هدف حفظ سلامت آزمون، پیشگیری از تقلب و تخلف و جلوگیری از تضییع حقوق داوطلبان، با اطلاع موسسه IDP آزمون مذکور را لغو نماید.»

در ادامه این بیانیه به تفویض نقش نظارتی به سازمان سنجش توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره شده و تاکید گردیده: «لازم به یادآوری است راهبرد این سازمان در فرایند نظارت (طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی) صیانت از حقوق داوطلبان و جلوگیری از بروز هرگونه تخلف و تقلب مطابق با قوانین و مقررات جاری کشور و همچنین دستورالعمل‌های حفاظت آزمون است.»

آخرین نکته‌ای که در این اطلاعیه کوتاه و مختصر مورد تاکید قرار گرفته، این است که «داوطلبان می‌توانند با مراجعه به مراکز مجری برگزاری آزمون نسبت به دریافت هزینه آزمون و یا انتخاب تاریخ جدید اقدام نمایند»؛ نکته ای که به نظر برای لغو دوباره آزمونی که حالا بیش از یک سال از برگزاری آخرین نوبت آن گذشته، بدیهی اما ناکافی به نظر می‌رسد.

ماجرایی که بایستی منتظر بمانیم و ببنیم که آیا با صدور اطلاعیه‌ای توسط موسسه مجری این آزمون، توضیحات جامع تری در خصوص آن ارائه خواهد گردید و تدابیری برای کاهش خسارت وارد آمده به داوطلبان، از جمله برگزاری آزمون بعدی در اسرع وقت در دستور کار قرار خواهد گرفت یا قرار است از این بعد روال همین باشد و هر ازگاهی یکبار خبر لغو آزمون آیلتس به دلیل تقلب مخابره شود؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۹
مسوولینی که یه امتحان رو نمیتونن درست برگزار کنن ولی ادعاشون گوش فلک رو کر کرده
پاسخ ها
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
نه عزیزم خوب بلدن ولی نمیخان
وقتی با متقلبین و عوامل سالهای قبل کاری ندارن پس باید منتظر باشیم تقلب سرتاسر کنکور را فرا بگیره حالا بگو کنکور را به نمره دبیرستان زیاد ربطش ندن و مدرسه ها را هم آلوده نکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
فساد فراگير و عادي سازي شده متاسفانه...
مگه مثل کنکور رقابتی هست که با تقلب یه نفر حق کس دیگه ای ضایع بشه؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
مدرکی که با تقلب بدست بیاد ارزشی نداره حتما که نیاز نیس رقابتی باشه
بی کفایت ها .
اون از کنکور اینم از این.
کجای مملکت سالم هست همه جا فساد
سئوالهای آیلتس ۹۰ درصد تکراری و به جور هست. من نمیدونم چه تقلبی قرار انجام بشه
جدیدا همه چی لو میره . سوالات کنکور . سوالات امتحان نهایی و حالا هم این . فروش صندلی دانشگاها هم که عادی شده . ۱۰۰۰ نفر از متقلبان کنکور هم الان بدون مشکل دانشجو هستند . ایران آینده نخواهد داشت چرا که علم و هنر به یغما رفت
از داخل خود سازمان و مراقبان آزمون سوالات لو میرود دنبال تجهیزات خاص نباشید
فعلا اولویت کشور روسری است برای همین حواسشان به سوالات و رفیق کنار دستیشان نبود ( امریکا مقصر است)
سازمان سنجش رو کلا منحل کنید

سازمانی که در تمام آزمون های برگزاری اش داره تقلب میشه باید منحل و دادگاهی کرد

چون ناظر بین المللی بود لغوش کرد

وگرنه که مثل کنکور این قضیه رو هم لاپوشانی میکردید
یعنی فقط زورتون به بچه های دبیرستانی میرسه ، این همه سوالات آزمونهای مختلف لو میره و هنوز نتونسته اید برخورد بازدارنده داشته باشید... البته در سایر موارد مثل اختلاس و فساد و ... هم در بر همین منوال می چرخد
ایکاش همین سازمان هم ناظر کنکور شود
طرف با تقلب وارد رشته پزشکی میشه میگن کاری نمی‌توان کرد انوقت میگن سوالات ایلتس لو رفته ما امتحان را کنسل کردیم!!!!!!!!!! تو گفتی و ما باور کردیم؟؟؟؟؟؟
لو رفتن سوالات !!!
اون از کنکور اینم از آیلتس
فساد مثل سلولهای سرطانی سیستم رو دربر گرفته
علی برکت الله !!!
پاسخ ها
فساد سیستمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
فساد سیستمی یعنی همین. با وجود این همه سامانه، ناظر، بازرس و دستگاه قضا و وزارت اطلاعات و غیره اما هر روز شاهد فساد اونهم نه با پیچیدگی، بلکه بسیار ساده هستیم. فساد محرز میشه در کنکور و طرف دانشجو میشه، اما میگن نمیشه اخراجش کرد؟
چرا؟
چون یحتمل آقازاده یا دختر زاده یا عروس یا داماد یا نوه مسئولین سببی و نسبی است دیگه. این یعنی فساد سیستمی وساختاری. چون همه جا هست، مردم می بینند....ناظران می بینند...دستگاه قضا خبرش را دارد....اما باز ادامه دارد. با انکار فساد سیستمی که به باور بسیاری کارشناسان امر در حال رخ دادن است، فقط حاشیه امن برای مفسدین ایجاد می شود و هیچگاه تلاش ها بازدارنده نیست بلکه صوری و نمایشی برای اقناع افکار عمومی می شود.
آیا اگر کسی سرطان دارد، و تلاش شود گفته شود نه شما فقط سوء هاضمه داری، آیا سرطان دست از سر او بر میدارد؟!
هرگز...فقط روز مرگش غافلگیر می شود که مگه نگفتید سوء هاضمه است پس چرا دارم میمیرم!؟!
تیتر غلط املایی دارد لغو را لفو نوشته اید
مسوولین سازمان سنجش را چرا بعد از این همه تقلب آزمون سراسری و آیلتس و ... برکنار نمی کنید؟
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
برکنار کنند و سپس کدام آدم سالم موجود را جای آنها بگذارند؟!
مسئولین ارگانهای مختلف کشور واقعا دیگه شورش رو در اوردند و نمی گذارن یک قطره اب خنک راحت از گلوی مردم پایین بره. جوانان با کبی تلاش و ارزو میخوان یک امتحانی رو بدن اونقدر مانع در مسیر مردم قرار میدن که جوانان ول کنن و برن با صرف هزینه های کلان این امتحان و ازمون رو در دیگر کشورها مثل ترکیه بدن واقعا خجالت و شرم خوب چیزیه که مسئولین با این واژه ها کلا بیگانه شدن. اخه چی از جون مردم میخواین
اینم چون ناظر بین المللی داشته لغو کردن.کاش برایع همه کارهامون ناظر بین المللی وجود داشت مخصوصا انتخابات
حجاب مهمتره
بدبخت جوانانی که در این زمان هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۸
نه امید دارن نه انگیزه
آزمون هایی که سازمان سنجش برگزار میکند به زرث قاطع میگویم که همه از درجه اعتبار ساقط هستند
کار دشمنه
دوستان توجه کنند که در آزمون آیلتس سازمان سنجش صرفا یکی از ناطران است و هیچ ارتباطی باطرح و تهیه و چاپ و توزیع و تصحیح سوالات و برگزاری امتحان مذکور ندارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی