بازدید 1308
۳

لایحه فرونشست زمین در شورای شهر بررسی می‌شود

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از بررسی لایحه فرونشست در پایتخت تا دو هفته آینده در صحن شورای شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲ 29 July 2023

به گزارش «تابناک»، حجت الاسلام والمسلمین محمد آقامیری در گفت وگو با ایسنا، در خصوص سرانجام لایحه فرونشست زمین در تهران و سخنان یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره فرونشست  لاین تندروی بزرگراه آزادگان، گفت: اتفاقی که در بزرگراه آزادگان رخ داده به نوعی فروچاله بوده و با پدیده فرونشست و تعاریف و شاخص‌های آن متفاوت است.

وی با بیان اینکه اینکه لایحه فرونشست تهران در کمیته عمران شورای شهر تهران در حال تدوین است، گفت: در هفته جاری با کمیسیون‌های مختلف جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد تا نقطه نظرات آنها را نیز جویا شویم و بعد از آن بررسی این لایحه به صحن شورای شهر خواهد آمد.

وی با بیان اینکه در این لایحه شرح وظایف معاونت‌ها و سازمان‌ها در شهرداری تهران مشخص شده است، افزود: بخشی از کار بر عهده سازمان مدیریت بحران و بخشی دیگر بر عهده معاونت معماری و شهرسازی گذاشته شده است.

آقامیری در خصوص وضعیت بودجه اجرای این لایحه نیز با بیان اینکه با کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران صحبت خواهیم کرد تا بودجه‌ای برای اجرای این لایحه در نظر بگیرند، گفت: در نظر داریم به محض آنکه این لایحه مصوب شد آن را برای شروع کار به شهرداری ابلاغ کنیم. چرا که یک کارگروهی باید تشکیل داده شود تا مرحله به مرحله اقدامات را اجرایی کنند و بر همین اساس لازم است تا هرچه سریعتر این کارگروه تشکیل شود.

وی در توضیح جزئیات این لایحه با تأکید بر اینکه شاه کلید اصلی این لایحه این است که با هماهنگی سازمان‌های مختلف همچون آب منطقه‌ای و ... بتوانیم تزریق آب مصنوعی به زمین داشته باشیم، گفت: ما باید مابه ازای آب‌هایی که از زمین برداشت کردیم جایگزین داشته باشیم. چرا که علت اصلی فرونشست در تهران به دلیل برداشت بی‌رویه آب‌ سفره‌های زیرزمینی است که موجب فرونشست شده و به همین علت ما باید ما به ازای آن، تزریق آب مصنوعی از طریق چاه‌های جذبی ایجاد کنیم که آب به زمین تزریق شود.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه تزریق مصنوعی آب به زمین یکی از تجربه‌های موفق در دنیا است، اظهار کرد: به نظر می‌رسد تا دو هفته آینده این لایحه برای بررسی به صحن علنی شورای شهر بیاید و این در حالیست که در رایزنی با سایر کلانشهرها و شورای عالی استان‌ها به این جمع‌بندی رسیدیم که بعد از تدوین لایحه فرونشست در تهران آن را در اختیار سایر کلانشهرها قرار دهیم تا آنها نیز با الهام از شرایط ویژه تهران و بومی سازی این لایحه، برای فرونشست در کلانشهرشان چاره‌ای بیندیشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
امروز ۷ مرداده ، همه زمین شناس ها حدود ۱۵ ساله حداقل دارن درمورد این فاجعه فریاد میزنن و درخواست رسیدگی داشتن ، حالا شما اللن میخواید رسیدگی کنید ، باشه
چند تا استاد دانشگاه دعوت کردید
از چند تا مرجع علمی مشاوره گرفتید
تا بخواید شما دور یه نیز جنع بشید تهران تو چاله فرو رفته
از عکس مشخصه که سرنوشت فرونشست چیه
خخخخخخخخخخخخخخخخخ . بررسی میشه که چی بشه ؟ اقلا مسائلی رو بررسی کنید که شاید بتونید حلش کنید . خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست