بازدید 2359
۵

رشد ۵۰ درصدی درآمد‌های مالیات‌های در سال ۱۴۰۲

امیری تأکید کرد: ۴۱ هزار میلیارد تومان سهم مالیات بر درآمد‌ها وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۹ درصدی را به همراه داشت.
کد خبر: ۱۱۸۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ 27 July 2023

به گزارش تابناک، رییس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی کشور اعلام کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۲۱۶ هزار میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان درآمد‌های مالیاتی وصول شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۱۴۳ میلیارد و ۸۸۸ میلیون تومان بود، رشد ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

«مجتبی امیری» در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع وصولی درآمد‌های مالیاتی، بیش از ۱۳۳ هزار میلیارد تومان مربوط به مالیات‌های مستقیم با ۹۰ درصد تحقق نسبت به قانون بودجه امسال و ۵۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه مالیات‌های مستقیم شامل مالیات بر اشخاص حقوقی، مالیات‌بردرآمد و مالیات بر ثروت می‌شود، بیان کرد: همچنین مالیات اشخاص حقوقی در همین مدت ۸۱ هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان وصول شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

امیری تأکید کرد: ۴۱ هزار میلیارد تومان سهم مالیات بر درآمد‌ها وصول شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶۹ درصدی را به همراه داشت.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی با بیان اینکه مالیات بر ثروت ۱۰ هزار میلیارد تومان وصول شد، بیان کرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵ هزار میلیارد تومان بوده است، رشد ۸۸ درصدی را نشان می‌دهد.

امیری ادامه داد: ۸۳ هزار میلیارد تومان درآمد مربوط به وصولی مالیات در بخش کالا‌ها و خدمات با ۸۲ درصد تحقق نسبت به بودجه و ۴۲ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه سهم مالیات مشاغل نسبت به کل مالیات‌های وصولی هشت درصد است گفت: امسال ۱۶ هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان مالیات از مشاغل وصول شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۳ درصدی را نشان می‌دهد.

رییس گروه برنامه‌ریزی و آمار‌های سازمان مالیاتی گفت: مالیات‌های مستقیم با ۶۲ درصد سهم در کل درآمد‌های مالیات بیشترین وصولی مالیاتی را به خود اختصاص می‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
علاوه بر مالیات بر پس‌انداز مردم با ابرتورم هفتاد درصد ، مالیات ها بر مردم را هم دو برابر کردند. برای چه؟ تا خللی در پرداخت های میلیاردی و زندگی لاکچری شان ایجاد نشود! منظور از اقتصاد مقاومتی را فهمیدید؟
بله دولت بی عرضه همه بار مالی کشور رو انداخته رو دوش مردم اضافه بر تورم فوق سنگین مالیات هم قوض بالا قوض شده
چون الکی دارند مالیات میبندد و خیلی ها هم که وقت یا حوصله پیگیری ندارند پرداخت می کنند
دلت خوش. با زیاد کردن مالیات کارمند و کارگر بدبخت به این ارقام رسیدین. از ما توو عسلویه با اون شرایط سخت کاری ۳۰ درصد مالیات کم میکنن بعد یه آشنای طلافروش داریم با زد و بند و رشوه کلا ۲۰ میلیون برای یک سال مالیات داده.
کارپوشه مودیان اجباری کرده اند اما بسیار بسیار بسیار ضعیف و بدون زیرساخت . فاکتور رد می‌کنی اینور در انتظار تایید میمونه . اونور مشتری فاکتورش رو میخواد . هیچ پشتیبانی در کار نیست . اصلا معلوم نیست مسئولش کی هست ؟
فقط می‌خوان پول بگیرند . دولتی که فقط دنبال کسب درآمد هست و سواد ندارد . تعهد و مدیریت ندارد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل