بازدید 4289
۱

چه نوع ورزشی باعث کاهش فشار خون می‌شود؟

در تمرین‌های ایزومتریک که مثلا دو دقیقه در برابر دیوار اسکوات انجام می‌دهیم، عضلات در وضعیت منقبض هستند و بعد از اتمام تمرین، خون به صورت ناگهانی به آنها وارد می‌شود و همین روی کاهش فشار خون تاثیرگذار است.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴ 26 July 2023

نتایج یک پژوهش مهم می‌گوید ورزش‌های قدرتی بیشتر از ورزش‌های هوازی باعث کاهش فشار خون می‌شوند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ می‌دانیم ورزش به کاهش فشار خون کمک می‌کند، اما اکثر توصیه‌های ورزشی برای افراد مبتلا به پُرفشاری خون شامل پیاده‌روی، دویدن و دوچرخه سواری است.

در پی این پژوهش ، مشخص شده در میان‌ ورزش‌، انواع ایزومتریک مانند انجام حرکت پلانک و اسکوات به دیوار بیشتر از بقیه به کاهش فشار خون کمک می‌کنند.

چه نوع ورزشی باعث کاهش فشار خون می‌شود؟

 در تمرین‌های ایزومتریک برای تقویت عضلات از اعمال نیرو علیه یک مقاومت ثابت مانند دیوار استفاده می‌شود و خود بدن بدون حرکت است.

پژوهشگران می‌گویند در تمرین‌های ایزومتریک که مثلا دو دقیقه در برابر دیوار اسکوات انجام می‌دهیم، عضلات در وضعیت منقبض هستند و بعد از اتمام تمرین، خون به صورت ناگهانی به آنها وارد می‌شود و همین روی کاهش فشار خون تاثیرگذار است.

پژوهش مشخص کرده که دو هفته ورزش تا چه حد روی کاهش فشار خون تاثیر دارد و در آن انواع ورزش‌ها با هم مقایسه شده که نتایج آن جالب توجه است (اعداد ارائه شده به ترتیب میزان کاهش سیستولیک و دیاستولیک فشارخون است.

‏4.49/2.53mmHg

در صورت ورزش هوازی (مانند دویدن یا دوچرخه سواری)

 

4.55/3.04mmHg

در صورت تمرین با وزنه

 

6.04/2.54mmHg

تمرین‌های ترکیبی هوازی و وزنه‌برداری

 

4.08/2.50mmHg

تمرین پرشدت اینتروال (HIIT)

 

8.24/4mmHg

تمرین‌های ایزومتریک (مانند پلانک و اسکوات)

 

همانطور که مشاهده می‌کنید، تاثیر ورزش‌های ایزومتریک بسیار بیشتر از دیگر انواع بوده. البته ممکن است این کاهش فشار خون به نظر زیاد نیاید اما همین میزان کاهش هم سبب کاهش ریسک سکته مغزی و قلبی خواهد شد.

‏به طور کلی فراموش نکنید میزان توصیه شده برای ورزش به مدت حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته با شدت متوسط و یا ۷۵ دقیقه ورزش با شدت بالا است. ضمنا توصیه می‌شود دو جلسه در هفته به طور ویژه به تمرین‌های قدرتی با وزنه اختصاص پیدا کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهریه درمانی باعث کاهش همه چیز میشه تازه دادگاهها واجراییات ثبت خانمها رو حمایت میکنن خیلی خوبه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست