بازدید 2115

دستگیری کلاهبردار میلیاردی خودروهای لیزینگی

رئیس مرکزعملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران، از شناسایی و دستگیری کلاهبردار میلیاردی به اتهام خرید و فروش خودروهای لیزینگی به قیمت کارخانه و جعل عنوان مسئولین کشوری در تهران خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲ 25 July 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، سرهنگ سعید راستی اظهار داشت: با دریافت چندین پرونده مشابه با موضوع کلاهبرداری و جعل مبنی بر اینکه فردی خود را یکی از مسئولان کشوری به شهروندان معرفی و مبالغ هنگفتی از شهروندان با وعده واهی ثبت نام خودرو به قیمت کارخانه و وعده تحویل یک ماهه، موضوع به صورت ویژه در دستور مأموران عملیات این پلیس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه متهم پس از انجام کلاهبرداری، زندگی مخفیانه خویش را آغاز و پاسخگوی تماس‌های تلفنی مال باختگان نبود افزود: بلافاصله با توجه به شگرد متهم، هویت و مخفیگاه متهم که فردی سابقه دار بود، شناسایی شد و در یک عملیات پلیسی متهم در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ راستی گفت: با تجمع پرونده‌های مشابه و در بررسی‌های ابعاد کلاهبرداری و جعل عنوان توسط این فرد ۵۰ ساله مشخص شد تاکنون ۳۴ تن از شهروندانی که از این فرد شکایت و متهم مبالغی بین ۱۰ تا ۳۰ میلیارد ریال وجه نقد از مال باختگان دریافت کرده است.

این مقام انتظامی در ادامه با اشاره به اینکه متهم به جرایم ارتکابی خود اعتراف کرده و برای سیر مراحل قانونی و با صدور قرار مناسب به زندان معرفی شد، تصریح کرد: تلاش برای شناسایی سایر افراد همدست وی ادامه دارد.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران در پایان با اشاره به اینکه میزان کلاهبرداری این فرد جاعل تا کنون حدود ۶۸۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است، از شهروندان خواست: به هشدارها و توصیه‌های پلیس در رابطه با پیشگیری از وقوع کلاهبرداری توجه کرده و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ اطلاع دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست