بازدید 2618

قیمت صدور گذرنامه اعلام شد

کد خبر: ۱۱۸۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳ 25 July 2023

معاون اجتماعی پلیس اطلاعات پایتخت با اشاره به تشدید فعالیت شبانه روزی کارکنان معاونت مهاجرت و گذرنامه برای خدمات دهی به زائران عتبات عالیات در ایام محرم و صفر، آخرین وضعیت صدور را تشریح کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرگرد محمد زیدی اظهار داشت: معاونت مهاجرت و گذرنامه پلیس اطلاعات تهران بزرگ امسال نیز به همانند چند سال اخیر با تمام توان و پتانسیل خود به صورت شبانه روزی در خدمت زائران اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایشان خواهند بود و در این راه از هیچ تلاش و کوششی برای سهولت در فرایند سفر مقدس اربعین حسینی (ع) دریغ نخواهند کرد.

وی در ادامه، ضمن تشریح آخرین وضعیت صدور گذرنامه با هدف ارائه خدمات آسان و ارزان به زائران اربعین حسینی (ع) افزود: در حال حاضر بهترین و آسان‌ترین راه برای دریافت گذرنامه زیارتی، نصب اپلیکیشن "پلیس من" بر روی تلفن‌های همراه زائران بوده و فرد به راحتی با دسترسی به این سامانه می‌تواند درخواست صدور گذرنامه زیارتی خود را ثبت و در کمترین زمان با کمترین هزینه ممکن گذرنامه زیارتی خود را دریافت نماید.

ثبت درخواست و صدور گذرنامه زیارتی برای متقاضیانی که دارای گذرنامه عادی معتبر هستند مقدور نخواهد بود و برای این افراد از طریق سامانه‌های مربوطه و نرم افزار پلیس من پیام داده می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس اطلاعات تهران در خصوص لزوم و ضرورت صدور گذرنامه‌های زیارتی برای زائران اربعین حسینی (ع)، گفت: با توجه به اینکه هرساله نسبت به سال قبل شاهد حضور سیل عظیم عاشقان و مشتاقان به امام حسین (ع) برای دریافت گذرنامه و مجوز خروج از کشور به منظور شرکت در مراسم بزرگ راه پیمایی اربعین حسینی (ع) هستیم، امسال با تدابیر جدید مسئولین امر در فراجا و ستاد اربعین، تصمیم بر این شد که برای تسریع در امورات زائران و رفع برخی از مشکلات سنوات گذشته، از گذرنامه ویژه زیارتی برای زائران استفاده گردد.

وی با اشاره به ویژگی‌های گذرنامه زیارتی و تفاوت آن با گذرنامه معمولی و سایر اسناد مسافرتی که در سال‌های گذشته بنا بر ضرورت برای زائران صادر می‌شد، بیان داشت: این نوع گذرنامه همانند گذرنامه‌های معمولی با تاریخ اعتبار پنج ساله صادر خواهد شد با این تفاوت که فرد با داشتن گذرنامه زیارتی صرفاً سالی یکبار و آنهم برای سفر به کشور عراق و حضور در عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی امکان خروج از کشور را خواهد داشت و پس از اتمام مهلت اعلام شده در ایام اربعین، اعتبار این گذرنامه نیز تا سال بعد و سال‌های بعدی منقضی خواهد شد.

سرگرد زیدی در ادامه با اشاره به سایر ویژگی‌های این نوع از گذرنامه، افزود: همانطور که اشاره شد متقاضیان صدور گذرنامه زیارتی حتماً می‌بایست ابتدا با نصب اپلیکیشن "پلیس من"بر روی تلفن‌های همراه خود نسبت به ثبت درخواست و تکمیل فرم‌های مربوط به مشخصات هویتی و سجلی شأن در این سامانه اقدام نموده و دیگر نیازی به حضور فیزیکی زائران در مراکز و ادارات گذرنامه نبوده و هر فرد پس از ثبت و تکمیل کردن فرم‌های مربوطه در این سامانه، پس از چند روز گذرنامه خود را از طریق ادارات پست مربوطه دریافت خواهد کرد.

در حال حاضر هزینه چاپ و صدور گذرنامه‌های عادی حدود ۴ میلیون ریال و هزینه چاپ گذرنامه‌های زیارتی حدود ۵۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

کسانی که واجد شرایط درخواست گذرنامه زیارتی هستند لیکن اصرار بر درخواست گذرنامه عادی دارند، طبق روال و مسیر عادی مربوطه درخواست گذرنامه کنند.

این مقام پلیسی در پایان از شهروندان خواست: در راستای تسریع و تسهیل در ارائه خدمات، زائران عزیز درخواست خود را برای صدور گذرنامه سریعاً ثبت کنند و به روز‌های آخر موکول نکنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست