بازدید 1398
رشیدی کوچی:

واردات خودرو حتما انجام خواهد شد

کد خبر: ۱۱۸۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰ 24 July 2023

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس یازدهم بحث واردات خودرو را قانونمند کرد و دیگر شاهد برخوردهای سلیقه ای در این حوزه نبوده و قطعا واردات خودرو نو و کارکرده انجام خواهد شد.

جلال رشیدی کوچی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به آثار واردات خودرو در بازار و ضرورت تعیین تعرفه های متعارف برای خودردهای وارداتی، بیان کرد: پیرامون تعرفه هایی که اکنون دولت برای واردات خودرو تعیین کرده است، سود بازرگانی در اختیار خود دولت است‌ اما مجلس نسبت به حق گمرکی می تواند ورود داشته باشد. تعریف سود بازرگانی  کنونی مقداری کج سلیقگی بود. مجلس موافق  پلکانی کردن تعرفه خودروهای وارداتی است.

وی در ادامه اظهار کرد: به عبارت دیگر افرادی که می خواهند خودرو گران قیمت‌تری سوار شوند باید تعرفه بیشتری پرداخت کنند. افرادی که خودرو اقتصادی نیز سوار می شوند باید تعرفه کمتری بپردازند. در تعرفه های پیش بینی شده همه با یک نگاه دیده شده‌اند. حتی خودروهای ارزان قیمت نیز باید ۹۰ درصد تعرفه بپردازند که رقم بالایی است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عملا با تعرفه های پیش بینی شده خودروهای صفر کیلومتر با قیمت های ۱۰ الی ۱۵ هزار دلار به ۳۰ الی ۳۵ هزار دلار  رسیده که اکنون نیز موجود است و قیمت‌ها زیر یک و نیم میلیارد نمی آید. از نظر بنده دولت باید در تعرفه های پیش بینی شده تجدید نظر کند. تعرفه‌ها باید بر اساس قیمت خودرو و نه حجم موتور در نظر گرفته شود. مثلا فردی که قصد واردات خودرو ۱۰۰ هزار دلاری دارد باید ۱۰۰ درصد تعرفه بپردازد اما فردی که می خواهد خودرو ۱۰ هزار دلاری وارد کند، ۱۰ درصد تعرفه بپردازد.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر بر اساس قیمت خودرو تعرفه تنظیم شود، قطعا واردات خودرو اثربخشی بیشتری در کاهش قیمت های بازار برجای خواهد گذاشت. تا به امروز ما در حوزه واردات خودرو قانون نداشتیم. این امر سبب می‌شد تا دولت‌ها سلیقه ای رفتار کنند. یک دولت واردات خودرو انجام می‌داد و دولت دیگر خودرو وارد نمی کرد.

وی افزود: مهم ترین اقدامی که مجلس یازدهم انجام داد این بود که در حوزه واردات خودرو قانون گذاشت. همه دولت‌ها نیز ملزم به اجرای قانون هستند و دیگر رفتارهای سلیقه‌ای در بحث واردات خودرو کنار می‌رود. حتما واردات خودرو انجام خواهد شد. دولت می تواند نقش تسهیل گری زیادی در انجام واردات خودرو داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست